Завдання для проведення осінньої шкільної олімпіади в початковій школі.

Про матеріал

З метою виявлення обдарованості учнів, залучити дітей до розв'язання нестандартних та дещо ускладнених завдань. Шкільна олімпіада – перша сходинка до успіху. Робота включає знання програмового матеріалу та на основі цього розв'язання практичних та теоретичних завдань, що змусять дитину подумати.

Перегляд файлу

Олімпіада з української мови 1 клас

  1. Це є у тварини, але немає в людини.

а) ніс;    б) вуха;     в) хвіст;      г) ноги;       д)очі.

  1. Додай потрібне слово.

Я кричу: «Привіт, корово!»

Та у відповідь ні слова.

Я кричу: «Мовчиш чому?»

А вона мені: …

а) хрю-хрю;      б) джу-джу;     в) мур-мур;     г) ку-ку;      д) му-му.

  1. Відгадай загадку. Запиши слово-відгадку.  Склади його звукову схему.

Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю,

Сам високий я на зріст,

Замість носа в мене хвіст.

__________________________________________________________________________________________________________

  1. З поданих складів утвори слова. Запиши їх.

вун, ка;     са, о;   ло, мо, ко.

________________________________________________________________________________________________________________

  1. Підкресли слова – назви істот.

Кіт, літо, ноти, учень, миша, тарілка, слон, ластівка, літак, мак.

  1. До слів першого стовпчика добери слова з другого стовпчика. З’єднай їх стрілочками. Прочитай словосполучення, що утворилися.

Білий         іній

Добрий         сніг

Срібний             чай

Смачний          друг

 

Олімпіада з української мови 2 клас

  1. В яких з наведених нижче словах одна буква позначає два звуки?

а) пісня;        б) гамак;       в) коровай;         г) вогнище;       д) читання.

  1. Про учня, який пише некрасиво в зошиті, кажуть: «Пише, як …  лапою».

а) кролик;        б) миша;       в) кіт;         г) курка;       д) качка.

  1. В Україні цього птаха називають чорногуз, гайстер, бусол, бацюн. Яка ще в нього назва?

а) соловей;        б) лелека;       в) сова;         г) ластівка;       д) дятел.

  1. Прочитайте віршик і скажіть, скільки разів у ньому зустрічається звук [ж].

Жовтий жук купив жилет,

Джемпер, джинси та жакет

а) 2;        б) 3;       в) 4;         г) 5;       д) 6.

  1. Знайдіть «зайву» пару слів.

а) дорога - шлях;        б) завірюха - віхола;       в) мандрівка - подорож;

г) печаль - журба;       д) футбол – м’яч.

  1. Розгадай шаради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На неї птах сідає, вона його гойдає. 

            А Г на Б змініть – звірятком стане вмить.

 

  • Коли я з Д – росту на гілці,                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

             Коли я  з Т – пливу по річці.

 

  1. Склади прислів’я, записуючи букву або склад відповідно до його номера.

11  лас

13  ка

15  ча

5  день

6  по

2  ло

4  ко

10  а

1  со

9  є,

7  чи

14  кін

8  на

3  вей

12  тів

16  є.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. У школі на уроці фізкультури діти Пилип, Поліна, Панас, Павло, Потап і Петрик мають стати в рядочок за алфавітом. Запиши імена дітей по порядку, в якому вони стоятимуть.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2.  Із слів кожного рядка скласти речення. Розташувати їх так, щоб утворився текст. Записати текст. Дібрати до тексту заголовок.

 

побачила, цуценя, голодне, вона, раптом.

у, гуляла, Оленка, дворі. 

його, нагодувала, дівчинка.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Олімпіада з української мови 3 клас

  1. Запиши одним словом.

Сильна заметіль - ____________________________________

Велике нещастя - _____________________________________

Великий дощ -  ________________________________________

Буря на морі - _________________________________________

Сніг, дощ, град - ______________________________________

  1. Розділи слова у реченнях і запиши без помилок.
  • Безтерпіннянемаєуміння. _________________________________________________
  • Книгавчитьякнасвітіжить. _________________________________________________
  • Сьогоднішньоїроботиназавтраневідкладай. __________________________________

_______________________________________________________________________

 

  1. До сполучень слів, вжитих у переносному значенні, доберіть сполучення слів у прямому значенні.

Ліс дрімає – кішка дрімає.

Золота осінь - ____________________________________________

Вередливий вітер - ________________________________________

Замовкло поле - ___________________________________________

  1. Встав пропущені букви в слова. Запиши слова в алфавітному порядку.

Сант..метр, с..кунда, кол..ктив, ас..альт, гор..зонт, в..рблюд, космона..т, хв…лина.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.  З першого складу першого слова, з другого – другого, з третього – третього склади нове слово. Запиши прислів’я в якому є утворене слово. 
    а) волосся, гусеня, екрани ____________________________________________
    б) лютий, година, малина_____________________________________________
    в) калина, бджола, шукачі_____________________________________________
    г) зозуля, пилосос, долото_____________________________________________
    д) пошана, дача, добуток______________________________________________
  2. З’єднай стрілочками фразеологізми з їх синонімами.

Вітер у голові                             ледарювати

Дивитися вовком                                                        запамятати

За холодну воду не братися                                       легковажний

Мотати на вус                                                              сердитися

  1. Вставити антоніми і записати текст. Дібрати заголовок до тексту.

У великої річки був брат …  струмок. Струмок вузький, а річка … . Струмок швидко мчав з гори, а річка … несла свої води. Та все ж мілководний струмок і … річка були вірними друзями.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Скласти текст-есе «Без книг не уявляю свого життя» (6-8 речень).

 

 

Олімпіада з української мови 3 клас

  1. Заміни подані словосполучення сполученням прикметник + іменник.

Пісня солов’я - ____________________________________________________

Кора дуба - _______________________________________________________

Поля пшениці - ____________________________________________________

Хліб із жита - ______________________________________________________

  1. Поясни, як ти розумієш дані вислови. З двома із них склади речення (на вибір).

Мчати, як стріла - ______________________________________________

Лягати разом з курми - ______________________________________________

Як кіт наплакав - ___________________________________________________

Як сніг на голову - __________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Виправ помилки. Запиши слова в алфавітному порядку.

Зирно, систра, крилатий, озеро, шведенько, клиновий, замирзає, плеве, чирвоний, диривяний, щибитати, виликий.__________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Скласти акровірш з окремих рядків вірша і записати.

Нема без кореня рослини,      ____________________________________________________

Куди не глянь, де не глянь, де не спитай,   _________________________________________

У всіх людей одна святиня. ______________________________________________________

Їм красить все їх рідний край. ___________________________________________________

Рідніше їм своя пустиня, _______________________________________________________

А нас людей, без Батьківщини. __________________________________________________

Аніж земний в пустині рай. _____________________________________________________

  1. Із поданих слів склади синонімічні ряди.

Біда, жахливий, сум, бездіяльний, журба, похмурий, потворний, ледачий, смуток, страшний, насуплений, лінивий, лихо, понурий, горе.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. У «Магічному квадраті» 9 слів. Знайди їх , рухаючись у різних напрямках. Запиши.

в

у

х

о

з

о

 о

л

и

л

у

з

в

к

ц

я

б

л

а

с

о

л

д

у

о

к

а

у

о

к

щ

ц

и

б

щ

о

            вухо щока

            зозуля квасоля

            яблуко дощ

 вулиця

 цибуля

              вовк

 

 

  1. Склади і запиши з поданих слів прислів’я :

Заєць, пенька, і, полохливий боїться.

Діла, для, всякого, знання, потрібні.

Правда, ніж, гірка, солодка, краще, брехня .

Як, радіє, зеленіє, нива, хлібороб.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Скласти текст-есе «Чому гірка правда краща, ніж солодка брехня» (8 -  10 речень).

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
20 грудня 2018
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку