Завдання до контрольної роботи з економіки: "Світова економіка"

Про матеріал
Завдання контрольної роботи сприятимуть систематизації набутих знань, умінню їх використовувати під час аналізу економічного явища, володінню навичками самостійного цілісно-комплексного аналізу економічної ситуації. Завдання відповідають рівням навчальної компетенції учнів та складаються з 4 рівнів. І – початковий – учень має елементарні фактичні знання і здатний відтворювати окремі економічні поняття та явища; ІІ – середній – учень в цілому володіє фактичним матеріалом, елементами економічного аналізу, здатний відтворити навчальний матеріал; ІІІ – достатній – за поданим зразком учень уміє аналізувати економічне явище, наводити приклади, здатний систематизувати матеріал з теми; ІV – високий – учень володіє навчальним матеріалом і навичками цілісно-комплексного та окремих видів аналізу економічних явищ, вільно використовує додатковий матеріал для аргументації, власної інтерпретації економічного явища. Під час створення таких завдань слід пам’ятати про поступове ускладнення їх на наступному рівні та про вищу кількість балів при оцінюванні завдань ІІІ - IV рівня. Важливо продумати завдання таким чином, щоб усі аспекти вивченої теми було висвітлено.
Перегляд файлу

П.І.Б. учня_______________________________________ Дата______________________

Варіант 1

Контрольна робота за темою: «Світова  економіка»

І рівень

1. Дайте правильну відповідь (0,5 бала за кожну правильну відповідь)

1. ММП – це…:

А)  об`єднання підприємств, що монополізують підприємство будь-якого продукту;

Б)  форма економічних зв’язків між підприємствами окремих країн;

В)  спеціалізація країн на виготовленні будь-яких видів продукції з метою взаємного обміну ними.

2. Дефіцит платіжного балансу країни виникає за умови, якщо:

А)  імпорт товарів і послуг менше експорту;

Б)  експорт вітчизняних товарів менше імпорту;

В)  імпорт товарів і послуг дорівнює експорту.

 3. Здатність валюти обмінюватися на інші валюти називають:

А)  конвертованістю;            Б)  котируванням;          В)  золотим стандартом.

4. Зниження курсу української гривні щодо американського долара означає, що:

А)  американський долар дешевшає і буде обмінюватися на меншу кількість гривень;

Б)  американський долар дорожчає  і буде обмінюватися на більшу кількість гривень;

В)  на валютному ринку ніяких змін не відбудеться.

5. Модель погодженого вільного підприємництва характеризується:

А)  повним керуванням економічним життям суспільства;

Б)  державною власністю на засоби виробництва;

В)  координацією економічних цілей уряду, підприємців і найманих робітників.

6. Для активного залучення іноземних інвесторів в Україну необхідно:

А)  підсилити державний протекціонізм;

Б)  стабілізувати господарське і податкове законодавство;

В)  перевести в державну власність найбільш перспективні підприємства.

 

ІІ рівень (1 бал за кожну правильну відповідь)

7. Дайте визначення економічного поняття:

Світове господарство – це___________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Дайте відповідь на питання.

Що відбудеться з курсом української гривні, якщо до Криму приїжджатиме значна кількість іноземних туристів?

_________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Укажіть назви основних прийомів політики протекціонізму .

Продаж товарів на міжнародних ринках за цінами, нижчими за собівартість – ______________________ Обмеження кількості імпортованих товарів певного найменування – ______________________________

Державний податок на товари, що перетинають кордон країни – __________________________________

 

ІІІ рівень.

10. Розв`яжіть задачу.

Дві країни витрачають на виробництво рису і цвяхів робочий час у таких співвідношеннях:

Країна

Витрати на виробництво 100 кг, год

рису

цвяхів

Еколандія

40

20

Бетанія

60

80

          Якщо за одиницю виміру взяти витрати робочого часу, то: 1) яка з країн має абсолютні переваги; 2) що можна сказати про порівняльні переваги?

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

11. Яку роль відіграє держава в командно-адміністратиній, ринковій і мішаній економічних системах?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІVрівень.

 

12. Транснаціональна компанія «Деу» південнокорейського походження відкрила в Україні завод зі складання автомобілів. Проаналізуйте економічні наслідки (позитивні й негативні) цього факту для Південної Кореї та України.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

П. І. Б. учня___________________________________________________ Дата____________________

                                                                                                                                             Варіант 2

Контрольна робота за темою: «Світова економіка»

І рівень

1. Дайте правильну відповідь

1. Основний фактор, що формує МПП на сучасному етапі:

А)  історичні традиції;

Б)  науково-технічні досягнення країн;

В)  забезпеченість трудовими ресурсами.

2. Мито на імпортні товари стягується з метою:

А) обмеження вивозу вітчизняних товарів із країни;

Б)  розширення асортименту товарів і послуг, пропонованих споживачам;

В)  надходження коштів до державного бюджету і захисту національної економіки.

3. Ціну валюти однієї країни, виражену в грошових одиницях іншої, називають:

А)  валютним резервом;            Б)  конвертованістю;             В)  валютним курсом.

4. Економічна модель перерозподілу доходів грунтується:

А)  на невтручанні держави в економічні процеси;

Б)  загальних принципах погодженого вільного підприємництва;

В)  єднанні соціалістичних ідей і ринкової економіки.

5. Головна мета міжнародних економічних об’єднань:

А)  міжнародне регулювання валютних операцій;

Б)  створення єдиного економічного простору для взаємодії національних економік країн-учасниць;

В)  установлення квот на імпорт і експорт продукції.

6. Виходячи з кон’юнктури світового і внутрішнього ринків, пріоритетними в Україні повинні стати галузі:

А)  пов’язані з видобутком і переробкою мінеральної сировини;

Б)  наукоємних технологічних виробництв, сільського господарства і харчової промисловості;

В)  пов’язані з утилізацією радіоактивних відходів.

ІІ рівень

7. Дайте визначення економічного поняття:

Міжнародна валютно-фінансова система    це_________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Дайте відповідь на питання.

Що відбудеться з курсом російського карбованця, якщо росіяни будуть частіше проводити свої відпустки за кордоном?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________        9. Укажіть назви міжнародних економічних об`єднань.

Зона вільної торгівлі в Північній Америці – це_________________________________________________                                              Організація сприяє соціально-економічному розвитку держав Південно-Східної Азії – _________________________________________________________________________________________

Утримувати країни світу від уведення торгових барєрів у вигляді квот і митних тарифів на імпорт – мета _____________________________________________________________________________________

 

ІІІ рівень

10. Розв`яжіть задачу.

Використовуючи дані таблиці, дайте відповіді на наступні питання:

1) Яка країна має абсолютні переваги у виробництві трикотажу? Рису? Поясніть.

2) У виробництві якого товару Індія має порівняльні переваги?

3) У виробництві якого товару Китай має порівняльні переваги?

 

Країна

Виробничі можливості Індії та Китаю

Випуск рису на одиницю витрат

Випуск трикотажу на одиницю витрат

Індія

200

150

Китай

100

100

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

11. Порівняйте основні принципи політики протекціонізму і вільної торгівлі?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІVрівень.

12. У чому виграла й у чому програла ваша родина при переході від планової економіки до ринкової? Відповідь обґрунтуйте.

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

П. І. Б. учня___________________________________________________ Дата____________________

                                                                                                                                              Варіант 3

Контрольна робота за темою: «Світова  економіка»

І рівень

1. Дайте правильну відповідь

Дайте правильну відповідь

1. Один з основних факторів, що зумовлюють поділ праці між державами:

А)  нерівномірність розміщення природних багатств;

Б)  розбіжності у формах державного ладу країн світу;

В)  нерівномірність розміщення населення.

2. Як правило, позитивне сальдо є свідченням:

А)  достатнього економічного розвитку країни, конкурентоспроможності її товарів і послуг;

Б)  низької  конкурентоспроможності товарів і послуг цієї країни;

В)  запровадження політики державного протекціонізму.

3. Абсолютні переваги країни означають:

А) кількісну перевагу у виробництві якогось товару або послуги;

Б)  міжнародні переваги в альтернативних витратах виробництва різних товарів;

В)  здатність країни виробляти товари з меншими витратами порівняно з іншими країнами.

4. Зона вільної торгівлі характеризується:

А) проведенням загальної економічної політики в усіх сферах господарства;

Б) вільним переміщенням товарів, капіталів і робочої сили;

В) скасуванням торговельних обмежень, у першу чергу митних зборів.

5. Один із факторів, що забезпечують конкурентні переваги України на світовому ринку:

А) науковий потенціал, наявність спеціальних знань і фахівців;

Б) ефективна структура економіки;

В) наявність великих державних підприємств.

6. Українська гривня, російський карбованець є валютами:

А) вільно конвертованими;

Б) частково конвертованими;

В) неконвертованими.

ІІ рівень

7. Дайте визначення економічного поняття:

Міжнародна економічна інтеграція –  це______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Дайте відповідь на питання.

Що відбудеться з курсом долара США, якщо у світі збільшиться попит на американські автомобілі?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Назвіть моделі ринкової економіки за поданою характеристикою.

Державний перерозподіл ринкових доходів на користь соціально слабких прошарків населення –  _________________________________________________________________________________________

Узгодження економічної діяльності підприємців, уряду і найманих працівників – _________________________________________________________________________________________

Держава не втручається в економічні процеси і не перешкоджає конкуренції – _________________________________________________________________________________________

                                                                      ІІІ рівень

 

10. Розв`яжіть задачу.

У країні Альфанія функції вітчизняного попиту та пропозиції на комп’ютери задані рівняннями:       QD=8 – Р;   QS=Р – 1, де Р – ціна, тис. дол..; Q – обсяг виробництва, тис. од. Іноземні фірми можуть поставляти на ринок Альфанії необмежену кількість комп’ютерів за світовою ціною 2000 дол. Визначте: 1) внутрішню рівноважну ціну й рівноважний обсяг за умови закритої економіки; 2) внутрішнє споживання й  внутрішнє виробництво в умовах відкритої економіки; 3) величину субсидії, яку уряд Альфанії має надати вітчизняним виробникам, щоб витиснути імпорт.  

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

11. Сформулюйте переваги, які отримує національна економіка, інтегруючись у світове господарство.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІVрівень.

12. Проаналізуйте наслідки (позитивні й негативні) вступу України в Європейський Союз, якби ця подія відбулася найближчим часом.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

П. І. Б. учня___________________________________________________ Дата____________________

Варіант 4

Тематичний блок Контрольна робота за темою:

 

 Світова  економіка

І рівень

1. Дайте правильну відповідь

1. Визначте необхідні умови порівняльних переваг країни:

А)  здатність виробляти даний товар з меншими альтернативними витратами;

Б)  виробництво більшої кількості даного товару;

В)  здатність виробляти даний товар з більшими альтернативними витратами.

2. Що належить до передумов інтеграції:

А)  сприяння структурної перебудови економіки;

Б)  близькість рівнів економічного розвитку та ступеня економічної зрілості країн, що інтегруються;

В)  різний рівень економічного розвитку країн, що інтегруються.

3. Курс гривні в іноземній валюті встановлюється:

А)  Національним банком України;

Б)  Міжнародним валютним фондом;

В)  комерційними банками України.

4. Укажіть міжнародну організацію, вступ до якої є обов’язковим для вступу України до ЄС:

А)  ОБСЄ;          Б)  СОТ;          В)  НАТО.

5. Основою світового господарства є..:

А)  міжнародний поділ праці;

Б)  міжнародна кооперація виробництва;

В)  міжнаціональні монополії.

6. «Добровільні» обмеження експорту передбачають:

А)  впровадження експортного мита експортером;

Б)  квотування експорту експортером;

В)  квотування експорту імпортером.

 

ІІ рівень

7. Дайте визначення економічного поняття:

Офшорна зона –  це________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Дайте відповідь на питання.

До яких наслідків призведе відміна мита на імпортований товар?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Назвіть моделі ринкової економіки за поданою характеристикою.

Державний перерозподіл ринкових доходів на користь соціально слабких прошарків населення –  _________________________________________________________________________________________

Узгодження економічної діяльності підприємців, уряду і найманих працівників – _________________________________________________________________________________________

Держава не втручається в економічні процеси і не перешкоджає конкуренції – _________________________________________________________________________________________

 

ІІІ рівень

10. Розв`яжіть задачу.

Функція попиту на комп’ютери у країні А має вигляд:  QD=80 – 20Р, а функція  пропозиції представлена як:    QS= - 70 + 40Р. Функція попиту на комп’ютери у країні В має вигляд:  QD= 60 – 10Р, а функція  пропозиції представлена як: QS= 30 + 20Р. Визначте рівень світової ціни й обсяг продажів при встановленні торговельних відносин між країнами. 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

11. Наведіть аргументи «за» і «проти» політики протекціонізму(з огляду на її позитивні й негативні наслідки для економіки).

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІVрівень.

12. Проаналізуйте проблеми, що потребують глобального розв’язання із залученням світових економічних ресурсів.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

doc
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
2480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку