Запровадження НЕПу в Україні

Про матеріал
Комбінований урок з теми "Запровадження НЕПу в Україні". Під час вивчення нового матеріалу використовується групова робота з учнями.
Перегляд файлу

 

Урок №31

Тема уроку. Нова економічна політика в Україні.

Очікувані результати:
Учні знають: зміст, методи впровадження, особливості та наслідки НЕПу в Україні.
Учні вміють: встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, проводити аналіз та синтез інформації, виявляти протиріччя, робити висновки.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мультимедійний проектор, підручник. 

Хід роботи

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

IV. Рефлексія

V. Домашнє завдання.

І.

(Учитель)Доброго дня. Сьогодні у нас урок з історії України. Його тему Вам треба буде вгадати і сформулювати самостійно. А ось підказка (слайд 2):

  • Ця економічна політика прийшла на зміну політиці «воєнного комунізму»
  • Її реалізація більшовиками,  спричинила зростання авторитету радянської влади
  • Червонець став вільно конвертованою валютою.

(Учні мають здогадатися, що тема уроку стосується нової економічної політики)

Отже, тема уроку: Нова економічна політика в Україні (слайд 3)

ІІ.

 (Учитель) Сьогодні ми будемо вивчати особливості запровадження НЕПу в УСРР. Але перед як ми почнемо працювати над новою темою давайте пригадаємо тему нашого минулого уроку (Входження УСРР до складу СРСР).

Дайте відповідь на запитання:

  1. Як називалася система відносин радянської Росії з іншими радянськими республіками до створення СРСР?
  2. Коли УСРР підписала двосторонній договір з радянською Росією?
  3. В чому полягав зміст договору між УСРР та РСФРР?
  4. Як називався уряд УСРР на початку 20-х рр.?
  5. Хто очолював РНК УСРР на початку 20-х рр.?
  6. В чому полягав зміст конфлікту між урядом радянської України та урядом радянської Росії восени 1921 року?
  7. Чому договірна федерація не влаштовувала керівництво радянської Росії?
  8. Як народний комісар у справах національностей Йосип Сталін запропонував вирішити проблему з радянськими республіками?
  9. Як Християн Раковський відреагував на оприлюднення плану автономізації?
  10. Скільки існувало проектів узаконення відносин між радянськими республіками?
  11. Хто були авторами цих проектів?
  12. Зміст плану який запропонували представники комуністичної партії Грузії.
  13. В чому полягав зміст плану Леніна?
  14. Який з проектів не було винесено на голосування? Чому?
  15. Чий проект підтримали делегації радянських республік?
  16. Назвіть дату утворення СРСР?
  17. Скажіть повну назву нової держави.
  18. Збільшилися чи зменшилися повноваження уряду України після підписання союзного договору?
  19. Чому Х. Раковського було знято з посади Голови РНК УСРР і відправлено на дипломатичну роботу за кордон?
  20. В якому році було прийнято нову Конституцію УСРР?

ІІІ.

План

  1. Внутрішнє економічне та політичне становище в УСРР на початку 20-х рр. ХХ століття
  2. Голод 1921-1922 рр. в Україні
  3. Особливості запровадження НЕПу в Україні.

       Клас ділиться на три групи, кожна з яких досліджує окреме питання. Дослідники одержують «дорожню карту»(листочок з запитаннями на які потрібно знайти відповідь). Відповідь оформити у вигляді зв’язної розповіді.

IV.

 Дослідницькі групи презентують результати своєї роботи. Слухачі одержують завдання придумати запитання до змісту розповіді дослідників.

V. Опрацювати §     .  Розширити знання з теми за допомогою інших джерел.
 

 

Дорожня карта.

  1. Група №1.  Тема дослідження: Внутрішнє економічне та політичне становище в УСРР на початку 20-х рр. ХХ століття.

 Дайте відповідь на запитання. Результати роботи оформіть у вигляді зв’язної розповіді.

  1. Опишіть становище господарства України на початку 20-х рр. ХХ століття
    1. Становище в промисловості
    2. Розвиток сільського господарства
    3. Становище в транспортній галузі
  2. Охарактеризуйте рівень життя населення
  3. Як ставилося населення України до радянської влади?
  4. Опишіть все те про що Ви дізналися одним словом.

Продовжити розповідь:

Внутрішнє економічне та політичне  становище в Україні ми охарактеризували одним словом _____________. Тому, що 

 

Дорожня карта.

Група №2. Тема дослідження: Голод 1921-1922 рр. в Україні.

Дайте відповідь на запитання. Результати роботи оформіть у вигляді зв’язної розповіді.

  1. Назвіть регіони України, що були охоплені голодом 1921-1922 рр.
  2. Назвіть причини голоду.
  3. Яку з причин Ви вважаєте головною.
  4. Людські втрати України під час голоду.

Продовжити розповідь:

 В 1921-1922 роках голод охопив такі території України:

 

 

Дорожня карта.

Група №3. Тема дослідження: Особливості запровадження НЕПу в Україні.

Дайте відповідь на запитання. Результати роботи оформіть у вигляді зв’язної розповіді.

  1. Коли було запроваджено в Україні нову економічну політику?
  2. Перелічіть заходи НЕПу в УРСР
  3. В чому полягала особливість запровадження НЕПу в Україні?
  4. Перерахуйте наслідки нової економічної політики в Україні

Продовжити розповідь:

 Початок запровадження в Україні нової економічної політики припадає на _____________ місяць _______________ року.

 

 


docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку