Застосування відсотків у банківській справі.
6 клас.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Відсотки».
Мета: узагальнити знання з теми; розв’язувати ряд типових задач з теми; ознайомити учнів з поняттям «банк»;розглянути застосування теми в банківській справі.
Обладнання. Таблиця «Відсотки», комплект завдань для групової роботи, зразки банківських платівок, квитанцій, рекламні буклети.
Хід уроку
Учні повідомляють, які складності виникли під час виконання домашнього завдання, зачитують розв’язання задач, на дошці записують правильні відповіді. У цей час двоє учнів розв’язують задачі біля дошки.
Запитання і завдання
Сьогодні ми з’ясуємо, де застосовуються знання, які ви отримали під час вивчення теми «Відсотки». Об’єктом нашої розмови буде банк.
Банк – це установа, яка акумулює тимчасово вільні кошти на принципах строковості, надає кредити, здійснює грошові розрахунки та ін.
Часто можна почути такі терміни: кредит, депозит, іпотека тощо. Може хтось із вас знає, що означають ці терміни і коли їх слід вживати?
Кредит – кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання з поверненням банку з відсотками.
Депозит – кошти, що приймаються банком від громадян і юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками.
Банки відіграють важливу роль в економіці та розвитку держави. За формою власності банки бувають державні та приватні. За спеціалізацією банки поділяються на:
Прибуток банку формується залежно від вкладів і кредитів: кредити дають під 12%-20%, депозити приймають під 5%-18%.
Прибуток банку – це різниця між депозитом і кредитом.
Задача. Комерційний банк «Надра» прийняв від клієнтів на депозитні рахунки 800 тис. грн. під 12% річних та надав кредити на суму 700 тис. грн. під 20% річних. Чому дорівнює прибуток банку?
(Учитель зачитує задачу, а учні, формулюючи математичну модель, розв’язують її.)
Розв’язання.
12%=0,12, 800*0,12=96(тис. грн.)
20%=0,2, 700*0,2=140(тис. грн.)
140-96=44(тис. грн.) – прибуток.
Відповідь: 44 тис. грн.
Учні читають задачі по ролях, розігруючи рольові сценки.
Представник «Приватбанку». Наш банк надає ряд послуг, серед яких пільгове кредитування для придбання вітчизняних автомобілів «Сенс» та «Славута». Перший внесок 25% загальної вартості автомобіля з подальшою виплатою остачі від вартості автомобіля протягом двох років під 12% річних.
Задача «Хочу придбати автомобіль»
(задачі читають учні, що сидять за однією партою)
Загальна сума, що залишається для оплати потягом двох років, становитиме 11 250+1350=12600(грн.) і кожного місяця слід сплачувати 12600:24=525(грн.).
Представник банку «Відродження». Наш банк розробив широку програму іпотечного кредитування, тобто надання кредиту під заставу майна на дуже вигідних умовах.
Задача «Хочу розширити свій бізнес»
300 000 + 60 000 = 360 000(грн.)
Учитель. Ми розглянули задачі на знаходження відсотків від даного числа.
Задача «Перевір, сину»
Учитель. Ми розв’язали задачу на знаходження відсоткового відношення двох чисел.
Представник банку «Аваль». Наш банк має цікаві напрацювання у роботі з пенсіонерами.
Задача «Параска»
66:0,12=550(грн.)
Учитель. Ми розв’язали задачу на знаходження числа за відсотком.
Завдання
А)100 грн.; Б) 1000 грн.; В)10 000 грн.?
(15 грн., 150 грн., 1500 грн.)
Скласти задачу за схемою:
35:5*100; 56*4:100; 64:4567.