Урок 1. Повідомлення. Інформація
1. Впишіть у таблицю приклади повідомлень про предмети, процеси та явища, які людина сприймає кожним з органів чуття.
№ |
Орган чуття |
Сприймає |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
2. Установіть відповідність між органами чуття та видами повідомлень
1 |
Орган слуху |
2 |
Орган зору |
3 |
Орган дотику |
4 |
Орган смаку |
5 |
Орган нюху |
А |
Візуальні |
Б |
Звукові |
В |
Смакові |
Г |
Нюхові |
Д |
Тактильні |
Відповідність: 1____; 2____; 3____; 4____; 5____.
3. Визначте, який спосіб подання інформації демонструють наведені приклади, сполучивши їх лініями з відповідними прямокутниками.
4. Впишіть у таблицю по 2-3 приклади повідомлень відповідно до способу їх подання:
Спосіб подання повідомлень |
Приклади повідомлень |
Текстовий |
|
|
|
Числовий |
|
|
|
Графічний |
|
|
|
Звуковий |
|
|
|
Відео |
|
|
|
Умовні сигнали |
|
|
|
Спеціальні позначення |
|
|
|
Комбінований |
|
|
5.Запишіть у відповідних комірках таблиці властивості перелічених у верхньому рядку предметів і явищ, про які ми можемо дізнатись певними органами чуття людини. Якщо властивість відсутня для зазначеного органа чуття — ставите прочерк.
|
Кіт |
Яблуко |
Музика |
Парта |
Очі |
Сірий |
|
|
|
Вуха |
Мурчання |
|
|
|
Ніс |
Запах |
|
|
|
Язик |
|
|
|
|
Шкіра |
пухнастий |
|
|
|
6. Встановити відповідність
7. Заповнити таблицю
Ситуація |
Відправник інформації |
Отримувач інформації |
Канал передачі |
Марійка привітала свою подругу з 8 березням по телефону |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Диктор по радіо повідомив слухачам прогноз погоди на завтра |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мама передала листа сестрі через провідника поїзда |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Урок 2 Інформаційні процеси
1. З якими інформаційними процесами пов’язані зображені предмети? Встанови відповідність між зображеними об’єктами та інформаційними процесами.
2. Запиши відповідні інформаційні процеси.
Дія |
Інформаційні процеси |
Проведення анкетування |
|
Показ музичного кліпу |
|
Друкування фотографій |
|
Розгадування ребуса |
|
Написання листівки |
|
Перекладання тексту |
|
Використання сейфа |
|
2. Заповни таблицю.
Види інформації |
Як передається |
Символьна |
|
Текстова |
|
Числова |
|
Графічна |
|
Звукова |
|
Тактильна |
|
Смакова |
|
3. Заповни схему, використовуючи зразок.
4. Складіть речення з двох частин картки.
Інформація - це |
дані про оточення, необхідні для розв’язання проблем |
Інформацію передають |
за допомогою повідомлень |
Інформація сприймається людиною… |
через органи чуттю |
Текстова інформація … |
Відображається у вигляді текстів |
Графічна інформація - це |
картинки, рисунки, графіки, діаграми, схеми тощо |
Звукова інформація - це |
усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти |
Умовні жести та символи - це |
міміка, сигнали регулювальника на перехресті |
Комбінована або мультимедійна інформація - це |
інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації |
Урок 3 Дані та пристрої для роботи з ними
1. Впишіть у порожні прямокутники види комп’ютерів
2. Допиши, до яких предметів та явищ використовують зображені засоби реєстрації даних і які дані водночас отримують.
Предмет, явище |
Засіб реєстрації даних |
Отримані дані |
Коло |
|
Числові (значення радіусу) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Запиши, які інформаційні процеси відбуваються при використанні наведених пристроїв для роботи з даними.
Диктофон |
|
Факс |
|
Фотокамера |
|
GPS –навігатор |
|
Плеєр |
|
Комп’ютер |
|
4. Підпишіть назви пристроїв роботи з даними
|
|
|
|
|
А)________ |
Б)__________ |
В) ___________ |
Г) ___________ |
Д) ____________ |
|
|
|
|
|
Е) _________ |
Є) ____________ |
Ж) ___________ |
З)____________ |
И) ____________ |
5. Впишіть у таблицю, як можуть використовувати комп’ютер представники вказаних професій
Професія |
Використання |
Лікар |
|
Спортсмен |
|
Секретар |
|
Водій |
|
Учитель |
|
Кухар |
|
Директор школи |
|
Інженер |
|
Композитор |
|
6. Заповніть таблицю
Пристрій |
З якими даними працює |
Телефон |
|
Калькулятор |
|
Факс |
|
Відеокамера |
|
Фотоапарат |
|
Диктофон |
|
Компютер |
|
Урок №4 Підсумковий урок з розділу «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси»
1. Гра«Знайди зайве»
Завдання для першої команди
Завдання для другої команди
2. Заповніть таблицю.
Джерело інформації |
Форма подання інформації |
Спосіб сприйняття |
Телевізійна передача |
|
|
Фотографія |
|
|
Книга |
|
|
Розмова по телефону |
|
|
Арифметичний вираз |
|
|
3. Розгадування кросворда
4. Складіть частини прислів’я
Людина красна розумом, |
а комп'ютер — пам'яттю. |
Натиснеш кнопку - |
здобудеш результат. |
Один комп'ютер добре, |
а два краще. |
Комп'ютеру слово, |
а він тобі 1000. |
Рослина тягнеться до сонця, |
а учень — до комп'ютера. |
Що натискаєш — |
те й маєш. |
У невмілого інформатика |
очі не болять. |
Подарованому комп'ютеру |
в системний блок не заглядають. |
На комп'ютері не мудруй багато, |
а працюй завзято. |
У комп'ютерному кабінеті працюватимеш вволю, |
то матимеш долю. |
5. З поданого переліку виберіть пристрої для роботи з даними:
6. З поданого переліку виберіть властивості інформації: