Застосування проектних технологій на уроках трудового навчання

Про матеріал
Один із проектів під час трудового навчання є Виготовлення декоративних квітів, або виготовлення панно, картин, листівок . І сьогодні я хочу вас познайомити з таким матеріалом як ФОАМІРАН, де саме під час виготовлення данних проектів можемо працювати з цим матеріалом.
Перегляд файлу

Тема:  Застосування проектних технологій  на уроках трудового навчання

  1.                           Ранкова зустріч (Запрошення на ранкову зустріч)

https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

  Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

  1.               Вправа «Привітання».

Усі встають  у коло.

    Всім добрий день!  Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки.  Хай це коло стане «колом добрих друзів».

  •                   Давайте привітаємось, давайте посміхнемось, давайте в очі глянемо, і нам тепліше стане.
  •                   Шановні колеги, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань!

Доброго ранку, я Тетяна ,  бажаю всім  гарного дня та творчого настрою!                       

                         (учасники виконують вправу «Побажання» )

 

  1.               Щоденні новини.
  1.               З 24 січня до «червоної» зони карантину переходить Івано-Франківська область через погіршення епідситуації з коронавірусом.
  2.               Цей день в історії, 24 січня: було проголошено незалежність України. 1918 — Центральна Рада проголосила IV Універсал, підписаний ще 22 січня, про повну незалежність України. Також цього дня відзначають День служби зовнішньої розвідки України, День компліменту, День змінити життя вихованця, День сміху, День пивної банки та Міжнародний день освіти.

 

  1.               Вправа «Чарівний глечик»

А зараз, я пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівної  скриньки, який підкаже, що на вас чекає сьогод­ні або що вам потрібно зробити найближчим часом.

 

  •                   Тобі сьогодні особливо пощастить!
  •                   Життя готує тобі приємний сюрприз!
  •                   Усе складається для тебе найкращим чи­ном!
  •                   Сьогодні твій день, щасти тобі!
  •                   Сьогодні Фортуна з тобою разом!
  •                   Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!
  •                   Сьогодні очікуй прибутку!
  •                   Люби себе такою, якою ти є, — неповтор­ною!
  •                   Потурбуйся про здоров’я свого тіла!
  •                   Зроби собі подарунок, ти на нього за­слуговуєш!
  •                   Вищі сили оберігають тебе!
  •                   У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!
  •                   Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
  •                   Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
  •                   Сьогодні з тобою спокій і радість!
  •                   Сьогодні щасливий день
  1.               Вправа – знайомство « Квітка моєї душі» ( 10хв)

Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної співпраці.

 

А зараз ,  я  пропоную кожному з Вас обрати собі  квітку яка  вам подобається  (квіти різнокольорові: жовта, червона, синя),  написати на квітці своє ім’я   та відповісти на питання, які розміщені на квітках.

 

1) Я працюю в школі вчителем , тому що…

2) Я сказала б про себе, що я…

3) Багато хто знає, що я ...       ,

а ле мало хто знає, що я ...

Розподіл учасників на групи

(учасники семінару розсаджуються по групам за кольором квітки )

Алла Іванівна

  •                   В грудні місяці учні шкіл Тарутинської селищної ради  взяли участь у олімпіаді з трудового навчання , 3 учениць нашої школи також взяли  участь  у олімпіаді  на рівні селищної ради , а потім і  району та отримали призові місця. Одним із завдань олімпіади було  виконати та презентувати проектну роботу . Для учнів  10 класу  була проектна робота «Виготовлення намиста» . Зараз я пропоную вашої увазі  презентацію проектної роботи учениці 10 класу  Петрівського Першого НВК Маслінкової  Анастасії.

Презентація проекту «Виготовлення намиста»

  1.               ВПРАВА “КОЛО АСОЦІАЦІЙ“

Мета впровадження: «місток» між вправами

Ресурси: ватман (дошка), стікери, фломастери

 Час: 5-10 хв

Хід проведення: На ватмані чи дошці малюється сонце, в центрі якого написано слово  «ПРОЕКТ».

У нас на дошці є сонечко у центрі якого написано слово «Проект». У кожної групи на столах є промінці сонечка на яких ви повинні  написати асоціацію зі словом проект.

 

 

 

 

Пріоритетним напрямом діяльності сучасної загальноосвітньої школи є впровадження в навчально-виховний процес особистісно орієнтованих педагогічних технологій, до яких належить і метод творчих проектів. Проектна технологія – це практичне спрямування особистісно орієнтованого трудового навчання в процесі конкретної навчально-трудової діяльності учня, на основі його вільного вибору та з урахуванням його особистих інтересів.
                        Презентация  або алгоритм проектної діяльності

Орієнтовний алгоритм роботи учителя складається з таких послідовних кроків:

1) учитель і учні разом обирають об'єкт проектування з урахуванням учнівських здібностей та інтересів, а також можливостей матеріально-технічного забезпечення шкільної майстерні;

2) досліджують (методами проектування) і обґрунтовують форму або конструкцію виробу;

3) досліджують і добирають матеріали, визначають необхідні технологічні процеси, за допомогою яких буде виготовлено виріб;

4) розробляють необхідні для виготовлення виробу проектно-технологічні документи — малюнок, ескіз, технічний рисунок, кресленик, схема тощо.

5) складають технологічну  послідовність  виконання проекту та виконують  заплановані роботи.

6) презентація виробу та економічне обґрунтування.

Використання проектної технології на уроках трудового навчання дозволяє активно розвивати в учнів основні види мислення, творчі здібності, прагнення самому створити, усвідомити себе творцем. Крім того, під час роботи над проектом у школярів розвивається пізнавальна й трудова активність.
       Саме ця діяльність привчає дітей до самостійної, практичної, планової і систематичної роботи, виховує прагнення до створення нового або існуючого, але вдосконаленого виробу, формує уявлення про перспективи його застосування; розвиває морально-трудові якості, працелюбність, готує їх до свідомого вибору професії.

Результатом проектно-технологічної діяльності учнів має бути проект (спроектований і виготовлений виріб чи послуга).  Так, у 5–6 класах учні опановують  6–10 проектів, у 7–8 класах від 4 до 6 проектів, у 9-му класі  — 2 проекти (плюс 2 проекти з технології побутової діяльності та самообслуговування в 5–8 класах та 1 проект у 9 класі).

Один із проектів  під час трудового навчання є Виготовлення  декоративних квітів, або виготовлення  панно, картин, листівок . І сьогодні я хочу вас познайомити з таким матеріалом як ФОАМІРАН,   де саме під час виготовлення данних проектів   можемо  працювати з цим матеріалом.

І. Фоаміран і його властивості

Фоаміран – це новий сучасний синтетичний іранський матеріал з яким приємно працювати. Його назва походить від назви випускаючої компанії «FoamIran».  

     Фоаміран, або фом, – це тонкі листи спіненої гуми. Через ніжну і шовковисту текстуру цей матеріал часто називають «штучною замшею» або «пластичною замшею». Він здатен змінювати форму при нагріванні і через деякий час застигати, тим самим запам′ятовуючи її.

Важливою перевагою фоамірану є також те, що це екологічно чистий продукт, тому вироби з нього можна використовувати і для дітей.

Під музичний супровід

Вже починаючи  з лютого місяця  вчителя трудового навчання та класні керівники  починають готувати з учнями  роботи до 8 Березня . І сьогодні я хочу вам показати  виготовлення проекту  саме напередодні  Свята Жінок.

 

Дзвенять струмки, мімози пахнуть ніжно,

І сонця промінь б’є в гладінь вікна.

Свої пелюстки розпустив підсніжник –

Це свято жінки принесла весна.

 

Сьогодні наш МК  буде присвячений «Виготовленню мімоз та мальви з фоамірану»

Етапи  роботи

Мімоза (10-15 квіток)

  1.               З жовтих стрічок робимо  бахрому з обох сторін.
  2.               Нарізані стрічки ставимо на праску, щоб підкрутилася бахрома.
  3.               Підкручені  стрічки закручуємо  та заклеюємо.
  4.               Через середину зав’язуємо ниткою , туго прижимаємо та отримуємо шарик.
  5.               Шилом в цьому шарику робимо проріз та приклеюємо на цьому місці стовбур нашої квітки (дріт вже заздалегідь готовий)
  6.               За шаблоном готуємо листок , з обох сторін ріжемо бахрому.
  7.               На прасці підігріваємо , витягуємо та клеїмо шаблон до вже готового дроту.
  8.               Всі готові  квіти збираємо до гілочки нашої мімози та додаємо  готові листики .

Мальва  (7 квіток)

  1.               За  шаблонами вирізаємо квітки (7 маленьких, 6 середніх, 3 великих)
  2.               Прорізаємо наші  квітки  до середини з 4-х сторін.
  3.               На прасці підігріваємо пелюстка  та руками притискуємо та підкручуємо.
  4.               Гарячим клеєм  приклеюємо пелюстки та отримуємо квітку .
  5.               Три квітки збираємо в одну (1 велика, 1 середня, 1маленька), додаємо вже готовий стовбур з тичинками.
  6.               Готові квітки , збираємо в гілочку мальви .
  7.               За шаблоном вирізаємо листики , та прасці підігріли , витягнули та приклеюємо до стовбуру (вже готовий дріт).

 

      Притча

Високо в темному небі, на одній величезній зоряній галявині жили - були зірки. Було їх дуже багато, і всі зірки були дуже гарними. Вони світилися й іскрилися, а люди на землі щоночі любувалися ними. Всі ці зірки були різних кольорів. Тут були червоні зірки, і тим, хто народжувався під їхнім світлом, вони дарували сміливість. Тут були сині зірки - вони дарували людям красу. Були на галявині й жовті зірки - вони обдаровували людей розумом, а ще на галявині були зелені зірки. І всі люди, хто народжувався під їхнім світлом зелених променів, ставали дуже добрими.

І от одного разу на зоряному небі щось спалахнуло! Всі зірки зібралися подивитися, що ж відбулося. А це на небі з'явилася ще одна маленька зірочка. Але була вона абсолютно... біла! Оглянулася зірочка навколо й навіть замружилася: скільки прекрасних зірок навколо - прошептала вона. “А що ти даєш людям?”- запитали її інші зірки. У відповідь вона задумалася....

- Я знаю, що серед всіх присутніх немає таких зірок, які були б безбарвними. Я бажаю вам «світитися» завжди й скрізь! 

 

Нема світлішого нічого в цілім світі,

Як сонце ясне й чисті небеса.

Нема нічого кращого, як діти,

Бо в них любов, надія і краса.

Тому щоденно маєм пам’ятати,

Який би пост не обіймали ми.

Весь жар душі потрібно їм віддати,

Щоб діти виросли хорошими людьми!

 

 

Шановні педагоги я дуже вдячна вам за роботу!

   Бажаю здоров’я вам міцного,

Багато радощів і сонечка ясного.

Натхнення, щастя, успіхів у праці,

А в справах особистих - тільки вдачі.

Бажаю вам творчої наснаги,

Майстерності і переваги,

В достатку жити, в злагоді, в любові.

Будьте щасливі і здорові!

 

 

На згадку про нашу зустріч маленьких Янголів, які завжди будуть вас оберігати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   Тобі сьогодні особливо пощастить!
  •                   Життя готує тобі приємний сюрприз!
  •                   Усе складається для тебе найкращим чи­ном!
  •                   Сьогодні твій день, щасти тобі!
  •                   Сьогодні Фортуна з тобою разом!
  •                   Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!
  •                   Сьогодні очікуй прибутку!
  •                   Люби себе такою, якою ти є, — неповтор­ною!
  •                   Потурбуйся про здоров’я свого тіла!
  •                   Зроби собі подарунок, ти на нього за­слуговуєш!
  •                   Вищі сили оберігають тебе!
  •                   У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!
  •                   Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
  •                   Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
  •                   Сьогодні з тобою спокій і радість!
  •                   Сьогодні щасливий день

 

docx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку