Застосування фізкультхвилинок на уроках

Про матеріал

Користь використання фізичних вправ, руханок під час уроків. Рекомендації, щодо їх проведення.

Перегляд файлу

Доповідь на тему:

«Фізкультхвилинка – збереження здоров’я дітей»

                              

Дуже важлива роль у збереженні високої працездатності протягом уроку належить фізкульт хвилинкам.


Фізкульт хвилинками прийнято називати проведення вправ у класі під час уроку, а також при виконанні домашніх завдань.

 

Мета проведення фізкультурної хвилинки:

  • Підвищити або утримати розумову працездатність дітей на уроках,
  • Забезпечити короткочасний активний відпочинок для школярів під час занять, коли значну навантаження випробовують органи зору і слуху; м'язи тулуба, особливо спини , що знаходяться в статичному стані; м'язи кисті працюючої руки. Вправи складено так, щоб при їх виконанні були охоплені різні групи м’язів.
  • Збереження здоров'я учнів
  • Посилити крово- лімфо обмін застійних ділянок в організмі дитини
  • Підняти їм настрій,
  • Зняти статичну напругу.


Існують різні форми проведення фізкультхвилинок:
•рухлива гра;
• імітація трудових дій;
• проголошення скоромовок, що супроводжується діями;
• фізкультхвилинки у формі психофізичної гімнастики, коли діти мімікою, жестами і рухами зображують різних тварин

Фізкультурні хвилинки необхідно проводити на кожному занятті.  Як короткочасні фізичні вправи вони традиційно проводяться в процесі уроків, що вимагають інтелектуального напруження, і призначені для профілактики втоми, викликаного інтенсивними інтелектуальними навантаженнями.

 

Фізкультхвилинки  можуть виконувати релаксаційну, комунікативну, розважальну, виховнуфункції.    

Таким чином, для збереження здоров’я дітей при проведенні уроку необхідно використання вчителем елементарної діагностики стомлюваності учнів на уроці та застосування способів зниження втоми, основним з яких є проведення фізкультхвилинок.
Фізкультхвилинки ефективні для зняття розумової втоми і статичної напруги Фізкультхвилинки є ефективним засобом підвищення уваги та активності дітей та поліпшення засвоєння ними навчальногоматеріалу.

 

Ефективність проведення фізкультхвилинок полягає в тому, що після фізкультхвилинки учні стають більш активними, їх увага активізується, з’являється зацікавленість у подальшому засвоєнні знань.

Крім того, вони благотворно впливають на організм учнів. Фізкультхвилинки є ефективним засобом відновлення розумової працездатності молодших школярів, запобігають розвитку втоми, порушенню постави, знижують статичне навантаження

.
Для того щоб фізкультхвилинка давала універсальний профілактичний ефект, вона повинна включати вправи

  • на активізацію скелетнихм'язів (нахили тулуба, обертання головою),
  • м'язів нижніх кінцівок (присідання, тильні і підошовні згинання стоп); останні важливі для запобігання застійних реакцій кровообігу в нижніх кінцівках і органах малого тазу
  • вправи для поліпшення мозкового кровообігу. Для профілактики перевтоми очей і розвитку короткозорості рекомендуються вправи, спрямовані на зміцнення очнихм'язів.

 

Для підвищення ефективності фізкультурних хвилинок доцільно використовувати музичний супровід та долучатись до вправі самому вчителю.

 

 

 

 

Підготувала доповідь:

 вчитель математики

Кузякова Вікторія Ігорівна

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
18 серпня 2021
Переглядів
3010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку