Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови
за курс початкової школи
учня (учениці) 4 класу
________________________________
Варіант 2
Лялька
Субота…Вероніка збирала речі для дитячого будинку. Благодійністю вона займалася вже давно. Вона дістала з комода стару ляльку. Коли Вероніка була малою, ніколи з нею не розлучалася. Згадалась їй одна не дуже приємна історія, пов’язана з цією іграшкою.
Було це, мабуть в класі третьому… Батьки на день народження подарували Вероніці ляльку. М’яку, велику, з голубими очима та білими кісками. Звісно, дівчинка понесла її до школи. Подруги заздрісно поглядали на ляльку. Лише Катя щиро раділа за подругу. У чиїх тільки руках не побувала та лялька! Після третього уроку дівчинка вирішила взяти ляльку на двір. Та ляльки немає на місці! Ще раз перевіривши портфель, вона почала хвилюватись:
– Аліно Миколаївно! Здається, в мене вкрали мою нову ляльку!
Вони разом ще раз ретельно перевірили портфелик Вероніки. Та безуспішно.
– У класі завівся злодій, – сумно промовила Аліна Миколаївна.
Вчителька зібрала учнів і кожного перепитала, чи брав хтось іграшку. Ніхто не зізнався у цій провині.
Вероніка була вкрай засмучена. Її нова лялька зникла, і хтозна, чи вона повернеться до неї… У кожній людині вона вбачала злочинця, втратила довіру до всіх…
На наступній перерві Вероніка у коридорі зустріла свою подругу Катю. В руці у неї була її лялька.
– Це ти її вкрала? – одразу запитала Вероніка.
– Ні! Я її забрала…
Вероніка вихопила ляльку і чимдуж побігла до Аліни Миколаївни.
Вчителька вислухала розповідь дівчинки і була вкрай здивована вчинком Каті. Дівчинка зі сльозами на очах запевняла, що це не вона вкрала ляльку. Але їй ніхто не повірив, бо всі бачили іграшку в її руках.
Дружба між дівчатами розпалася. Катя перейшла до іншої школи.
Згодом стало відомо, що ляльку вкрала Марічка. А Катя лише відібрала іграшку, щоб повернути подрузі. У Марічки, напевно, прокинулась совість, і вона зізналася Вероніці у скоєному.
Вероніка (з,с)розуміла, що (с,з)початку потрібно було все з..ясувати, розібратися в ситуації, а потім приймати ріше(н,нн)я. Так шкода було втраченої дружби. Вероніка вирішила попросити у (К,к)аті пробаче(н,нн)я і будь що пов(е,и)рнути дружбу!
Уже доросла Вероніка (із)сумом глянула на лял..ку. Нехай іншим вона прин(е,и)се більше щас(т,тт)я!
2.Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви, апостроф, розкрий дужки.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Визнач жанр прочитаного твору. Упиши назву жанру в подане
речення.
Я прочитав(ла)___________________________Софії Дяченко «Лялька».
4. З’єднай стрілочкою вислів совість прокинулася із сполученням слів, що його пояснюють.
стало спокійно
Совість прокинулась стало соромно за свої вчинки
почало світати
Варіант 2
5. Упиши слова, яких бракує для опису ляльки Вероніки.
Лялька була______________ , _______________ , з ____________________ очима та _____________________ кісками.
6. Випиши з тексту по два іменники у кожну колонку таблиці.
Чоловічий рід |
Жіночий рід |
Середній рід |
|
|
|
|
|
|
7. Спиши речення, постав слова що в дужках у правильній формі.
Після третього (урок) дівчинка (вирішити) взяти (лялька) надвір.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Утвори три спільнокореневі слова до поданого, що належать до різних частин мови.
Дружба – _________________________________________________________
__________________________________________________________________
9. Як ти ставишся до вчинку Марічки? Поясни чому. Напиши про це текст (3 – 4 речення).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________