Застосування відсотків у банківській справі

Про матеріал
Застосування відсотків у банківській справі. 6 клас. Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Відсотки». Мета: узагальнити знання з теми; розв’язувати ряд типових задач з теми; ознайомити учнів з поняттям «банк»;розглянути застосування теми в банківській справі. Обладнання. Таблиця «Відсотки», комплект завдань для групової роботи, зразки банківських платівок, квитанцій, рекламні буклети. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання. Учні повідомляють, які складності виникли під час виконання домашнього завдання, зачитують розв’язання задач, на дошці записують правильні відповіді. У цей час двоє учнів розв’язують задачі біля дошки. 1. У класі 24 учні, із них 12 дівчат. Скільки відсотків від усіх учнів класу становлять дівчата? 2. У класі 24 учні і серед них 3 відмінники. Скільки відсотків становлять відмінники у цьому класі? II. Актуалізація опорних знань. 1. Розв’язування усних вправ. Запитання і завдання 1) Як розв’язувати задачі на знаходження відсотків від даного числа? 2) Знайти 3% від 45. 3) Як розв’язувати задачу на знаходження відсоткового відношення двох чисел? 4) Скільки відсотків становить 50 від 125? 5) Як розв’язувати задачу на знаходження числа за його відсотком? 6) 150 становить 15% від даного числа. Яке це число? 2. Робота на парах a) 18 від 36; b) 12 від 48; c) 5 від 8. III. Узагальнення знань з теми. 1. Розповідь учителя. Сьогодні ми з’ясуємо, де застосовуються знання, які ви отримали під час вивчення теми «Відсотки». Об’єктом нашої розмови буде банк. Банк – це установа, яка акумулює тимчасово вільні кошти на принципах строковості, надає кредити, здійснює грошові розрахунки та ін. Часто можна почути такі терміни: кредит, депозит, іпотека тощо. Може хтось із вас знає, що означають ці терміни і коли їх слід вживати? Кредит – кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання з поверненням банку з відсотками. Депозит – кошти, що приймаються банком від громадян і юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками. Банки відіграють важливу роль в економіці та розвитку держави. За формою власності банки бувають державні та приватні. За спеціалізацією банки поділяються на: • Інвестиційні, які надають кредити під розширені відтворення фірм, тобто фінансують капіталовкладення; • Інноваційні, що надають позики під здійснення науково-технічних програм; • Іпотечні, що надають позики під заставу нерухомості. Прибуток банку формується залежно від вкладів і кредитів: кредити дають під 12%-20%, депозити приймають під 5%-18%. Прибуток банку – це різниця між депозитом і кредитом. Задача. Комерційний банк «Надра» прийняв від клієнтів на депозитні рахунки 800 тис. грн. під 12% річних та надав кредити на суму 700 тис. грн. під 20% річних. Чому дорівнює прибуток банку? (Учитель зачитує задачу, а учні, формулюючи математичну модель, розв’язують її.) Розв’язання. 12%=0,12, 800*0,12=96(тис. грн.) 20%=0,2, 700*0,2=140(тис. грн.) 140-96=44(тис. грн.) – прибуток. Відповідь: 44 тис. грн. 2. Самостійна робота (робота в парах). 1) У який банк ви б поклали свої гроші: туди, де нараховують 15% річних, чи туди, де нараховують 18% річних? 2) Один банк надає кредит під 13% річних, а інший – під 19% річних. У якому банку ви б узяли кредит? 3. Задачі-інсценізації. Учні читають задачі по ролях, розігруючи рольові сценки. Представник «Приватбанку». Наш банк надає ряд послуг, серед яких пільгове кредитування для придбання вітчизняних автомобілів «Сенс» та «Славута». Перший внесок 25% загальної вартості автомобіля з подальшою виплатою остачі від вартості автомобіля протягом двох років під 12% річних. Задача «Хочу придбати автомобіль» (задачі читають учні, що сидять за однією партою) - Я получила рекламу «Приватбанку» і хотіла б оформити кредит на купівлю автомобіля. - Який автомобіль ви хочете придбати? - «Славута». Який перший внесок я повинна заплатити, щоб отримати кредит? - Зараз ми виконаємо розрахунки. На сьогодні «Славута» коштує 15 000 грн. 25% від 15 000 це 15 000*0,25 = 3750(грн.) – перший внесок. Залишиться 15 000 – 3750 = 11 250(грн.). Нараховуємо відсотки банку, тобто 12% від 11 250 грн.: 11 250*0,12=1350(грн.). Загальна сума, що залишається для оплати потягом двох років, становитиме 11 250+1350=12600(грн.) і кожного місяця слід сплачувати 12600:24=525(грн.). Представник банку «Відродження». Наш банк розробив широку програму іпотечного кредитування, тобто надання кредиту під заставу майна на дуже вигідних умовах. Задача «Хочу розширити свій бізнес» - Я підприємець, маю магазин. Хочу розширити свій бізнес і взяти позику 300 000 грн, давши під заставу свою двокімнатну квартиру. - Ми можемо запропонувати вам кредит під 20% річних. - Прошу зробити мені розрахунки. - 300 000*0,2=60 000(грн.); 300 000 + 60 000 = 360 000(грн.) Учитель. Ми розглянули задачі на знаходження відсотків від даного числа. Задача «Перевір, сину» - Сину, чи правильно виплатити мені за обіцяними відсотками у банку? - А скільки відсотків обіцяв Вам банк?
Перегляд файлу

Застосування відсотків у банківській справі.

6 клас.

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Відсотки».

Мета: узагальнити знання з теми; розв’язувати ряд типових задач з теми; ознайомити учнів з поняттям «банк»;розглянути застосування теми в банківській справі.

Обладнання. Таблиця «Відсотки», комплект завдань для групової роботи, зразки банківських платівок, квитанцій, рекламні буклети.

Хід уроку

  1.                      Перевірка домашнього завдання.

Учні повідомляють, які складності виникли під час виконання домашнього завдання, зачитують розв’язання задач, на дошці записують правильні відповіді. У цей час двоє учнів розв’язують задачі біля дошки.

  1.                У класі 24 учні, із них 12 дівчат. Скільки відсотків від усіх учнів класу становлять дівчата?
  2.                У класі 24 учні і серед них 3 відмінники. Скільки відсотків становлять відмінники у цьому класі?
  1.                      Актуалізація опорних знань.
  1.                Розв’язування усних вправ.

Запитання і завдання

  1.                Як розв’язувати задачі на знаходження відсотків від даного числа?
  2.                Знайти 3% від 45.
  3.                Як розв’язувати задачу на знаходження відсоткового відношення двох чисел?
  4.                Скільки відсотків становить 50 від 125?
  5.                Як розв’язувати задачу на знаходження числа за його відсотком?
  6.                150 становить 15% від даного числа. Яке це число?
  1.                Робота на парах
  1.                18 від 36;
  2.                12 від 48;
  3.                5 від 8.
  1.                      Узагальнення знань з теми.
  1.                Розповідь учителя.

Сьогодні ми з’ясуємо, де застосовуються знання, які ви отримали під час вивчення теми «Відсотки». Об’єктом нашої розмови буде банк.

Банк – це установа, яка акумулює тимчасово вільні кошти на принципах строковості, надає кредити, здійснює грошові розрахунки та ін.

 

Картинки по запросу дети  изучают  банковское делоЧасто можна почути такі терміни: кредит, депозит, іпотека тощо. Може хтось із вас знає, що означають ці терміни і коли їх слід вживати?

Кредит – кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання з поверненням банку з відсотками.

Депозит – кошти, що приймаються банком від громадян і юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками.

Банки відіграють важливу роль в економіці та розвитку держави. За формою власності банки бувають державні та приватні. За спеціалізацією банки поділяються на:

  •                  Інвестиційні, які надають кредити під розширені відтворення фірм, тобто фінансують капіталовкладення;
  •                  Інноваційні, що надають позики під здійснення науково-технічних програм;
  •                  Іпотечні,  що надають позики під заставу нерухомості.

Прибуток банку формується залежно від вкладів і кредитів: кредити дають під 12%-20%, депозити приймають під 5%-18%.

Прибуток банку – це різниця між депозитом і кредитом.

Задача. Комерційний банк «Надра» прийняв від клієнтів на депозитні рахунки 800 тис. грн. під 12% річних та надав кредити на суму 700 тис. грн. під 20% річних. Чому дорівнює прибуток банку?

 (Учитель зачитує задачу, а учні, формулюючи математичну модель, розв’язують її.)

Розв’язання.

12%=0,12, 800*0,12=96(тис. грн.)

20%=0,2, 700*0,2=140(тис. грн.)

140-96=44(тис. грн.) – прибуток.

Відповідь: 44 тис. грн.

  1.                Самостійна робота (робота в парах).
  1.                У який банк ви б поклали свої гроші: туди, де нараховують 15% річних, чи туди, де нараховують 18% річних?
  2.                Один банк надає кредит під 13% річних, а інший – під 19% річних. У якому банку ви б узяли кредит?
  1.                Задачі-інсценізації.

Учні читають задачі по ролях, розігруючи рольові сценки.

Представник «Приватбанку». Наш банк надає ряд послуг, серед яких пільгове кредитування для придбання вітчизняних автомобілів «Сенс» та «Славута». Перший внесок 25% загальної вартості автомобіля з подальшою виплатою остачі від вартості автомобіля протягом двох років під 12% річних.

Задача «Хочу придбати автомобіль»

(задачі читають учні, що сидять за однією партою)

  •                   Я получила рекламу «Приватбанку»  і хотіла б оформити кредит на купівлю автомобіля.
  •                   Який автомобіль ви хочете придбати?
  •                   «Славута». Який перший внесок я повинна заплатити, щоб отримати кредит?
  •                   Зараз ми виконаємо розрахунки. На сьогодні «Славута» коштує 15 000 грн. 25% від 15 000 це 15 000*0,25  = 3750(грн.) – перший внесок. Залишиться 15 000 – 3750 = 11 250(грн.). Нараховуємо відсотки банку, тобто 12% від 11 250 грн.: 11 250*0,12=1350(грн.).

Загальна сума, що залишається для оплати потягом двох років, становитиме 11 250+1350=12600(грн.) і кожного місяця слід сплачувати 12600:24=525(грн.).

Представник банку «Відродження». Наш банк розробив широку програму іпотечного кредитування, тобто надання кредиту під заставу майна на дуже вигідних умовах.

Задача «Хочу розширити свій бізнес»

  •                   Я підприємець, маю магазин. Хочу розширити свій бізнес і взяти позику 300 000 грн, давши під заставу свою двокімнатну квартиру.
  •                   Ми можемо запропонувати вам кредит під 20% річних.
  •                   Прошу зробити мені розрахунки.
  •                   300 000*0,2=60 000(грн.);

300 000 + 60 000 = 360 000(грн.)

Учитель. Ми розглянули задачі на знаходження відсотків від даного числа.

Задача «Перевір, сину»

  •                   Сину, чи правильно виплатити мені за обіцяними відсотками у банку?
  •                   А скільки відсотків обіцяв  Вам банк?
  •                   9%. Оце, як ти приїхав з Португалії та й дав мені 1500 доларів, то я й поклав їх на депозит. А в банку валютні вклади беруть під 9% річних. Тож видали мені через рік 1635 доларів.
  •                   1635-1500=135. Це відсотки, що Ви отримали понад  внесок. А тепер з’ясуємо. Скільки відсотків становить 135 від числа 1500: 135:1500=0,09=9%. Отже, все правильно.

Учитель. Ми розв’язали задачу на знаходження відсоткового відношення двох чисел.

Представник банку «Аваль». Наш банк має цікаві напрацювання у роботі з пенсіонерами.

 

Задача «Параска»

  •                   Мене звати баба Параска, я уклала з банком угоду, що отримуватиму лише відсотки від пенсії, а решту заощаджуватиму на навчання внукам. Я отримала 66 грн, а чула, що пенсію підвищили. То я хочу знати, яка в мене тепер пенсія?
  •                   Я уклала угоду під 12% річних.
  •                   66 грн.  становить 12%,

66:0,12=550(грн.)

Учитель. Ми розв’язали задачу на знаходження числа за відсотком.

  1.                      Закріплення.
  1.                Робота в групах по чотири учні, що сидять за двома партами.

Завдання

  1.                Складіть задачу на знаходження відсотків даного числа.
  2.                Складіть задачу на знаходження відсоткового відношення двох чисел.
  3.                Складіть задачу на знаходження числа за відсотком.
  1.                Розв’язування задач.
  1.                Скільки відсотків даного числа становить число, яке у 5 раз більше від даного числа?(500%)
  2.                Знайдіть число, 8% якого дорівнює 40. (500)
  3.                Ощадний банк виплачує 15% річних. Скільки виплатив банк вкладникові за рік, якщо вклад становить:

А)100 грн.; Б) 1000 грн.; В)10 000 грн.?

  (15 грн., 150 грн., 1500 грн.)

  1.                      Домашнє завдання.

Скласти задачу за схемою:

35:5*100;   56*4:100;    64:4567.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бабич Галина
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
2121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку