Завдання для державної підсумкової атестації з української мови 4 клас. У роботі поєднано завдання як на перевірку вміння працювати з текстом, так і власне мовних компетенцій. Скомпельовано з збірників ДПА з української мови 2018 Курганової Н.В., Пономарьової К.І. та ДПА з літературного читання Щербак Г.В. згідно з орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 4 класу ( http://osvita.ua/school/certification/34353/ )
1. Прочитай текст
Одного разу четверо друзів: кенгуру, жабка, коник і блоха пішли на прогулянку до лісу. Там весело бавилися, грали в довгі лози, аж поки не настав час вертатися додому.
— Ходімо сюди, — запропонував кенгуру й показав на південь.
— Ні, додому треба йти туди, — заперечив коник і показав на захід.
— Ні, сюди, — сказала жабка, показуючи на схід.
Блоха, яка була серед них найрозумніша, не сказала нічого, хоч почала непокоїтись, бо зголодніла й хотіла додому на підвечірок.
— Якби тільки побачити мою хатку, — сказав кенгуру. — Тоді вже нам недалеко.
— Кенгуру, — сказала блоха, — чому б тобі не підстрибнути високо над деревами? Може б, ти нагледів свою хатку, і ми б знали, куди йти.
— Добре, — сказав кенгуру. — Я спробую.
Він стрибнув високо-високо, але до верхів’я дерев не доскочив. Отож своєї хатки побачити не зміг. Тоді жабка стрибнула дуже високо, але до верхів’я дерев не дістала. Третім стрибав коник. Він стрибнув дуже-дуже високо, та до верхів’я дерев не доскочив. Настала черга блохи. Вона кілька разів підскочила, а тоді повернулася до інших і промовила:
— У мене є план: я сяду на голову коникові, коник сяде на голову жабці, а жабка — на голову кенгуру. І тоді кенгуру якомога вище підстрибне. Коли він буде Варіант 2
якнайвище, з його голови підстрибне жабка якомога вище. Коли ж вона буде якнайвище, тоді якомога вище підстрибне коник. А коли якнайвище підстрибне коник, тоді підстрибну якомога вище й я. Тоді вже певно, я побачу хатку кенгуру, і ми знайдемо дорогу додому. — Яка ж ти мудра! — сказав коник.
І блоха стрибнула на голову коникові, коник — на голову жабці, жабка — на голову кенгуру.
— Бачу, бачу хатку кенгуру! — крикнула блоха й показала на північ.
Отож усі четверо подалися на північ і скоро дісталися до хатинки кенгуру.
Мама кенгуру давно вже приготувала підвечірок. Було дуже хороше! Усі сиділи за столом і наперебій розповідали мамі кенгуру про свій дивовижний стрибок. (300 слів)
За Дональдом Біссетом
2. Дай відповідь на запитання 3 Б
1. До якого жанру належить цей твір?
Міф;
Легенда; Казка.
2. У якому порядку стрибали тварини, щоб побачити хатку кенгуру?
Блоха, коник, жабка, кенгуру;
Кенгуру, жабка, коник, блоха;
Кенгуру, коник, жабка, блоха.
3. Хто був найрозумнішим серед тварин? Чому? Запиши.
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
3. Спиши текст, розкриваючи дужки 3 Б
Кня(з/с)ь Ярослав Мудрий (не)любив воювати, переймався мирними справами. За його князюва(н/нн)я з’явилось багато ц(е/и)рков, шкіл. Він зібрав у Ки(є/ї)ві в(е/и)личезну бібліотеку, про яку із заздріс(т/тт)ю говорили в європей(с/з)ьких країнах.
За Михайлом Слабошпицьким
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________ _____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
4. Згрупуй слова за частинами мови й запиши 1 Б
Мова, мовний, розмовляти, барабан, любов, сумний, сміятись, улюблений, барабанний, сум, сміх, барабанити, смішний, любити, сумувати.
Іменники |
Прикметники |
Дієслова |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Познач рядок, у якому усі слова треба писати 1 Б зі знаком м’якшення.
Пен….ок, заєц…, календар…., зна….омий; Пол…овий, ден…ок, сіл…с…кий, промінец….; Л…он, бад…орий, знаєш…., ніч….
Розмова |
|
● |
|
● |
|
⁀ |
Мова |
|
● |
|
● |
|
|
Мовний |
|
● |
|
● |
|
⁀ |
6. З’єднай стрілками слова зі схемами їх будови. 1 Б
7. Напиши текст про важливість підтримки 2 Б друзів. (3-4 речення).
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________ ________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________ ________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________