Засвоєння нових знань. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет

Про матеріал

Імунна система поєднує органи й тканини, які забезпечують захист організму від генетично чужорідних клітин або речовин, що потрапляють ззовні або утворюються в організмі. До органів імунної системи належать усі органи, у яких відбувається утворення та диференціювання клітин, що здійснюють захисні реакції організму.

Перегляд файлу

Тема: Амфотерні оксиди й гідроксиди

Мета: сформувати поняття про амфотерність, повторити й поглибити знання про оксиди, характерні властивості основ і кислот; сформувати навички складання рівнянь хімічних реакцій за участю амфотерних сполук; показати умовність розподілу гідроксидів на кислоти і основи; розвивати вміння логічно мислити, висловлювати гіпотези, спостерігати та робити висновки.

Матеріали: розчини солей цинку, луги, кислоти.

Обладнання: періодична система хімічних елементів, таблиця розчинності, штатив з пробірками.

Базові поняття й терміни: кислотні й основні властивості, оксиди, кислоти, основи, солі, амфотерність.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Методи навчання: пояснювально-ілюстративні – розповідь, бесіда; наочні – демонстрація; репродуктивні, частково пошукові, проблемні; практичні – розв’язання завдань.

Структура уроку:

І.     Актуалізація опорних знань

ІІ.    Вивчення нового матеріалу:

ІІІ.   Закріплення та узагальнення знань.

ІУ.   Домашнє завдання.

У.    Підбиття підсумків уроку.

 

Хід уроку:

 Актуалізація опорних знань

Завдання «Третій зайвий»: в кожному рядку викресліть формулу речовини, яка належить не до того класу, до якого належить решта. Завдання виконується по горизонталі.

 

 

BaS

CO2

CaO

HNO3

H2O

HCl

Na2SO4

HCl

BaCl2

Ca(OH)2

NaOH

Al(NO3)3

P2O5

MgCl2

SO2

 

Завдання «Мікрофон»:

  •            Яку реакцію називають реакцією нейтралізації?
  •            Яка хімічна властивість є найхарактернішою для кислот?
  •            Яка хімічна властивість є найхарактернішою для основ?
  •            До якого типу реакцій належить взаємодія між кислотами та основами?

 Вивчення нового матеріалу

Мотивація

Розповідь вчителя:

       В природі існує велика кількість явищ, які знаходяться «на межі». Наприклад, є ніч і є день, а між ними – сутінки; є літо, є зима, а між ними – осінь чи весна. Серед хімічних речовин існують речовини, які належать і не до кислот, і не до основ, а за своїми хімічними властивостями знаходяться на межі між ними.

Демонстраційний дослід:

Одержання цинк гідроксиду та його розчинення в розчині кислоти та в розчині лугу.

Учні приходять до висновку, що дійсно цинк гідроксид – речовина, яка виявляє властивості і основи, і кислоти одночасно.

Оголошення теми уроку, визначення мети.

Розповідь вчителя:

Аналогічні властивості виявляють також інші основи, а саме: алюміній гідроксид, плюмбум гідроксид, станум гідроксид, ферум (ІІІ) гідроксид, хром (ІІІ) гідроксид та деякі інші.

 

Пропонуємо учням заповнити таблицю:

Амфотерний оксид

Амфотерний гідроксид

Відповідна йому кислота

Кислотний залишок

формула

назва

формула

назва

формула та валентність

назва

ZnO

Zn(OH)2

Цинк гідроксид

H2ZnO2

Цинкатна кислота

ZnO2

Цинкат

SnO

Sn(OH)2

Станум (ІІ) гідроксид

H2SnO2

Станатна кислота

SnO2

Станат

PbO

Pb(OH)2

Плюмбум (ІІ) гідроксид

H2PbO2

Плюмбатна кислота

PbO2

Плюмбат

Al2O3

Al(OH)3

Алюміній гідроксид

H3AlO3

Алюмінатна кислота

AlO3

Алюмінат

 

       Учні в зошитах записують самостійно рівняння реакції :

Zn(OH)2 + H2SO4 = ZnSO4 + 2H2O

та з допомогою вчителя рівняння:

H2ZnO2 + 2NaOH = Na2ZnO2 + 2H2O

Учні дають назви утворених солей.

      Вчитель пропонує учням сформулювати визначення амфотерних гідроксидів та записати його у зошитах:

      Амфотерними гідроксидами називаються ті гідроксиди, які здатні виявляти кислотні або основні властивості в залежності від природи речовини, з якою вони реагують.

Пояснення вчителя:

    Аналогічно в хімічних реакціях поводяться і оксиди, які відповідають амфотерним гідроксидам, саме з цією метою ми внесли їх формули у таблицю. Пояснюємо механізм реакції та записуємо її на дошці:

ZnO + H2SO4 = ZnSO4 + H2O

ZnO + 2NaOH = Na2ZnO2 + H2O

 Закріплення та узагальнення знань.

  1.          Довести амфотерність алюміній гідроксиду та алюміній оксиду, підтвердити відповідними рівняннями реакцій.
  2.          Здійснити перетворення:

Zn  ZnO  ZnCl2   Zn(OH)2ZnCl2    Zn(OH)2  K2ZnO2

 

  Домашнє завдання.§18, №2, №3* диференційоване завдання

 

  Підбиття підсумків уроку.

 

 

 

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку