Урок з природознавства "Звірі взимку"

Про матеріал
Урок з Я досліджую світ для учнів 2 класу,Наповнений цікавими завданнями,оснащений новітніми методами,інтерактивними технологіями,цікавий,доступний,зрозумілий.Також є опис зимових тварин,хто як зимує.
Перегляд файлу

Тема уроку. Звірі взимку

Мета уроку. Сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, навички колективної роботи та роботи в парах; виховувати допитливість, любов і бережливе ставлення до тварин та бажання допомагати їм узимку.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу із застосуванням елементів ноосферної освіти, інтерактивних технологій, ІКТ

Обладнання. Мультимедійний супровід; картки із зображенням звірів для гри «Поїзд»: аудіозапис звуків кроків по снігу, спокійної фонової мелодії; шаблони образів; клей; фломастер; печиво у формі ведмедя;

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Гармонізація настрою. СЛАЙД 1.

Холодно зараз у лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам, птахам,

Затишно, тепло в класі у нас.

Доброго дня вам, вітаю я вас.

Станьмо в пари,розітрімо свої долоні. Тепло,яке відчули,передамо один одному потиском руки. Заплющим оченята і пошепки за мною промовимо:

У нас гарний настрій. Ми всі готові до уроку. Бажаємо собі і друзям успіху!

ІІ. Фенологічні спостереження

- У нашому класі панує затишна і тепла атмосфера. А яка погода на нас чекає за даними метеоцентру?

1. Хвилинка-цікавинка. СЛАЙД 3

Учень:

- За даними метеоцентру на сьогоднішній день в нашому класі очікується такий прогноз погоди: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, опади у вигляді великої кількості посмішок і блискавки від сяяння розумних оченят.

2. Аналіз погоди. СЛАЙД 4

-    А яка погода сьогодні за вікном?

Відповіді учнів за планом:  пора року, місяць, день тижня, стан неба, вітер, опади, температура повітря, інші явища…

IIІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

  1. Фронтальне опитування

- А чи ви чули спів пташок йдучи до школи?Чому?

- Бесіда про пташок. Так діти,птахи відлетіли у вирій,але деякі прилетіли. Давайте за допомогою Лего ми повторимо з вами які птахи перелітні,які зимуючі,а які осілі. Коли я називатиму перелітну пташку,ви піднімаєте червону цеглинку,зимуючу пташку-жовту цеглинку і осілу – зелену.

(Зозуля,соловей,ластівка,Дрізд,перепілка,Журавель,лелека,горобець,сорока,ворона,дятел,синиця,снігур ,омелюх.)

- Роздивіться слайд. Назвіть зображених на ньому пташок. Яка пташка, на вашу думку, на ньому зайва? Чому? СЛАЙД 5

- Чим живляться осілі птахи взимку?

- Чим люди можуть допомогти?

-А які птахи прилітають до нас?(Снігурі)

- І один із снігурів сьогодні вранці поклав нам конвертики. Зараз вони знаходяться у вас на партах. Давайте поглянемо що у них?

ІV. Визначення теми уроку.

Робота в парах. Інтерактивна гра «Потяг» (у дітей на партах набір карток із зображенням різних предметів, до яких можна підібрати загальну назву, а одне із зображень зайве – його і мають відібрати учні. Далі учні показують один одному відібрані картки, об’єднують їх за видовими ознаками, підбирають загальну назву і визначають тему уроку)

Сьогодні ми будемо говорити про тварин взимку. СЛАЙДИ 6,7

V. Визначення завдань уроку.

1. Словникова робота. СЛАЙД 8

- Дітки, я пропоную нам всім разом вирушити в експедицію у зимовий ліс. А хто знає, що таке експедиція?...

- Як ви вважаєте, про що ми будемо робити під час експедиції?

Під час експедиції ми будемо досліджувати,спостерігати,отримувати нові знання.

 - Як ви будете працювати?  Будемо активно працювати,уважно слухати,а також будемо допитливими.

- Отож, вирушаємо у путь! (звуки кроків по снігу)

VI. Вивчення навчального матеріалу

1.Інтерактивна гра «Входження в картину»

- Ось ми і опинилися у чарівному зимовому лісі, засніжені дерева сплять, навколо тиша, тільки чутно як де – не де поскрипує сніг.

Погляньте на екран,що ви бачите?Яких саме тварин?

Що ви можете про них сказати?

- Зайчик не боїться холоду,тому що у нього тепле хутро. Вдень зайці ховаються під кущами,горбиками,або зариваються у сніг. Вдень вони можуть дрімати. Взимку мало помітні,тому що хутро стає світлішим,а незадовго до заходу сонця заєць виходить на пошуки їжі,обгризають кору,пагони молодих дерев,знаходять копиці сіна пожухлий бурян.

- Для білочки взимку ні мороз,ні вітер не страшний,тому що у неї  є гніздечко,зроблене з гілок і хмизу. Живиться білочка осінніми запасами жолудями,горіхами,насінням шишок. Шубка взимку у неї сіренька,щоб бути менш помітною для ворогів. Спритно пересувається по деревах за допомогою довгих пальців і гострих кігтів,має пухнастий довгий хвіст.

- Лисиця не боїться холоду,має пухнасте і густе хутро,під час снігопаду і сильного морозу вона ховається у норі. Полює на мишей,птахів,зайців,шукає їжу біля осель людей.

- Вовки збираються у невеликі групи. Вночі виходять на полювання,а вдень ховаються в ущелинах,чагарниках. Полюють на птахів,оленів,кабанів,зайців.

- Дикі кабани також бродять групами,шукаючи корм долають великі відстані. Їм доводиться добувати корм з-під снігу. Розгрібаючи сніг,опале листя знаходять жолуді,горіхи ліщини,гризуть також кору дерев.

- Ведмеді взимку сплять Вистачає запасів жиру,які  нагуляли влітку і восени,до сплячки.

- Козулі взимку живуть невеликими табунами,бродять у пошуку їжі. У цю пору у них густе,світліше хутро ніж восени.

2.Бесіда

- Про яких звірів зараз йшла мова?

- Що ви про них запам’ятали?

3. Створення образу.

1) Робота в парах. СЛАЙД 18

Завдання:

  • Підібрати зображення звіра до його силуету, приклеїти.
  • Підібрати і наклеїти біля зображення звіра відповідну картку з описом способу життя взимку даного звіра.
  • Оголосити підсумки роботи.  СЛАЙД 19

4. Фізкультхвилинка

5. Смачна пауза. Створення проблемної ситуації.

- Трішки порухалися,треба запастися силами,для цього підкріпимося печивом.(діти ласують печивом із силуетами ведмедиків, наприклад «Зоологічне» або «Барні»)  СЛАЙД 22

  • Друзі, зверніть увагу на форму печива… Що ви запам’ятали про зимування ведмедів?... 
  • Дітки, а ми маємо змогу у будь-яку пору року та у будь-який час ласувати різноманітними стравами
  • А як ми можемо дбати про лісових звірів, адже взимку їм так важко здобувати собі їжу, особливо, якщо зима морозна і сніжна?
  • Так,вірно,ми можемо створити годівнички,насипати корм для птахів і цим допоможемо птахам

6. Виступ доповідачів:

1) Зима страшна для тварин не так холодом, як голодом. Особливо важ-
ко знайти їжу під час снігопадів, у сильні морози.
Взимку тварини худнуть, витрачається жир під шкірою, витрачаються й
сили. Тому на допомогу тваринам приходять люди. СЛАЙД 23


2) Про охорону тваринного світу піклується і наша держава. В Основ-
ному законі нашої держави — Конституції, говориться, що тваринний світ є одним з основних компонентів навколишнього середовища, національним багатством України. В інтересах нинішнього і майбутніх поколінь в Україні здійснюються заходи щодо охорони і відтворення тваринного світу. СЛАЙД 24

 

3) Коли наступає зима люди розкладають на полях та у лісі кормушки для звірів, наповнюють їх сіном для оленів і зайців, насипають у кормушки овес і пшеницю. А ще підвішують годівниці для птахів на дерева. Туди насипають різні крупи, кладуть сало, калину, насіння. Також підкормлюють білочок, для цього насипають у годівниці горішків. Це не просто цікаве спостереження, а й можливість врятувати чиєсь життя. СЛАЙД 25

7. Висновок. 

- Який ми можемо зробити висновок? Чи легко звірям взимку обходитись без допомоги людей?

    - Тваринам потрібна допомога людей! СЛАЙД 26

VII. Підсумок уроку.

1. Гра «Мікрофон»

 - Ну що ж, наша експедиція завершилася і настав час зясувати, чи збулися ваші очікування, отримали ви знання, які сподівалися отримати на початку уроку?   СЛАЙД 27

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Значення якого слова дізналися?

2. Рефлексія.

1) Гра «Закінчи речення» СЛАЙД 28

  • Оцініть свою роботу на уроці.
  • «Сьогодні на уроці я … .»
  • Чи справдилися очікування
  • Спасибі вам за активну і гарну роботу на уроці! Бажаю всім приємного продовження дня!

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Площик Тетяна
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку