Урок №31
Тема уроку. Нова економічна політика в Україні.
Очікувані результати:
Учні знають: зміст, методи впровадження, особливості та наслідки НЕПу в Україні.
Учні вміють: встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, проводити аналіз та синтез інформації, виявляти протиріччя, робити висновки.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: мультимедійний проектор, підручник.
Хід роботи
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
IV. Рефлексія
V. Домашнє завдання.
І.
(Учитель)Доброго дня. Сьогодні у нас урок з історії України. Його тему Вам треба буде вгадати і сформулювати самостійно. А ось підказка (слайд 2):
-
Ця економічна політика прийшла на зміну політиці «воєнного комунізму»
-
Її реалізація більшовиками, спричинила зростання авторитету радянської влади
-
Червонець став вільно конвертованою валютою.
(Учні мають здогадатися, що тема уроку стосується нової економічної політики)
Отже, тема уроку: Нова економічна політика в Україні (слайд 3)
ІІ.
(Учитель) Сьогодні ми будемо вивчати особливості запровадження НЕПу в УСРР. Але перед як ми почнемо працювати над новою темою давайте пригадаємо тему нашого минулого уроку (Входження УСРР до складу СРСР).
Дайте відповідь на запитання:
-
Як називалася система відносин радянської Росії з іншими радянськими республіками до створення СРСР?
-
Коли УСРР підписала двосторонній договір з радянською Росією?
-
В чому полягав зміст договору між УСРР та РСФРР?
-
Як називався уряд УСРР на початку 20-х рр.?
-
Хто очолював РНК УСРР на початку 20-х рр.?
-
В чому полягав зміст конфлікту між урядом радянської України та урядом радянської Росії восени 1921 року?
-
Чому договірна федерація не влаштовувала керівництво радянської Росії?
-
Як народний комісар у справах національностей Йосип Сталін запропонував вирішити проблему з радянськими республіками?
-
Як Християн Раковський відреагував на оприлюднення плану автономізації?
-
Скільки існувало проектів узаконення відносин між радянськими республіками?
-
Хто були авторами цих проектів?
-
Зміст плану який запропонували представники комуністичної партії Грузії.
-
В чому полягав зміст плану Леніна?
-
Який з проектів не було винесено на голосування? Чому?
-
Чий проект підтримали делегації радянських республік?
-
Назвіть дату утворення СРСР?
-
Скажіть повну назву нової держави.
-
Збільшилися чи зменшилися повноваження уряду України після підписання союзного договору?
-
Чому Х. Раковського було знято з посади Голови РНК УСРР і відправлено на дипломатичну роботу за кордон?
-
В якому році було прийнято нову Конституцію УСРР?
ІІІ.
План
-
Внутрішнє економічне та політичне становище в УСРР на початку 20-х рр. ХХ століття
-
Голод 1921-1922 рр. в Україні
-
Особливості запровадження НЕПу в Україні.
Клас ділиться на три групи, кожна з яких досліджує окреме питання. Дослідники одержують «дорожню карту»(листочок з запитаннями на які потрібно знайти відповідь). Відповідь оформити у вигляді зв’язної розповіді.
IV.
Дослідницькі групи презентують результати своєї роботи. Слухачі одержують завдання придумати запитання до змісту розповіді дослідників.
V. Опрацювати § . Розширити знання з теми за допомогою інших джерел.
Дорожня карта.
-
Група №1. Тема дослідження: Внутрішнє економічне та політичне становище в УСРР на початку 20-х рр. ХХ століття.
Дайте відповідь на запитання. Результати роботи оформіть у вигляді зв’язної розповіді.
-
Опишіть становище господарства України на початку 20-х рр. ХХ століття
-
Становище в промисловості
-
Розвиток сільського господарства
-
Становище в транспортній галузі
-
Охарактеризуйте рівень життя населення
-
Як ставилося населення України до радянської влади?
-
Опишіть все те про що Ви дізналися одним словом.
Продовжити розповідь:
Внутрішнє економічне та політичне становище в Україні ми охарактеризували одним словом _____________. Тому, що
Дорожня карта.
Група №2. Тема дослідження: Голод 1921-1922 рр. в Україні.
Дайте відповідь на запитання. Результати роботи оформіть у вигляді зв’язної розповіді.
-
Назвіть регіони України, що були охоплені голодом 1921-1922 рр.
-
Назвіть причини голоду.
-
Яку з причин Ви вважаєте головною.
-
Людські втрати України під час голоду.
Продовжити розповідь:
В 1921-1922 роках голод охопив такі території України:
Дорожня карта.
Група №3. Тема дослідження: Особливості запровадження НЕПу в Україні.
Дайте відповідь на запитання. Результати роботи оформіть у вигляді зв’язної розповіді.
-
Коли було запроваджено в Україні нову економічну політику?
-
Перелічіть заходи НЕПу в УРСР
-
В чому полягала особливість запровадження НЕПу в Україні?
-
Перерахуйте наслідки нової економічної політики в Україні
Продовжити розповідь:
Початок запровадження в Україні нової економічної політики припадає на _____________ місяць _______________ року.