Тема: «ОСІННЄ СОНЕЧКО ЗАГЛЯДАЄ У ВІКОНЕЧКО»
Ранній вік
Мета:
Навчати: Розширювати знання у дітей про об’єкт неживої природи – сонце; закріпити уявлення про те, що сонце світить і гріє, йому раді і люди, птахи і рослини. Вчити встановлювати взаємозв’язки у природі;
Залучати до розігрування закличок, потішок, віршів та супроводжувати їх відповідними рухами;
закріплювати вживання слів ввічливості (будь ласка), вітання (доброго дня доброго вечора), прощання (до побачення).
Продовжувати знайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання за допомогою долонь, вдосконалювати навички малювання фарбами;
вчити дітей розрізняти та називати колір (жовтий);
Розвивати: увагу, інтерес до заняття, пізнавальну активність дітей. розвивати мовлення , поповнювати активний словник, сенсорну чутливість, творче мислення, окомір, дрібну моторику пальців рук;
Вправляти: в умінні розуміти мову вихователя, відповідати на запитання реченнями з 2-3 слів.
Виховувати: Сприяти вихованню у малят основ екологічно - доцільної поведінки. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї. Бажання брати участь у спільній ігровій діяльності.
Виховувати акуратність, інтерес до малювання.
Матеріал та обладнання:
сонечко (іграшка), сонечка паперові(круг жовтого кольору) , промінці (прищіпки) , потішка ,,Заглянь, заглянь, сонечко’’, вірш А.Барто «Сонечко». Аркуш А 5( білий), тарілочки з фарбою ( жовтого кольору). Фото дітей, стрічки жовтого кольору.
Методи та прийоми: гра, бесіда, запитання, заохочення, уточнення, читання вірша, вказівки, розгляд, підбадьорювання, позитивна оцінка.
Попередня робота: розгляд ілюстрації ,,Сонечко”, рухлива гра ,,Сонечко та дощик”.
Словникова робота: збагачувати словник дітей: сонце, гріє, тепле, лагідне, світить, посміхається, жовте.
Безпека життєдіяльності:слідкувати, щоб діти не штовхали один одного під час гри.
Хід заняття:
Вихователь: Добрий день малята, любі хлопчики й дівчата. Я вас запрошую в чарівну подорож до сонечка. Давайте всі разом покличемо сонечко.
Діти підходять до вікна.
Потішка
Заглянь, заглянь, сонечко,
До нас у віконечко.
Дітки там гуляють,
Тебе виглядають.
Вихователь: Як ми виглядаємо сонечко? (імітація).
Сонечко
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко.
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки.
( А. Барто )
Діти плескають в долонечки.
Зустріч з Сонечком
Вихователь: А ось і наше Сонечко, тільки воно сумне, не посміхається, треба його розвеселити в ігри з ним погратися:
Сонечко прокинулось, до лобика приторкнулось
Промінчиками провело і погладило.
Сонечко прокинулось, до щічок приторкнулось
Промінчиками провело і погладило
Сонечко личко зігріло, потепліло, потепліло,
Наші рученята потягнулись, наші губки посміхнулись.
(Діти виконують рухи відповідно до тексту вірша)
Вихователь: Подивиться і наше сонечко посміхнулося. Покажіть , як сонечко виглядало коли сумне було? А як сонечко посміхається? (діти імітують).
Вихователь: Діти де живе сонечко? Яке сонечко? Якої форми? Кольору? Велике чи маленьке? (добре, тепле, кругле велике, жовте; лагідне, як матуся). Малята що на небі є ще? (хмаринки). Чи можна довго дивитися на сонечко? (ні, будуть боліти очі). На що схоже сонечко? (м’ячик, апельсин, кулька тощо)
Індивідуальні та хорові відповіді дітей.
Дидактична гра «Що схоже на сонечко»
Вихователь: А давайте тепер привітаємось з сонечком:
Фізкультхвилинка «Сонечко прокинулось»
Сонечко прокинулось,
В різні боки потягнулось,
Потім весело всміхнулось,
Кругом себе повернулось.
Стали квіти оживати,
Пташки пісеньки співати,
Діти стали танцювати,
Миле сонечко вітати.
Вихователь: Які ж ви молодці, малята! Але погляньте, що з сонечком не так? ( немає промінців). Давайте допоможемо сонечку і причепимо промінчики.
Дидактична гра «Промінчики для сонечка» (Прищіпки)
Мета: розвиток дрібної моторики рук, закріплення кольору
Вихователь: Зробимо промінчики з прищіпок. Якщо сонечко у нас жовте, то і промінчики теж жовті (діти вибирають тільки жовті прищіпки).
Вихователь: Сонечко дякує за промінчики, тепер воно веселе, яскраве, посилає усім тепло.
Але Сонечко ще дуже хоче погратися з нашими оченятами.
(Гімнастика для очей)
Вихователь: А тепер підійдемо до столика і поглянемо на наше сонечко. Поки ми грались з нашими оченятами, Сонечко знову розгубило свої промінчики. Тому давайте допоможемо йому і намалюємо долоньками яскраві промінчики.
(нетрадиційна техніка малювання за допомогою долонь)
Молодці! Ось ми з Вами намалювали промінчики. Якого вони кольору? (Жовтого).
Наша зустріч з сонечком закінчується, давайте ще раз пригадаємо, яке наше сонечко? (добре, тепле, велике, жовте; лагідне, як матуся).
Вихователь:Малята ви були уважні, слухняні і сонечко дарує вам по веселому промінчику. (Яскраві стрічки жовтого кольору)