Завдання до шкільного етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

Про матеріал
Запропоновані завдання можна використовувати як на уроках НУШ в 3-4 класах, так і для підготовки учнів до участі в Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика.
Перегляд файлу

Завдання до шкільного етапу

Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

3 клас

 І варіант

  1. Де потрібно, встав пропущені орфограми. 3 бали

З…явилися, л…генький, бат…ко, зв…зок, д…ятел, ч…сло, п…карня, з…мляний, олен…, буря…к.

 

  1. Згрупуй споріднені (спільнокореневі) слова. Запиши утворені групи. Виділи корінь слова. 4 бали

Лікар, працівник, місто, ліки, праця, приміський, лікарняний, містечко, працьовитий.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. З поданих слів склади речення, запиши його та підкресли головні члени речення. 3 бали

Вікном, року, ластівки, під, в’ють, кожного, старим, гнізда.

_____________________________________________________________________

 

  1. Визнач межі речень. Спиши їх. У кінці кожного речення постав потрібний знак. 5 балів

Восениптахивирушаютьувирійлетятьвонисвоїмпорядкомшпакиіграки

летятьзграямижуравліпрямуютьвеликимиключамизозулівідлітають поодинцітожнапівденьптахилетятьпо-різному.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Заміни вислови одним словом-синонімом. 3 бали

З мухи робити слона –

Пасти задніх –

Мати голову на плечах –

Набрати в рот води –

 

  1. Склади і запиши розповідь (4-5 речень) за поданим початком.

12 балів

Друзі пернатих

 Усю ніч за вікном завивав сердитий вітер. Сніг укрив білою м’якою ковдрою холодну землю. Небо стало низьким і сірим. На деревах і кущах стрибають голодні горобці й синички.

 Учні третього класу вирішили зробити…______________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

ІІ варіант

1. Встав пропущені орфограми. 3 бали

М…довий, з…мля, с…стричка, комп…ютер, св…ято, з…рновий, м…яч, кр…жинки, парасол…ка, повернут…ся.

 

  1. Згрупуй споріднені (спільнокореневі) слова. Запиши утворені групи. Виділи корінь слова. 4 бали

Малювати, малина, малий, малюк, малинове, малюнок, малинник, малесенький, розмальовка, малинка.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. З поданих слів склади речення, запиши його та підкресли головні члени речення. 3 бали

Поснідав, Миколка, зібрався, до, встав, школи, і.

___________________________________________________________

 

  1. Визнач межі речень. Спиши їх. У кінці кожного речення постав потрібний знак. 5 балів

Олегуперсяудночовнаповернувйогозавітромлегкопіднявнагребіньхвилі

Олегвідчувавнасолодувідцьогольотучовенперетинавхвиліімчавзавітром

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Заміни вислови одним словом-синонімом. 3 бали

Пекти раків –

Ловити гав –

Брати ноги на плечі –

Водити за носа –

 

  1. Склади і запиши розповідь (4-5 речень) за поданим початком.

12 балів

Несподівана зустріч

 Прийшла зима. Білим пухом покрила землю. Михайлик радів зимі. Бігав по білому снігу. Ліпив сніжки у відлигу. Катався з гірки на санчатах у морози.

 Одного разу…_______________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

4 клас

І варіант

1. Подані іменники постав у формі орудного відмінка. Запиши. Познач закінчення. 3 бали

 Школяр, онук, олія, сіль, гордість, проміння, пшоно, ситець.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Зміни іменники так, щоб відбулося чергування звуків. Запиши. Підкресли букви, які позначають звуки, що чергуються. 3 бали

 Нога, крига, муха, качка, мураха, рух, дорога, друг.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3. Запиши слова, поставивши, де треба. Апостроф. 6 балів

 Під…їзд, під…водний, бур…ян, під…йомний, солов…ї, роз…відник, роз…єднати, напам…ять, возз…єднання, об…єм, по…яснити, в…ється, подвір…я, розв…язок, бур…як.

 

4. Постав у реченні пропущені розділові знаки. Запиши. 3 бали

 Принеси води Андрійку а ти Оленко підмети подвір’я.

__________________________________________________________________

 

5. Чи є в тебе домашня тваринка? А може, ти про неї мрієш? Напиши про це текст (5-7 речень). 10 балів

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Запиши слова в алфавітному порядку, постав наголос. 5 балів

 Документ, колесо, чарівний, шофер, випадок, кропива, фартух, чотирнадцять, черговий.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. Перепиши, вставляючи пропущені букви. Допиши 3-4 речення, щоб утворився текст. Добери заголовок і запиши його перед текстом. 10 балів

 Одного погожого зимового ранку Оленка з Катрусею вируш…ли на прогулянку до лісу. Дівчатка вирішили пер…вірити, чи вистачає корму в годівничках, які вони разом з однокласниками ро…вісили м…нулого тижня.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  4 клас

ІІ варіант

1. Опиши свою улюблену пору року. 10 балів

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

2. Підбери дієслова з переносним значенням до слів. 6 балів

 Зима, струмок, сонце, небо.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3. Встав пропущені букви, постав наголос. 8 балів

 Пр…зидент, ол…нь, буз…на, ц…глина, кр…сляр, л…дачий, мізин…ць, гр…бок, д…сятий, в…падковий, д…ревце, гард…роб, с…лянин, гв…нтівка, ап…тит, б…тон, в…лос…пед, гор…зонт, д…ректор, кор….дор.

 

4. Розбери слова за будовою, запиши до них споріднені. 5 балів

 Річечка –

 Батьки –

 

5. За допомогою префіксів і суфіксів утвори нові слова від поданих. 5 балів

 Берег, колосся, віра, рік, ліс.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. До кожного з поданих слів добери спільнокореневий іменник, прикметник і дієслово. Запиши їх. 5 балів

 Зима –

 Дружба –

 Мороз –

 

7. Напиши твір-міркування на тему «Для чого я ходжу до школи». 10 балів

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Дубина Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Попович Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Лупуляк Світлана Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
77374
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку