Завдання для І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури

Про матеріал
Завдання І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури для 7 класу складаються з двох блоків: мовний блок (12 балів) та літературний блок (12 балів). У роботі подані тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді), завдання відкритої форми, творче завдання.
Перегляд файлу

Завдання  І (шкільного) етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

2024-2025 н.р.

7 клас

Мовний блок (12 балів)

1.Узгодьте числівники, записуючи їх словами, з іменниками (2 бали)

38 (стілець) - ____________________________

23 (учень) - ___________________________

6,5 (відсоток) - _____________________________

Близько 90 (місце) -  _______________________

 

2.Відредагуйте словосполучення (2 бали)

Самий кращий друг - ___________________

Я вибачаюсь - ______________________

Концерт під відкритим небом - ___________________

На моє день народження - ___________________

 

3.Запишіть подані слова, знявши риску ( 3 бали)

Французько/італійський - ______________________

Гідро/масаж - _________________

Перекоти/поле - ____________________

Біло/сніжний - __________________

Пів/держави - _____________________

Пів/куля - _____________________

 

4. М’який знак на місці пропусків уживаємо в усіх словах у рядку (1 бал)

А українс..кий, стежин..ці, гір..кий;

Б кінс..кий, Хар..ків, тр..ох;

В пал..чик, нен..чин, чотир..ох;

Г тр..ох, мен..ший, уман..ський.

 

5. Познач рядок, у якому є помилки на правило (орфограму) «Вживання апострофа» (1 бал)

    A слов’яни, рутвяний, під’їзд, м’ясний;

    Б об’єктив, священний, лижвяр, рюкзак;

    В мавп’ячий, сором’язливий, різьбяр, тьм’яний;

    Г духмяний, сім’я, зобов’язання, трав’яний.

 

6.Розставте пропущені розділові знаки, підкресліть граматичну основу (3 бали)

І  земля   і  поля  і  повітря   усе  поснуло.

Здається   тільки   в   лісі   гуде   й  свище  вітер.

Ходімо  Михайлику та нарвемо   липового  цвіту.

 

 

Літературний блок (12 балів)

1.Дайте відповіді на запитання ( 6 балів)

1.На основі чого здійснено розподіл соціально-побутових пісень на різновиди? Наведіть приклади.

____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

2.Чому Бурунда-бегадир назвав Тугара Вовка подвійним зрадником? (Повість І. Франка «Захар Беркут)?

__________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

3.Чи можна Михайлика й Любу назвати захисниками довкілля? (Повість М. Стельмаха «Щедрий вечір»)

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

 

2. Напишіть есе (5-7 речень) на одну з тем  за вивченими творами (6 балів)

 

1.Пісенні скарби українців (Соціально-побутові пісні)

2. Захар Беркут – патріот Русі-України (Повість І. Франка «Захар Беркут)

3. «І хороше, і дивно, і радісно…»(Повість М. Стельмаха «Щедрий вечір»)

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

 

 

Робота

учасни____  І (шкільного) етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

уч_______   7 - __    класу

_____________________________________

 

Мовний блок (12 балів)

1.Узгодьте числівники, записуючи їх словами, з іменниками (2 бали)

38 (стілець) - ____________________________

23 (учень) - ___________________________

6,5 (відсоток) - _____________________________

Близько 90 (місце) -  _______________________

 

2.Відредагуйте словосполучення (2 бали)

Самий кращий друг - ___________________

Я вибачаюсь - ______________________

Концерт під відкритим небом - ___________________

На моє день народження - ___________________

 

3.Запишіть подані слова, знявши риску ( 3 бали)

Французько/італійський - ______________________

Гідро/масаж - _________________

Перекоти/поле - ____________________

Біло/сніжний - __________________

Пів/держави - _____________________

Пів/куля - _____________________

 

4. М’який знак на місці пропусків уживаємо в усіх словах у рядку (1 бал)

А українс..кий, стежин..ці, гір..кий;

Б кінс..кий, Хар..ків, тр..ох;

В пал..чик, нен..чин, чотир..ох;

Г тр..ох, мен..ший, уман..ський.

 

5. Познач рядок, у якому є помилки на правило (орфограму) «Вживання апострофа» (1 бал)

    A слов’яни, рутвяний, під’їзд, м’ясний;

    Б об’єктив, священний, лижвяр, рюкзак;

    В мавп’ячий, сором’язливий, різьбяр, тьм’яний;

    Г духмяний, сім’я, зобов’язання, трав’яний.

 

6.Розставте пропущені розділові знаки, підкресліть граматичну основу (3 бали)

І  земля   і  поля  і  повітря   усе  поснуло.

Здається   тільки   в   лісі   гуде   й  свище  вітер.

Ходімо  Михайлику та нарвемо   липового  цвіту.

Літературний блок (12 балів)

1.Дайте відповіді на запитання ( 6 балів)

1.На основі чого здійснено розподіл соціально-побутових пісень на різновиди? Наведіть приклади.

____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

2.Чому Бурунда-бегадир назвав Тугара Вовка подвійним зрадником? (Повість Івана Франка «Захар Беркут)

__________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

3.Чи можна Михайлика й Любу назвати захисниками довкілля? (Повість Михайла Стельмаха «Щедрий вечір»)

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

 

2. Напишіть есе (5-7 речень) на одну з тем  за вивченими творами (6 балів)

 

1.Пісенні скарби українців (Соціально-побутові пісні)

2. Захар Беркут – патріот Русі-України (Повість І. Франка «Захар Беркут)

3. «І хороше, і дивно, і радісно…»(Повість М. Стельмаха «Щедрий вечір»)

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Власюк Марія
Додано
22 жовтня
Переглядів
6265
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку