Заняття з використанням інноваційних здоров’язбережувальних технологій з дошкільниками з ООП на тему: «Веселі зимові перетворення».

Про матеріал
Формування навчально-оздоровчого простору дитини з особливими освітніми потребами є обов`язковою складовою якісного корекційно-відновлювального процесу. Пропоную вашій увазі конспект заняття із застосуваннямздоров'язберігаючих технологій для дітей дошкільного віку, що особливі освітні потреби Логопедичне заняття із використанням здоров'язберігаючих технологій на тему: «Веселі зимові перетворення», призначений для вчителів-логопедів ДНЗ.
Перегляд файлу

Заняття  з використанням  інноваційних  здоров’язбережувальних   технологій                              з дошкільниками з  ООП

на тему:  «Веселі  зимові перетворення». 

 

 

Мета  заняття :

Розвиток психоемоційної та чуттєвої сфер, навичок міжособистісної взаємодії з дітьми та дорослими, комунікативних навичок , дрібної моторики руки  .

Розширення загальної обізнаності дітей із особливими освітніми потребами за темою «Зима».

 Активізація мовленнєвого розвитку, мовного дихання дошкільників з корекція пізнавальних психічних процесів уваги (стійкість, переключення), сприймання  (зорове, слухове) через  стимуляцію тактильних відчуттів, мислення (порівняння властивостей предметів).                                                                                                                 Зняття емоційної напруги, регулювання процесів збудження і гальмування.

Обладнання:  демонстраційний матеріал за темою  «Зима»,                     контейнери з декоративним снігом для вправ  дихальної гімнастики, «сухий  душ», «сухий басейн», «обруч-снігопад», «снігова доріжка», шишки, «снігові кульки», ваза з кубиками льоду - «крижинками», рушнички, диск із записами звуків хуртовини, рипіння снігу, ваза з водою, стаканчики  з концентрованою акварельною фарбою синього та білого кольорів.

 

 

                                              

                                       

Хід заняття.

  І. Організаційна частина

 

Привітання.

Мета: забезпечити психологічний комфорт  і налаштувати дітей на позитивний настрій. Виховувати привітність, доброзичливість.

 

Логопед

Дінь – дзелень, дінь – дзелень.               (Руки підняті вгору,імітують «»дзвоники»)

Починаємо новий день!                                  (Плескають у долоні)

Головою покрутили,                                       (Покрутили головою вліво-вправо)

У всі боки подивились,                                   (Руки на поясі, повороти вліво-вправо)

Всім гарненько посміхнулись.                     (Діти посміхаються одне одному)

У долоньки привітались:                               (Плескають у долоні)

Добрий день сказали:                                     (Вітаються долоньками)

Добрий день Олежику, добрий день Олексію…                       (Логопед

долоньками вітається з кожною дитиною)

 

ІІ. Основна частина

 

Бесіда  про зиму.  

Мета: розширення загальної обізнаності дітей із ООП за темою  «Зима», розвиток спостережливості, концентрації уваги, активного словника.                (Логопед демонструє картини, на яких зображені ознаки зими).

 

Логопед

 ЗИМОВИЙ РАНОК
Якось вранці на поріг
Випав білий-білий сніг.
Біла стала вся земля,
Річка, луг, ліси й поля.

Засвистіла завірюха,
Морозець щипа за вуха.
Діти кажуть «Все дарма!
Це ж чудово!
Це ж зима!»
Г. Шевчук

Вправа на розвиток мовного  дихання «Весела хуртовина».

( Під час звукозапису  хуртовини діти , наслідуючи дують логопеда, дмухають

у коктельні трубочки, утворюючи «хуртовину » у  спец. контейнерах).

Логопед

 Вітер зимовий подув на сніжинку, 
Здув її легко, неначе пушинку. 
Витягни губи у трубочку й ти, 
Щоб тому вітру допомогти. 
Щічки свої надувати не треба –
Ой, білий сніг вже посипався з неба!

 

 

Кріотерапія

 Ігри з « крижинками»,

Мета: активізація розумової діяльності, розвиток дрібної моторики руки, зняття психічної напруги,  стимуляція  тактильних відчуттів різного походження у  дітей з ООП. Використання методу кріотерапії *. 

(    Логопед   пропонує дітям погратися  з кубиками льоду – «крижинками», обговорити з ними відчуття; масажувати      ручки , Акцентування здійснюється на різних тактильних відчуттях та властивостях предметів , явищ).

*Кріотерапія – (від грец. кріос.- холод, мороз) – лікування і загартування холодом; вплив холоду на нервові закінчення шкіри і рефлекторно на вегетативну нервову систему.

ДАРУНОЧКИ ЗИМИ
Білі, ніжні, мов пір’їнки,
Тихо падали сніжинки.
Білосніжний снігопад
Вкрив вночі і ліс, і сад.

Будуть зранку малюки
В сніжки гратись залюбки.
Зліплять бабу снігову – 
Величезну, мов живу.

От так радість дітворі
На санчатах мчать з гори!
Сніжки, лижі, ковзани – 
Це даруночки зими!

 

Психоемоційна вправа «Снігопад».

 

Мета:, оволодіння дітьми  прийомами саморегуляції й, формування навичок міжособистісної взаємодії з дітьми та дорослим.

(   Логопед       імітує снігопад, використовуючи «обруч-снігопад», діти радіють  «снігопаду» та повторюють за дорослим):

Падав, падав, падав сніг.

На усіх, усіх, усіх.

На великих і малих,

 На веселих і сумних.

 Падав, падав, падав сніг:

На Олежика, на Олексія…

 

 

Вправа « Снігова доріжка».

 

 Мета: стимуляція  активних точок стопи, розвиток загальної моторики, забезпечення  позитивного настрою.

(Під звукозапис рипіння снігу діти проходять по «сніговій стежині», підтримуючи рівновагу).

 

Ой, летить сніжок, летить, 
Заміта дороги! 
Ходять діти по снігу — 
Загрузають ноги.

Снігу, білий сніжку!
Посипай доріжку.
Насип цілу гору
Біля цього двору.

 

 

 

 

Вправа« ЗАМЕТ ».              

 

 «Сухий басейн».

 

 Мета: психологічне розвантаження, покращання емоційного настрою, розвиток усвідомлення дитиною  з ООП  сприйняття простору і свого тіла в цьому просторі, розвиток слухового сприймання.

 (Дошкільники лежать у «сухому басейні», слухаючи  розслаблюючу музику).

 

На  санчатах,

мов

ракеті,                              
Із гірки у пухкий замет,

Не всидиш

В Квартирних

стінах…
І як цю зиму не любить?

 

 

ІІІ.Заключна частина

 

Вправа «Сухий душ».

Мета: розвиток активного мовлення,формування навичок володіння дітьми з ООП прийомами саморегуляції,  відчуття простору «Я»,.

 

(Логопед   пропонує дітям погратися у жмурки: одна дитина ховається під стрічками, інші шукають її, звуконаслідуючи «А-У», «А-У», «Де ти?». Дошкільник під обручем після паузи вигукує: «Я тут!». Діти обмінюються ролями.)

 

 

Підсумок заняття

  Логопед підводить підсумок заняття.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
13 травня 2020
Переглядів
1231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку