|
|
||||||||||||||||||||
Застосування
Мета навчального проектування - створити такі умови під час освітнього процесу, результатом якого є індивідуальний досвід проектної діяльності учня (усвідомлення мети, розробка організаційного плану, оформлення задуму, здійснення роботи згідно плану, підведення підсумків у вигляді презентації). Це практика особистісно орієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів. У свідомості учня це має такий вигляд: "Все, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені треба і де я можу ці знання застосувати". Для майстра — це прагнення знайти розумний баланс між академічними і прагматичними знаннями, уміннями та навичками. Навчальне проектування орієнтоване перш за все на самостійну діяльність учнів: індивідуальну, парну чи групову, яку учні виконують впродовж визначеного відрізка часу. Ця технологія передбачає розв'язання учнем (групою учнів) певної проблеми. Проектування з одного боку, використовує різноманітні методи та засоби навчання, а з другого — інтегрує знання, уміння з різних галузей науки, техніки, творчості. Результати виконання проектів повинні бути "відчутні": Якщо це теоретична проблема, то конкретне її рішення, якщо практична — конкретний результат, готовий до впровадження. Проектна технологія передбачає використання сукупності дослідницьких, пошукових, творчих методів, прийомів, засобів; вирішуються дидактичні, виховні і розвивальні завдання: розвиваються пізнавальні навички учнів, формується вміння самостійно конструювати свої знання, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, активно розвивається критичне мислення, сфера комунікації тощо. Таким чином, суть проектної технології — стимулювання інтересу учнів до певних проблем, набуття нових знань та вмінь і демонстрація практичного застосування надбаних знань. Завдання майстра на даному етапі:
Зміст технології Перш за все майстер повинен знати основні вимоги, які висуває проектна технологія до її організації:
Варіанти вибору тематики проекту можуть бути різними: формулює сам майстер, враховуючи специфіку навчальної ситуації за професією, виходячи з інтересів і здібностей учнів. Тематику проекту можуть запропонувати і самі учні. Результати проектів повинні бути матеріальними: презентація, відеофільм, альбом, комп'ютерна газета, альманах, тощо. Розрізняють такі типи проектів.
За кількістю учасників проекти поділяються на особистісні, парні та групові. За тривалістю проведення проекти розрізняють короткодіючі (кілька уроків), середньої тривалості (від тижня до місяця), довготривалі (кілька місяців). На практиці частіше застосовують змішані типи проектів. Важливо організувати зовнішню оцінку виконання проекту, що дозволяє підвищити ефективність його виконання, усунути труднощі, вносити вчасну корекцію. В ігрових проектах, що мають характер змагання, може використовуватися бальна система. Потрібно час від часу здійснювати моніторинг діяльності учнів. Схема технології проектного навчання
Критерії оцінювання веб-сторінки Вимога до особистості педагога Вміння використовувати проектну технологію - показник високої кваліфікації педагога, його інноваційного мислення, орієнтації на особистісний і професійний розвиток учня у процесі навчання. Під час організації навчального проектування вчитель виконує такі функції:
Педагог повинен добре знати своїх учнів, їхні можливості, інтереси, бажання. Психологічна грамотність і компетентність учителя вкрай важливі для організації проектної діяльності учнів. Особливу роль відіграють креативні здібності вчителя, його творчий потенціал, досвід творчої діяльності. Самоцінність особистості важлива у цій технології як в жодній іншій. |
|
||||||||||||||||||||
|
|