Завдання для роботи на уроці
А.Ліндґрен «Міо, мій Міо»
1. Відтворіть сюжетний ланцюжок твору:
а. Добра сусідка просить Буссе відправити листа;
б. Життя у прийомних батьків;
в. Вивідувачі майже вхопили хлопчиків на брамі замку;
г. Повернення принца разом з дітьми до Королівства;
ґ. Чарівна ложка, яка не дала Міо і Юм-Юму померти від голоду;
д. Пляшка, Дух і Країна Далека;
е. Найглибша печера у найчорнішій горі;
є. Величезна гора каміння від замку.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Заповніть анкету твору:
1) Жанр
2) Герої твору.
3) Елементи сюжету
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка
Епілог
4) Тема –
5) Ідея -
6) Проблеми.
3. Заповнення таблиці
Реальне |
Фантастичне |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Впізнай героя за цитатою:
Я пішов до поштової скриньки за квартал від ятки. І коли вже мав опустити в неї картку, помітив, що вона світиться, ніби горить. Атож, літери, які написала тітка Лундін, яскріли, мов жарини. Я не втримався і прочитав картку. |
|
Він показував на дерев'яну затичку й благально дивився на мене. |
|
Який він був гарний, як мерехтіло золотом та діамантами його вбрання! З вигляду він був схожий на Бенкового тата, тільки вродливіший. Шкода, що тітка Едля не бачила його. |
|
День і ніч Він кував зло у своєму замку, тримаючи в страху всіх довкола. Залізним пазуром він виривав з людських грудей серця й замість них вкладав кам'яні. |
|
Для перевірки
Анкета твору
1) Жанр. Казкова повість (фентезі)
2) Герої твору. Сонячний світ добра: Міо, Бенко, тітка Лундін, тато-король, Юм-Юм, Ірі, Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи
Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувані, вартові
3) Елементи сюжету
Експозиція. Життя Буссе в родині опікунів
Зав’язка. Тітка Лундін дає Буссе яблуко та лист і Джин перевозить Буссе до Країни Далекої
Розвиток дії. Буссе - Міо в Країні Далекій знаходить батька-короля; друзі та помічники Міо, відповідальність Міо за її долю жителів Країни Далекої
Кульмінація. Міо долає страх і приймає рішення боротися з лицарем Като. Випробування героя на шляху до замку лицаря Като
Розв’язка. Перемога Міо над Като, звільнення дітей
Епілог. Повернення додому, щасливе життя Міо у Країні Далекій
4) Тема - пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні.
5) Ідея - віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших.
6) Проблеми. Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування
7) Конфлікт твору. Втілення зла - жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра
Реальне |
Фантастичне |
Життя в родині опікунів. Погане ставлення тітки Едлі й дядька Сікстена до Буссе. Самотність хлопчика |
Потрапив у Країну Далеку, знайшов тата-короля. Дні його веселі та радісні |
Калле-Джигун, старий броварський кінь |
Міраміс - кінь, що вміє літати |
Жорстокі діти з Упландської вулиці |
Добрі жителі казкового королівства і злий лицар Като. Зачаровані птахи |
Вечірній парк, де хлопчик грається порожніми пляшками з-під пива |
Зелені луки, трояндовий сад, колодязь, що шепоче казки |
Хлопець, за висловом тітки Едлі, «миршавий, блідий і хирлявий». Злі сили гноблять хлопчика |
Міо виріс і зміцнів, став рум'яний і здоровий, засмаг на сонці й набрався сили. Міо перемагає злі сили |