Заняття за програмою Афлатот "Накопичуємо, витрачаємо, ділимося"

Про матеріал
вчити розуміти важливість понять «ділитися», «збирати» і «витрачати»; формувати вміння приймати рішення, на що витратити гроші; удосконалювати здатність визначати різні дії дітей та дорослих: витрачають, накопичують чи діляться; розвивати увагу, логічне мислення, мовлення, уяву; виховувати вміння раціонально використовувати гроші.
Перегляд файлу

Червоноградська міська рада Львівської області

Заклад дошкільної освіти ясла-садок №1 комбінованого типу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

 з соціальної та фінансової програми дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Накопичуємо, витрачаємо, ділимося»

(старша група)

 

 

 

                                                                                                                Укладач:

                                                                                                                      Ляшук С.М.,

                                                                                                                   вихователь

 

 

 

 

 

 

 

2022

Мета:

-         вчити розуміти важливість понять «ділитися», «збирати» і «витрачати»;

-         формувати вміння приймати рішення, на що витратити гроші;

-         удосконалювати здатність визначати різні дії дітей та дорослих: витрачають, накопичують чи діляться;

-         розвивати увагу, логічне мислення, мовлення, уяву;

-         виховувати вміння раціонально використовувати гроші.

Матеріал.

Демонстраційний: іграшка Афлатун, прилавок, кошик з товаром, цінники, ілюстрації "Накопичуємо, витрачаємо, ділимося" (навчальний посібник «Афлатот», стр.167), картинки з усміхненим та сумним обличчям.

Роздатковий: Коробки для подорожі з Афлатуном зі скарбничками в яких є монетки Афлатун різного номіналу, іграшки, зменшені ілюстрації "Накопичуємо, витрачаємо, ділимося", кольорові олівці, клей, різні вирізки для прикрашання робіт.

Хід заняття

        На коврику стоїть столик на якому кошик з товаром. Афлатун, співаючи пісеньку, заходить в групу. Діти сидять півколом.

            Афлатун: Привіт малята. (Діти відповідають. Афлатун дивиться на прилавок) А куди це ви зібралися? Я теж хочу з вами.

            Вихователь: Добре Афлатунчик. Сьогодні ми підемо в магазин, але він не звичайний. Щоб купити товар нам потрібні будуть монетки Афлатун. Зараз я кожному роздам монетки (роздаю по 5 монеток кожному).             

 Вихователь: Треба буде дістати один товар з кошика, який би ви хотіли придбати. У кожного товару є своя ціна і можна вибрати, витратити всі афлатунчики, або заощадити кілька монеток. Якщо ви хочите придбати дорогий товар, можите скласти свої монетки з грошима товариша і придбати потрібний вам товар разом. Я буду продавцем разом з Афлатунчиком. Тож станьте в чергу один за одним. (Діти один за одним по черзі вибирають і купують необхідний товар з кошика. Потім сідають на місця і показують та розповідають про те, що вони купили.)

 Вихователь: Те, чим ви займалися, називається «витрачати гроші», тобто використовувати свої гроші для купівлі чого-небудь. Хто з вас витратив всі монетки Афлатун? А у кого залишилися грошики? (Відповіді дітей)

 - Діти, у яких ще залишилися монетки, помістіть їх в свої Скарбнички Афлатун. Тримати гроші в скарбничці - значить збирати їх. (Діти дістають свої Коробки для Подорожі з Афлатуном, у яких знаходяться їхні Скарбнички і кладуть монетки, які залишилися.)

    Вихователь: Збирати гроші - це означає відкладати їх для того, щоб використати в майбутньому, щоб мати можливість зібрати більшу їх кількість і купити щось дороге. Пам’ятаєте, ми з вами на одному з занять говорили про воду. Вода - це наш ресурс. Коли ви вивчали, як можна економити воду, ви порівнювали цей процес з економією грошей, а один із способів економії - це покласти гроші в банк.

  Афлатун: Я теж чув про банк. Ось послухайте:

Банківська сфера – немов темний ліс,

Якщо нема знань – краще не лізь!

Банківські будні зовсім не прості.
Все зрозуміти, порахувати, розрахувати,
Дати пораду, гроші дати, гроші взяти.
В економіці кожної країни

Без банку зараз не прожити.

Вихователь: Молодець Афлатунчик. Діти, а хто поділився своїми монетками, щоб купити щось дороге разом з товаришем? (Відповіді дітей)

- Ділитися - це означає дозволяти кому-небудь іншому брати або користуватися своїми речами. Пригадайте, як ви ділилися особливими предметами та іграшками з товаришами. (Діти згадують та розповідають) Ваші батьки купляють вам все, чи дають гроші. А, отже, вони діляться з вами. Чим поділилися батьки з вами? (Відповіді дітей)

Афлатун: Я теж хочу поділитися з вами іграшками. (Кожна дитина бере іграшку і розходяться по коврику)

Фізкультхвилинка

Іграшки прийшли до нас,

Хочуть вже погратися.

Руки вгору всі підняли,

Покрутились, пострибали.

Один на одного подивились

Посміхнулись й подружились.

Годі вже нам гратися,

Час до праці повертатися.

 Вихователь: Як весело нам було з іграшками, якими поділився з нами Афлатунчик (кладуть іграшки) Давайте ми з вами пограємо гру.

Гра «Витрачаємо, накопичуємо чи ділимося»

Мета: удосконалювати здатність визначати різні дії дітей та дорослих: витрачають, накопичують чи діляться; розвивати увагу, логічне мислення, мовлення.

 Матеріал: повісити картинку з усміхненим обличчям з одного боку групи, а картинку з сумним обличчям - з іншого, ілюстрації «Накопичуємо, витрачаємо, ділимося».

 Хід гри: Зараз я буду показувати вам різні картинки і говорити твердження. Якщо ви вважаєте, що я говорю правду, то підходьте до картинки з усміхненим обличчям. Якщо вам здається, що я кажу неправду, то ви підходите до картинки з сумним обличчям.

Ілюстрації (спочатку розглядаємо):

1. Дитина купує морозиво

2. Дитина кладе гроші в Скарбничку Афлатун

3. Дитина стоїть в черзі, щоб покласти гроші в банк

4. Дитина робить покупки в магазині

5. Мама дає дитині гроші

6. Дитина ділиться іграшкою з другом

(Під час демонстрації зображень, задавайте дітям такі питання: Що ви бачите на картинці? Що людина робить? Переконайтеся, що діти правильно розуміють, що зображено на кожній картинці.)

   - Подивіться на цю картинку (показую по черзі картинки), як ви гадаєте:

• Людина ділиться своїми коштами

• Людина накопичує свої кошти

• Людина витрачає свої кошти

(Назвіть одне з тверджень, можна називати правильне чи неправильне твердження. Коли діти підійшли до картинки з усміхненим або сумним обличчям, запитаєте, чому вони вирішили що твердження є правдою / неправдою.)

 - Як ви думаєте, чому ця людина ділиться? Чому ви так думаєте?

(І так з кожною картинкою)

Вихователь: Афлатунчик підготував вам ще картинки (такі ж самі, що у грі, але менші). Давайте розмалюємо та прикрасимо їх.

(Діти працюють за столами)

Вихователь: Які гарні. Тобі подобаються, Афлатунчик? (Так) Давайте покладемо їх в Коробку для Подорожей з Афлатуном.

(Діти беруть свої коробочки і кладуть)

Вихователь: Афлатунчика цікавить, чи доводилося вам здійснювати покупки? Що ви купували? Хто був з вами? (Відповіді дітей)

Діти розповідають вірші про товари, які купляли:


Новий м’яч

— Що за гамір, що за гам?
— Це м'яча купили нам!
Ми побігли на газон:
Тут нам буде стадіон!
Тут ворота, тут суддя,
Тут команди — ти і я.

(Петренко Микола)

 

Ведмедики

Ведмежаток я взяла,
Посадила до стола,
Стала медом частувати:
— Пригощайтесь, ведмедята!
А ведмедики сидять
І нічого не їдять:
Скуштувать медку охота
— Та відкрить не можуть рота.

(Грицько Бойко)

Лялька

Хто не зна моєї ляльки?
В мене лялька, мов жива:
Як візьму її на руки —
Оченята відкрива.
Хоч у неї сліз немає,
Плаче донечка моя:
«Мамо, мамо», - вимовляє,
Ну, а мама в неї - я.

(Грицько Бойко)

 

Мій автобус

Малесенький автобус
Увесь об'їздив глобус,
Побачив сто країв,
Додому захотів.
Стомився він страшенно
І спить в моїй кишені.

(Василь Струтинський)

Олівці

Сім братів-малярів
В королівстві кольорів;
Кожен кольором керує
В кольорівстві королює.

(Олег Орач)

 

***

Гість з далекої країни,

Фрукт тропічний ананас,

Продається в магазині

І смаком дивує нас.

***

Наче місяць, наче ріг,

Шкірка – наче восьминіг.

Це росте банан тропічний,

Фрукт смачний та екзотичний.

***

Фіолетова, красива,

Запашна, солодка слива,

Серед фруктів виграє,

Хоч і кістка в неї є.

***

Є у яблуні подружка,

Соковита жовта грушка,

У середині чудова:

Ароматна і медова.

 ***

Хоч лимон такий кислючий,
Фрукт корисний та цілющий:
Від ангіни всіх лікує,
І в стравах він смакує.


 


Вихователь: Бачиш, Афлатунчик, наші дітки разом зі своїми батьками ходять в магазин і купують різні товари. Діти, а ви коли-небудь раніше збирали гроші? На що ви збирали? Скільки вам вдалося накопичити? (Відповіді дітей)

Вихователь: А чи ділилися ви коли-небудь раніше грошима? З ким ви поділилися? Чому? (Відповіді дітей)

Якщо дітям раніше не доводилося витрачати, ділитися або збирати гроші, запитайте їх:

-         На що б ви витратили гроші?

-         Для чого б ви хотіли зібрати гроші?

-         Купите що-небудь разом?

Вихователь: Ось послухайте, як потрібно використовувати гроші:

Бізнесмен

                  Гроші витрачає вміло:

Він вкладає їх у діло.

     Має булочну й пекарню,

Чи салон і перукарню,

      Свиноферму, звідки м'ясо

           Відправляє в цех ковбасний.

                                                Чи скуповує товари

І розвозить по базару.

       Лік грошам він добре знає,

                                                Їх на вітер не пускає.

        Вихователь: Ось як потрібно поводитися з грошима. Афлатунчику дуже цікаво, на що ваші батьки витрачають гроші і на що вони збирають гроші? Дізнайтеся дома і намалюйте разом з батьками ці товари. Потім принесіть свої малюнки і покладіть їх в Коробку для Подорожей з Афлатун. Коли Афлатунчик прийде до нас наступного разу, ви покажете йому і розкажете все, що дізналися. Домовилися? (Так)

        Афлатун: З кожним разом все більше нового я дізнаюся коли приходжу до вас. З нетерпінням буду чекати наступної зустрічі. До побачення!

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ляшук Світлана
Додано
11 лютого
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку