Завдання І (шкільного) етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури
2024-2025 н.р.
7 клас
Мовний блок (12 балів)
1.Узгодьте числівники, записуючи їх словами, з іменниками (2 бали)
38 (стілець) - ____________________________
23 (учень) - ___________________________
6,5 (відсоток) - _____________________________
Близько 90 (місце) - _______________________
2.Відредагуйте словосполучення (2 бали)
Самий кращий друг - ___________________
Я вибачаюсь - ______________________
Концерт під відкритим небом - ___________________
На моє день народження - ___________________
3.Запишіть подані слова, знявши риску ( 3 бали)
Французько/італійський - ______________________
Гідро/масаж - _________________
Перекоти/поле - ____________________
Біло/сніжний - __________________
Пів/держави - _____________________
Пів/куля - _____________________
4. М’який знак на місці пропусків уживаємо в усіх словах у рядку (1 бал)
А українс..кий, стежин..ці, гір..кий;
Б кінс..кий, Хар..ків, тр..ох;
В пал..чик, нен..чин, чотир..ох;
Г тр..ох, мен..ший, уман..ський.
5. Познач рядок, у якому є помилки на правило (орфограму) «Вживання апострофа» (1 бал)
A слов’яни, рутвяний, під’їзд, м’ясний;
Б об’єктив, священний, лижвяр, рюкзак;
В мавп’ячий, сором’язливий, різьбяр, тьм’яний;
Г духмяний, сім’я, зобов’язання, трав’яний.
6.Розставте пропущені розділові знаки, підкресліть граматичну основу (3 бали)
І земля і поля і повітря усе поснуло.
Здається тільки в лісі гуде й свище вітер.
Ходімо Михайлику та нарвемо липового цвіту.
Літературний блок (12 балів)
1.Дайте відповіді на запитання ( 6 балів)
1.На основі чого здійснено розподіл соціально-побутових пісень на різновиди? Наведіть приклади.
____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________
2.Чому Бурунда-бегадир назвав Тугара Вовка подвійним зрадником? (Повість І. Франка «Захар Беркут)?
__________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
3.Чи можна Михайлика й Любу назвати захисниками довкілля? (Повість М. Стельмаха «Щедрий вечір»)
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Напишіть есе (5-7 речень) на одну з тем за вивченими творами (6 балів)
1.Пісенні скарби українців (Соціально-побутові пісні)
2. Захар Беркут – патріот Русі-України (Повість І. Франка «Захар Беркут)
3. «І хороше, і дивно, і радісно…»(Повість М. Стельмаха «Щедрий вечір»)
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
Робота
учасни____ І (шкільного) етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури
уч_______ 7 - __ класу
_____________________________________
Мовний блок (12 балів)
1.Узгодьте числівники, записуючи їх словами, з іменниками (2 бали)
38 (стілець) - ____________________________
23 (учень) - ___________________________
6,5 (відсоток) - _____________________________
Близько 90 (місце) - _______________________
2.Відредагуйте словосполучення (2 бали)
Самий кращий друг - ___________________
Я вибачаюсь - ______________________
Концерт під відкритим небом - ___________________
На моє день народження - ___________________
3.Запишіть подані слова, знявши риску ( 3 бали)
Французько/італійський - ______________________
Гідро/масаж - _________________
Перекоти/поле - ____________________
Біло/сніжний - __________________
Пів/держави - _____________________
Пів/куля - _____________________
4. М’який знак на місці пропусків уживаємо в усіх словах у рядку (1 бал)
А українс..кий, стежин..ці, гір..кий;
Б кінс..кий, Хар..ків, тр..ох;
В пал..чик, нен..чин, чотир..ох;
Г тр..ох, мен..ший, уман..ський.
5. Познач рядок, у якому є помилки на правило (орфограму) «Вживання апострофа» (1 бал)
A слов’яни, рутвяний, під’їзд, м’ясний;
Б об’єктив, священний, лижвяр, рюкзак;
В мавп’ячий, сором’язливий, різьбяр, тьм’яний;
Г духмяний, сім’я, зобов’язання, трав’яний.
6.Розставте пропущені розділові знаки, підкресліть граматичну основу (3 бали)
І земля і поля і повітря усе поснуло.
Здається тільки в лісі гуде й свище вітер.
Ходімо Михайлику та нарвемо липового цвіту.
Літературний блок (12 балів)
1.Дайте відповіді на запитання ( 6 балів)
1.На основі чого здійснено розподіл соціально-побутових пісень на різновиди? Наведіть приклади.
____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________
2.Чому Бурунда-бегадир назвав Тугара Вовка подвійним зрадником? (Повість Івана Франка «Захар Беркут)
__________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
3.Чи можна Михайлика й Любу назвати захисниками довкілля? (Повість Михайла Стельмаха «Щедрий вечір»)
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Напишіть есе (5-7 речень) на одну з тем за вивченими творами (6 балів)
1.Пісенні скарби українців (Соціально-побутові пісні)
2. Захар Беркут – патріот Русі-України (Повість І. Франка «Захар Беркут)
3. «І хороше, і дивно, і радісно…»(Повість М. Стельмаха «Щедрий вечір»)
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________