Завдання для державної підсумкової атестації з української мови 4 клас 2 варіант

Про матеріал

Завдання для державної підсумкової атестації з української мови 4 клас. У роботі поєднано завдання як на перевірку вміння працювати з текстом, так і власне мовних компетенцій. Скомпельовано з збірників ДПА з української мови 2018 Курганової Н.В., Пономарьової К.І. та ДПА з літературного читання Щербак Г.В. згідно з орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 4 класу ( http://osvita.ua/school/certification/34353/ )

Перегляд файлу

1. Прочитай текст

                                           ДИВОВИЖНИЙ СТРИБОК                              1 Б

Одного разу четверо друзів: кенгуру, жабка, коник і блоха пішли на прогулянку до лісу. Там весело бавилися, грали в довгі лози, аж поки не настав час вертатися додому.

Ходімо сюди, — запропонував кенгуру й показав на південь.

Ні, додому треба йти туди, — заперечив коник і показав на захід.

Ні, сюди, — сказала жабка, показуючи на схід.

Блоха, яка була серед них найрозумніша, не сказала нічого, хоч почала непокоїтись, бо зголодніла й хотіла додому на підвечірок.

Якби тільки побачити мою хатку,  — сказав кенгуру. — Тоді вже нам недалеко.

Кенгуру, — сказала блоха, — чому б тобі не підстрибнути високо над деревами? Може б, ти нагледів свою хатку, і ми б знали, куди йти.

Добре, — сказав кенгуру. — Я спробую.

Він стрибнув високо-високо, але до верхів’я дерев не доскочив. Отож своєї хатки побачити не зміг. Тоді жабка стрибнула дуже високо, але до верхів’я дерев не дістала. Третім стрибав коник. Він стрибнув дуже-дуже високо, та до верхів’я дерев не доскочив. Настала черга блохи. Вона кілька разів підскочила, а тоді повернулася до інших і промовила: 

У мене є план: я сяду на голову коникові, коник сяде на голову жабці, а жабка — на голову кенгуру. І тоді кенгуру якомога вище підстрибне. Коли він буде Варіант 2

якнайвище, з його голови підстрибне жабка якомога вище. Коли ж вона буде якнайвище, тоді якомога вище підстрибне коник. А коли якнайвище підстрибне коник, тоді підстрибну якомога вище й я. Тоді вже певно, я побачу хатку кенгуру, і ми знайдемо дорогу додому. — Яка ж ти мудра! — сказав коник.

І блоха стрибнула на голову коникові, коник — на голову жабці, жабка — на голову кенгуру.

Бачу, бачу хатку кенгуру! — крикнула блоха й показала на північ.

Отож усі четверо подалися на північ і скоро дісталися до хатинки кенгуру.

Мама кенгуру давно вже приготувала підвечірок. Було дуже хороше! Усі сиділи за столом і наперебій розповідали мамі кенгуру про свій дивовижний стрибок. (300 слів)

За Дональдом Біссетом

           

2.    Дай відповідь на запитання         3 Б

1.    До якого жанру належить цей твір?

Міф;

Легенда; Казка.

2.    У якому порядку стрибали тварини, щоб побачити хатку кенгуру?  

Блоха, коник, жабка, кенгуру;

Кенгуру, жабка, коник, блоха;

Кенгуру, коник, жабка, блоха.

 

3.    Хто був найрозумнішим серед тварин? Чому? Запиши.

 

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

           


3.    Спиши текст, розкриваючи дужки     3 Б

Кня(з/с)ь Ярослав Мудрий (не)любив воювати, переймався мирними справами. За його князюва(н/нн)я з’явилось багато ц(е/и)рков, шкіл. Він зібрав у Ки(є/ї)ві в(е/и)личезну бібліотеку, про яку із заздріс(т/тт)ю говорили в європей(с/з)ьких країнах.

За Михайлом Слабошпицьким

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________ _____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

           

4.                     Згрупуй слова за частинами мови й запиши 1 Б

Мова, мовний, розмовляти, барабан, любов, сумний, сміятись, улюблений, барабанний, сум, сміх, барабанити, смішний, любити, сумувати.

Іменники

Прикметники

Дієслова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.                     Познач рядок, у якому усі слова треба писати 1 Б зі знаком м’якшення.

Пен….ок, заєц…, календар…., зна….омий; Пол…овий, ден…ок, сіл…с…кий, промінец….; Л…он, бад…орий, знаєш…., ніч….

 

Розмова

 

 

 

Мова 

 

 

 

   ⁀

Мовний

 

 

 

6.                     З’єднай стрілками слова зі схемами їх будови.       1 Б

           

7.                     Напиши текст про важливість підтримки      2 Б друзів. (3-4 речення).

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________ ________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________ ________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

 

pdf
Додано
14 травня 2018
Переглядів
5294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку