Заняття з виділення з речення слів, зі слів – складів, а потім і звуків. «Подорож із Даринкою у чарівний ліс».

Про матеріал
Активізація словника, розвиток зв'язного мовлення. Закріплення навички чіткої вимови поставлених звуків у словах, фразах, віршах.
Перегляд файлу

Заняття з виділення з речення слів, зі слів – складів, а потім і звуків. «Подорож із Даринкою у чарівний ліс».

Цілі:

НАВЧАЛЬНІ:

  •         Активізація словника, розвиток зв'язного мовлення
  •         Закріплення навички чіткої вимови поставлених звуків у словах, фразах, віршах.

РОЗВИВАЮЧІ:

  •         Розвиток фонематичного сприйняття, пам'яті, мовленнєвої діяльності
  •         Активізація вищої психічної діяльності через розвиток слухової та зорової уваги.
  •         Закріпити вміння підбирати слова протилежні за значенням та поділ слів на частини.
  •         Формування звукобуквенного аналізу та синтезу.
  •         Удосконалення навички письма та читання.
  •         Зняття м'язової напруги, подолання рухової незручності
  •         Розвиток загальної та дрібної моторики.

ВИХОВНІ:

  •         підтримувати клімат взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності під час заняття;

Обладнання:

Лялька Даринка-Мандрівниця, телевізор, мультимедіа, набірне полотно, предметні картинки, моделі артикуляції приголосних та голосних звуків, пуфи, мольберт, олівці, картки з літерами, барильця зі складами

Хід заняття

Вчитель: Послухайте загадку: «Сонце пече, липа цвіте, жито достигає. Коли це буває?» (Влітку)

Психогімнастика

Вчитель: Уявіть, що зараз літо, наші руки та обличчя гріє лагідне сонечко. (Діти імітують розслаблення).

Вчитель: Сонечко сховалося, стало прохолодно, стисніться у грудочку (Діти напружуються).

Вчитель: Знову засвітило сонечко, нам тепло, приємно (Діти показують розслаблення та задоволення).

Повідомлення теми заняття.

З'являється Даринка з незвичайною квіткою.

Даринка: Добрий день, діти. Я рада новій зустрічі з вами. Запрошую вас у подорож!

Даринка: Друзі, ми сьогодні з вами вирушимо до казкового лісу. У лісі щось сталося, зникли пелюстки з квітів, щоб їх повернути, треба виконати завдання. Ви згодні?

Вчитель: Пелюсточка, лети, лети …..чарівний дощик нам знайди.

Гра "Чарівний дощ". Звуковий аналіз та синтез складів. Визначення першого звуку в слові та вибір моделі артикуляції звуку (Коли всі картинки виставлені та визначені моделі, дитина читає слово «Райдуга»).

Вчитель: Пелюсточка, лети, лети …..в лісі зайчика знайди.

Гра "Скажи навпаки". Поділ слів на склади (Дитина називає слово-антонім, ділить його на склади, перестрибує через пуфики стільки разів, скільки в слові складів. Слово (вовчик)).

сумний-…(веселий),  мокрий-…(сухий),
слабкий-...(сильний),  старий-...(молодий),
хворий-…(здоровий),  добрий-…(злий).

Даринка: Діти, а кого боїться заєць? (Вовка)

Вчитель: Пелюсточка, лети, лети ….і вовчика нам знайди.

Гра «Шифрувальник». Розвиток фонематичного сприйняття, уваги, пам'яті. Дітям пропонується «розшифрувати» слова щодо моделей артикуляції звуків.

Даринка: Діти, що потрібно знати, щоб писати і читати?

Слово (літери)

Вчитель: Пелюсточка, лети, лети …і ведмедика нам знайди.

Гра «Слово розсипалося». Складання слів зі складів (На столі барила зі складами. Розставляючи в потрібному порядку склади, дітям треба скласти слова. Слово (козуля)).

ця, вів – вівця                        ран, ба — баран
ка, киць – кицька                  ва, со — сова
за, ко -  коза   гач, пу — пугач

Даринка: Діти, чим любить ласувати ведмідь? ( Медом).

Вчитель: Пелюсточка, лети, лети … і лисичку нам знайди.

Вправа "Деформовані слова". Звуко-літерний аналіз та синтез (Діти отримують картки з деформованими словами. Вони повинні написати не менше двох варіантів перетворених слів).

АОРН — рано, нора            РАФШ — шарф, фарш
НКІО — кіно, коні                ІКТ   — кіт, тік

КАНБА — кабан, банка САНОС — сосна, насос

Фізкультхвилинка.

Встаньте дружно, потягніться!
Покрокуйте, покрутіться.
Руки вправо, руки вліво,
Присідайте всі сміливо.
Знову встаньте, потягніться
І один одному посміхніться.

Вчитель:  Пелюсточка, лети, лети… в царство рибок попади (Складіть речення зі словами: на, кіт, рибок, дивиться, акваріум, в).

Даринка: Хто попав в царство рибок? (Слово «кіт»)

Вчитель: Пелюсточка, лети, лети … в будинок знань попади (Навичка зв'язного говоріння. Читання віршів про будинок знань. (Слово «школа»)).

Підсумок заняття.

Даринка: Усі молодці. Із завданнями впоралися.

Вчитель: Які ігри сподобалися?

Вручення призів та подарунків.

docx
Додано
3 січня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку