Засідання Школи молодого вчителя

Про матеріал
Матеріал стане у нагоді заступникам директорів, що опікають роботу з молодими педагогами.
Перегляд файлу

               Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Гораймівка

                 

                 

 

                                    

                                 

 

( засідання школи молодого вчителя)

 

 

                                                Калькова Н.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний квест

« ПЛАНУВАННЯ УРОКУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»

( засідання школи молодого вчителя)

Мета: формування позитивної мотивації для розвитку динамічної активності учасників; створення умов, що сприяють закріпленню дружніх відносин в колективі; розвиток почуття гумору, уяви, винахідливості; виховання поваги один до одного, почуття відповідальності.

Завдання:

  • окреслити поняття «урок», «нетрадиційний урок», «планування уроку»;
  •   визначення поняття компетентності як педагогічного явища;
  •  розгляд педагогічних ситуацій;
  • складання  плану уроку у вигляді схеми.

Категорія учасників: молоді педагоги.

Тривалість -  2 години.

 

Ведуча

      Молодий вчитель - це талановита, неординарна, багатогранна особистість, яка може повести за собою дітей, зацікавити до навчання.

Молодий учитель... Молодий спеціаліст... Романтика... Мрії... Самі гарні задуми...

     Ідучи працювати в школу, молодий спеціаліст ще глибоко не осмислює ті великі і відповідальні завдання, які покладені на вчителя, всю ту складність професії педагога. Адже батьки, держава довіряють йому найцінніший скарб світу - дитину, людину, свою надію, своє майбутнє. Сьогоднішній вчитель-початківець навчатиме і виховуватиме кілька поколінь учнів. А це вимагатиме постійної творчості, невтомної роботи думки, величезної душевної щедрості і, найголовніше, любові до дітей.

       То чи зможе достойно справитися молодий педагог із такими великими і відповідальними завданнями, адже він ще далеко не майстер.

       Звичайно, багато що залежить від самого молодого спеціаліста. Але не все. Не лише добра професійна підготовка і особисті якості визначають результат праці.

 Тому на перщому засіданні « Школи молодого вчителя» вручаємо пам’ятку.

                                       Пам'ятка вчителя-початківця

1. Приходьте до кабінету за кілька хвилин до дзво­ника, щоб переконатися, чи все готове до уроку, чи до­бре розставлено меблі, чи чиста дошка, чи підготовлено ТЗН, наочність. Заходьте в клас останнім. Привчайте учнів, щоб вони організовано вітали Вас. Огляньте клас, особливо — недисциплінованих учнів. Намагайтеся по­казати учням красу й привабливість організованого початку уроку, прагніть до того, щоб на це йшло щоразу все менше й менше часу.

2. Не марнуйте час на пошуки сторінки свого пред­мета в класному журналі, це можна зробити на перерві. Не привчайте чергових залишати на столі вчителя запи­ску з прізвищами відсутніх.

3. Енергійно розпочинайте урок. Не ставте запи­тання: «Хто не виконав домашнього завдання?» — це привчає учнів до думки, що домашнє завдання можна не виконувати. Ведіть урок так, щоб кожен учень був постійно зайнятий справою, пам'ятайте: паузи, млявість, байдикування — вороги дисципліни.

4. Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовим напру­женням. Контролюйте теми уроку, допомагайте слаб­ким повірити у свої сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо стежте за тими, в кого увага нестійка. Запобігайте спробам порушити робочий порядок.

5. Частіше звертайтеся з проханнями, запитання­ми до тих учнів, які намагаються займатися на уроці сторонніми справами.

6. Мотивуючи оцінки знань, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі, над чим йому варто попрацювати, щоб отримати вищу оцінку.

7. Наприкінці уроку дайте загальну оцінку класові та окремим учням. Нехай діти відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайтеся помічати позитив­не в роботі недисциплінованих учнів, але не робіть цьо­го надто часто та за незначні зусилля.

8. Закінчуйте урок одразу після дзвоника. Нагадайте про обов'язки чергового.

9. Утримайтеся від зайвих зауважень.

10. У разі недисциплінованості учнів намагайтеся обходитися без допомоги інших. Пам'ятайте: наведення дисципліни з допомогою чужого авторитету не дасть вам користі, а швидше зашкодить. За підтримкою кра­ще зверніться до класу.

Ведуча. Рада вітати вас на сьогоднішньому розважально - інтелектуальному квесті.  Дозвольте пояснити: квест – це командна гра. Під час неї команди змагаються один з одним за перемогу та головний приз. Команди переміщаються від станції до станції та виконують різноманітні завдання.Але так як у нашій школі лише 3 молодих педагоги, то ви будете працювати однією дружною командою.

В.1: Сьогодні ми пропонуємо вам взяти участь в квесті «Планування уроку з елементами інноваційних  технологій». Цей квест присвячений педагогіці та психології. Отже, пропоную розпочати.

Мета команди – виконати всі завдання та отримати приз. Зараз ви будете пересуватися станціями. На кожній станції вам видадуть завдання. За правильне його виконання ви отримаєте частину пазлу. В кінці квесту кожна команда повинна зібрати всі частини пазлу і скласти пазл. На іншому боці пазлу буде написано слово-код. Ви повинні його прочитати і сказати мені, за це я вам даю приз.

                                                        Станція 1. «Інтелектуальна»

Запитання:

Урок - це  …. (навчальне заняття; певний проміжок часу, відведений для заняття групою учнів постійного складу з окремого предмета за сталим розкладом).

Сучасний урок – це …. (передусім урок, на якому створено реальні для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що допомагає  досягти високих результатів у навчанні).

Нетрадиційних  урок – це …. (імпровізоване навчальне заняття, що не має традиційної структури).

Назвіть найпоширеніші види нетрадиційних уроків.    (урок-лекція, урок-семінар, урок-конференція, театралізовані уроки, урок-репортаж, урок-свято, урок-телепрограма, урок-подорож, урок-екскурсія, урок-портрет та ін. Рішення завдань, поглиблення та розширення знань, повторення, пов’язане з використанням уроку-усного журналу, уроків-інтерв’ю, цікавих повідомлень, таких як: “Я хотів би знати ”, “Захист проекту ”, “Інформаційний пошук ”).

Інтегрований урок – це  …. (спеціально організований урок, мета якого може бути досягнута лише при об'єднанні знань з різних предметів).

Хто автор вислову - “Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити”? (К.Ушинський)

«Урок – наше сонечко знань!

Урок – веселка, яка дивує своїми фарбами: віршами, казками, рівняннями…

Урок – океан, в який занурюєшся, як на батискафі: цікаво!

Урок – мудра, добра, радісна, сердечна, цікава, рідна людина.

Урок - совість, урок – сумнів.

Урок – радість, урок – музика, симфонія» ( Ш. Амонашвілі)

 Станція 2"Абетка вербального оцінювання"

 

Навести приклади вербального оцінювання навчальних досягнень учнів за літерами абетки. (Б, В, З, С, Т, У)

 

Б

Бажаю успіхів!

Блискуча відповідь!

Бажання плюс уміння — успіхи в учінні!

 

В

Вже краще!

Відмінно!

Вміння і труд — все перетруть.

 

З

Задоволена твоєю роботою!

Знайко біжить, а незнайко лежить.

 

С

Спасибі за охайну роботу.

Спасибі за насолоду від перевірки роботи!

 

Т

Ти багато вже вмієш!

Ти досяг успіху!

Так тримати!

 

У

У праці треба мати не тільки бажання, а й старання.

 

 

 

 

Станція 3. « Планувальна»

Скласти план –конспект інноваційного уроку у вигляді схеми. Час на виконання завдання 30 хвилин.

 

Станція 4.  «Ситуаційна»

Ситуація  1. 

Учитель дає учневі завдання, а той не хоче його виконувати і при цьому заявляє: «Я не хочу і не буду це робити!». Якою повинна бути реакція вчителя?

Ситуація 2.

Вчитель заходить в аудиторію і чує як один із учнів нецензурно висловився. Як на Вашу думку повинен відреагувати вчитель?

Ситуація 3.

На уроці в учня на парті лежав мобільний телефон. Вчитель підійшла і забрала його, обґрунтувавши свої дії тим, що мобільним телефоном в навчальному закладі заборонено користуватися. Це викликало обурення в учнів класу. Як ви вирішуєте дану ситуацію під час занять?

Ситуація 4.

Вам потрібно повідомити батьків учня про його погану успішність. Як Ви подасте дану інформацію, щоб не створити конфліктної ситуації?

Ситуація 5.

На уроці  вчитель кілька разів робила зауваження учню, який нічого не робив. На зауваження учительки він не реагував, продовжуючи заважати іншим. Учителька припинила урок. Клас зашумів, а винуватець продовжував сидіти на своєму місці. Учителька сіла за стіл і стала писати в журналі. Учні займалися своїми справами. Так пройшло двадцять хвилин. Продзвенів дзвінок, учителька підвелась і сказала, що весь клас залишається після уроків. Усі зашуміли.

Ситуація 6.

Увійшовши до класу на урок, учитель побачив на дошці карикатуру на себе. Діти розраховували, що почнеться пошук винуватця й урок буде зірвано. Що робити?

Ситуація 7.

Учні збиралися втікти з додаткового уроку, причому вчителеві потрапила до рук записка, у якій вони домовляються піти з уроку й не дуже добре відгукуються про нього. Що робити?

Ситуація 8.

На прохання заступника директора з навчально-виховної роботи ти заміняєш хворого вчителя в чужому класі. Почався урок. Клас важко піддається управлінню. Ти вітаєшся - жодної уваги. Як бути?

Станція 5.  «Креативна»

Завдання: складіть анаграму  до слова «педагог», використовуючи тільки кращі риси характеру сучасного вчителя.

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція 6. «Чарівна коробочка»

На столі лежать дві коробки, в яких сховано завдання для команди. Команда вибирає одну із коробок, в якій є певне завдання.

Коробка № 1 – скласти пазл «Карта України»

Коробка № 2 – скласти пазл «Карта Волині»

Станція 7. « Гумористична»

Створіть педагогічний словник (креативно,з почуттям гумору!). Дайте  своє тлумачення слів: 

Урок

Журнал

Педрада

 Останній дзвінок

Атестація

 Учень

Учитель

Ведучий

      Як стверджував А.С. Макаренко, "справжнім учителем-вихователем можна стати після роботи в хорошому педагогічному колективі через кілька років". Таку ж думку мав і В.О. Сухомлинський: "Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу і учнівського". Бажаю вам, молоді колеги, влитися в наш колектив. Нехай школа стане для нас досвідчених, і вас, молодих, спільним будинком радості, творчості, креативності, людяності і добра.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
9 березня 2021
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку