Предметна компетентність : вивчити формули скороченого множення: квадрат двочлена, різниця квадратів, сума і різниця кубів, куб суми і різниці двох виразів; домогтися свідомого розуміння учнями змісту формул скороченого множення; виробити вміння записувати, читати та застосовувати формули для розв'язування вправ; формувати вміння та навички застосовування цих формул для спрощення виразів, розв'язування рівнянь, доведення тотожностей, доведення подільності; формувати вміння ти навички виконувати розкладання многочленів на множники за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів. Знати: формули скороченого множення: квадрат двочлена, різниця квадратів, сума і різниця кубів, куб суми і різниці двох виразів. Вміти: застосовувати формули скороченого множення для спрощення виразів, розв'язування рівнянь, доведення тотожностей, доведення подільності; розкладати многочлени на множники за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів. Формування компетентностей :
Застосування формул скороченого множення. Приклад. Розв'яжіть рівняння х³ - 12х² + 36х = 0. Розв'язування рівнянь. Спрощення виразу й обчислення його значення при заданих значеннях змінних. Доведення подільностіПриклад. Доведіть, що 136 + 1 ділиться на 17. Приклад. Знайдіть значення виразу (3х+5)² - 9х², якщо х = -0,35.
Тест 2 “ Формули скороченого множення. Розкладання на множники.”1. a² - 169 = … a) (13 – a)(13 + a); б) (a – 13)(a + 13); в) (a – 13)(a – 13); г) a(a – 169).2. Якщо a>0, b>0 і a² + 2ab + b² = 49, то a + b = … a) -7; б) 2401; в) 9; г) 7.3. a² - 18a + 81 = … a) (a - 3)²; б) a – 9; в) (a – 9)²; г) (a – 9)(a + 9).4. a³ + 125 = … a) (a – 5)(a² + 5a + 25); б) (a + 5)(a² - 5a + 25); в) (a + 5)(a² - 10a + 25); г) (a + 5)(a - 25); 5. a10 - a8 = … a) a8(a + 1)(a – 1); б) a8(a – 1); в) a8(a +1); г) a8(a + 1)².6. 64a30 - 80a15b 16 + 25b32 = … a) (8a15 – 5b30) 2; б) (4a15 – 5b16) 2; в) (8a28 – 5b30) 2; г) (8a15 – 5b16) 2.7. 6a² + 36a + 54 = … a) 36(a + 3)²; б) 6(a – 3)(a + 3); в) 6(a – 3)²; г) 6(a + 3)².8. - 64 + c² = … a) (8 – c)(8 + c); б) (4 – c)(4 + c); в) (c – 8)(c + 8); г) (c – 4)(c + 4).9. a² – 49 + a – 7 = … a) (a – 8)(a + 7); б) (a – 7)(a + 8); в) (a – 7)(a + 6); г) (a + 7)(a + 6).10. b² – a² – 22a – 121 = … a) (b – a – 11)(b + a + 11); б) (b – a + 11)(b + a + 11); в) (b + a – 11)(b + a + 11); г) (a – b – 11)(b + a + 11).
Відновіть порядок виконання дій при розкладанні многочлена на множники способом групування. Щоб розкласти многочлен на множники способом групування, треба123 Винести у кожній групі спільний множник (у вигляді многочлена) за дужки. Згрупувати його члени так, щоб доданки в кожній групі мали спільний множник. Винести в кожній групі спільний множник у вигляді одночлена за дужки. АБВ