Заняття з виділення з речення слів, зі слів – складів, а потім і звуків. «Подорож із Даринкою у чарівний ліс».
Цілі:
НАВЧАЛЬНІ:
РОЗВИВАЮЧІ:
ВИХОВНІ:
Обладнання:
Лялька Даринка-Мандрівниця, телевізор, мультимедіа, набірне полотно, предметні картинки, моделі артикуляції приголосних та голосних звуків, пуфи, мольберт, олівці, картки з літерами, барильця зі складами
Хід заняття
Вчитель: Послухайте загадку: «Сонце пече, липа цвіте, жито достигає. Коли це буває?» (Влітку)
Психогімнастика
Вчитель: Уявіть, що зараз літо, наші руки та обличчя гріє лагідне сонечко. (Діти імітують розслаблення).
Вчитель: Сонечко сховалося, стало прохолодно, стисніться у грудочку (Діти напружуються).
Вчитель: Знову засвітило сонечко, нам тепло, приємно (Діти показують розслаблення та задоволення).
Повідомлення теми заняття.
З'являється Даринка з незвичайною квіткою.
Даринка: Добрий день, діти. Я рада новій зустрічі з вами. Запрошую вас у подорож!
Даринка: Друзі, ми сьогодні з вами вирушимо до казкового лісу. У лісі щось сталося, зникли пелюстки з квітів, щоб їх повернути, треба виконати завдання. Ви згодні?
Вчитель: Пелюсточка, лети, лети …..чарівний дощик нам знайди.
Гра "Чарівний дощ". Звуковий аналіз та синтез складів. Визначення першого звуку в слові та вибір моделі артикуляції звуку (Коли всі картинки виставлені та визначені моделі, дитина читає слово «Райдуга»).
Вчитель: Пелюсточка, лети, лети …..в лісі зайчика знайди.
Гра "Скажи навпаки". Поділ слів на склади (Дитина називає слово-антонім, ділить його на склади, перестрибує через пуфики стільки разів, скільки в слові складів. Слово (вовчик)).
сумний-…(веселий), мокрий-…(сухий),
слабкий-...(сильний), старий-...(молодий),
хворий-…(здоровий), добрий-…(злий).
Даринка: Діти, а кого боїться заєць? (Вовка)
Вчитель: Пелюсточка, лети, лети ….і вовчика нам знайди.
Гра «Шифрувальник». Розвиток фонематичного сприйняття, уваги, пам'яті. Дітям пропонується «розшифрувати» слова щодо моделей артикуляції звуків.
Даринка: Діти, що потрібно знати, щоб писати і читати?
Слово (літери)
Вчитель: Пелюсточка, лети, лети …і ведмедика нам знайди.
Гра «Слово розсипалося». Складання слів зі складів (На столі барила зі складами. Розставляючи в потрібному порядку склади, дітям треба скласти слова. Слово (козуля)).
ця, вів – вівця ран, ба — баран
ка, киць – кицька ва, со — сова
за, ко - коза гач, пу — пугач
Даринка: Діти, чим любить ласувати ведмідь? ( Медом).
Вчитель: Пелюсточка, лети, лети … і лисичку нам знайди.
Вправа "Деформовані слова". Звуко-літерний аналіз та синтез (Діти отримують картки з деформованими словами. Вони повинні написати не менше двох варіантів перетворених слів).
АОРН — рано, нора РАФШ — шарф, фарш
НКІО — кіно, коні ІКТ — кіт, тік
КАНБА — кабан, банка САНОС — сосна, насос
Фізкультхвилинка.
Встаньте дружно, потягніться!
Покрокуйте, покрутіться.
Руки вправо, руки вліво,
Присідайте всі сміливо.
Знову встаньте, потягніться
І один одному посміхніться.
Вчитель: Пелюсточка, лети, лети… в царство рибок попади (Складіть речення зі словами: на, кіт, рибок, дивиться, акваріум, в).
Даринка: Хто попав в царство рибок? (Слово «кіт»)
Вчитель: Пелюсточка, лети, лети … в будинок знань попади (Навичка зв'язного говоріння. Читання віршів про будинок знань. (Слово «школа»)).
Підсумок заняття.
Даринка: Усі молодці. Із завданнями впоралися.
Вчитель: Які ігри сподобалися?
Вручення призів та подарунків.