Діяльність методичного кабінету закладу загальної середньої освіти

Про матеріал
У статті відображено роль та діяльність методичного кабінету закладу загальної середньої освіти, розкрито зміст якісних і кількісних показників, що використовуються для оцінювання результативності та ефективності діяльності закладу, як основної ланки освітньої системи.
Перегляд файлу

 Діяльність методичного кабінету закладу загальної середньої освіти

 

novyy_risunok_2_1_       Реформування освіти в Україні є частиною процесів оновлення освітніх систем, пов’язаних з визнанням значимості знань як рушія суспільного добробуту та прогресу.  Стає очевидним, що досягнення мети сучасної освіти пов’язане з особистісним потенціалом учителя, його загальною та професійною культурою, без яких неможливе вирішення наявних проблем навчання та виховання відповідно до нових освітніх парадигм. Сучасному учителеві необхідні гнучкість і нестандартність мислення, вміння адаптуватися до швидких змін умов життя. А це можливо лише за умови високого рівня професійної компетентності, наявності розвинених професійних здібностей.

       Перехід школи до нового якісного стану діяльності – режиму розвитку можливе лише за умови підвищення рівня та результативності науково-методичної роботи з педагогічними кадрами. Тому пріоритетними підходами у плануванні роботи методичного кабінету школи з підвищення професійної компетентності вчителів слід вважати: 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Основна мета роботи з педагогічними кадрами шкільним методичним кабінетом- розвиток та самовдосконалення професійних компетентностей вчителя, що характеризується відповідним рівнем сформованості у педагогічного працівника професійно необхідних знань та вмінь і спрямоване на постійне підвищення рівня його професійної майстерності, зумовленої високим рівнем його психолого-педагогічної підготовки та здатністю вирішувати педагогічні завдання (навчання, виховання та розвитку школярів).

       Перспективна модель професійно компетентного вчителя школи повинна гармонійно поєднувати інструментальні компоненти (знання, вміння, активність, самостійність, індивідуальність) та професійні якості (тактовність, комунікативність, доброзичливість, емоційна врівноваженість тощо). Крім того, для потенціалу сучасного вчителя характерні:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основними функціями методичного кабінету є:

 

  •        створення умов для підготовки педагогічних працівників до навчальних занять і позаурочних заходів;
  •        проведення індивідуальних заходів та колективних форм методичної роботи педагогічними працівниками;
  •        надання допомоги педагогічним працівникам і керівникам у роботі з самоосвіти, індивідуальній методичній роботі, експериментально – дослідницькій діяльності;
  •        узагальнення, пропагування та поширення кращого педагогічного досвіду;
  •        інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, накопичення і систематизація методичної інформації.

 

Основні завдання діяльності шкільного методичного кабінету:

 

  • надання допомоги вчителям у підвищенні фахового рівня і педагогічної майстерності;
  • координація змісту форм і методів самоосвіти  вчителів та організація колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з метою вирішення актуальних освітніх проблем;
  • пропаганда досягнень педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду, вивчення та узагальнення досвіду вчителів школи;
  • розробка і впровадження інформаційно-комп’ютерного забезпечення управління освітнього процесу;
  • організація творчих об’єднань вчителів для спільного вирішення конкретних методичних проблемних питань, розробки програм, проектів, технологій тощо;
  • організація апробації навчально-методичної літератури;
  • активізація видавничої діяльності вчителів;
  • надання адресної мето­дичної допомоги, організація наставництва та стажування;
  • проведення діагностичної  діяльності з визначення стану якості освітнього процесу та освітньо-кваліфікаційного рівня медпрацівників;
  • організація інноваційної  експериментальної педагогічної діяльності.

На базі шкільного методичного кабінету діє методична рада закладу, члени якої є методичним активом школи.

Оснащення методичного кабінету створює необхідні умови для ефективної підготовки вчителів до занять та позаурочних заходів, індивідуальної методичної роботи і самоосвіти, а також для проведення масових методичних заходів. Для оперативного використання в методичному кабінеті зосереджуються, систематизуються і експонуються нормативні та інструктивні матеріали, необхідні для організації освітнього процесу: навчальна документація, педагогічна, методична література, дидактичні матеріали.

 

                              3

                                            

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку