Завдання до оповідання Г.Ткачук " Гойдалка під кленом"

Про матеріал
В хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах серії "Шкільна бібліотека"/ укладач Стус Т.В. видавництво Старого Лева зібрані твори сучасних авторів для молодших школярів. Один з цих творів- " Гойдалка під кленом" Г.Ткачук. Твір можна використовувати під час роботи з дитячою книгою. Пропоную завдання до уроку.
Перегляд файлу

Інформаційна довідка

     Галина Сергіївна Ткачук - письменниця, літературознавець. Народилася 27 серпня 1985 року в Хмельницькому, живе в Києві. Закінчила Національний університет «Києво-Могилянська академія». Працювала редактором літературного  журналу для підлітків «Однокласник». Викладає рідну мову, літературу та основи літтворчості для молодших школярів в альтернативній школі міста Києва.

    Про себе розповідає :"У школі найбільше мені не подобалося, що в класі постійно треба було з кимось говорити. Легше й цікавіше було мовчати, дивитися й слухати. На початку зими в першому класі я довго хворіла й батьки забрали мене зі школи. Другий раз у перший клас мене вела бабуся й казала: «Галочко, ти ж зараз, як побачиш дітей, не супся, усміхайся. У тебе в портфелі дві груші. Одну з’їж — іншу комусь подаруй...» Цього разу в мене з’явилися друзі, щоправда, я не перестала бути тихою й сором’язливою. Однак я знаю, що багатьом  людям якраз і потрібен саме такий друг, тому й не переживаю"

Вправа « Інтуіція»

1.Ніна гойдається на гойдалці й виглядає літо. Аж ось виявляється, що не буде ні квітів на клумбі, ні синіх дельфінів. І все через Нінину необережність!

Що могло статися?

2.Відгадайте загадки. Спробуйте поєднати слова-відгадки і назвіть тему уроку.

І стрімко угору злітає,

Й спускається вниз до землі,

ЇЇ за мотузки тримають

Діток рученята малі.

  (Гойдалка)

Стовбур рівний, як колона,
А листочки, як корона..

  (Клен)

 

 

 

 

 

 

 

«Тлумачна скринька»

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Temp\Дельфінії.jpgДельфіній- рід багаторічних трав'янистих рослин з синіми, блакитними, фіолетовими квітами.

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Temp\Паркан.jpgПарканчик-звичайно дерев'яна невелика стіна , що обгороджує або відгороджує що-небудь; огорожа.

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Temp\Вазон.jpgВазон - тип малої архітектурної форми, декоративна ваза, зазвичай кам'яна, металева або гіпсова, встановлена ​​на відкритому повітрі.

 

 

 C:\Users\Администратор\Desktop\Temp\Дит.майданчик.jpg  Майданчик -невелика рівна ділянка землі, місце призначене для чого-небудь.

 

Асоціативний кущ  «Майданчик»

Гра «Голова-хвіст»

Учитель читає початок речення, учні знаходять і читають продовження.

Читання-«розвідка»

Знайдіть і прочитайте речення, які передають хвилювання, тривожність, радість,злість.

Знайдіть речення з певним словом.

Знайдіть слова , написання яких відрізняються від вимови.

Знайдіть слова , які зустрічаються найчастіше?

Гра «Порушена послідовність»

 Пронумеруйте ілюстрації та озвучте їх.

 

 

 

Гра «Так чи ні»

1)Найкраще у дворі клен?

2)Дід саджав дельфінії?

3)Ніна побачила що з роботи повертається тато?                       

4) Квіти купили на ринку? 

5)Ніна саджала квіти разом з татом та мамою?

Гра «Шифрувальник»

Розгадайте шифр та дізнайтеся, що нагадують Ніні квіти.

С.51 8 речення- 1 слово;  14 речення- 8 слово; 24 речення- 2 слово

(Квіти як дельфіни.)

 Розгадайте шифр та дізнайтеся, що врятує квіти.

С.52 4 речення-7 слово ; 22 речення- 9слово ;3 речення- 5слово;                      27 речення- 3 слово; 27 речення- 7 слово

(На клумбі тато майструє парканчик.)

Вправа «Криголами»

Дайте характеристику героям оповідання

Н- (ніжна)                                           М-(маленький)

і-  (ігрива)                                            а- (акуратний)

н-(наполеглива)                                  р-(рішучий)

а- (активна)                                          к-(компанійський)

Скласти «Сенкан»

1)Дельфінії

1)Сині, фіолетові

2)Ростуть, пахнуть, радують

3)Милуємося ними на дворі

4)Краса

 

Робота в групах

І Художники

Намалюйте і опишіть дельфінії.

ІІ Поети

Складіть сенкан про цю. квітку.

ІІІ Прозаїки

Виберіть слова-ознаки предметів.

ІVДрузі природи

Знайдіть наукову інформацію про дельфінії. Які б ще квіти ви  хотіли посадити? Чому?

V Архітектори

Яким ви собі уявляєте дитячий майданчик? Розкажіть.

Гра «Дощ компліментів»

За що можна похвалити героїв оповідання?

Гра «Живий малюнок»

Уявіть, що настав липень і квіти зацвіли. Який діалог міг відбутися між Ніною і Марком?

Уявіть, що квіти вміють розмовляти. Як би вони оцінили поведінку Ніни?

Уведіть нового героя в оповідання.

Гра «У світі емоцій і почуттів»

Поспівчувайте  Ніні та заспокойте  ії.

Гра «Влучне прислів’я»

Роз’єднавши слова, прочитай прислів’я. В якому прислів’ї передана головна думка твору?

Людинавчитьсянапомилках

Якщозробивпомилку,кращевідразурозсміятися

Зумівпровинитися,зумійівиправитися.

Гра «Аукціон думок»

Як по-іншому можна назвати оповідання?

Як могли розвиватися події?

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 серпня 2021
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку