П.І.Б. учня_______________________________________ Дата______________________
Варіант 1
Контрольна робота за темою: «Світова економіка»
І рівень
1. Дайте правильну відповідь (0,5 бала за кожну правильну відповідь)
1. ММП – це…:
А) об`єднання підприємств, що монополізують підприємство будь-якого продукту;
Б) форма економічних зв’язків між підприємствами окремих країн;
В) спеціалізація країн на виготовленні будь-яких видів продукції з метою взаємного обміну ними.
2. Дефіцит платіжного балансу країни виникає за умови, якщо:
А) імпорт товарів і послуг менше експорту;
Б) експорт вітчизняних товарів менше імпорту;
В) імпорт товарів і послуг дорівнює експорту.
3. Здатність валюти обмінюватися на інші валюти називають:
А) конвертованістю; Б) котируванням; В) золотим стандартом.
4. Зниження курсу української гривні щодо американського долара означає, що:
А) американський долар дешевшає і буде обмінюватися на меншу кількість гривень;
Б) американський долар дорожчає і буде обмінюватися на більшу кількість гривень;
В) на валютному ринку ніяких змін не відбудеться.
5. Модель погодженого вільного підприємництва характеризується:
А) повним керуванням економічним життям суспільства;
Б) державною власністю на засоби виробництва;
В) координацією економічних цілей уряду, підприємців і найманих робітників.
6. Для активного залучення іноземних інвесторів в Україну необхідно:
А) підсилити державний протекціонізм;
Б) стабілізувати господарське і податкове законодавство;
В) перевести в державну власність найбільш перспективні підприємства.
ІІ рівень (1 бал за кожну правильну відповідь)
7. Дайте визначення економічного поняття:
Світове господарство – це___________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Дайте відповідь на питання.
Що відбудеться з курсом української гривні, якщо до Криму приїжджатиме значна кількість іноземних туристів?
_________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Укажіть назви основних прийомів політики протекціонізму .
Продаж товарів на міжнародних ринках за цінами, нижчими за собівартість – ______________________ Обмеження кількості імпортованих товарів певного найменування – ______________________________
Державний податок на товари, що перетинають кордон країни – __________________________________
ІІІ рівень.
10. Розв`яжіть задачу.
Дві країни витрачають на виробництво рису і цвяхів робочий час у таких співвідношеннях:
Країна |
Витрати на виробництво 100 кг, год |
|
рису |
цвяхів |
|
Еколандія |
40 |
20 |
Бетанія |
60 |
80 |
Якщо за одиницю виміру взяти витрати робочого часу, то: 1) яка з країн має абсолютні переваги; 2) що можна сказати про порівняльні переваги?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Яку роль відіграє держава в командно-адміністратиній, ринковій і мішаній економічних системах?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІVрівень.
12. Транснаціональна компанія «Деу» південнокорейського походження відкрила в Україні завод зі складання автомобілів. Проаналізуйте економічні наслідки (позитивні й негативні) цього факту для Південної Кореї та України.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
П. І. Б. учня___________________________________________________ Дата____________________
Варіант 2
Контрольна робота за темою: «Світова економіка»
І рівень
1. Дайте правильну відповідь
1. Основний фактор, що формує МПП на сучасному етапі:
А) історичні традиції;
Б) науково-технічні досягнення країн;
В) забезпеченість трудовими ресурсами.
2. Мито на імпортні товари стягується з метою:
А) обмеження вивозу вітчизняних товарів із країни;
Б) розширення асортименту товарів і послуг, пропонованих споживачам;
В) надходження коштів до державного бюджету і захисту національної економіки.
3. Ціну валюти однієї країни, виражену в грошових одиницях іншої, називають:
А) валютним резервом; Б) конвертованістю; В) валютним курсом.
4. Економічна модель перерозподілу доходів грунтується:
А) на невтручанні держави в економічні процеси;
Б) загальних принципах погодженого вільного підприємництва;
В) єднанні соціалістичних ідей і ринкової економіки.
5. Головна мета міжнародних економічних об’єднань:
А) міжнародне регулювання валютних операцій;
Б) створення єдиного економічного простору для взаємодії національних економік країн-учасниць;
В) установлення квот на імпорт і експорт продукції.
6. Виходячи з кон’юнктури світового і внутрішнього ринків, пріоритетними в Україні повинні стати галузі:
А) пов’язані з видобутком і переробкою мінеральної сировини;
Б) наукоємних технологічних виробництв, сільського господарства і харчової промисловості;
В) пов’язані з утилізацією радіоактивних відходів.
ІІ рівень
7. Дайте визначення економічного поняття:
Міжнародна валютно-фінансова система – це_________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Дайте відповідь на питання.
Що відбудеться з курсом російського карбованця, якщо росіяни будуть частіше проводити свої відпустки за кордоном?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 9. Укажіть назви міжнародних економічних об`єднань.
Зона вільної торгівлі в Північній Америці – це_________________________________________________ Організація сприяє соціально-економічному розвитку держав Південно-Східної Азії – _________________________________________________________________________________________
Утримувати країни світу від уведення торгових барєрів у вигляді квот і митних тарифів на імпорт – мета _____________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
10. Розв`яжіть задачу.
Використовуючи дані таблиці, дайте відповіді на наступні питання:
1) Яка країна має абсолютні переваги у виробництві трикотажу? Рису? Поясніть.
2) У виробництві якого товару Індія має порівняльні переваги?
3) У виробництві якого товару Китай має порівняльні переваги?
Країна |
Виробничі можливості Індії та Китаю |
|
Випуск рису на одиницю витрат |
Випуск трикотажу на одиницю витрат |
|
Індія |
200 |
150 |
Китай |
100 |
100 |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Порівняйте основні принципи політики протекціонізму і вільної торгівлі?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІVрівень.
12. У чому виграла й у чому програла ваша родина при переході від планової економіки до ринкової? Відповідь обґрунтуйте.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
П. І. Б. учня___________________________________________________ Дата____________________
Варіант 3
Контрольна робота за темою: «Світова економіка»
І рівень
1. Дайте правильну відповідь
Дайте правильну відповідь
1. Один з основних факторів, що зумовлюють поділ праці між державами:
А) нерівномірність розміщення природних багатств;
Б) розбіжності у формах державного ладу країн світу;
В) нерівномірність розміщення населення.
2. Як правило, позитивне сальдо є свідченням:
А) достатнього економічного розвитку країни, конкурентоспроможності її товарів і послуг;
Б) низької конкурентоспроможності товарів і послуг цієї країни;
В) запровадження політики державного протекціонізму.
3. Абсолютні переваги країни означають:
А) кількісну перевагу у виробництві якогось товару або послуги;
Б) міжнародні переваги в альтернативних витратах виробництва різних товарів;
В) здатність країни виробляти товари з меншими витратами порівняно з іншими країнами.
4. Зона вільної торгівлі характеризується:
А) проведенням загальної економічної політики в усіх сферах господарства;
Б) вільним переміщенням товарів, капіталів і робочої сили;
В) скасуванням торговельних обмежень, у першу чергу митних зборів.
5. Один із факторів, що забезпечують конкурентні переваги України на світовому ринку:
А) науковий потенціал, наявність спеціальних знань і фахівців;
Б) ефективна структура економіки;
В) наявність великих державних підприємств.
6. Українська гривня, російський карбованець є валютами:
А) вільно конвертованими;
Б) частково конвертованими;
В) неконвертованими.
ІІ рівень
7. Дайте визначення економічного поняття:
Міжнародна економічна інтеграція – це______________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Дайте відповідь на питання.
Що відбудеться з курсом долара США, якщо у світі збільшиться попит на американські автомобілі?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Назвіть моделі ринкової економіки за поданою характеристикою.
Державний перерозподіл ринкових доходів на користь соціально слабких прошарків населення – _________________________________________________________________________________________
Узгодження економічної діяльності підприємців, уряду і найманих працівників – _________________________________________________________________________________________
Держава не втручається в економічні процеси і не перешкоджає конкуренції – _________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
10. Розв`яжіть задачу.
У країні Альфанія функції вітчизняного попиту та пропозиції на комп’ютери задані рівняннями: QD=8 – Р; QS=Р – 1, де Р – ціна, тис. дол..; Q – обсяг виробництва, тис. од. Іноземні фірми можуть поставляти на ринок Альфанії необмежену кількість комп’ютерів за світовою ціною 2000 дол. Визначте: 1) внутрішню рівноважну ціну й рівноважний обсяг за умови закритої економіки; 2) внутрішнє споживання й внутрішнє виробництво в умовах відкритої економіки; 3) величину субсидії, яку уряд Альфанії має надати вітчизняним виробникам, щоб витиснути імпорт.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Сформулюйте переваги, які отримує національна економіка, інтегруючись у світове господарство.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІVрівень.
12. Проаналізуйте наслідки (позитивні й негативні) вступу України в Європейський Союз, якби ця подія відбулася найближчим часом.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
П. І. Б. учня___________________________________________________ Дата____________________
Варіант 4
Тематичний блок Контрольна робота за темою:
Світова економіка
І рівень
1. Дайте правильну відповідь
1. Визначте необхідні умови порівняльних переваг країни:
А) здатність виробляти даний товар з меншими альтернативними витратами;
Б) виробництво більшої кількості даного товару;
В) здатність виробляти даний товар з більшими альтернативними витратами.
2. Що належить до передумов інтеграції:
А) сприяння структурної перебудови економіки;
Б) близькість рівнів економічного розвитку та ступеня економічної зрілості країн, що інтегруються;
В) різний рівень економічного розвитку країн, що інтегруються.
3. Курс гривні в іноземній валюті встановлюється:
А) Національним банком України;
Б) Міжнародним валютним фондом;
В) комерційними банками України.
4. Укажіть міжнародну організацію, вступ до якої є обов’язковим для вступу України до ЄС:
А) ОБСЄ; Б) СОТ; В) НАТО.
5. Основою світового господарства є..:
А) міжнародний поділ праці;
Б) міжнародна кооперація виробництва;
В) міжнаціональні монополії.
6. «Добровільні» обмеження експорту передбачають:
А) впровадження експортного мита експортером;
Б) квотування експорту експортером;
В) квотування експорту імпортером.
ІІ рівень
7. Дайте визначення економічного поняття:
Офшорна зона – це________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Дайте відповідь на питання.
До яких наслідків призведе відміна мита на імпортований товар?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Назвіть моделі ринкової економіки за поданою характеристикою.
Державний перерозподіл ринкових доходів на користь соціально слабких прошарків населення – _________________________________________________________________________________________
Узгодження економічної діяльності підприємців, уряду і найманих працівників – _________________________________________________________________________________________
Держава не втручається в економічні процеси і не перешкоджає конкуренції – _________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
10. Розв`яжіть задачу.
Функція попиту на комп’ютери у країні А має вигляд: QD=80 – 20Р, а функція пропозиції представлена як: QS= - 70 + 40Р. Функція попиту на комп’ютери у країні В має вигляд: QD= 60 – 10Р, а функція пропозиції представлена як: QS= 30 + 20Р. Визначте рівень світової ціни й обсяг продажів при встановленні торговельних відносин між країнами.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Наведіть аргументи «за» і «проти» політики протекціонізму(з огляду на її позитивні й негативні наслідки для економіки).
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІVрівень.
12. Проаналізуйте проблеми, що потребують глобального розв’язання із залученням світових економічних ресурсів.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________