Заняття за інтересами "Виготовлення фігури тварини (способом оригамі)".

Про матеріал
Мета даного заняття: удосконалювати вміння дітей працювати з папером, навчити виготовляти фігуру тварини - білку(способом оригамі); розвивати мислення, увагу, фантазію. Виховувати у учнів любов до природи, охайність під час роботи, наполегливість у досягненні мети.
Перегляд файлу

Тема:  Виготовлення  фігури  тварини (спосіб  орігамі).

Мета:  Удосконалювати  вміння  дітей  працювати  з  папером;   навчати  виготовляти  фігуру  тварини – білки (спосіб  орігамі);   розвивати  мислення,  увагу,  фантазію;   виховувати  любов  до  природи,  охайність  під час  роботи,  наполегливість  у  досягненні  мети.

Обладнання:   Папір,  клей,  фломастери   (олівці),  демонстраційні  фігурки  тварин,  дерева,  презентація  «складання  тварини (білки)».

 

Х І Д      заняття

  1.  Організаційний  момент.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаєм!

  • Перевіряю  готовність  дітей  до  уроку.
  1. Вступна  бесіда.   Оголошення  теми  і  мети  заняття.

            Сьогодні    на  уроці  ми  з  вами  продовжуємо  працювати  з  папером,  але  що  ми  будемо  робити,  ви  дізнаєтесь  трішки  пізніше.

          Сьогодні  під  час  уроку  ми  з  вами  вирушимо  на  прогулянку,  але  виходити  з  класу  не  будемо,  бо  ця  прогулянка  казкова.

         В  одному  незвичайному  лісі  жив  Чарівник. (На  дошці  зображений  ліс).   От  гуляє  він  в  цьому  чудовому  лісі  і  відчуває,  що  чогось  чи  когось  не  вистачає.  Сумно  йому.  Тихо  в  лісі,  пусто.

  • А  чому  тихо  і  пусто?  (відповіді  дітей)

        Так,  правильно.  У  такому  чудовому  лісі  і  ніхто  не  живе.

        Думав,   думав    Чарівник  і   вирішив  поселити  в  ньому  деяких  тварин.  Спочатку  він  за  допомогою  чарівної  палички    створив  собі  вірного  друга.

  • Кого  називають  вірним  другом  людини?

      Так,  саме  собаку,  вірного  і  надійного  друга,  надумав  завести  Чарівник.

     Один!  Два!  Три! – Махнув  чарівною  паличкою,  доторкнувся  до  невеликого  каменя,   і  той,  раптом,  ожив,  замахав  лагідно  хвостиком  і  тихо  загавкав.  Красивий  песик  вийшов!  (На  дошці  камінь  перетворюється  на  песика.)

        От  тепер   стало  веселіше  в  лісі, - зрадів  чарівник.

       Та  через  декілька  днів  він  помітив,  що  песик  бігає  в  лісі,  шукає  когось,  а  ніде  нікого  немає.

      Вирішив  Чарівник  допомогти  своєму  другові.

      Один!  Два!  Три! – Махнув  чарівною  паличкою,  доторкнувся   до  одного  маленького  листочка,  до  сухої  гілочки,  до  опалого  листочка…  І  ось  побіг   швидкий  зайчик,  притискуючи  вушка, за  ним  руда  красуня – лисичка,  полетіли  на  дерева  пташки. (На  дошці  з’являється  зайчик, лисичка, пташки.)

      Тепер  весело  в  лісі.  Бігають  по  чарівному  лісу  тварини,   ганяються  один  за  одним,  нікого  не  ображають.

      Одного  дня  тварини,  граючись  у  лісі,  побачили  незнайому  їм  тварину.  Вона  швидко  стрибала  з  гілки  на  гілку.

     Прибіг  собака  до   Чарівника  і  каже:  “Сьогодні  в  нашому  лісі  я  бачив  тварину,  у  якої 

                                   Хвіст  трубою,  спритні  ніжки –

                                    Плиг  із  гілки   на  сучок! –

                                    Носить  ось  вона  горішки

                                    В  золотий  свій  сундучок.

                                    В  неї  очі,  мов  горішки,

                                    Кожушинка  хутряна,

                                    Гострі  вушка,  наче  ріжки, -

                                    У  дуплі  живе  вона. ”

      Вислухав  Чарівник  свого  друга  і  каже:  “Про  таку  тваринку  я  чув.  Це  лісовий  звір – білка.”  (На  дошку  виставляю  фігурку  білки.)

      Сьогодні  на  уроці  ми  будемо  робити   ось   таку  білочку.

  • Діти,  що  ви  знаєте  про  цю  тварину? (Відповіді  дітей)
  • Діти,  зверніть,  будь  ласка,  увагу  на  всіх  тварин  і  пташок,  які  з’явилися    у  нашому  казковому  лісі.   З  якого  матеріалу  вони  зроблені? (з  паперу)
  • Як  називається  спосіб  складання  паперу,  який  виник  у  Японії  багато  років  тому? (орігамі)
  • Що  ви  знаєте  про  цей  вид  мистецтва? (Відповіді  дітей)

              Орігамі  в  перекладі  з  японської  мови  “складений   папір”   - це  давнє мистецтво  складання  фігурок  з  паперу.

               Звичайно  складають  фігурки  з  квадратного  листа  паперу.

               Орігамі – це  японське  мистецтво  створення  моделей    різних  предметів,  тварин,  птахів,  квітів  шляхом  складання  паперу.  Ніхто  не  знає,  хто  саме  і  коли  вигадав  орігамі  як    виникли  перші  правила  складання  паперу.   Існує  навіть  думка,  що  цьому   мистецтву  більше  років,  ніж  самому  паперу.  Багато  поколінь  японців  внесли  в  орігамі  свій  вклад,  передаючи  свої  вміння  складати  плоский  аркуш  паперу.

            Отже,  орігамі – це  мистецтво,   яке  дарує  людям  радість.

 

  1. Послідовність  виконання  роботи (колективна  робота).
    1.   Колективне  складання  білочки.

       Для  роботи   вам  будуть  потрібні  три  квадрати  оранжевого  кольору:  один  великий  і  два  менших.   Квадрати  ми  будемо  робити  з  прямокутників,  які  лежать  у  вас  на  столах.   Також  для  роботи  нам  знадобляться  ножиці.

  • Давайте  згадаємо  правила техніки  безпеки    роботи  з   ножицями.  (Кожен  з  прикладів  діти  показують  своєму  сусіду  по  парті.)
  • Ножиці  треба  тримати  на  столі  тільки  у  закритому  вигляді  кільцями  до  себе.
  • Якщо  хтось  попрохав  у  вас  ножиці,  треба  передавати  їх  у  закритому  вигляді  тримаючи  за  леза  кільцями  вперед.

 

 

 

 

Працюємо  з  великим  прямокутником

  1. Складіть  одну  сторону  великого  прямокутника  до  іншої.   Зайву  частину  відріжте.
  2. Перегніть  великий  квадрат  навпіл.
  3. Нижній  край  зігніть  до  середини.
  4. Зігніть  два  верхні  кути  до  центру.
  5. Праву  та  ліву  сторони  зігніть  до  центру.
  6. У  нижній  частині  зігніть  два  трикутники.
  7. Переверніть.  Тулуб  готовий.

Працюємо  з  першим  маленьким  прямокутником

  1. Складіть  одну  сторону  великого  прямокутника  до  іншої.   Зайву  частину  відріжте.
  2. Маленький  квадрат  зігніть  за  схемою.
  3. Зігніть  бокові   кути  від  середини.
  4. Зверху  і  знизу  зігніть  по  трикутнику.
  5. Переверніть.  Голова  готова.

 

Працюємо  з  другим  маленьким  прямокутником

  1. Складіть  одну  сторону  великого  прямокутника  до  іншої.   Зайву  частину  відріжте.
  2. Маленький  квадрат  зігніть  за  схемою.
  3. Переверніть.  Хвіст  готовий.
    1.       Самостійна  робота  дітей.
  • Інструктаж  по  склеюванні  деталей.
  • Оздоблення  хвостика  білочки.
  1. Підсумок  уроку.
  • Заселення  білочками  казкового  лісу.

       Ви  чудово  справилися  з  роботою.  В    чарівному  лісі  стало  ще  веселіше,   бо  ви  зробили  багато  гарних  і  чудових  білочок.   Робота  вдалася.  Ви  працювали  дружно.

      Ми  прощаємося  з    нашим  Чарівником,  але  не  назавжди,  бо  ви   йому  дуже  сподобалися    і  він  хоче  ще  до  вас   приходити  в  гості  на  заняття     і,  коли  потрібно,  нам  допомагати.

         

 

docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку