1. Зміст, напрями та функції методичної роботи в школі
Зміст методичної роботи полягає у наступному:
- поглиблення філософсько – педагогічних знань, спрямованих на відродження і розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогічної теорії і методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково – теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання з урахуванням вимог Закону України «Про мови»;
- вивчення діалектики і принципів розвитку національної освіти, школи, профтехосвіти. Збагачення педагогічних кадрів надбаннями української педагогіки, науки, культури. Глибоке вивчення і практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей і необхідності виконання з позиції формування національної школи;
- освоєння методики викладання предметів, демонстрування відкритих уроків, застосування наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів;
- освоєння і практичне застосування методів активізації навчальної діяльності учнів і формування в них наукового світогляду;
- систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації про зміст і методи навчально – виховної роботи, глибоке вивчення державних нормативних документів;
- впровадження досягнень психології, педагогіки, окремих методик та передового педагогічного досвіду.
Головні напрями методичної роботи:
- поглиблена методологічно – теоретична підготовка вчителів;
- вивчення і використання в практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, нових освітніх технологій, перспективного педагогічного досвіду; розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів;
- діагностика труднощів у роботі вчителів, надання практичної допомоги педагогам у розв’язанні актуальних проблем навчання і виховання школярів;
- організація систематичного вивчення навчальних програм, підручників, посібників, інструктивно-нормативних документів;
- організація самоосвіти курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- підготовка і проведення заходів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, підвищення загальноосвітнього рівня учнів, їх вихованості;
- вивчення та аналіз стану викладання, рівня навчальних досягнень учня, виявлення труднощів у засвоєнні ними програмного матеріалу.