Засідання "круглого столу" на тему "Проблема насильства в сім'ї та жорстокості неповнолітніх"

Про матеріал
Розробка уроку у формі "круглого столу" для 9 класу з правознавства на тему "Проблема насильства в сім'ї та жорстокості неповнолітніх"
Перегляд файлу

Засідання круглого столу за темою

“Проблема насильства в сім’ї та  жорстокості неповнолітніх”.

(для 9-11 класів)

 

                Мета: сприяти правовому вихованню учнів; формувати уявлення про можливі джерела небезпеки; розвивати творче мислення; виховувати позитивнее ставлення до власного життя, життя оточуючих та негативнее ставлення до правових порушень.

 Обладнання: плакати і малюнки на тему “Молодь протии насилля”, презентації.

 Девіз: Насилля і крик – ознаки слабкості”.

                                                                  О. Дюма

 

Хід заходу.

 Учитель: Захист прав дітей, молоді, питання жорстокості, є важливою проблемою. Вважаю, що це - повинна вирішуватися постійно, а зараз особливо. Тема до якої ми звернулися, звучить так: “проблема насильства в сім’ї і жорстокості неповнолітніх”. Проведемо “круглий стіл у формі рольової гри. Одні учні будуть виступати в ролі консультантів – інші робітників юридичної фірми, а третю групу складуть журналісти. Зустрічаймо їх.

 На сцену піднімаються учні, займають свої місця.

 Ведуча: (ставить питання учням).

  1. чому насильство і жорстокість стали проблемою сучасного суспільства?
  2. які корені і факти ризику зумовили виникнення цього явища?
  3. що таке насильство і в яких видах воно виявляється?
  4. чи є закони про попередження насильства?
  5. як слід поводитися, щоб уникнути насильства і не стати жертвою проявів жорстокості щодо себе?

Ведуча: на ці питання ми підготували для вас відповіді.

 Послухайте інформацію про те, що таке насильство і якими бувають його прояви.

 

1-Й УЧЕНЬ-КОНСУЛЬТАНТ. Насильство є фактором примусового контролю, який чинить одна людина над іншою. Це реальна дія чи загроза фізичної, психологічної, економічної або сексуальної образи з боку однієї особи щодо іншої. Найчастіше, як свідчить статистика, воно проявляється в сім’ї. Насильство в сім’ї – серйозна і досить поширена проблема в світі. За даними досліджень департаменту юстиції США, близько 95% жертв насильства в сім’ї – жінки.Картинки по запросу статистика злочинів проти неповнолітніх в сім'ї

 2-Й УЧЕНЬ-КОНСУЛЬТАНТ. Згідно з міжнародними стандартами, існує більше 20 видів насильства.

    Основні види насильства:

Фізичні:

  • штовхання, завдання болю (ляпаси, удари тощо.);
  • жбурляння в людину предметами;
  • погрожування зброєю, або заподіяння ушкоджень;
  • фізичне перешкоджання у разі спроби вийти з будинку;
  • насильне утримання в помешкані;
  • відмова допомогти, коли хтось хворий;
  • відмова купити продукти харчування;
  • псування майна;
  • погрожування заподіяти шкоду родичам або друзям.

    Емоційна образа:

  • постійне критикування,кривдження;
  • ігнорування почуття;
  • висміювання;
  • заборона виходити на вулицю, гуляти з друзями;
  • заборона користуватися телефоном.

 

Психологічний та економічний тиск:

  • сварка, непристойна поведінка,використання лайки;
  • висміювання, приниження, знущання;
  • погрози (мовні та немовні);
  • економічні утиски (відмова дати грошей, або їх забирати).

 

 Ведуча: як правило, насильство не існує саме по собі, його супутники – алкоголізм і наркоманія.

 

3-Й УЧЕНЬ-КОНСУЛЬТАНТ. Алкоголізм знімає стримуючі механізми: насильник може бути жорстокішим або більш різко виражає свій гнів, якщо перебуває у стані сп’яніння.

 Наркотичні речовини підвищують небезпеку нанесення більш серйозних пошкоджень.

 На жаль, нерідко підлітки починають вживати наркотики або вживати для тог, щоб забути і не думати про образу.

                       

 

   Ведуча: насильство, агресія, жорстокість часто йдуть поруч. На превеликий жаль, ці негативні явища спостерігаються і в навчальних закладах. Із наступного повідомлення ви дізнаєтесь про чинники, що провокують жорстокість.

 

 4-Й УЧЕНЬ-КОНСУЛЬТАНТ. Основними чинниками, що провокують жорстокість у навчальних закладах, є такі:

  • кожна Людина індивідуальнаю деякі люди є агресивними від природи внаслідок впливу середовища, в якому вони виховувались. Особливо це проявляється у підлітковому віці;
  • недостатній рівень комунікативних навичок, серед іншого – брак прикладів нормальної поведінки людей, незначний запас слів, для того, щоби висловити свою думку;
  • негативні тенденції в суспільстві, які тиражуються засобами масової інформації.

 Ведуча: про вплив засобів масової інформації повідомлення зробить нам консультант.

           E:\різні фото\DSC04497.JPG

      

     5-Й УЧЕНЬ-КОНСУЛЬТАНТ. Ця проблема є  надзвичайно актуальною не лише для України, Але ц для світової громадскості загалом. Тому розглянемо її детальніше.

     Телебачення практично щодня демонструє акти насильства (мультфільми, кіно, різноманітні програми). Це все зміцнює думку про те, що насильство є  нормою поведінки. Агресія на екрані робить дітей більш агресивними в житті. Так, український глядач сцени агресії бачить в середньому кожні 16 хв., а в період з 19.00 до 23.00 год. – цей інтервал скорочується до 12 хв. Для порівняння: у Росії цей показник становить 15 і 10 хв., а в США відповідно 15 і 6 хв.

 Дослідники застерігають і протии надмірного захоплення учнів, комп’ютерними іграми. Гра подає “вбитих і поранених, формує у свідомості дитини переконання, що “чим більше я вб’ю, тим краще”.

 Фільми жахів також шкідливі для дітей і підлітків.

 Учені дійшли висновку, що чим більше Людина (особливо діти і підлітки) бачать сцени вбивства, насильства, крові на екранах телевізорів чи моніторах комп’ютерів, тим більше цинічною, агрессивною і жорстокою вона стає.

 

 (ведуча дякує консультантам за цікаві повідомлення і пропонує надати слово групі учнів – журналістів, які наведуть конкретні приклади насильства і жорстокості. Відкриваємо рубрику “Стався такий випадок.)

Учні – журналісти називають повідомлення, вміщені у виданнях:

  1. Закопали…за 3 гривні;
  2. Старший син;
  3. Бог дав, садити – вітчим забрав;
  4. Роковий секрет ляльки Барбі;
  5. Хотів спалити пяного чоловіка;
  6. Убивали  бомжів заради розваги.

(використання матеріалів преси.)

 

 Учитель: шановна ведуча, будь ласка, дайте мені слово.

 Звичайно, факти про які ми щойно дізнались жахливі. Я спостерігала за реакцією в залі і, на щастя, не бачила жодного байдужого обличчя. Добре, що ваші серця не скам’яніли від жорстокості. Сподіваюсь, що кожен з вас виростить добрим батьком і лагідною матір’ю.

 Але мушу зазначити, що, на жаль, і в нашій школі спостерігаються приклади насильства.

 

 Ведуча: ми живемо з вами у правовій державі, де права дітей і підлітків захищає закон. Саме про відповідальність за вчинення злочинів слухайте наших “юристів.

 

1-Й УЧЕНЬ-ЮРИСТ. Звичайно, насильство, жорстока поведінка – це не тільки соціальна проблема. Згідно з офіційною інформацією "Кількість потерпілих від злочинів у січні - червні 2017 року становила 223,7 тис. осіб, серед яких  2,6 тис. - неповнолітні та 1,2 тис. - діти до 14 років". Також однією з гострих проблем українського суспільства є проблема правопорушень неповнолітніх. За статистичними даними злочинність неповнолітніх має таку структуру: злочини, пов’язані з наркотиками – 2,8 %; хуліганство – 6,2 %; крадіжки – 70,5 %; злочини проти життя та здоров’я – 2,1 %; інше – 9,4 %. Злочинність серед молоді все більше набуває групового характеру. Питома вага злочинів, учинених групами, становить понад 70 %. Щодня підлітки в Україні вчиняють понад 100 злочинів, у тому числі одне вбивство або злочин із заподіянням тяжких тілесних ушкоджень, одне зґвалтування, два-три розбійні напади, вісім пограбувань, сімдесят крадіжок приватного та державного майна [2]. Ця статистика свідчить про надзвичайну актуальність визначеної проблеми. Від того, як вона вирішується, залежить не лише стан і тенденції правопорушень у майбутньому, а й розвиток морального середовища у суспільстві в цілому.

Похожее изображение

Також зареєстровано про недопущення насильства в сім’ї.

 Ви всі добре знаєте, що в ККУ, ст. 20 говориться, про кримінальну відповідальність неповнолітніх, яка в деяких випадках настає з 14 років.

 

 2-Й УЧЕНЬ-ЮРИСТ. Наші кореспонденти інформували про покарання за вчинені злочини. Мушу додати, що це Були статті 116, 123, 127 і 129 ККУ.  15.11.2001р. в Україні був прийнятий закон “Про попередження насильства в сім’ї, де в ст.15 зазначається, що члени сім’ї, які вчинили насильство над дітьми, несуть кримінальну, адміністративну або громадсько-правову відповідальність згідно із законом.”

 Ведуча: А тепер свої поради вам пропонує психолг.

 Як стримати наростаючу агресію

У випадку назрівання конфлікту необхідно:

  • Порахувати до десяти;
  • Зробити 10-12 глибоких вдихів і видихів;
  • Походити, якщо це можливо, по приміщенні;
  • Розірвати будь-який непотрібний папір;
  • Розрядити емоцію якоюсь корисною роботою,
  •  (прибирання приміщення, прання, або спорт).

 

  Памятки Тобі, наш друг.

  1. Як уникнути небезпеки?
  • Не провокувати нападника;
  • Не відкривати двері незнайомцям;
  • Аналізувати ситуацію;
  • Бути пильним;
  • Не повертатися додому пізно.

 

  1. Як діяти в разі небезпеки?
  • Нестандартно;
  • Не думати про шкоду, збитки;
  • Використовувати всі можливі засоби чи варіанти захисту;
  • Вірити в свої можливості.

 

Підсумок проведення заходу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку