Запровадження наскрізних змістових ліній на уроках математики

Про матеріал
При вирішенні компетентнісно – орієнтованих задач основна увага повинна приділятися формуванню здатності учнів використовувати математичні знання в різноманітних ситуаціях, що вимагає особливого вміння – формування різних підходів в їхніх обміркуваннях, роздумах, інтуїціях
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЗАПРОВАДЖЕННЯ НАСКРІЗНИХ ЗМІСТОВИХ ЛІНІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИПідготувала Бранашко Роза Василівнавчитель математики Полянського ОЗО

Номер слайду 2

ЧИМ ГЛИБША ПРІРВА МІЖ РІЗНИМИ ТИПАМИ ЗНАНЬ, ПОТРІБНИМИ ДЛЯ ЖИТТЯ І ТИМИ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ ШКОЛОЮ, ТИМ МЕНШИЙ ВПЛИВ ШКОЛИ НА МАЙБУТНЄ УЧНІВ. СОФІЯ РУСОВА

Номер слайду 3

ШКІЛЬНА ОСВІТА Є ВІДОБРАЖЕННЯМ ЗМІН, ЩО ВІДБУВАЮТЬСЯ В НАВКОЛИШНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ. А МАТЕМАТИЧНА ОСВІТА Є ГОЛОВНИМ ІНДИКАТОРОМ ГОТОВНОСТІ СУСПІЛЬСТВА ДО ЗМІН, ЯКОЮ ЇЇ ВБАЧАЮТЬ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

Номер слайду 4

При вирішенні компетентнісно – орієнтованих задач основна увага повинна приділятися формуванню здатності учнів використовувати математичні знання в різноманітних ситуаціях, що вимагає особливого вміння – формування різних підходів в їхніх обміркуваннях, роздумах, інтуїціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.

Номер слайду 5

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;навчальні предмети— виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, між класові та загальношкільні проекти. Роль навчальних предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту навчального предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;предмети за вибором;роботу в проектах;позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.

Номер слайду 6

Реалізація наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» через цикл задач В Україні лише 10 % випускників можна вважати здоровими. За час навчання кількість дітей з короткозорістю збільшується в 5 разів, з порушенням опорно-рухового апарату — в 1,5–2 рази, з нервовими захворюваннями — в 2 рази».  Задачі, що містять відомості про здоровий спосіб життя, покликані зацікавити учнів питаннями влаштування тіла людини, а вчителеві під час виконання завдань — систематизувати знання і вміння учнів. Завданням наскрізної лінії « Здоров’я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства. Здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Задачі, в сюжеті яких містяться факти з реального життя, здатні чинити більший вплив, ніж довга лекція і товста брошюра про збереження та зміцнення свого здоров'я

Номер слайду 7

1. Складіть діаграму за наведеними даними. Експерти Всесвітньої організації охорони здоров’я вважають, що на здоров’я сучасної людини впливають такі чинники:на 20 % — спадковість; на 20 % — стан довкілля; на 10 % — медичне забезпечення; на 50 % — спосіб життя, який веде людина. ( Діаграми 6 кл.)2. Одна сигарета руйнує 25 мг вітаміну С. Відомо, що якщо людина знаходилася в накуреному приміщенні протягом 1 години, то це рівноцінно 4 скуреним сигаретам. Скільки людина втратила витамину С, якщо вона знаходилася в накуреному приміщенні впродовж 2 годин? ( Множення 5 кл.)3. Для зміцнення імунітету лікарі пропонують полівітаміни, які слід приймати в порошку по г 3 рази на день. Термін зберігання цього препарату не більше ,ніж 10 днів. Скільки цього порошку(у грамах) слід придбати на 10днів?(При вивченні теми « Степінь з цілим показником» 8кл. )

Номер слайду 8

4. Липа дрібнолиста живе в лісі 300-400років, у міських умовах у 2 рази менше. Скільки років живе дрібнолиста липа у міських умовах?У сосен, що ростуть у місті , гілки на вершині відмирають. Які цьому причини?(5кл.)5. Підрахуйте, яку площу земельних угідь доведеться відвести під будівництво дороги з твердим покриттям (1км,10км,100км), якщо ширина смуги відчуження – 50м?Відповідь: смуга займає5га, 50га, 500га.(5кл. Тема «Формули»)6. Установлено, що 1т нафти утворює на поверхні води пляму площею від 6 до 12кв.км. Яку площу акваторії вкриває нафтова пляма у разі аварії танкера водотоннажністю 5000т? Порівняйте з площею Київського водосховища (922кв.км). Відповідь: нафтова пляма займе акваторію площею 30тис.кв.км.

Номер слайду 9

Реалізація наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність»Наскрізна лінія «Підприємливість і фінансова грамотність » націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економічного ставлення до природних ресурсів. Вона реалізується під час вивчення відсоткових обчислень, рівнянь та функцій

Номер слайду 10

1. Для 2 кімнат квадратної форми ,площа яких дорівнюють 6,25 кв.м і 9кв.м потрібно придбати плінтуси . У будівельному супермаркеті продають плінтуси,що розрізняються довжиною і вартістю. Плінтуси завдовжки 4м продають по ціні – 6,5грн за 1м,а плінтуси завдовжки – 5м по ціні – 5,5 грн за 1м. Скільки яких плінтусів потрібно придбати,щоб було якомога менше відходів? Знайдіть вартість покупки.( Площа квадрата 8 кл)2. Формуючи свій бюджет сім’я Олега заощадила певну суму грошей, з яких 28% витратила на покупку нової пральної машини. 30% - на газовий котел для опалення. Визначте. Скільки грошей ( у гривнях) витратила сім’я Олега. На придбання нової техніки, якщо із цих заощаджень у них залишилось 21000грн. Визначте чка сума грошей у них буде через рік, якщо залишок вони поставили на депозит у банк під 18% річних.

Номер слайду 11

«Раціональний вибір»

Номер слайду 12

Запорукою міцності сімейного бюджету є перевищення доходів над витратами Сімейний бюджет майже кожної родини формується за такими статтями доходів:заробітна платня;доходи від підприємницької діяльності;3) дохід від особистого господарства;пенсії, стипендії, соціальні гарантії;доходи від цінних паперів;6) інше. Сімейний бюджет майже кожної родини формується за такими статтями доходів:заробітна платня;доходи від підприємницької діяльності;3) дохід від особистого господарства;пенсії, стипендії, соціальні гарантії;доходи від цінних паперів;6) інше.

Номер слайду 13

Реалізація наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»Наскрізна лінія  «Екологічна безпека й сталий розвиток» спрямована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Роль математики в екологічному вихованні полягає в тому, що методом доцільно дібраних задач, функціональних залежностей можна навчити учнів розуміти окремі екологічні поняття, прищеплювати навички раціонального використання природних ресурсів, розкрити роль математики в пізнанні найбільш загальних і фундаментальних законів природи, створити базу для формування наукового світогляду.

Номер слайду 14

1. Відношення довжини найдовшої річки України Дніпра до довжини Десни дорівнює відношенню довжини Десни до довжини Інгульця. Знайдіть довжину Десни? Якщо довжини Дніпра дорівнює 2240км, а довжини Інгульця – 560км.(8кл.)  2. Вторинна переробка 1 т паперу зберігає близько 30 000 л води і 6 т деревини. Підрахуйте, скільки збережеться води і деревини, якщо ви здасте 40 кг макулатури?3. Запаси води на планеті 1800 млн. км., на світовій океан приходиться 98%. Прісна вода складає 2 %, із них тільки 1 % знаходиться в рідкому стані. Стільки води кожного виду існує на Землі? ( Відсотки)4.  Щоб захистити заражену зону площею 12 кв. км, принесли 20 мотків мотузки по 500м кожен. Чи достатньо цих мотузок для огородження небезпечної зони? ( Коло. Круг)

Номер слайду 15

Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує математику з іншими навчальними предметами і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.      Навчання математики має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності.

Номер слайду 16

1. Оператор мобільного зв’язку Дмитро обслуговує 10 клієнтів за той самий час за який оператор Оксана обслуговує 15 клієнтів. Скільки хвилин мають витратити на обслуговування одного клієнта ці оператори, якщо разом за одну годину мають обслуговувати 50 клієнтів? (Вважайте,що вхідні дзвінки поступають на гарячу лінію безперервно).2. Довжини річок в межах України -  Дніпро, Південний Буг, Дністер, Десна та Дунай складають  відповідно 981км, 806км, 705 км, 591км,174 км. Знайти загальну дожину цих річок на території України.( Натуральні числа та дії над ними)3. Висоти гір України: Говерла – 2061 м, Роман-Кош – 1545 м, Сивуль – 1816 м.    Виразіть висоти цих гір у кілометрах та округліть отримані числа до: 1) десятків; 2) сотень.( Десяткові дроби. Округлення)4. За останні роки Україна збільшує виробництво зернових, зокрема – пшениці, і вийшла на третє місце в світі з експорту – 32,3 млн. т зерна. Попереду лише США (72,3 млн. т) та ЄС (38,5 млн. т). Україні вдалося обійти такі визнані “житниці світу”, як Канада (28 млн. т), Аргентина (21,9 млн. т) і Бразилія (20,1 млн. т). За даними задачі побудуйте стовпчасту діаграму.( Діаграми)

pptx
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
31 березня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку