Заняття за програмою Афлатот "Я живий і можу рухатися"

Про матеріал
закріпити знання дітей про те, що таке живі і неживі предмети; формувати вміння визначати і називати різні частини тіла, виконувати словесні вказівки; уточнити про функціональне значення частин тіла, їх взаємозв’язок з організмом; розвивати увагу, уяву, мовлення, дрібну моторику рук під час виготовлення колажу;виховувати дбайливе ставлення до свого тіла.
Перегляд файлу

Червоноградська міська рада Львівської області

Заклад дошкільної освіти ясла-садок №1 комбінованого типу

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

 з соціальної та  фінансової  програми  дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Я живий і можу рухатися»

(середня група)

 

 

 

                                                                                                              

 

                                                                                                             Укладач:

                                                                                                                    Ляшук С.М.,

                                                                                                                  вихователь

 

 

 

 

 

 

 

 

2022

Мета:

-     закріпити знання дітей про те, що таке живі і неживі предмети;

  -     формувати вміння визначати і називати різні частини тіла, виконувати словесні вказівки;

-     уточнити про функціональне значення частин тіла, їх взаємозв’язок з організмом;

 -    розвивати увагу, уяву, мовлення, дрібну моторику рук під час виготовлення колажу;

   -    виховувати дбайливе ставлення до свого тіла.

 

Матеріал.

    Демонстраційний: Афлатун іграшковий, аудіозаписи: пісня Афлатуна,  спокійна музика, дзеркальце, два контейнери, ватман на якому намальовані два кола: «Живе», «Неживе», червоний і зелений «знаки» для гри, загадки, прислів’я.

    Роздатковий: коробочки для Подорожі з Афлатуном з картинками живих та неживих предметів, які вирізали діти з батьками, клей, пензлики, клейонки, серветки.

Хід заняття

   Діти стоять у колі та промовляють:

Я (вказуючи на себе) хороший! (кладуть руки на груди).

Я (вказуючи на себе) сильний! (показують біцепси).

Ми (випряміть руки, вказуючи на всіх) можемо робити все самі! (Марширують на місця, сідаючи півколом).

Афлатун заходить в групову кімнату співаючи свою пісеньку.

Афлатун: Привіт малята! Ідучи до вас я бачив людей, тварин, дерева, кущі, різні предмети. Я почув, як двоє хлопчиків сперечалися чи живий камінчик, дерево чи ні? І мене це дуже зоцікавило. А ви знаєте, які предмети живі, а які ні?

Вихователь: Звичайно ми знаємо. Ось послухай що розкажуть діти про живі предмети. (Діти розповідають)

-   Можуть рухатися (діти рухають рукою)

-   Їм потрібне повітря або кисень (Передають з рук в руки дзеркальце і прикладають його близько до носа, щоб побачити, що дзеркальце пітніє від дихання)

- Реагюють на події, які відбувються навколо (вихователь плескає в долоні і запитує: «Чуєте, що я зробила?»)

-  Ростуть (вихователь: «Чи завжди діти носять один і той же розмір одягу?»)

-  Потребують їжі для енергії, для того, щоб жити.

 Афлатун: Я зрозумів, живі – це люди, тварини та птахи, а все інше не живе.

 Вихователь: Дітки, чи правильно думає Афлатунчик? (Ні) Афлатунчик, зараз ми покажемо тобі живі та неживі предмети. Наші дітки разом з батьками підготували різні вирізки предметів і поклали їх в свої Коробочки для Подорожей.

Гра «Живе-неживе»

 Мета: закріпити знання дітей про живі та неживі предмети, вміння давати їм характеристику; розвивати увагу, логічне мислення, мовлення.

 Хід гри: діти беруть картинки зі своїх Коробочки для Подорожей з Афлатуном і пояснюють чому цей предмет живий/ неживий. Запитання: Це живий чи неживий предмет?  Що означає бути живим? Як ми можемо визначити, що щось живе? Розповідають про рослини, чому вони теж живі. Картинки кладуть в два різних контейнери.

 Вихователь: Давайте ми з вами зробимо колаж «Живе - неживе» з картинок, які ви підготували з батьками і які ми використали в грі.

(На великому ватмані намальовані два кола. Одне коло пілписане – «Живе» , а інше – «Неживе». Дітей ділимо на дві команди. Одні наклеюють живі предмети, а інші неживі. Афлатунчик дивиться, запитує.)

Фізкультхвилинка «Ви живі?»

Діти стоять у колі, крокують на місці.

-   Ви живі? (Так)

-   Давайте доведемо, що ми живі! (Так, давайте!)

- Давайте доведемо це за допомогою нашої руки… (назви частин тіла, наприклад: голова, руки, стегна, ноги і т.д.)

Діти рухають своїми частинами тіла, продовжуючи марширувати на місці і примовляючи «раз-два - лівою, лівою, раз-два - лівою». Повторити все три рази.

-  А тепер давайте доведемо це всім своїм тілом!" (Діти рухаються хто як хоче, виконують танцювальні рухи…)

  Вихователь: Ми розповіли і довели Афлатунчику, що ми живі. А що нам допомагало виконувати рухи? (руки, ноги, голова та ін.) Так, все живе вміє рухатися точно так, як рухається наше тіло.

Афлатун: А я знаю загадки про різні частини тіла. (Загадує загадки, а діти відгадують, показуючи ці частини тіла на собі)

-         Завжди в роті, а не проковтнеш. (язик)

-         Два брати через гору живуть

І ніколи один до одного в гості не ходять.  (очі)

-         Повен хлівець білих овець. (рот, зуби)

-         Сопе, хропе, часом чхає, сюди-туди зазирає,

На морозі змерзає, бо одежини не має. (ніс)

Вихователь: Всі ми можемо рухати різними частинами тіла. Якими частинами тіла ви можете рухати? Ви можете рухати ногою? Рухати губами? Носом? Руками? (Діти відповідають і показують. Попросіть всю групу показати, як багато є різних способів рухати цією частиною тіла. Допомагайте дітям, вносячи свої пропозиції, наприклад, якщо хто-небудь каже: «Я можу рухати руками», ви можете потиснути комусь руку, помахати рукою, поплескати в долоні і т.д.). Ми також контролюємо рухи наших тіл, можемо рухатися швидко, або повільно. Зараз ми з вами прграємо гру.

Гра «Швидко - повільно»

Мета: закріпити  знання дітьми різних частин тіла; розвивати увагу.

Хід гри: «Червоний знак означає "Стоп", а зелений - "Вперед". Я буду називати частину тіла, а вам потрібно рухати нею. Можна виконувати будь-які рухи. Коли піднімаю зелений знак, можна починати рух, а коли червоний - зупинитися. Рухатися ви будете швидко, або повільно. Якщо я називаю частину тіла тихо, то рухати нею потрібно дуже повільно, а коли голосно, то рухи слід виконувати якнайшвидше.»

   (Діти виконують будь-які рухи частинами тіла, які називає вихователь: рукою, ногою, головою, губами…)

Афлатун: А ви пам’ятаєте, які рухи я виконував коли розповідав вам про себе? (Пригадати «Казку про Афлатуна», прочитану напередодні. Діти називають , я допомагаю.)

Вихователь: Зверніть увагу, що Афлатун використовує своє тіло, щоб виконувати багато різних справ: досліджувати світ, обіймати своїх батьків, грати з друзями і т.д. А які хороші справи ви можете робити за допомогою свого тіла? (Відповіді дітей) Які погані дії можна виконувати за допомогою свого тіла? (Відповіді дітей, наприклад: штовхати товариша, смикати кого- небудь за волосся… )

Вихователь: Своє тіло потрібно використовувати для гарних справ, а не для того, щоб ображати інших людей. Які прислів’я ви знаєте про своє тіло?

-         Аби хліб, а зуби знайдуться.

-         В нього руки на всі штуки.

-         Вовка ноги годують.

-         Шабля ранить тіло, а слова душу.

-         Близько лікоть, та не вкусиш.

-         В закритий рот муха не влізе

Афлатун: Як багато ви знаєте про своє тіло, вмієте розрізнити живі та неживі предмети. Я також це запам’ятав. Мені вже час іти, але я на прощання хочу погратися з вами в гру.

Гра «Афлатун каже ...» (в колі, як варіант гри «Саймон каже ...»)

  Мета: формувати вміння виконувати словесні вказівки; розвивати увагу.

 Хід гри: потрібно виконувати дії тільки тоді, коли вони чують «Афлатун каже ...» Якщо команда звучить без «Афлатун каже ...» - то виконує її не варто. Вихователь: «Афлатун каже доторкнутися до вух!» (Нехай діти доторкнуться до своїх вух). «Торкніться свого ліктя!» (Дитина, яка доторкнулася до ліктя, вибуває з гри) Щоб ускладнити завдання, можна називати функції частин тіла, а не їх назви. Називайте різні рухи (наприклад, «Афлатун каже, доторкніться до тієї частини тіла, яка може штовхати м'яч!») Вкінці гри: «Афлатун каже, до побачення!» (Діти махають ручками прощаючись. Афлатун виходить.)

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ляшук Світлана
Додано
11 лютого
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку