Завдання для розвитку креативного мислення на уроках математики в 1 класі

Про матеріал

Завдання сучасної школи – розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність. Виходячи з цього, важливе значення належить розвитку креативного мислення учнів.Тому в структурі уроку математики з'явилася вправа «Поміркуй!», завдання якої розвивати розумові операції учнів, вчити мислити продуктивно, розвиваючи власну креативність.

Перегляд файлу

 

РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

В 1 КЛАСІ

Свєрдлова Л.В. вчитель  Дьомино-Олександрівської  ЗОШ І – ІІІ ст.. Троїцького р-н,  Луганської обл..

 

ДОБІРКА ЗАВДАНЬ ДО ВПРАВИ «ПОМІРКУЙ!»

        Лічба предметів. Числа від 1до 10.

  • У нашому класі один…;
  • На столі багато…;
  • На вікні одна…. і багато…;
  • У портфелі один….. і багато…  .
  • У норі блищало 6 очей. Скільки вовків було у норі?
  • Із-за пенька показалось 6 заячих вух. Один зайчик побіг. Скільки вух тепер видно? 

** *

  • Скільки вушок у зайців?
  • Скільки крил у горобців?
  • Скільки ніг у гусака?
  • Скільки вух у борсука?
  • Скільки рук у Попелюшки?
  • Скільки п’ятачків у Хрюшки?  

***

  • У мене червона, жовта і зелена кулі, а у мого брата – синя і біла. У кого більше?
  • У кішки троє білих і двоє рудих кошенят. Яких більше білих чи рудих?
  • Двоє хлопців купались в озері, один вийшов на берег. Скільки залишилось у воді?
  • Якщо змія довша за червяка, то червяк ……..
  • Півень злетів на тин, 

      А на тину ще один.

      Скільки ж півників усіх? (1+1=2)

***

  • Назви сусідів числа 3, числа 2;
  • Назви число, що передує числу 3, числу 2, числу 4;
  • Назви число наступне до числа 2, до числа 1, до числа 3;
  • Четверо пасажирів їхали в поїзді 4 год. Скільки годин їхав кожен?
  • Якщо море глибше, ніж річка, то річка…..

***

  • Три веселі киці

      грались у травиці.

      Рижик теж до них прибіг –

      Скільки кошенят усіх? (3+1=4)

  • Ох, було у нас мороки.

      Посварились дві сороки.

      На їх шум ще дві примчало.

      Скільки разом сорок стало?2+2=4)

  • Яких фігур не вистачає? Чому?

 

                                      **

                                 **    

 

***

  • Яке число я загубила?:6-8, 7-5, 6-4;
  • Сьогодні середа?
  • На вулиці літо?
  •  Чотири менше від одного?
  • Лід гарячий?
  • Цукор солодкий?
  • Після ранку настає ніч?
  • Поїзд довший за автобус?   

 

***

  • 1; 3; 5: назвіть числа від найменшого до найбільшого; які числа загубились? Яке з них менше? Яке більше?Чому?
  • Назвіть більше число: 4 і 1, 3 і 2, 3 і 4, 4 і 2, 5 і 1.
  • Качка привела на річку каченят 4 жовтих і 1 сіре. Скільки каченят всього?
  • На річці плавало 4 гусят, одне пірнуло. Скільки залишилося? 

***

  • Якщо стіл вище стільця, то стілець…. .
  • Якщо 2>1, то 1……..  .
  • Скільки кінців має палка?
  • Лисиці курча сниться. Курці – лисиця. Кому з них солодше спиться?
  • У зайчихи 5 зайченят, їх посадили у два кошики. Як могли розсадити зайченят?

***

  • Якщо дідусь старший за онука, то онук……
  • Якщо 5 більше 3, то 3….
  • Хто кращий стрибун заєць чи жаба?
  • Якщо права рука справа, то ліва…..
  • Якщо перший вихідний субота, другий…
  • Зараз осінь, а потім…   

***

  • Незнайко знаходився на Місяці 1 рік. Скільки це місяців?
  • Я люблю канікули, хочу щоб вони тривали літо і осінь. Скільки це місяців?
  • З яких двох чисел можна скласти число 5?
  • Дві синички, гарні птички

      На вербі сиділи.

      Три подружки- щебетушки

      Раптом прилетіли.

      Скільки на вербі синиць?

      Полічи веселих птиць.   (2+3=5)

  • Посадив ведмідь в садочку

     2 берізки, 2 дубочки.

     Рахувати сам не вмів,

     А ну ви допоможіть. (2+2=4)

***

  • Скільки чобітків Оля купила, щоб киця ніг не замочила?
  • Є дві кульки однакового розміру: яка важча залізна чи дерев’яна ?
  • Що важче 1кг пір’я чи 1кг цукру? 
  • Петрик вдень гуляв по лузі

      І зустрів кульбаб-подружок

      2 великих й 3 малих

      Скільки ж разом їх усіх? (2+3=5)

  • В сіренької мами квочки

      2 сини-колобочки та ще 4 дочки.

      Скільки діток в мами квочки?  (2+4=6)

***

  • Трикутник має 4 сторони?
  • Субота, неділя, понеділок – вихідні дні?
  • До 2 додати 3 буде 6?
  • Тиждень складається з 7 днів?
  • Є в Надійки 3 копійки,

      5 дала їй мама.

      Хто швидше всіх відповідає

      Скільки грошей Надя має?  (3+5=8)

 

 

***

  • 7, 3, 8, 2, 6, 1, 5, 4:прочитайте у порядку зростання, спадання;  

                                             Яке з чисел найбільше? Найменше?

                                             Назвіть числа більші 4; менші 6.

  • У двох гаражах стояло 8 машин: у першому було 6. Скільки стояло машин у другому?
  • Слово складається із 7 звуків, серед яких 3 голосні. Скільки приголосних?
  • Якщо 8більше 5, то 5…..   

 

 

*** 

  • В нашої бабусі живуть

                 Гарні гуси:

                 2 білих і 6 сірих.

                 Скільки ж їх в бабусі? (2+6=8)

  • Петрик вдень гуляв по лузі

                 І зустрів кульбаб-подружок:

                 5 великих й 3 малих.

                 Скільки ж разом їх усіх? (5+3=8)

  • Якщо восени холодніше, ніж влітку, значить влітку……
  • Якої фігури не вистачає?

                                                                       ?  

 

 

***

  • Ти і я, та ми з тобою. Скільки нас?
  • Росла 1 берізка, на 4 великих гілки, на кожній гілці по одному яблуку. Скільки яблук  було на березі?
  • Якщо Оленка живе ближче до школи ніж Ігор, то Ігор…..
  • Щука важить більше, ніж карась, а карась важить більше, ніж в’юн. Хто з них найлегший? А найважчий?

 

***

  • Продовж числовий ряд: 1 , 3, 6…..
  • На одному підносі 6 склянок молока, а на другому – 2. Як зробити, щоб їх було порівну?
  • Що важче 1кг пір’я чи 1кг  картоплі?
  • 6 малят дошкілят

            Стали струнко в один ряд.

            Підійшов до них Панас.

            Скільки зараз стало нас? (6+1=7)

  • Допиши належні числа:  8  3  3  8        3 

 

***

  • Гра «Так – ні»

Число 5 менше 6.

 5 складається з чисел:4 і 1; 3 і 2.

Число 6 можна розкласти на два однакові доданки.

Сума 5 і 2 дорівнює 10.

Число 8 є попереднім до числа 9.

Число9 менше від числа 8.

  • Намалюй наступну фігуру:                                               ……..
  • Встав пропущені знаки

      7      2= 9                    7      2=5

***

  • 1, 5, 7, 10, 3, 6, 9:назви числа від меншого до більшого;

                                           назви парні числа;

                                           назви три числа для складання приклада на   

                                           додавання

  • На одній тарілці 5 слив, а на другій – 3. Як зробити, щоб їх було порівну?
  • Я – математичний знак; складати числа я мастак!
  • Прочитай різними способами: 1+4=5       8-2=6

***

  • Прочитай ті приклади, де 5 є другим доданком:

4+5    5+3    7-5    5+5   1+5    5-5    2+5

  • Продовж речення: 8 це 5 і …; 7 це 2 і …; 10 це 6 і …  .
  • Їжачок по лісу йшов,

           На обід гриби знайшов.

           Під березою – один,

           Вісім під дубочком.

           Скільки буде і їжачка в кошику грибочків? (1+8=9)

*** 

  • Гра «Будь уважним!»

Скільки лапок у котів?

Скільки в песика хвостів?

Скільки вушок у зайців?

Скільки пальців на руці?

Скільки крил є у лисиці?

Скільки лапок у синиці?( 0 – бо в неї ніжки)

Скільки жаб літає в небі?

Скільки хвостиків у тебе?

  • Коли курка стоїть на двох ногах, вона важить 2кг. Скільки вона важитиме, якщо стане на одну ногу?
  • Гра «Почув – запам’ятай»(вчитель читає повільно числа, потім учні – називають):   1,  7,  3,  5,  2  .

 

 

***  

  • 1, 2, 5, 7, 9: яке число зайве? Чому?

                                 Назви три числа для складання приклада на віднімання.

  • Сьогодні середа. Який день був вчора? Позавчора? Буде завтра?
  • Гра «Так – ні!»

Всі люди дихають.

Онук старший діда.

8<5 на 2.

Якщо стіл має 4 ноги, то все, що має 4 ноги є столом.

  • Якої лінії не вистачає? Чому?

                                                                     ?

 

 

 

 

 

Література:

1.Богданович М. Вправи з розвитку логіко-математичного мислення молодших школярів. – « Початкова школа», 2002.

2.Бутрім В. Логічні вправи – корисні й цікаві. – К.: «Шкільний світ», 2007.

3.Ковальова В. Творча майстерня. – Х.:ВГ «Основа», 2010.

4.Сухарева Л. Логічні задачі та способи їх розв’язання. – Х.: ВГ

«Основа», 2007.

5.Якименко С. Абетка. Логіка. Математика. Методичний посібник. – Тернопіль: НК – Богдан, 2003.

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
2363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку