РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
В 1 КЛАСІ
Свєрдлова Л.В. вчитель Дьомино-Олександрівської ЗОШ І – ІІІ ст.. Троїцького р-н, Луганської обл..
ДОБІРКА ЗАВДАНЬ ДО ВПРАВИ «ПОМІРКУЙ!»
Лічба предметів. Числа від 1до 10.
-
У нашому класі один…;
-
На столі багато…;
-
На вікні одна…. і багато…;
-
У портфелі один….. і багато… .
-
У норі блищало 6 очей. Скільки вовків було у норі?
-
Із-за пенька показалось 6 заячих вух. Один зайчик побіг. Скільки вух тепер видно?
** *
-
Скільки вушок у зайців?
-
Скільки крил у горобців?
-
Скільки ніг у гусака?
-
Скільки вух у борсука?
-
Скільки рук у Попелюшки?
-
Скільки п’ятачків у Хрюшки?
***
-
У мене червона, жовта і зелена кулі, а у мого брата – синя і біла. У кого більше?
-
У кішки троє білих і двоє рудих кошенят. Яких більше білих чи рудих?
-
Двоє хлопців купались в озері, один вийшов на берег. Скільки залишилось у воді?
-
Якщо змія довша за черв’яка, то черв’як ……..
-
Півень злетів на тин,
А на тину ще один.
Скільки ж півників усіх? (1+1=2)
***
-
Назви сусідів числа 3, числа 2;
-
Назви число, що передує числу 3, числу 2, числу 4;
-
Назви число наступне до числа 2, до числа 1, до числа 3;
-
Четверо пасажирів їхали в поїзді 4 год. Скільки годин їхав кожен?
-
Якщо море глибше, ніж річка, то річка…..
***
грались у травиці.
Рижик теж до них прибіг –
Скільки кошенят усіх? (3+1=4)
Посварились дві сороки.
На їх шум ще дві примчало.
Скільки разом сорок стало?2+2=4)
-
Яких фігур не вистачає? Чому?
**
**
***
-
Яке число я загубила?:6-8, 7-5, 6-4;
-
Сьогодні середа?
-
На вулиці літо?
-
Чотири менше від одного?
-
Лід гарячий?
-
Цукор солодкий?
-
Після ранку настає ніч?
-
Поїзд довший за автобус?
***
-
1; 3; 5: назвіть числа від найменшого до найбільшого; які числа загубились? Яке з них менше? Яке більше?Чому?
-
Назвіть більше число: 4 і 1, 3 і 2, 3 і 4, 4 і 2, 5 і 1.
-
Качка привела на річку каченят 4 жовтих і 1 сіре. Скільки каченят всього?
-
На річці плавало 4 гусят, одне пірнуло. Скільки залишилося?
***
-
Якщо стіл вище стільця, то стілець…. .
-
Якщо 2>1, то 1…….. .
-
Скільки кінців має палка?
-
Лисиці курча сниться. Курці – лисиця. Кому з них солодше спиться?
-
У зайчихи 5 зайченят, їх посадили у два кошики. Як могли розсадити зайченят?
***
-
Якщо дідусь старший за онука, то онук……
-
Якщо 5 більше 3, то 3….
-
Хто кращий стрибун заєць чи жаба?
-
Якщо права рука справа, то ліва…..
-
Якщо перший вихідний субота, другий…
-
Зараз осінь, а потім…
***
-
Незнайко знаходився на Місяці 1 рік. Скільки це місяців?
-
Я люблю канікули, хочу щоб вони тривали літо і осінь. Скільки це місяців?
-
З яких двох чисел можна скласти число 5?
-
Дві синички, гарні птички
На вербі сиділи.
Три подружки- щебетушки
Раптом прилетіли.
Скільки на вербі синиць?
Полічи веселих птиць. (2+3=5)
-
Посадив ведмідь в садочку
2 берізки, 2 дубочки.
Рахувати сам не вмів,
А ну ви допоможіть. (2+2=4)
***
-
Скільки чобітків Оля купила, щоб киця ніг не замочила?
-
Є дві кульки однакового розміру: яка важча залізна чи дерев’яна ?
-
Що важче 1кг пір’я чи 1кг цукру?
-
Петрик вдень гуляв по лузі
І зустрів кульбаб-подружок
2 великих й 3 малих
Скільки ж разом їх усіх? (2+3=5)
2 сини-колобочки та ще 4 дочки.
Скільки діток в мами квочки? (2+4=6)
***
-
Трикутник має 4 сторони?
-
Субота, неділя, понеділок – вихідні дні?
-
До 2 додати 3 буде 6?
-
Тиждень складається з 7 днів?
-
Є в Надійки 3 копійки,
5 дала їй мама.
Хто швидше всіх відповідає
Скільки грошей Надя має? (3+5=8)
***
-
7, 3, 8, 2, 6, 1, 5, 4:прочитайте у порядку зростання, спадання;
Яке з чисел найбільше? Найменше?
Назвіть числа більші 4; менші 6.
-
У двох гаражах стояло 8 машин: у першому було 6. Скільки стояло машин у другому?
-
Слово складається із 7 звуків, серед яких 3 голосні. Скільки приголосних?
-
Якщо 8більше 5, то 5…..
***
Гарні гуси:
2 білих і 6 сірих.
Скільки ж їх в бабусі? (2+6=8)
-
Петрик вдень гуляв по лузі
І зустрів кульбаб-подружок:
5 великих й 3 малих.
Скільки ж разом їх усіх? (5+3=8)
-
Якщо восени холодніше, ніж влітку, значить влітку……
-
Якої фігури не вистачає?
?
***
-
Ти і я, та ми з тобою. Скільки нас?
-
Росла 1 берізка, на 4 великих гілки, на кожній гілці по одному яблуку. Скільки яблук було на березі?
-
Якщо Оленка живе ближче до школи ніж Ігор, то Ігор…..
-
Щука важить більше, ніж карась, а карась важить більше, ніж в’юн. Хто з них найлегший? А найважчий?
***
-
Продовж числовий ряд: 1 , 3, 6…..
-
На одному підносі 6 склянок молока, а на другому – 2. Як зробити, щоб їх було порівну?
-
Що важче 1кг пір’я чи 1кг картоплі?
-
6 малят дошкілят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас.
Скільки зараз стало нас? (6+1=7)
-
Допиши належні числа: 8 3 3 8 3
***
Число 5 менше 6.
5 складається з чисел:4 і 1; 3 і 2.
Число 6 можна розкласти на два однакові доданки.
Сума 5 і 2 дорівнює 10.
Число 8 є попереднім до числа 9.
Число9 менше від числа 8.
-
Намалюй наступну фігуру: ……..
-
Встав пропущені знаки
7 2= 9 7 2=5
***
-
1, 5, 7, 10, 3, 6, 9:назви числа від меншого до більшого;
назви парні числа;
назви три числа для складання приклада на
додавання
-
На одній тарілці 5 слив, а на другій – 3. Як зробити, щоб їх було порівну?
-
Я – математичний знак; складати числа я мастак!
-
Прочитай різними способами: 1+4=5 8-2=6
***
-
Прочитай ті приклади, де 5 є другим доданком:
4+5 5+3 7-5 5+5 1+5 5-5 2+5
-
Продовж речення: 8 це 5 і …; 7 це 2 і …; 10 це 6 і … .
-
Їжачок по лісу йшов,
На обід гриби знайшов.
Під березою – один,
Вісім під дубочком.
Скільки буде і їжачка в кошику грибочків? (1+8=9)
***
Скільки лапок у котів?
Скільки в песика хвостів?
Скільки вушок у зайців?
Скільки пальців на руці?
Скільки крил є у лисиці?
Скільки лапок у синиці?( 0 – бо в неї ніжки)
Скільки жаб літає в небі?
Скільки хвостиків у тебе?
-
Коли курка стоїть на двох ногах, вона важить 2кг. Скільки вона важитиме, якщо стане на одну ногу?
-
Гра «Почув – запам’ятай»(вчитель читає повільно числа, потім учні – називають): 1, 7, 3, 5, 2 .
***
-
1, 2, 5, 7, 9: яке число зайве? Чому?
Назви три числа для складання приклада на віднімання.
-
Сьогодні середа. Який день був вчора? Позавчора? Буде завтра?
-
Гра «Так – ні!»
Всі люди дихають.
Онук старший діда.
8<5 на 2.
Якщо стіл має 4 ноги, то все, що має 4 ноги є столом.
-
Якої лінії не вистачає? Чому?
?
Література:
1.Богданович М. Вправи з розвитку логіко-математичного мислення молодших школярів. – « Початкова школа», 2002.
2.Бутрім В. Логічні вправи – корисні й цікаві. – К.: «Шкільний світ», 2007.
3.Ковальова В. Творча майстерня. – Х.:ВГ «Основа», 2010.
4.Сухарева Л. Логічні задачі та способи їх розв’язання. – Х.: ВГ
«Основа», 2007.
5.Якименко С. Абетка. Логіка. Математика. Методичний посібник. – Тернопіль: НК – Богдан, 2003.