Завдання сучасної школи – розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність. Виходячи з цього, важливе значення належить розвитку креативного мислення учнів.Тому в структурі уроку математики з'явилася вправа «Поміркуй!», завдання якої розвивати розумові операції учнів, вчити мислити продуктивно, розвиваючи власну креативність.
РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
В 1 КЛАСІ
Свєрдлова Л.В. вчитель Дьомино-Олександрівської ЗОШ І – ІІІ ст.. Троїцького р-н, Луганської обл..
ДОБІРКА ЗАВДАНЬ ДО ВПРАВИ «ПОМІРКУЙ!»
Лічба предметів. Числа від 1до 10.
** *
***
А на тину ще один.
Скільки ж півників усіх? (1+1=2)
***
***
грались у травиці.
Рижик теж до них прибіг –
Скільки кошенят усіх? (3+1=4)
Посварились дві сороки.
На їх шум ще дві примчало.
Скільки разом сорок стало?2+2=4)
**
**
***
***
***
***
***
На вербі сиділи.
Три подружки- щебетушки
Раптом прилетіли.
Скільки на вербі синиць?
Полічи веселих птиць. (2+3=5)
2 берізки, 2 дубочки.
Рахувати сам не вмів,
А ну ви допоможіть. (2+2=4)
***
І зустрів кульбаб-подружок
2 великих й 3 малих
Скільки ж разом їх усіх? (2+3=5)
2 сини-колобочки та ще 4 дочки.
Скільки діток в мами квочки? (2+4=6)
***
5 дала їй мама.
Хто швидше всіх відповідає
Скільки грошей Надя має? (3+5=8)
***
Яке з чисел найбільше? Найменше?
Назвіть числа більші 4; менші 6.
***
Гарні гуси:
2 білих і 6 сірих.
Скільки ж їх в бабусі? (2+6=8)
І зустрів кульбаб-подружок:
5 великих й 3 малих.
Скільки ж разом їх усіх? (5+3=8)
?
***
***
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас.
Скільки зараз стало нас? (6+1=7)
***
Число 5 менше 6.
5 складається з чисел:4 і 1; 3 і 2.
Число 6 можна розкласти на два однакові доданки.
Сума 5 і 2 дорівнює 10.
Число 8 є попереднім до числа 9.
Число9 менше від числа 8.
7 2= 9 7 2=5
***
назви парні числа;
назви три числа для складання приклада на
додавання
***
4+5 5+3 7-5 5+5 1+5 5-5 2+5
На обід гриби знайшов.
Під березою – один,
Вісім під дубочком.
Скільки буде і їжачка в кошику грибочків? (1+8=9)
***
Скільки лапок у котів?
Скільки в песика хвостів?
Скільки вушок у зайців?
Скільки пальців на руці?
Скільки крил є у лисиці?
Скільки лапок у синиці?( 0 – бо в неї ніжки)
Скільки жаб літає в небі?
Скільки хвостиків у тебе?
***
Назви три числа для складання приклада на віднімання.
Всі люди дихають.
Онук старший діда.
8<5 на 2.
Якщо стіл має 4 ноги, то все, що має 4 ноги є столом.
?
Література:
1.Богданович М. Вправи з розвитку логіко-математичного мислення молодших школярів. – « Початкова школа», 2002.
2.Бутрім В. Логічні вправи – корисні й цікаві. – К.: «Шкільний світ», 2007.
3.Ковальова В. Творча майстерня. – Х.:ВГ «Основа», 2010.
4.Сухарева Л. Логічні задачі та способи їх розв’язання. – Х.: ВГ
«Основа», 2007.
5.Якименко С. Абетка. Логіка. Математика. Методичний посібник. – Тернопіль: НК – Богдан, 2003.