20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Засідання літературного гуртка "Лірик"

Про матеріал
На засіданні гуртка "Лірик" проводиться огляд сучасної української та зарубіжної літератури. Акцент зроблений на творчості письменників Волині.
Перегляд файлу

Засідання літературного гуртка «Лірик»,

керівник Нагурнік М.С.

 

Презентація новинок сучасної літератури

Мета: формувати читацькі компетентності учнів, розвивати творчі здібності учнів, виховувати любов до художнього слова

Обладнання: виставка літератури, портрети письменників, фрагмент фільму «Століття Якова».

Форма проведення: клуб любителів книги

Сценарій засідання

І. Керівник гуртка. Першим було слово... Слово – це могутня зброя: ним можна зробити людину глибоко нещасною, смертельно поранити її несправедливою образою, але словом можна і окрилити людину. Відродити її до нового, повнокровного життя... Слово виховує і повчає.

Художнє слово зачаровує. Воно допомагає людині краще відчувати все, що її оточує. Допомагає уявляти і мріяти.

Сьогодні ми ще раз поговоримо про літературу, про ту літературу, яка є новою, яка ще не введена до шкільної програми спробуємо усвідомити які почуття, риси можна формувати за допомогою художнього слова та літератури, а також довести, що місце слова у житті кожної людини, а зокрема підлітка – чи не найважливіше. Як би міцно не вп’ялися у наше єство гаджети та комп’ютери, я переконана, що «живого» спілкування з книгою не замінить ніщо.

ІІ. 1-й учень (представляє рекламу).

Спробуйте - і у вас вийде. Якщо ви не готові до подолання роману, повісті, то почніть з казки. Побачите – ваше життя зміниться. У гарну подорож – хороша книжка!

ІІІ. Керівник гуртка. Анонс творів, зібраних на виставці.

ІV.  Бесіда. Обмін враженнями від прочитаного останнім часом твору.

V. Поетична сторінка.

1.Учні читають поезії зі збірки «Ліна Костенко. 300 поезій»

2. Декламування верлібрів А.Махонюка зі збірки «Зірка пливе до світанку»

VІ. Супер-новинка. Учні читають улюблені цитати з книги володимир-волинської авторки Віталіни Макарик «Риба хоче».

VІІ. Книги на екрані.  Перегляд уривка екранізації роману В.Лиса «Століття Якова».

VІІІ. Вправа «Мікрофон».

  • Моя улюблена книжка…
  • Я хочу прочитати…

        ІХ. Заключне слово керівника гуртка. Так, художнє слово, письменницький талант покликаний пробуджувати в нас найпалкіші почуття співпереживання, найреалістичніше сприйняття дійсності. Воно здатне наблизити нас до майбутнього та ревно цінувати мудрість наших предків. Тому, сподіваюся, клуб любителів книги поповниться новими учасниками і ми розгорнемо ще багато нових сторінок літератури.

 

 

 

 

Нагурнік М.С.                           

Відкритий урок зарубіжної літератури

 

Тема: «Краса – явище моральне, аморальне чи «по той бік добра і зла?»

 

 Мета: поглибити знання учнів про проблематику роману; розвивати навички усного мовлення;сприяти вихованню моральних якостей особистості.

Обладнання: підручник,  текст роману, портрет письменника, картки, малюнок (ілюстрація до роману «Портрет Доріна Грея»), троянда, зображення солов’я.

Тип уроку: урок розвитку мовлення

Форма проведення: дискусійний клуб

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель демонструє троянду та зображення солов’я і ставить питання:

  •                  Чи красива квітка? А яка вона на дотик?
  •                  Як співає соловей? А чи приваблива ця пташка на вигляд?
  •                  А от лоза з пухнастими котятками, маючи посту зовнішність несе в собі тепло, добро, ніжність…

Проблемне питання:

  •                  Чи завжди красиве красиве?
  •                  Чи можемо ми простити колючки троянді? Чому? Наведіть приклади поєднання краси й розуму, краси і доброї душі.
  •                  Якщо перевести ці поняття в площину людських стосунків, то кого б ви обрали собі в супутники життя: красив-у(-ого), добр-ого(-у), розумн-у(-ого)?
  •                  Ось таким чином у нас зав’язалася дискусія про красу й потворність, про добро і зло, про вічні цінності мистецтва.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.              Бліц-опитування.
  •                  У якому з вивчених творів зарубіжної літератури ви зустрічали перетворення потворності на красу? (Е.Т.А.Гофман «Крихітка Цахес…»)
  •                  Хто з відомих вам письменників говорив про красу як мистецтво?
  1.              Робота з картками.
  •                  Основні відомості про Оскара Уайльда.
  •                  Твори яких жанрів створював Оскар Уайльд?
  •                  У чому полягає своєрідність жанру роману «Портрет Доріана Грея»?
  •                  У чому полягає теорія естетизму Оскара Уайльда?
  •                  Головні герої роману…
  •                  Що таке «новий гедонізм»?

ІІІ. Проведення дискусії.

  1.              Робота з підручником та текстом твору (учні працюють у парах), доводячи або спростовуючи тезу.
  •                  Вибрані афоризми передмови.
  •                  Вислови Оскара Уайльда, вкладені в уста Лорда Генрі.
  •                  Лорд Генрі. Який він?
  1.              Питання для дискусії
  •                  Чи викликає зовнішність Доріана Грея зачарування у читача?
  •                  Хто – художник Безіл Голуорд чи лорд Генрі – відкрив Доріну його власну красу?
  •                  За що Доріан ладен «віддати душу»? Чому стали можливими ці слова?
  •                  Чи можна вбити людину,коли любиш її?
  •                  Хто несе відповідальність за злочин?
  •                  Моральним чи аморальним є роман «Портрет Доріана Грея»? Як його охарактеризував сам Оскар Уайльд?
  •                  Чи лише красивим повинно бути будь-яке мистецтво?
  •                  Чому Оскара Уайльда називають «Принцом Парадоксом»? Чи згідні ви з таким псевдо? Доведіть це.

ІV. Закріплення.

Оберіть один з афоризмів Оскара Уайльда та поясніть його.

V. Підсумок уроку.

     1. Слово учителя. Звісно, мистецтво - це красиво. Воно є вічним, неповторним. Але найвища краса – це краса людської душі, вміння нести у світ тепло, добро, щиру посмішку і любов.

     2. Учень читає вірш Н.Заболоцкого «Некрасивая  девчонка».

         VІ. Домашнє завдання.

            Опрацювати матеріал для написання твору на одну з тем:

  1.              Чи треба дбати про красу душі?
  2.              Хто винен у загибелі Доріана Грея?
  3.              Родіон Раскольніков: шлях від злочину до кари та розкаяння (за романом Ф.Достоєвского «Злочин і кара»)

 

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку