Урок мовлення " Зимові розваги"

Про матеріал

. Виховання особистості мислячої, самостійної, творчої — соціальне замовлення інформаційного суспільства.Уміння працювати з інформацією упродовж життя: здобувати її, переробляти, застосовувати для індивідуального розвитку і самовдосконалення, передавати і в результаті — уміння спілкуватися повинно стати невід'ємною рисою життя людей ХХІ століття

Перегляд файлу

Урок розвитку звязного мовлення. 3 клас

Тема:Зимові розваги

Мета уроку: вчити складати тексти за малюнками  і опорними словами; формувати уміння викладати  свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення; розвивати мовлення; збагачувати лексичний запас учнів; брати участь у дискусіях та ефективно відстоювати свою позицію; формувати критичне мислення; виховувати любов до природи; вчити відчувати  і бачити красу слова і природи.

Обладнання: опорні малюнки (додаток Є), картки з віршами, картки з планом,запис пісні «Новый год» у виконанні дитячого хору «Великан».

Хід уроку

  1. Організація класу

Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться ви гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей.

Привітайтесь «Добрий день!»

Всім присутнім ми зичим добра.

- А тепер до роботи нам братись пора!

II. Виклик

  1. Робота над загадкою.

Посивіла вона,бо вже дуже стара,

Часом тиха бува, до всіх добра така,

Хто ж розсердить її – заспіва не тії,

Холод з рота несе,сивиною трясе. (Зима.)

- Про яку пору йдеться в загадці?

2. Розминка. Стратегія «Джигсоу – 1»

Робота в групах з віршами.

№1 – С. Гордієнко «Зима – художниця»

№2 – С .Гордієнко «Новорічні подарунки»

№3 – Грицько Бойко «Снігобуд»

№4 – П. Воронько «Гра в сніжки»

Зима - художниця

Зима казково- біла

 Впрягла Чумацький шлях

 І все навкруг встелила,

 Змінила на очах!

Сніжинки вирізала

 І сіяла весь час.

 Казкові діаманти

 Розсипала для нас.

Ще й пензликом чарівним

 Водила по шибках,

 Де розквітали дивні

 Метелики в казках.

Місточок старовинний —

 В далекому кутку

 І квіточки  чарівні

 В забутому садку!

Бурульки, як дарунки,

 Розвішала зима.

Казковим візерунком

 Милується сама!

С. Гордієнко

Новорічні подарунки

 За віконцем зимонька

 Снігу намітає,

 А дитяче серденько

 В мріях завмирає.

Бо, либонь, опівночі

 Дід Мороз зайде.

 Купу подаруночків

 Під гілки складе!

Тож в чеканні солодко

 Серце завмирає,

 Дитинча замріяне

 Дивини чекає.

С. Гордієнко

Снігобуд

Снігобуд! Снігобуд!

Наробили ми споруд.

Носить сніг дітвора –

У дворі росте гора.

З снігу робимо цеглини,

Кладемо високі стіни.

Ти замерз? Ану ходім

Будувати сніжний дім!

Грицько Бойко

Гра в сніжки

Із доріжки до доріжки

Полетіли влучні сніжки,

І почався білий бій,

Закрутився у сувій.

Закрутився, покотився,

Під горою зупинився.

Зверху сніг і знизу сніг,

І ніхто узнать не міг,

Де чиї стирчали ніжки.

Ой весела гра у сніжки!

Платон Воронько

Діти вивчають зміст віршів, готуються донести їх зміст до своїх товаришів у постійній групі.

- Які  ваші очікування від уроку?

III. Обгрунтування

Будемо на уроці говорити про зимові розваги і вчитись  будувати зв’язні висловлювання за малюнками та дібраними заголовками.

IV. Осмислення

1. Актуалізація (спрямованість на навчання)

1) Стратегія « Дискусія» (конструктивна)

Розгляньте уважно малюнки.

Проблемне питання:

- Чому діти спочатку нудьгували?

2) Кластер

 

 

 

 

 

 

Мороз, холод, вітер, сніг, сніжки, розваги, снігові містечка, гірка, санчата, лижі, ковзани , подарунки, Дід Мороз, Снігуронька.

- Якщо діти будуть рухатись, будувати зі снігу, чи замерзнуть вони? А чи буде їм весело?

2.Усвідомлення змісту

1) Стратегія «Порушена послідовність»

*Сніговий дім!

*Гра у сніжки.

*Нудьга.

2) Бесіда за змістом малюнків

Розгляньте перший  малюнок .

- Яку пору року зображено?

- Чим займаються діти?

- Який у них настрій? Чому не грають?

Розгляньте другий малюнок.

- Яку гру придумали діти?

- Чи змінився їхній настрій? Чому?

- Чи дружно працюють діти? Навіщо?

Розгляньте третій малюнок.

- Як діти продовжили грати?

- Пофантазуйте, у яку гру діти гратимуть пізніше?

Фізкультхвилинка

Звучить пісня «Новый год», діти виконують рухи.

3) Стратегія «Метод прес»

Оберіть той план, який на вашу думку найбільше підходить .

Орієнтовні плани.

1.

Нудьга.

Яка чарівна зима!

2.

Сніговий дім!

Скоріше гратися.

3.

Гра в сніжки.

Зимові розваги.

4) Колективне  складання тексту за планом (усно)

3. Роздуми

1) Опорні вислови:

Сиділи і нудьгували, сніжний дім, взялися до роботи, дівчинка робила, будували стіни, стало жарко, покращився настрій, готові стіни, почалася гра, весело ховатись.

2) Самостійна робота за зошитом

- Запиши свій текст за планом та опорними висловами.

3) Слухання текстів. Аналіз помило Настала морозна зима. Діти  сиділи на холодній лавці і нудьгували.

       Та ось Яринка запропонувала побудувати  сніжний дім. Всі дружно взялися до роботи. Дівчинка робила з снігу цеглини. А Петрик з Миколою будували стіни. Стало жарко і покращився настрій. Ось і готові стіни!

         Почалася гра в сніжки. Весело ховатись від них у споруді.

4. Рефлексія

1) Сенквейн

Зимонька.

Холодна, чарівна.

Морозить, хурделить, замітає.

Кращої пори у році не буває!

Розваги!

- Чи справдились ваші очікування?

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
4906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку