Мета педради
• Актуалізація науково-теоретичних і практичних знань зі створення компетентнісно зорієнтованого освітнього простору через реалізацію НЗЛ ключових компетентностей.
• Визначення резервів та можливостей забезпечення якості освіти.
ØКонституція (Основний Закон) України.
ØЗакон України “Про освіту”.
ØЗакон України “Про загальну середню освіту”.
ØЗакон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»
ØНаціональна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті.
ØКонцепція «Нова українська школа»
ØДержавний стандарт базової та повної загальної середньої освіти
Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Ч.1ст.12 Закону України «Про освіту»:
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної
життєдіяльності…
• Вільне володіння державною мовою
• Здатність спілкуватися
рідною (у разі відмінності від державної) та
іноземними мовами
• Математична
компетентність
• Компетентність у галузі природничих наук, техніки і технологій
• Інноваційність
• Екологічна компетентність
• Інформаційнокомунікативна компетентність
• Навчання впродовж життя
• Громадянські та соціальні компетентності
• Культурна компетентність
• Підприємливість і фінансова грамотність
Освітня програма Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №54 з поглибленим вивченням іспанської та інших іноземних мов ХМР
Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.
Освітня програма Херсонської спеціалізованої школи І - ІІІ ступенів №54 з поглибленим вивченням іспанської та інших іноземних мов ХМР
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати
отримані знання у різних ситуаціях
Наскрізна лінія
«Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1)
підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, усвідомлення ідеї сталого розвитку як нового типу еколого-економічного зростання, що задовольняє потреби всіх членів суспільства за умови збереження й поетапного відновлення природного середовища, готовності брати участь у розв’язанні питань довкілля та розвитку суспільства; конкретизує роботу зі збереження й захисту довкілля.
Наскрізна лінія «Здоров’я і безпека» (НЛ-3)
сприяє реалізації здоров’язбережувальної ключової компетентності орієнтуючи на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя,активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.
Наскрізна лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4)
сприяє навчанню молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, стимулювання лідерських ініціатив, прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
Smart-освіта становить собою таку освітню систему, що покладена в основу освіти нового типу, котра передбачає адаптивну реалізацію навчального процесу, в якому використовуються інформаційні смарт-технології. Цей процес передбачає створення віртуального освітнього середовища, використання інтерактивних засобів ІКТ, регулярне оновлення і поповнення контенту і моніторингу якості освіти.
Групова робота
І група – НЗЛ-1
ІІ група – НЗЛ -2 ІІІ група – НЗЛ-3
IV група – НЗЛ-4
Інструкція щодо входження у віртуальне освітнє середовище
( підключитися до WI FI мережі.
Логін:
Пароль:)
Презентація результатів групової роботи
Тестування
Здійснити вхід у віртуальний освітній простір через QR код та пройти тестування
§ Практика викладання базових дисциплін у 5-11 класах дає підстави для висновків про те, що наскрізні лінії дійсно є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів. Їх необхідно враховувати при формуванні компетентнісно зорієнтованого освітнього середовища.
§ Водночас, моніторинг освітнього процесу свідчать і про те, що не на кожному уроці створюються оптимальні умови для реалізації НЗЛ до організації компетентнісно зорієнтованого освітнього середовища в контексті завдань Нової української школи .
Резерви і можливості по оптимізації роботи щодо створення компетентнісно зорієнтованого освітнього середовища через реалізацію наскрізних змістових ліній ключових компетентностей з метою підготовки учнів школи до
самореалізації у сучасному соціумі
• Спрямування роботи методичної служби школи на подальше підвищення рівня професійної майстерності педагогічних кадрів в контексті завдань НУШ.
• Продовження практики проведення фестивалів педагогічної майстерності з метою обміну досвідом організації компетентнісно зорієнтованого освітнього процесу та формування в здобувачів освіти ключових компетентностей
• Оптимізація практичної діяльності предметних МО щодо ефективного використання потенціалу інноваційних педагогічних технологій для створення компетентнісно зорієнтованого освітнього простору через реалізацію наскрізних змістових ліній ключових компетентностей.
• Продовження практики проведення майстер-класів з методики використання новітніх інформаційних технологій для забезпечення якісної освіти