Засідання школи молодого педагога

Про матеріал
засідання школи молодого педагога. можна використовувати при роботі Школи молодого педагога в шкільному чи позашкільному навчальному закладі
Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ ШКОЛИ МОЛОДОГО ПЕДАГОГА

 

Тема: Рекомендації щодо організації та проведення занять.

Мета. Сприяти  адаптації молодих спеціалістів у педагогічному колективі, розвитку своїх професійних якостей; розвивати прагнення до оволодіння педагогікою співробітництва; формування у молодих педагогів високих професійних ідеалів, потреб  в постійному саморозвитку і самовдосконаленні.

Форма проведення: методичний діалог.

План проведення:

1. Вступне слово.

2. Сім золотих правил для вчителя.

3.  Пам’ятка молодому педагогу-початківцю.

4.   Моніторинг вивчення запитів молодих педагогів.

5.   Схема самоаналізу заняття.

6.  Рефлексія

 

 

Хід заходу

«Майбутнє наших дітей, нашого народу — в руках учителя, в його золотім серці.»

Олександр Фадєєв

1. Вступне слово.

Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці та побуту йому створять, яку нададуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творче начало. Система професійної підготовки вчительських кадрів – це цілісний процес, у структурі якого особливе місце посідає діяльність молодого вчителя після закінчення ВНЗ, його адаптація до професії педагога.

2. Сім золотих правил для вчителя

Вчитель! Щось дивовижне, добре і величне,  трішечки магічне криється у цьому слові. Мабуть, основною причиною цього є велика любов до своєї професії, висока відповідальність, до кожного проголошеного слова, до кожного кроку, що робить педагог. Адже вчитель – це скульптор учнівських душ, і кожен рух, кожне слово, кожна дія творять свою справу у створенні справжніх шедеврів.

Тож я пропоную вам переглянути «Сім золотих правил для вчителя»

1. Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком. (І. Павлов.)

2. Мотивуючи оцінки знань, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі, над чим йому варто попрацювати, щоб отримати вищу оцінку.

3. Інтелігентом не можна прикинутися. (Д. Ліхачов.)

4. Увічливість виховується тільки ввічливістю і нічим іншим. (В. Джеме.)

5. «Магічна десятка»: полічіть до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим». (В. Джеме.)

6. Мудрець шукає все в самому собі, нерозумна лю­дина — в іншому. (Конфуцій.)

7. Жодна велика перемога неможлива, якщо їй не передує мала перемога над самим собою. (Л. Леонов.)

3. Пам’ятка молодому педагогу-початківцю

За висловлюванням Р. Тагор «Перші кроки завжди найважчі», тож я пропоную молодим педагогам ознайомитись з простою пам’яткою педагога-початківця:

1. Приходьте до кабінету за кілька хвилин до початку заняття, щоб переконатися, чи все готове, чи до­бре розставлено меблі, чи чиста дошка, чи підготовлено ТЗН, наочність. Заходьте в клас останнім. Привчайте учнів, щоб вони організовано вітали Вас. Огляньте кабінет, особливо — недисциплінованих учнів. Намагайтеся по­казати учням красу й привабливість організованого початку уроку, прагніть до того, щоб на це йшло щоразу все менше й менше часу.

2. Енергійно розпочинайте заняття. Не ставте запи­тання: «Хто не виконав домашнього завдання?» — це привчає учнів до думки, що домашнє завдання можна не виконувати. Ведіть урок так, щоб кожен учень був постійно зайнятий справою, пам'ятайте: паузи, млявість, байдикування — вороги дисципліни.

3. Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовим напру­женням. Контролюйте теми уроку, допомагайте слаб­ким повірити у свої сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо стежте за тими, в кого увага нестійка. Запобігайте спробам порушити робочий порядок.

4. Частіше звертайтеся з проханнями, запитання­ми до тих учнів, які намагаються займатися на уроці сторонніми справами.

5. Наприкінці заняття дайте загальну оцінку групі та окремим вихованцям. Нехай діти відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайтеся помічати позитив­не в роботі недисциплінованих учнів, але не робіть цьо­го надто часто та за незначні зусилля.

6. Утримайтеся від зайвих зауважень.

7. У разі недисциплінованості вихованців намагайтеся обходитися без допомоги інших. Пам'ятайте: наведення дисципліни з допомогою чужого авторитету не дасть вам користі, а швидше зашкодить.

Значну роль відводимо роботі в школі молодого вчителя «Пошук», напрямами діяльності якої є:

1. Планування роботи педагога, організація робочого часу.

2. Культура спілкування педагога з вихованцями та батьками.

3. Поглиблення психолого-педагогічних знань, методології навчання.

4. Вивчення документів, нормативних та інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України.

5. Вимоги до календарно-тематичного планування.

6. Вимоги до ведення гурткових журналів.

7. Сучасні підходи до виховного процесу, до фор­мування всебічно розвиненої особистості на основі традицій національного виховання та особистісно зорієнтованої концепції освіти.

4. Моніторинг вивчення запитів молодих педагогів

Задля вивчення запитів молодих педагогів пропонуємо відповісти на запитання:

1. Які заняття своїх колег Ви відвідали?

2. Що Вам особливо сподобалося на цих заняттях?

3. Скільки занять відвідали у Вас наставники?

4. Яку допомогу Ви отримали від наставників?

5. Хто, крім наставників, допомагав Вам у підготовці до занять?

6. Яку методичну літературу Ви використовуєте в підготовці до занять?

7. Які труднощі Ви відчуваєте під час проведення занять? Яку, на вашу думку, допомогу слід надавати з метою поліпшення якості роботи?

8. Яких труднощів Ви зазнаєте під час використання наявної навчально-матеріальної бази?

9. Що, на Ваш погляд, потрібно зробити для її вдосконалення?

10. Які заходи (педради, методоб’єднання, психолого-педагогічні семінари, ділові, рольові ігри, школа молодого вчителя, тощо) найбільше Вам запам’яталися? Чому?

11. Чи задовольняє Вас система самоосвіти, підвищення кваліфікації, яка склалася?

12. Які методичні прийоми, на Вашу думку, Ви вдосконалили впродовж року?

13. Яку методичну допомогу Ви бажали б дістати від адміністрації, наставників?

5. Схема самоаналізу заняття

Організація та проведення заняття це велика відповідальність, тому слід приділити багато уваги різним аспектам. Наведемо перелік того, над чим варто щільно попрацювати, щоб заняття відбулось на високому рівні.

1.     Загальна структура заняття.

Основна дидактична мета заняття: його місце в системі занять з теми, основні моменти, дозування часу, дотримання основних вимог до оформлення, використання часу на занятті.

2.     Реалізація основної дидактичної мети.

Виконання вимог програми, співвідношення матеріалу, поясненого на занятті і даного на самостійну роботу, організація сприйняття, уваги, пізнавального інтересу, організація первинного закріплення матеріалу, перевірка якості знань, використання розділу і програм, вимоги до знань, опитування вихованців.

3.     Розвивальний аспект.

Залучення вихованців до здійснення основних розумових операцій, подолання посильних  труднощів, розвиток пізнавальної самостійності й послідовності, науковості, міцність знань.

4.     Дотримання основних принципів дидактики. 

Принцип наочності, свідомості і активності в роботі педагога і дітей, доступності і посильності, систематичності і послідовності, науковості, зв’язку теорії з практикою, міцності знань.

5.     Методи навчання.

Методи введення нового матеріалу, закріплення і вироблення вмінь і навичок, контролю; відповідність методів загальної спрямованості навчання дидактичній меті; залежність вибору методів навчання від матеріального забезпечення навчального процесу.

6.     Виховний аспект.

Використання виховних можливостей змісту навчального матеріалу, формування світогляду, зв'язок із життям, виховання сумлінного ставлення до праці, навчання, виховний вплив особистості вчителя.

7.       Педагог на занятті.                                                                             

Підготовка, роль конспекту, види діяльності на занятті, контакт із групою, індивідуальний підхід, значення предмета, захопленість  ним, зовнішній вигляд педагога.

8.     Робота дітей на занятті.

Підготовка вихованців до заняття, активність на різних етапах, види діяльності, культура мови, дисципліна, ставлення, динаміка працездатності, моменти найвищої активності, зниження працездатності, їхні причини, рівень сформованості вміння вчитися.

9.     Гігієнічні умови заняття.
Приміщення, його основна оснащеність, меблі, дотримання принципу розташування, розклад на день, вплив гігієнічних умов на динаміку працездатності на занятті.

 

6. Рефлексія

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 травня 2022
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку