Урок "Десяткова система числення. Нумерація двоцифрових круглих чисел. Задачі на знаходження остачі (різниці). Відрізок."

Про матеріал
Закріпити й систематизувати знання учнів про десяткову систему числення, одноцифрові і двоцифрові числа, способи утворення двоцифрових чисел, позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа; закріпити вміння визначати кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі. Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок. Вид уроку: урок з міжпредметними зв’язками.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Науково-педагогічний проект «Інтелект України»

Математика

1 клас

«За 40 хвилин навколо світу»

 

 

 

 

Вчителя початкових класів

Левченко Олени Вікторівни

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2018 р.

Науково-педагогічний проект «Інтелект України»

Тема. Десяткова система числення. Нумерація двоцифрових круглих чисел. Задачі на знаходження остачі (різниці). Відрізок.

Мета: закріпити й систематизувати знання учнів про десяткову систему числення, одноцифрові і двоцифрові числа, способи утворення двоцифрових чисел, позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа; закріпити вміння визначати кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі;

повторити правило знаходження невідомого доданка, застосовувати у процесі виконання завдань правила знаходження невідомих компонентів; продовжувати формувати в учнів вміння розв’язувати прості задачі на знаходження остачі (різниці), обґрунтовувати вибір арифметичної дії для розв’язування задачі; закріпити знання про відрізок як частину прямої, що обмежена двома точками, які називають кінцями відрізка, що позначають великими латинськими буквами.

Розвивати здатність логічно міркувати, обґрунтовувати свої дії, творчу активність. Виховувати бажання вивчати математику.

Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.

Вид уроку: урок з міжпредметними зв’язками.

Обладнання: І.В. Гавриш, С.О. Доценко «Математика» (науково-педагогічний проект «Інтелект України», мультимедійна презентація, демонстраційні плакати.

І. Організаційний момент

Любі діти , у наш клас

Завітали гості щирі,

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

Дітки, сядьте всі зручненько,

Ручки покладіть гарненько,

Бо урок у нас незвичний,

Чарівний, математичний!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Діти, ви любите подорожувати? На сьогоднішньому уроці ми вирушимо в навколосвітню подорож, під час якої ми ще раз доведемо, що Земля має кулясту форму.
  • Кого ми візьмемо із собою в подорож? (наших друзів Коротульок і Сміхотульок – Кроша, Бараша і Карича)
  • А що ще нам знадобиться під час подорожі?
  • Але подорож наша незвична – математична!
  • Отже, подорожуючи, ми будемо розв’язувати приклади, рівняння і задачі. На нас чекають нові відкриття!!!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Гра «Я беру тебе з собою»

 (Числа, зазначені на дошці, пов'язані з темою уроку. Учень може «взяти з собою» число, тільки пояснивши цей зв'язок).

6 – материків

4 -  океани

2 – Євразія складається з двох частин – Європи і Азії

+35- температура води на поверхні Індійського океану

3 – три місяці тривала подорож Фернана Магеллана

-89 - температура повітря в Антарктиді

5 - товща криги в Північному Льодовитому океані

60 – на стільки метрів підніметься вода в Світовому океані, якщо розтане крижаний покрив в Антарктиді

  • Я сподіваюся, що наша подорож  вам сподобається. Побажаємо  один одному успіхів і відправляємося в дорогу!
  1. Нумерація двоцифрових круглих чисел

Робота в будиночку чисел.

  • Отже, ми розпочинаємо нашу навколосвітню подорож з місця нашого проживання – України.
  • На якому материку розташована наша Батьківщина?
  • Покажіть на карті.
  • Пункт призначення – Індія. Тому подорожувати ми будемо літаком.
  • Покажіть на карті маршрут нашого польоту.
  • Сіли зручно, пристебнули ремені безпеки, наш літак набирає висоту і ось перед нами постає в усій красі держава Індія.
  • Який океан омиває береги Індії? Яку важливу рол відіграє Індійський океан в житті людини?
  • Діти, Незнайко запитує, чому саме з Індії почалася наша подорож? Можливо, хтось із вас здогадався? Подивіться, буд ласка, уважно на будиночок чисел, який складається з яких геометричних фігур?

Десять

10

1 дес. 0 дес.

Двадцять

20

2 дес. 0 дес.

Тридцять

30

3 дес. 0 дес.

Сорок

40

4 дес. 0 дес.

П’ятдесят

50

5 дес. 0 дес.

Шістдесят

60

6 дес. 0 дес.

Сімдесят

70

7 дес. 0 дес.

Вісімдесят

80

8 дес. 0 дес.

Дев’яносто

90

9 дес. 0 дес.

 

  • Хто є мешканцями будиночка чисел? (мешканцями будиночка чисел є слова- назви чисел і числа).
  • Які саме числа мешкають в будиночку чисел? (двоцифрові, круглі числа).
  • Які числа називаються двоцифорвими? (натуральні числа, записані двома цифрами, називаються двоцифровими)
  • А які числа називаються круглими? (числа, які закінчуються на нуль).
  • Назвіть ці числа, будь ласка.
  • Підкресліть розряд одиниць однією рисочкою, а розряд десятків – двома рисочками.
  • Що таке цифри? (це знаки, якими позначають числа на письмі).
  • Як називаються цифри, якими сьогодні користується більшість людей на Землі? (називають арабськими)
  • Люди звикли називати цифри арабськими, але насправді було б правильніше іменувати їх індійськими. Перші цифри з’явилися в Індії, звідти перейшли до арабів, а потім почали з’являтися і в Європі.
  • То ж тепер ви зрозуміли, чому свою подорож ми почали саме з Індії.
  • Скільки усього арабських цифр? (10)
  • Як же називається система числення, яку ми використовуємо? (десяткова система числення – це система, у якій числа позначають десятьма арабськими цифрами)

Виконайте, будь ласка, завдання Кмітливчика. Обведіть всі числа, записані арабськими цифрами.

5  10  Х  4  V  63   0 11   2  8 VІІІ

  • Ух, і розумні діти, - говорить Хвалько. То може ви і мені допоможете виконати завдання Кмітливчика?

Допоможіть Хвалькові записати число в десятковій системі числення.

1 десяток                                   4 десятки                                9 десятків

6 десятків                                  5 десятків                               7 десятків

Гра «Вгадай задумане число»

  • А зараз ми пограємо в улюблену гру Кнопочки «Вгадай задумане число»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Розвиток математичних знань

  1. Розв’язування задачі на знаходження остачі (різниці).
  • А ми з вами вирушаємо на кораблі далі до другого за розміром материка на планеті Земля….. до Африки (вказати маршрут).
  • Давайте пригадаємо, що ми знаємо про Африку?
  • Африка- найспекотніший материк, тому нам потрібно відшукати оазис, для того, щоб сховатися від спеки і відпочити.
  • Хто це нас зустрічає? Та це ж тигреня Тіммі! Кнопочка приготувала подарунок Тіммі і його друзям. Але перш ніж ми його подаруємо, нам потрібно розв’язати задачу.
  • Як називаються задачі із запитанням «Скільки залишилося?» (Задачі із запитанням «Скільки залишилося?» називають задачами на знаходження остачі (різниці). Їх розв’язують за допомогою дії віднімання.)

У Кроша було 10 ромашок. Він подарував Нюші 7 ромашок. Скільки ромашок залишилося у Кроша?

  • Тіммі та його друзі запрошують нас веселий та запальний танок.

Хвилинка відпочинку

  • Ми даруємо нашим друзям чудові ромашки і  ми вирушаємо на найменший і найсухіший материк планети Земля…. Австралію
  • А відправимося ми туди на повітряній кулі (показуємо маршрут).
  • Подивіться, нас зустрічає наш друг – кенгурятко Кенго! Він запрошує нас до школи, де навчаються його друзі. Ми залюбки її відвідаємо та ще й допоможемо виконати завдання, яке приготували Сміхотульки.
  1. Робота з електронним тренажером.
  • Але спочатку пригадаємо, як називаються числа при відніманні (зменшуване – число від якого віднімають, від’ємник, число, яке віднімають, різниця – число, яке отримують у результаті віднімання).

6-1-2=5-2          5-2-2=

8-5-2=               6-4-1=

9-6-3=               8-3-4=

  • Ми залишаємо Кенго фото на пам'ять і вирушаємо далі на найхолодніший материк  - ….. Антарктиду.
  • Чим незвичайний цей материк?
  •  А летіти туди ми будемо на нашому Гелікоптерчику, який вже прилетів за нами (вказати маршрут).

Руханка

V. Розвиток математичних умінь

1. Математична вікторина.

- Карич задумав слово, але всі букви вкрили крижинки. Нам потрібно розморозити слово, яке сховане під кригою і, можливо, ми дізнаємося куди вирушати далі. Не змерзли?

1. Визнач, як називають числа, для запису яких використовують дві цифри.

Б Одноцифрові;

М двоцифрові;

Т двочислові.

2. Познач число, у якому підкреслено цифру розряду одиниць.

А 30;

Е 40;

І  50;

3.Познач найбільше серед наведених чисел.

Г 10;

К 90;                       С 100;

4.Познач число, яке складається з двох десятків.

Н 2;

Т 20;

Х 10;

5. Укажи, яка фігура зображена на рисунку.

О відрізок;

У пряма;

Ю крива.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Яке слово задумав Карич? (слово місто)

2. Розв’язування рівнянь.

- Мені здається, я знаю куди нам потрібно летіти. Так, звичайно, наш курс на Південну Америку в місто Ріо-де-Жанейро на карнавал!!!!

- Сідаємо швидше в гелікоптер і вирушаймо!

- Числа залюбки їздять на карнавал. Яке число сховалося під маскою х, якщо 7+х=9.

- Але спочатку сформулюємо правило знаходження невідомого доданка.

Хвилинка відпочинку

  1. Робота з геометричним матеріалом
  • Наша мандрівка добігає кінця. Попереду останній материк на нашому шляху – Північна Америка (вказати маршрут).
  • Ми побудуємо міст, який з’єднає Північну Америку з Євразією. Але місток цей незвичайний – він складається з відрізків.
  • Пригадаємо, що таке відрізок (відрізок – це частина прямої, обмежена двома точками, які називають кінцями відрізка. Ці точки позначають великими латинськими буквами).
  • Допоможемо Незнайкові записати всі відрізки, зображені на малюнку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку

Науковий підсумок уроку на основі аналізу теми та завдань уроку.

  • Нарешті ми повернулися додому – в те місце, звідки почалася наша подорож. Це ще раз доводить, що Земля має кулясту форму.
  • Якими цікавинками вам хотілося б поділитися з друзями?
  • Я бажаю вам нових цікавих подорожей та знань.

Емоційно-ціннісний підсумок уроку.

  • Проспівайте пісеньку «Математика».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 травня 2019
Переглядів
6817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку