Розробка заняття гуртка "Географічне краєзнавсво" для вихованців-учнів 8-11 класів. Матеріали заняття-захисту творчих проектів «Трудові ресурси та їх роль у міжнародних економічних відносинах" можуть бути використані у роботі керівників краєзнавчих гуртків, вчителів географії, при організації поукової роботи для обдарованих учнів.
Краєзнавче заняття №3 для учнів 8, 10 класів
«Трудові ресурси та їх роль у міжнародних економічних відносинах»
МЕТА Навчальна - сформувати уявлення про особливості трудових ресурсів; визначити проблеми зайнятості населення країни, що переживає трансформаційні процеси в економічній сфері; познайомити з соціальною структурою українського суспільства, з вимогами до сучасного працівника, показати престижність висококваліфікованої праці, професійної майстерності;окреслити проблеми та наслідки трудової міграції населення.
Виховна - сприяти формуванню переконання у необхідності навчання протягом усього життя; сприяти формуванню активної життєвої позиції та подальшого професійного вибору; виховувати почуття особистої відповідальності за економічний розвиток країни. Формувати переконання легального працевлаштування на Батьківщині, уміння свідомого вибору професії та навичок самостійного пошуку роботи. Розвивати комунікативні компетенції, почуття емпатії, самостійності.
Розвиваюча - продовжувати розвивати операції мислення; розвивати у учнів уміння самостійного, логічного, образного мислення; розвивати уміння роботи з різноманітними додатковими джерелами інформації, систематизувати матеріал; активізувати пізнавальні інтереси учнів.
ФОРМА роботи: профоорієнтаційно-пізнавальна екскурсія до Криворізького міського центру зайнфятості та захист творчих проектів.
МЕТОДИ роботи: екскурсія, пояснення, профорієнтаційна бесіда, анкетування, рольова гра, аналіз статистичних даних та тематичних графіків, презентація творчого тематичного проекту.
ПОРАДИ для ефективного проведення пізнавальної профорієнтаційної екскурсії: 1) проявляйте цікавість, не бійтесь ставити запитання;
2) уважно слухайте співробітників Центру зайнятості, робіть потрібні записи;
3) перед екскурсією оберіть тематику творчого проекту, складіть план роботи та розподіліть їх між членами групи;
4) відразу підсумуйте весь необхідний вам матеріал.
Бажаємо успіхів і творчого натхнення!!!
Вступна частина екскурсійного заняття
«Безробіття – це не просто відсутність грошей у людини, а одна із форм духовної смерті»
Папа Римський Іоан-Павло II
Останнім часом спостерігається тенденція до збільшення чисельності саме безробітної молоді. Молодь - винятково важливий ресурс продуктивних сил суспільства, оскільки є не тільки енергійною і працездатною, але й робочою силою, яка швидко навчається. До молодіжної категорії населення відносяться особи у віці від 16 до 29 років.
Згідно з даними ООН, світовий рівень безробіття серед молоді станом на початок 2010 р. досяг абсолютного максимуму: серед 620 млн. економічно активної молоді кількість безробітних лише у віці від 15 до 24 років досягла 83 мільйона. Очікується, що рівень безробіття буде підвищуватись протягом і поточного 2011 року.
Ви - молоді люди - майбутнє країни, від стартових умов вашої діяльності залежить і подальший розвиток нашої України. В той час, молодь є однією з особливо уразливих груп на ринку праці, особливо в нашій країні. В умовах України, коли за останнє п’ятиріччя спостерігається: зниження якості життя, здоров'я юнаків та дівчат, забезпечення зайнятістю, поглиблення безробіття, що призводить до посилення наркозалежності, психічних розладів, убогості, зростання злочинності в молодіжному середовищі… Молодіжне безробіття залишається однією з найгостріших проблем суспільства.
Щоб в майбутньому Ви не поповнювали лави безробітної молоді сьогодні ми здійснюємо пізнавальну профорієнтаційну екскурсію до Криворізького Центру зайнятості.
ТЕМАТИКА творчих міні-проектів (за вибором):
Надані поради випускникам загальноосвітніх закладів
щодо вибору професії
Вибираючи професію, мислити потрібно про майбутнє, але діяти - в сьогоденні
ЗРАЗОК УЧНІВСЬКОГО ПРЕС-ПРОЕКТУ:
Складені поради безробітним
Якщо говорити загалом, то відбувається все так. Людину, котра звернулася до служби зайнятості, спочатку реєструють як таку, що шукає роботу. Якщо підходящої роботи їй за 7 днів не знаходять, то на 8-й день надають статусу безробітного й призначають допомогу. Умови виплати допомоги залежать, зокрема, від того, за якою статтею звільнили людину, і від того, у який строк вона прийшла до центру зайнятості.