Узагальнення знань по темі " Боротьба за українську державність"

Про матеріал
Узагальнюючий урок з історії України в 10 класі по темі "Боротьба за українську державність" в ігровій формі. Урок містить вісім конкурсів для трьох команд. В кожному змаганні приймає участь 3 учня ( по одному від команди). Таким чином перевіряються знання по темі 24 учнів. Якщо кількість учнів в класі більша, то їм пропонується вирішити історичний кросворд.
Перегляд файлу

Узагальнення знань по темі: "Боротьба за українську державність" ( в ігровій формі). Історія України 10 клас.

 

Цілі: перевірити і систематизувати знання учнів по темі "Боротьба за українську державність", розвивати вміння учнів аргументовано відповідати на запитання, робити висновки, працювати з історичною картою, виховувати в учнів любов до Батьківщини, повагу до героїв боротьби за незалежність України.

 

Хід уроку.

 

1. Організаційний момент.

2. Оголошення теми і мети уроку.

3. Історичні ігри.

Можна розділити клас на три команди і запрошувати в залежності від складності завдання та підготовки учнів по одному учню від команди або з ряду.

 

1) Перший конкурс - "Слово-асоціація". Підібрати слово - асоціацію до запронованого слова.

 

1. Барон - Врангель

Антон - Денікін

Батько - Махно

 

2.Генеральний - секретаріат Продовольна - розкладка

Рижський - договір

 

3. Християн - Раковський

Окупаційний - режим

Варшавська - угода

 

4.Січові - стрільці

Лінія - Керзона

Держава - Скоропадського

 

5. Радянсько-польська - війна Перекопський - перешийок Військово-політичний - союз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Другий конкурс - "Місто на карті". Показати на карті і сказати чим були пов'язані в роки боротьби за українську державність міста, запропоновані вчитилем.

 

Одеса-Терасполь-Вознесенськ- Миколаїв-Херсон (міста, зайняті Антантою).

 

Ямпіль-Рильськ-Суджа-Глухів-Харків.

(міста, захоплені радянською армією на початку неоголошеної війни).

 

Київ-Вінниця-Жмеринка-Проскурів- Кам'янець-Подільський.

(міста, де перебувала резеденція Директорії).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) "Три спроби". З трьох спроб вибрати правильну відповідь. З білогвардійцями Денікіна армія Петлюри вперше зустрілась:

а) в Криму

б) на Дону;

в) в Одесі;+

г) біля Харкова;

д) в районі Олександрівська.

 

 В січні 1919 р. уряд УНР очолював:

а) Голубович;

б) Петлюра;

в) Макаренко;

г) Чехівський; +

д) Остапенко.

 

В роки боротьби за українську державність м.Хмельницький називалось:

а) Жмеринка;

б) Проскурів; +

в) Станіслав;

г) Юзівка;

д) Шепетівка.

 

 

 

 

 

4) "Дуель". Вирішити, хто ворог, что союзник. Кожному учневі видаються дві червоні та дві зелені картки. На рахунок:1,2,3 вони показують один одному червону ( якщо ворог) або/та зелену картку ( якщо союзник).

 

Антон Денікін / Нестор Махно / Володимир Ульянов

 

Симон Петлюра / Юрій Коцюбинський / Петро Болбочан

 

Антон Денікін / Мирон Тарнавський / Симон Петлюра

 

Юрій Тютюнник / Петро Врангель / Михайло Фрунзе

 

Павло Скоропадський / Микола Щорс / Християн Раковський.

 

5) "Хто це? "Вирішити, про кого це говориться: Махно чи Яворницький.

1) Народився на Катеринославщині. М

2) Його батька звали Іваном. М/Я

3) Він написав спогади, надруковані після його смерті. М

4) Його дитинство пройшло на селі. М/Я

5) Він написав повість " За чужий гріх" Я

 6) Його статті друкувалися в газетах. М/Я

7) Він був головою місцевого профсоюзу металістів. М

8) Він був засуджений до смертної кари. М

9) В 1891р. його, як політично-неблагонадійного, вислали

із Петербурга в Ташкент. Я

10) B 19 років він вступив в партію есерів. --

11) Він працював вчителем гімназії. Я

12) Він допоміг червоній армії захопити Катеринослав. М

13) Йому встановлено пам'ятник у м. Дніпро. Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 6) ,,Головоломка". Прочитати зашифроване прізвище воєначальника епохи боротьби за українську державність та назвати його посаду.  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОМАНДИР КРИМСЬКОЇ ГРУПИ АРМІЇ УНР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАЧАЛЬНИК ШТАБА ВІЙСЬК ДИРЕКТОРІЇ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОМАНДУЮЧИЙ РОСІЙСЬКИМИ ВІЙСЬКАМИ В БОЮ ПІД КРУТАМИ

 

 

 

 

 

 

7) "Розповідь з помилками". Виправити помилки, допущені розповідачем.

 

"Наша бойова частина була зформована в Тернополі в червні 1919р. і зразу ж разом з іншими петлюрівськими військами ми перейшли в наступ, зайнявши лінію Староконстантинів- Проскурів-Харків (Кам'янець-Подільський). Для розвитку наступу наш головний отаман в липні 1919 р. уклав з поляками Варшавську угоду (квітень 1920p.), щоб разом бити денікінців (більшовиків). Таким чином, наша стотисячна укр.армія ( 80+3,5 Тютюнника) значно посилилась. Ми почали похід на Київ, але вступити в місто так і не змогли. (!) Після цього ми опинилися в трикутнику смерті, але нас виручив батько Махно, який в вересні 1919р. на своїх тачанках пройшовся по тилах червоних (білих). Але воювати далі ми вже не могли.В листопаді 1919р. (1920) величезна червона армія назавжди витіснила нас на територРумунії (Польщі)."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8) "Чужі думки". Чому Україні не вдалось відстояти свою державність в 1917 - 1921 роках. На це питання учні відповідають з точки зору: Денікіна, Раковського, Петлюри.

 

 

 

 

 

 

Підведення підсумків уроку. Д/3: повторити розділ 3. Виставлення оцінок.

docx
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку