Заняття-захист творчих проектів «Трудові ресурси та їх роль у міжнародних економічних відносинах»

Про матеріал

Розробка заняття гуртка "Географічне краєзнавсво" для вихованців-учнів 8-11 класів. Матеріали заняття-захисту творчих проектів «Трудові ресурси та їх роль у міжнародних економічних відносинах" можуть бути використані у роботі керівників краєзнавчих гуртків, вчителів географії, при організації поукової роботи для обдарованих учнів.

Перегляд файлу

Краєзнавче заняття №3 для учнів 8, 10 класів

«Трудові ресурси та їх роль у міжнародних економічних відносинах»

 

МЕТА Навчальна - сформувати уявлення про особливості трудових ресурсів; визначити проблеми зайнятості населення країни, що  переживає трансформаційні процеси в економічній сфері; познайомити з соціальною структурою українського  суспільства,  з вимогами до сучасного працівника, показати престижність висококваліфікованої праці, професійної майстерності;окреслити проблеми та наслідки трудової міграції населення.

Виховна - сприяти формуванню переконання у необхідності навчання протягом усього життя; сприяти формуванню активної життєвої  позиції та подальшого професійного вибору; виховувати почуття особистої відповідальності за економічний розвиток країни. Формувати переконання легального працевлаштування на Батьківщині, уміння свідомого вибору професії та навичок самостійного пошуку роботи. Розвивати комунікативні компетенції, почуття емпатії, самостійності.

Розвиваюча - продовжувати розвивати операції мислення; розвивати у учнів уміння самостійного, логічного, образного мислення; розвивати уміння роботи з різноманітними додатковими джерелами інформації, систематизувати матеріал; активізувати пізнавальні інтереси учнів.

ФОРМА роботи: профоорієнтаційно-пізнавальна екскурсія до Криворізького міського центру зайнфятості та захист творчих проектів.

МЕТОДИ роботи: екскурсія, пояснення, профорієнтаційна бесіда, анкетування, рольова гра, аналіз статистичних даних та тематичних графіків, презентація творчого тематичного проекту.

 

ПОРАДИ для ефективного проведення пізнавальної профорієнтаційної екскурсії: 1) проявляйте цікавість, не бійтесь ставити запитання;

2) уважно слухайте співробітників Центру зайнятості, робіть потрібні записи;

3) перед екскурсією оберіть тематику творчого проекту, складіть план роботи та розподіліть їх між членами групи;

4) відразу підсумуйте весь необхідний вам матеріал.

Бажаємо успіхів і творчого натхнення!!!

 

Вступна частина екскурсійного заняття

«Безробіття – це не просто відсутність грошей у людини, а одна із форм духовної смерті» 

Папа Римський Іоан-Павло II

Останнім часом спостерігається тенденція до збільшення чисельності саме безробітної молоді. Молодь - винятково важливий ресурс продуктивних сил суспільства, оскільки є не тільки енергійною і працездатною, але й робочою силою, яка швидко навчається. До молодіжної категорії населення відносяться особи у віці від 16 до 29 років.

Згідно з даними ООН, світовий рівень безробіття серед молоді станом на початок 2010 р. досяг абсолютного максимуму: серед 620 млн. економічно активної молоді кількість безробітних лише у віці від 15 до 24 років досягла 83 мільйона. Очікується, що рівень безробіття буде підвищуватись протягом і поточного 2011 року.

Ви - молоді люди - майбутнє країни, від стартових умов вашої діяльності залежить і подальший розвиток нашої України. В той час, молодь є однією з особливо уразливих груп на ринку праці, особливо в нашій країні. В умовах України, коли за останнє п’ятиріччя спостерігається: зниження якості життя, здоров'я юнаків та дівчат, забезпечення зайнятістю, поглиблення безробіття, що призводить до посилення наркозалежності, психічних розладів, убогості, зростання злочинності в молодіжному середовищі… Молодіжне безробіття залишається однією з найгостріших проблем суспільства.

Щоб в майбутньому Ви не поповнювали лави безробітної молоді сьогодні ми здійснюємо пізнавальну профорієнтаційну екскурсію до Криворізького Центру зайнятості.

 

ТЕМАТИКА творчих міні-проектів (за вибором):

  1. Географія безробіття в контексті світової економічної кризи.
  2. Соціально-економічні наслідки безробіття молоді для України та Криворіжжя, зокрема.
  3. Причини та можливі шляхи вирішення безробіття молоді в Україні та м. Кривому Розі.
  4. Проблеми випускників сьогодення.
  5. Безробіття і як з ним впоратись.
  6. Професіограма сучасного працівника.
  7. Найактуальніші професії сьогодення, їх переваги та недоліки.
  8. «Зарплатня у конвертах» - втрачені роки.
  9. Трудова міграція: «За» і «Проти».
  10. Нелегальна міграція та її наслідки.
  11. Узагальненний образ сучасного трудового мігранта з України.

 

Надані поради випускникам загальноосвітніх закладів

щодо вибору професії

 Вибираючи професію, мислити потрібно про майбутнє, але діяти - в сьогоденні

  •             Здійснити відповідальний крок треба, враховуючи свої нахили та здібності,
    особисті та громадські інтереси.
  •             Світ професій значно ширший (понад 40000), ніж коло навчальних предметів, що
    вивчалися   в   школі   (12-15),   тому  ототожнення  улюбленого  навчального предмету з професією не завжди є надійним орієнтиром у виборі професії;
  •             Професію не слід вибирати "за компанію";
  •             Розподіляти професії на погані і хороші, цікаві і нецікаві, легкі і важкі - помилково.
    Значення професії у житті людини залежить не стільки від характеру роботи, скільки від того, як до нього ставиться сама людина, на скільки професія відповідає  його запитам.
  •             За зовнішньою привабливістю професії можуть бути приховані й негативні її риси.
  •             І не варто переносити своє ставлення до конкретної людини на вид її діяльності чи професію.

 

ЗРАЗОК УЧНІВСЬКОГО ПРЕС-ПРОЕКТУ:

Складені поради безробітним

  • Перш за все , тим, хто за нинішніх обставин втратив роботу або кому це загрожує, варто згадати: упоратися з тимчасовими труднощами у нас можна за допомогою державної служби зайнятості.

Якщо говорити загалом, то відбувається все так. Людину, котра звернулася до служби зайнятості, спочатку реєструють як таку, що шукає роботу. Якщо підходящої роботи їй за 7 днів не знаходять, то на 8-й день надають статусу безробітного й призначають допомогу. Умови виплати допомоги залежать, зокрема, від того, за якою статтею звільнили людину, і від того, у який строк вона прийшла до центру зайнятості.

  • Якщо людина ще ніколи не мала роботи, то спочатку треба намагатися знайти роботу яка підходить вам по душі і буде вам подобатись, тому що на цій роботі ви зможете краще показати свої здібності, і у вас буде більш швидкий кар’єрний ріст.
  • Якщо ви не можете знайти роботу яка підходить вашим інтересам, не засмучуйтесь, можливо вам потрібно піти на курси профорієнтації і поширити свої знання можливо у нових для вас професіях, і стати спеціалістом більш широкого спектру.
  • І найголовніше у пошуку роботи ніколи не втрачати надію, розширювати свої знання і сподіватись на краще.

 

 

 

doc
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку