Атестація педагогів - це процес оцінки професійної компетентності вчителів та інших працівників системи освіти. Цей процес зазвичай проводиться періодично з метою підвищення якості освіти, стимулювання професійного росту та забезпечення високого рівня викладацької діяльності. Його метою є не лише оцінка здатностей вчителя, а й підтримка його особистого та професійного розвитку.
Атестація є важливим елементом системи підтримки та розвитку педагогічного колективу, спрямованою на забезпечення якості освіти та створення сприятливого середовища для навчання та розвитку учнів.
ШОВОГО
(загальюо положення та поряДок проведення)
РУХАНСЬКА ТИНА РОМАЮВНА, методист вищоћ' категорй'
АТЕСТАЦИ ПЕДАГОГIЧНОГО
ПРАЦIВНИКА
З 01 ВЕРЕСНЯ 2023 РОКУ НАБУВ
ЧИННОСП НАКАЗ МП-ПСТЕРСТВА ОСВПИ
21.12.2022 ЗА 1649(38985 .
Положення переДбачае оновлениЙ порядок прохоДження атестацй' педагогјчними прац\вниками, створення атестацтних ком,'сй' тощо.
Дошкђльну освђту»», статтею 22 Закону Украћћи ««Про повну загальну середню освјту»», статтею 45 Закону УкраТни ««Про професђйно-технјчну (професђйну) освјту»», статтею 59 Закону УкраТни «спро фахову передвищу освпту»», статтею
21 Закону Украћћи ««Про позашкђльну»», статтею 55 Закону УкраТни ««Про вищу
0CBi177Y»», звання, що присвоюеться за визначаються до ПерелЈку квалЈфЈкацЈйних категорјй i педагогпчних звань педагогјчних працЈвникЈв, затвердженого постановою КабЈнету
MiHicTpiB УкраТни 23.12.2015 NQ 1109.
зм•н в атестацй' педагог•в
о Осучаснили процедуру проведення
k0MiciT
О ЗбЈльшили освјти
О Визначили вимоги до роботи секретаря о Змјнили вимоги до голосування
О Спростили норму щодо
О ЗмЈнили вимоги щодо вивчення практичного педагога
О Скасували вимогу щодо присутностј педагога на k0MiciT о вимоги до позачерговот
о Визначили сертифЈкацЈю як проходження атестацЈТ
Процедура шдвпщення квал•фжацй визначасться частинош шосто1 стати 59 Закону
Украъ•нп ”11po остту” та ц.щшдком шдвищепня квал1ф1кацй педагогтчних пауково педагопчппх пращвппюв
«загалышй обсяг шдвищення квал•фжацй педагогтчного пращвника закладу загально:
профес•йпо: (профсстйпо-техптчпо\)
остти не може бути менте тж 150 годин па п'ять роюв». Пункт 16 Порядку
15. основними напрямами е:
розвиток компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, формування у для ключових компетентностей BMiHb, визначених частиною першою cTaTTi 12 Закону УкраТни ”Про ocBiTY”;
певного BikY, основ а створення безпечного та освЈтнього середовища, особливостј П-жлюзивного навчання, забезпечення додатковоТ в освЈтньому процесЈ дЈтей з особливими освЈтнЈми потребами;
використання та цифрових технологЈй в освЈтньому включаючи електронне навчання, та безпеку;
мовленнева, цифрова, компетентнЈсть; формування компетентностей галузевого спрямування, опанування виробничими ознайомлення i3 сучасним устаткуванням, станом i розвитку та установи, вимогами до за
(для
(для науковометодичних установ та Тх тощо.
до частини 1 та 2 cTaTTi 51 Закону УкраТни
”Про повну загальнусередню ocBiTY'_' кожен зобов'язаний щороку свою з урахуванням особливостей, визначених Законом УкраТни ”Про ocBiTY”. годин для упродовж п'яти P0kiB, яка оплачуеться за кошти державного та мае бути MiHiMYM 150 годин, з яких не менше
10 % обов'язково бути на вдосконалення знань, BMiHb i практичних навичок у роботи з учнями з особливими освђтнђми потребами.
Нове! ЗАТВЕРД>КЕННЯ СПИСО ПЕДАГОПЧНИХ ПРАЩВНИЮВ ЯЮ АТЕСТУЮТЬСЯ В КАЛЕНДАРНОМУ рощ (рш п.1Ј
Затвердження педагогјчних працјвникјв, якЈ атестуються в наступному календарному (для проведення черговоТ
:_до 1 0 жовтня поточного року,
|
|
Нове! Збитьшення автономй закладв осв•ти
|
|
|
За новим Положенням таке ухвалюе на piBHi закладу ocBiTb4. единий, щодо кого не може ухвалювати комЈсЈя I рЈвня, це керЈвник закладу освјти. закладу на атестуе атестацЈйна II рЈвня, тобто вЈдповЈдного органу |
Присвоення квалфкаЦIЙНИХ категорй
КВАЛФКА[.ЏЙЖ КАТЕГОРИ ПРИСВОЮЮТЬСЯ ПЕДАГОПЧНИМ ПРАЦВНИКАМ ЗА УМОВИ НАЯВНОСП В НИХ:
освптнього (освјтньо-квалђфђкацђйного) рЈвня, документом про 0CBiTY (ocBiTHb0 науковий - стажу роботи на посаДЈ педагогпчного працЈвника (визначаеться до даних його особовоТ справи, трудовоТ книжки, з державного реестру загальнообов'язкового державного страх вання тощо). Тож залежно отриманого ступеня вищоТ та стажу роботи педагогам можуть Tal<i категорй':
piBeHb педагога - фаховий молодший бакалавр, молодший бакалавр, бакалавр чи MaricTp); другоТ категорй'» piBeHb педагога - молодший бакалавр, бакалавр чи (для
ЗДО - фаховий молодший бакалавр), стаж - не менше 3-х P0kiB); першоТ l«aTeropit•» piBeHb педагога - бакалавр,. MaricTp (для ЗДО - фаховий молодший бакалавр або молодший бакалавр), стаж - не менше 5 P0kiB); вищоТ l«aTeropiT»» piBeHb педагога - MaricTp, стаж - не менше 7 P0kiB).
БЕЗ ДОТРИМАННЯ ПОСЛДОВНОСП МОЖУТЬ БУТИ ПРИСВОеН1 КВАЛФКАЩЙЖ КАТЕГОРIТ ПЕДАГОПЧНИМ ПРАЦВНИКАМ, яке мають науковий ступпнь та стаж роботи на посаДЈ не менше 1 року_(може бути присвоена вищот не мають педагогЈчноТ освпти, але мають стаж роботи в однђй i3 галузей економјки (kPiM ocBiTHb0T) та працюють на посадах не менше 2 P0kiB стажу роботи, - не менше 7 P0kiB).
звання присвоюються (дјдтвердцуються) мають першоТ t«aTeropiT»» та вищоТ l«aTeropiT»» й демонструють досягнення, зокрема:
впроваДження i поширення методики компетентнјсного навчання та нових освЈтнЈх технологЈй; надання професђйноћ' пЈДтримки та допомоги педагогЈчним працЈвникам (зДЈйснення супервЈзЈћ);
участь у процедурах i заходах, пов'язаних i3 забезпеченням якостЈ освјти та впроваДженням пнновацђй, педагогђчних новацђй i технологјй у системј освЈти; переможцЈ, лауреати всеукраћћських, мЈжнароДних фахових конкурсјв; пЈДготовка переможцђв всеукраћћських, мпжнароДних олЈмпЈаД, конкурсђв, змагань, тощо.
Нове!
Якщо пройшов (HaBiTb до набрання цим наказом) i мае чинний то один раз протягом проходження зараховуеться як прохоДження черговоТ (позачерговот) атестацй' i3 присвоенням наступноТ (збереженням присвоено) квалЈфЈкацЈйноТ категорй', педагогјчного звання (п.з наказу MiHicTepcTBa i науки УкраТни
09.09.2022 року N2 805, п.13 p.I Положення)
питання щ@до запровадження Положення про атестац•ю https://pon.org.ua/index.php?do=download&id=2898
BHKOPHCTAHI A)KEPEJIA:
1. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1649-22#Text
2. https://zakon.rada.govıua/laws/show/2145-19#Text
3. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text
4. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
5 https://pon.org.ua/novyny/10572-uzagaIneni-vidpovidi-na-pytanniashchodo-zaprovadzhennia-polozhennia-pro-atestaciu-pedpracivnykiv.html
6. https://cprppkyiv.kyivcity.gov.ua/attestation
7. /https://eas.nppu.org/
8. https://educationpakhomova.bIogspot.com/2023/02/blog-post 28.htmI
9. https://www.facebook.com/decideUA
10. https://novihromady.decide.in.ua/?
fbclid:ıwAR1 dM3088FXLbCD6EdgoWK9hMzNVOERcMrWiy16H29zJbxp jk08Kv1GLfs#rec255900219
ДОДАТКИ Сайти для власного
Методичний портал життя
0cBiTa портал
BceocBiTa
На Урок
документи в eAC (2)
Документи, знайдет за адресою
документи в ВАС (2)
Документи, 3HaI“tTHi за адресою Irene
Керјвнику закладу осв\ти: формування атестацјйного листа в ИС. Доступ до сертифјкатјв!свјдоцтв вјд [ППО та јнших орган'зацјй. НППУ 17,11.2023ектс год:о
формування атестацјйного листа в ГАС. Доступ до сертифјкатјв!свјдоцтв вјд (ППО та ЈНШИХ нппу 1 гох;о 10.03.2023ектс
Документи завантаженј власноруч (10)
1631,2023
зо ектс
23.10.2023
курс «розроблення професјйних стандарт\в»
45 _s ектс
зо сктс
птвищення квал'ф'кац"' педагог'чних прац1вник1в: нов' вимоги можливост1
ектс
19.10.2020
УКР
27,112023
ПРИТЧА ПРО МОТИВАЦПО
Монах, що керуе будвництвом собору, ВИРIШИВ подивитися, як працюють робпники. BlH пџџйшов до першого попросив розказати про свою роботу.
Я сиДжу перед каменем працюю рвцем. Нудна важка робота, - сказав той 31 злктю.
Монах пџџйшов до другого запитав його те саме. Я р]жу каМЖЬ цим заробляю ГРОШ].
Тепер моя спа'я не голодуе, - стримано вщповв той.
Монах запитав I третього про його роботу.
Збоку здаеться, що я р]жу каМIНЬ. Але насправД1 я буДую Собор, який просто7ть тисячу РОК]В Я будую майбутне, ПОСМIХНУВШИСЬ, сказав робпник.
ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!