Науково-педагогічний проект «Інтелект України»
Математика
1 клас
«За 40 хвилин навколо світу»
Вчителя початкових класів
Левченко Олени Вікторівни
м. Кривий Ріг
2018 р.
Науково-педагогічний проект «Інтелект України»
Тема. Десяткова система числення. Нумерація двоцифрових круглих чисел. Задачі на знаходження остачі (різниці). Відрізок.
Мета: закріпити й систематизувати знання учнів про десяткову систему числення, одноцифрові і двоцифрові числа, способи утворення двоцифрових чисел, позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа; закріпити вміння визначати кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі;
повторити правило знаходження невідомого доданка, застосовувати у процесі виконання завдань правила знаходження невідомих компонентів; продовжувати формувати в учнів вміння розв’язувати прості задачі на знаходження остачі (різниці), обґрунтовувати вибір арифметичної дії для розв’язування задачі; закріпити знання про відрізок як частину прямої, що обмежена двома точками, які називають кінцями відрізка, що позначають великими латинськими буквами.
Розвивати здатність логічно міркувати, обґрунтовувати свої дії, творчу активність. Виховувати бажання вивчати математику.
Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.
Вид уроку: урок з міжпредметними зв’язками.
Обладнання: І.В. Гавриш, С.О. Доценко «Математика» (науково-педагогічний проект «Інтелект України», мультимедійна презентація, демонстраційні плакати.
І. Організаційний момент
Любі діти , у наш клас
Завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Дітки, сядьте всі зручненько,
Ручки покладіть гарненько,
Бо урок у нас незвичний,
Чарівний, математичний!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
(Числа, зазначені на дошці, пов'язані з темою уроку. Учень може «взяти з собою» число, тільки пояснивши цей зв'язок).
6 – материків
4 - океани
2 – Євразія складається з двох частин – Європи і Азії
+35- температура води на поверхні Індійського океану
3 – три місяці тривала подорож Фернана Магеллана
-89 - температура повітря в Антарктиді
5 - товща криги в Північному Льодовитому океані
60 – на стільки метрів підніметься вода в Світовому океані, якщо розтане крижаний покрив в Антарктиді
Робота в будиночку чисел.
Десять |
10 |
1 дес. 0 дес. |
Двадцять |
20 |
2 дес. 0 дес. |
Тридцять |
30 |
3 дес. 0 дес. |
Сорок |
40 |
4 дес. 0 дес. |
П’ятдесят |
50 |
5 дес. 0 дес. |
Шістдесят |
60 |
6 дес. 0 дес. |
Сімдесят |
70 |
7 дес. 0 дес. |
Вісімдесят |
80 |
8 дес. 0 дес. |
Дев’яносто |
90 |
9 дес. 0 дес. |
Виконайте, будь ласка, завдання Кмітливчика. Обведіть всі числа, записані арабськими цифрами.
5 10 Х 4 V 63 0 11 2 8 VІІІ
Допоможіть Хвалькові записати число в десятковій системі числення.
1 десяток 4 десятки 9 десятків
6 десятків 5 десятків 7 десятків
Гра «Вгадай задумане число»
ІV. Розвиток математичних знань
У Кроша було 10 ромашок. Він подарував Нюші 7 ромашок. Скільки ромашок залишилося у Кроша?
Хвилинка відпочинку
6-1-2=5-2 5-2-2=
8-5-2= 6-4-1=
9-6-3= 8-3-4=
Руханка
V. Розвиток математичних умінь
1. Математична вікторина.
- Карич задумав слово, але всі букви вкрили крижинки. Нам потрібно розморозити слово, яке сховане під кригою і, можливо, ми дізнаємося куди вирушати далі. Не змерзли?
1. Визнач, як називають числа, для запису яких використовують дві цифри.
Б Одноцифрові;
М двоцифрові;
Т двочислові.
2. Познач число, у якому підкреслено цифру розряду одиниць.
А 30;
Е 40;
І 50;
3.Познач найбільше серед наведених чисел.
Г 10;
К 90; С 100;
4.Познач число, яке складається з двох десятків.
Н 2;
Т 20;
Х 10;
5. Укажи, яка фігура зображена на рисунку.
О відрізок;
У пряма;
Ю крива.
- Яке слово задумав Карич? (слово місто)
2. Розв’язування рівнянь.
- Мені здається, я знаю куди нам потрібно летіти. Так, звичайно, наш курс на Південну Америку в місто Ріо-де-Жанейро на карнавал!!!!
- Сідаємо швидше в гелікоптер і вирушаймо!
- Числа залюбки їздять на карнавал. Яке число сховалося під маскою х, якщо 7+х=9.
- Але спочатку сформулюємо правило знаходження невідомого доданка.
Хвилинка відпочинку
VІ. Підсумок уроку
Науковий підсумок уроку на основі аналізу теми та завдань уроку.
Емоційно-ціннісний підсумок уроку.