Запобігти, допомогти, врятувати

Про матеріал
сценарій тематичного заняття з ОБЖД для дітей дошкільного віку з відпрацюванням практичних навичок при роботі в екстримальних ситуаціях
Перегляд файлу

ЗАПОБІГТИ, ДОПОМОГТИ, ВРЯТУВАТИ

(Лунає  музика. На екрані мультимедійної дошки з’являється диктор)

Диктор: Добрий день! В ефірі телевізійна служба новин. Почнемо з цікавої події. Сьогодні в  нашому селищі Березна розпочалися спільні тренування  служби порятунку і юних рятівників.  Пропонуємо відеосюжет.

Відеосюжет «Тренування в підрозділі Березнянської пожежної частини»

 Диктор: На прямому зв’язку, з тренувальної бази юних рятівників, наш спеціальний кореспондент: Тамара Іванівна.

Кореспондент  Т.І.:  Я веду репортаж з Березнянського ЗДО «Берізка», де відбувається підготовка команд «Служби порятунку юних пожежників Березнянщини». Нам сьогодні пощастить провести цілий день з цими мужніми хлопцями і дівчатами. «Запобігти! Урятувати! Допомогти!» - ось девіз справжніх юних  рятівників!

(Команди заходять, шикуються в дві колони, шикуються, кажуть прислів’я):

 «Сірники дітям не іграшки», «Від маленького сірника розгорається велика  пожежа». Та ін.

 

Пісня рятівників:  Коли над селищем збігається туман,

                                          І допомога наша дуже треба вам.

                                          Під силу друзям справи всі

                                          Мы устигаєм тут и там -

   Бо наша дружба помагає дуже нам.

   Да! А побажай ти нам ні пуха ні пера!

   Да! Нехай і  не по правилам ця гра!

   Да!  І якщо знову є біда – скоріше  подзвони,

   Наш номер набери.   

Кореспондент Т.І.: А ось і  майбутні рятівники. Доброго дня!

Діти: Доброго дня!

 Кореспондент Т.І.: Зараз тільки десята година ранку,  а команди «Вогник» та «Іскорка» розташувалися для тренування  разом зі своїм тренером Катериною Володимирівною

(Звучить фонограма, діти виконують вправи).

Кореспондент Т.І.: Команда продемонструвала техніку володіння різними видами вправ (повзання, стрибки, виконання чітких рухів та ін.). Вони дуже злагоджено працюють. Їхні рухи стрімкі, точні, швидкі, бо мова йде про рятування життя людей.

        (діти   шикуються в шеренгу, повертаються до гостей, промовляють):

НАШ ДЕВІЗ:

    Ми -  рятівники майбутні!

    Шлем привіт усім  присутнім!

    Ви про нас не забувайте,

    Коли треба – викликайте!

(діти сідають на стільчики)

Кореспондент Т.І.: Ліквідація пожежі – це важка і небезпечна праця. У будь-який час дня чи ночі пожежні готові вступити в боротьбу з вогнем. І зараз наші юні рятівники продемонструють спритність і швидкість під час виїзду на пожежу, а для цього спочатку одягнуть форму рятівника.

Естафета 1 « Хто швидше одягне спорядження».

(Представники державної рятувальної служби перевіряють, як діти одягнули спорядження, коментують їх дії) слово Ковдику О.Д.

Кореспондент Т.І.: Команди майже одночасно виконали завдання: і ось перший  дзвінок (лунає телефонний дзвінок).

Тренер Міроненко Світлана Михайлівна: Черговий тренувальної бази слухає!

Голос з телефонної трубки: На вулиці Лісовій палає будинок  № 5, у якому залишилася дитина!

Тренер М.С.М.: Ваш виклик прийнято.

 (звук сирени пожежної машини, юні рятувальники їдуть на машинах, зупиняються).

Естафета 2 «Рятування ляльки» (смуга перешкод, рятування з будинку ляльки, кошенятка).

Кореспондент Т.І.: Ми маємо можливість побачити роботу рятувальників в навчально – екстремальній ситуації. Хлопці і дівчата мужньо кинулися на допомогу.

Кореспондент Т.І.: Зверніть увагу, що в команді є дівчата. Що змусило цих ніжних дівчат обрати таку екстремальну професію? Я гадаю, в нас буде змога з’ясувати це і поспілкуватися з ними.(спілкування з дітьми про важливість професії пожежного-рятувальника)

 Кореспондент Т.І.: Команди гідно справилися з пожежею і врятували дитину і  кошенятко. Але їм потрібна перша медична допомога.

(Дівчатка – медики надають першу медичну допомогу, а інші члени команди на машинах , під звук сирени, повертаються на базу).

Естафета 3. «Надання першої медичної допомоги» (перелом кінцівки, опік)

Кореспондент Т.І.:  Дівчата, що ви збираєтесь робити?

Відповіді дітей: При переломі  ноги ми накладаємо шину.

                              При опіку -  накладаємо стерильну пов’язку.

 (Лунає сирена «швидкої» медичної допомоги, вбігають санітари з ношами і виносять ляльку та кошенятко).

Кореспондент Т.І.: Дитина передана до рук працівників «швидкої» допомоги, за її життя ми можемо бути спокійними. Зараз, поки команди відпочивають, в мене є можливість поспілкуватися з ними.

Перше питання – до хлопців: Скажіть, будь ласка, якими повинні бути люди такої важкої професії, як рятувальники?  (відповіді хлопців)

Друге питання – до дівчат: Дівчата, скажіть, чому ви, такі красиві, стрункі, тендітні обрали таку «чоловічу» небезпечну професію?  (відповіді дівчат)

Дитина: Вибачте, але ми дуже поспішаємо до навчального класу.

Кореспондент Т.І.: Цікаво! Якщо дозволите, я з задоволенням проведу цей час з вами! Дозволяєте?

Діти: Дозволяємо!

(Діти сідають по різні боки залу на стільці).

Тренер М.С.М.: Ви сьогодні виїзджали на тренувальні навчання і приборкували пожежу. Дійсно, вогонь дуже небезпечний. Але тільки тоді, коли люди виявляють безпечність під час користування вогнем.

 З його допомогою здійснюється багато корисних справ. Він вірно служить людям у повсякденному побуті й на виробництві. А зараз, за допомогою пазлів, ми з’ясуємо: за яких обставин вогонь може стати ворогом?

 

Естафета 4. «Складання пазлів»

(Діти коментують зміст картинок):

1 Для розваги і для гри

   Сірників ти не бери.

   Бо з вогнем погані жарти –

   Жартувати з ним не варто!

2 Не розпалюй сам багаття

   Ані в лісі, ані в хаті.

   Легко вогник запалити,

   Та не просто погасити!

Кореспондент Т.І.:  Обидві команди знають, яким небезпечним буває вогонь

Тренер Булко Катерина Володимирівна: А зараз запитання до всіх юних рятувальників: а якщо вогонь вирвався на волю, що робити?

Діти:

1 Не ховатися в куток, а вогонь гасити,

2. Як вогонь іще малий, то водичкою залий

3. Чи піском засип, накрий, щоб не міг ожити,

4.Ти виходь  з вогнем на бій, подолать його зумій!

Тренер Міроненко Світлана Михайлівна:

                                                 Так, але спочатку, хлопчики й  дівчатка,

                                                 Скористайтесь телефоном, якщо є поблизу він,

                                                 Номер цей усім відомий:

Діти (хором):                        Сто – один ,Сто – один!»

Тренер:   Булко К.В.

Бути сміливим, не панікувати -   Ось  найголовніше, знають всі малята!

Тренер Міроненко С.М.: Якщо ж все ж таки трапилась екстремальна ситуація вдома , що треба робити?

- При пожежі?

 Телефонний діалог дітей (мобільні телефони) :

1ситуація. Диспетчер (запис): Служба 101 слухає. Що трапилося?

Дитина: У мене вдома пожежа

    Диспетчер(запис) : Ваша адреса?

    Дитина:  Адреса: ______________

    Дитина: Будинок _______________

    Дитина: Моє прізвище та  ім’я____________

    Диспетчер(запис): Чекайте!

      Тренер Булко К.В.: При нещасному випадку?

2 ситуація. Диспетчер(запис): Швидка допомога слухає. Що у вас трапилось?

   Дитина: Я обпік руку чаєм!

  Диспетчер(запис): Адреса?

  Дитина: Адреса: ______________

  Дитина: Моє прізвище та ім’я__________________

Диспетчер(запис): Виклик прийнято, чекайте

Тренер Міроненко С.М.: А якщо ви відчули запах газу, що робити?

3 ситуація. Дитина (до подружки): Машо, вибач, будь – ласка, мені здається, що на кухні відчувається запах газу. Що мені робити?

Подружка: Негайно дзвони  за номером 104, викликай газову службу, але не хвилюйся!

Дитина: Дякую! (дитина набирає номер 104)

Диспетчер(запис): Аварійно – газова служба, слухає.

Дитина: У нас дома відчувається запах газу!

Диспетчер(запис): Ваша адреса?

  Дитина:  Адреса: _____________

  Дитина: Моє прізвище та ім’я__________________

Тренер Булко К.В.: Достатньо! Молодці! Ми переконалися, що рятівники з обох команд добре знають номери екстрених служб.

Тренер Булко К.В.: А що ж таке евакуація? Що воно означає? (Відповіді дітей) Молодці! Так, але головне,  неприпустимі у  таких випадках паніка і метушня.

Тренер: Давайте подякуємо юним  рятувальникам за гарні знання (оплески). 

Ви показали себе швидкими, спритними, готовими правильно діяти в екстремальних ситуаціях. На наступному занятті ми продовжимо наше навчання.

Кореспондент  Т.І.: Ми побачили, яка у рятувальників небезпечна, виснажлива робота, якою величезною інформацією треба володіти, щоб подолати вогонь.  Так який же ваш  девіз?

 Діти (хором): Запобігти! Урятувати! Допомогти!

Танок вогню

Кореспондент Т.І.: Здається, щось трапилось! Я розумію, що це вже не навчання, це вже справжня надзвичайна ситуація!

Кореспондент Т.І.:  Студія, студія! На жаль, пропав зв'язок зі студією. Ми вимушені закінчити свій репортаж!

До зали забігає посильний (працівник ДНЗ «Берізка» звертається до завідувача): Розаліє Олексіївно, повідомляю, що з – під дверей музичної зали розповсюджується дим, який заповнює приміщення.

Завідувач: 1. Терміново викликайте пожежно – рятувальну  службу за номером 101, за адресою: вул. Володимирська, 3. Оповістіть персонал ДНЗ про виникнення пожежі!

Завідувач ( звертається  до працівників ДНЗ, що знаходяться в залі): Виводьте дітей з зали на спортивний майданчик

Відбувається евакуація дітей згідно плану евакуації на спортивний майданчик.

Діти із тренером на спортивному майданчику.

 (Тренер перевіряє дітей згідно журналу відвідування. З’ясовується , що в приміщенні ДНЗ знаходиться травмований працівник закладу, який не може евакуюватися.

Тренер Булко К.В.: Я впевнена, що в рятуванні людини нам допоможуть пожежні. Ось і пожежна машина, яка вчасно приїхала на наш виклик. Давайте подивимось на роботу пожежних.

 (Діти спостерігають за діяльністю пожежних, передають врятовану людину до працівників «швидкої» допомоги ).

Тренер Міроненко С.М.: Пожежні не тільки загасили пожежу, але й врятували людину.

Рятувальники (до дітей) Ковдик О.Д.: Ви сьогодні побачили, яка у нас складна, небезпечна, але і  дуже важлива служба. А ви, діти,  нам показали свої знання, уміння і навички, продемонстрували швидкість, спритність, чудову фізичну підготовку. Підростайте , навчайтесь, займайтеся спортом і, якщо вам сподобалась наша професія, ми із задоволенням, в майбутньому, приймемо вас в наші ряди. А сьогодні ми вас приймемо до лав юних рятівників(вручення медалей дітям). І наостанок я хочу наголосити, що надзвичайну ситуацію легше попередити ніж ліквідувати. Тож будьте завжди обачними і завжди пам’ятайте, якщо щось трапиться, то ви завжди можете розраховувати на допомогу рятувальних служб.

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку