Українська мова
4 клас
Підручник
Українська мова та читання : Підручник для 4 класу ЗЗСО (у 2-х частинах) : Частина 1 // К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2021. — 160 с. : іл. ISBN 978-966-991-113-1. ISBN 978-966-991-114-8 (Ч. 1).
Семестр |
Кількість годин |
Всього годин |
І |
62 |
|
ІІ |
|
№ |
Дата проведення |
Тема уроку |
Очікувані результати та індекс очікуваного результату в ТОП |
|
1 |
01.09 |
Ознайомлення з підручником з української мови й умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України (с.1-3) |
сприймає уважно усну інформацію; [4 МОВ 1.1] виконує усні інструкції й настанови вчителя щодо |
|
Повторюю знання про звуки і букви |
|
|||
2 |
03.09 |
Повторюю знання про звуки і букви. Пригадую, що я знаю про звуки і букви (с.4-5) |
пише розбірливо; [4 МОВ 3.1] |
|
3 |
06.09 |
Правильно пишу слова з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях (с.6-7) |
дотримується правил вимовляння слів з ненаголошеними голосними [е], [и], дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим, подовженими приголосними звуками; [4 МОВ |
|
4 |
07.09 |
Пригадую слова з подовженими приголосними звуками й апострофом (с.8-9) |
дотримується правил вимовляння слів подовженими приголосними звуками; [4 МОВ 4.1] |
|
5 |
08.09 |
Правильно вимовляю і записую слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці складу (с.9-11) |
дотримується правил вимовляння слів дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим, |
|
6 |
10.09 |
Правильно наголошую слова (с.11-14) |
правильно наголошує загальновживані слова; [4 МОВ 4.1] |
|
7 |
13.09 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого. Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи» |
будує розповіді, описи, міркування, есе; [4 МОВ 3.1] добирає заголовок, який відповідає темі або головній |
|
8 |
14.09 |
Розташовую слова в алфавітному порядку (с.14-15) |
розташовує 10-12 слів за алфавітом, орієнтуючись на першу, другу і третю літери в слові[4 МОВ 4.1] |
|
9 |
15.09 |
Правильно поділяю слова для переносу (с.15-16) |
пише розбірливо; [4 МОВ 3.1] |
|
10 |
17.09 |
Діагностична робота. Письмовий переказ |
пише розбірливо; [4 МОВ 3.1] |
|
Спостерігаю за значенням слів |
|
|||
11 |
20.09 |
Аналіз діагностичної роботи. Розрізняю пряме і переносне значення слів. розгорнутої відповіді на подане запитання (с.17-18) |
утворює словосполучення з прямим і переносним |
|
12 |
21.09 |
Добираю синоніми й антоніми (с.19-18) |
добирає до поданого слова 2-3 найуживаніші синоніми,антонім, користуючись відповідними навчальними словниками; [4 МОВ 4.1] |
|
13 |
22.09 |
Розпізнаю багатозначні слова (с.21-22) |
розкриває значення найуживаніших багатозначних слів, вводить їх у словосполучення, речення; [4 МОВ 4.1] |
|
14 |
24.09 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло» |
складає план тексту; [4 МОВ 4.1] |
|
15 |
27.09 |
Досліджую фразеологізми (с.23-24) |
пояснює значення найуживаніших фразеологізмів; [4МОВ 4.1] |
|
16 |
28.09 |
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова |
знаходить синоніми, антоніми, багатозначні слова,фразеологізми в тексті і пояснює їх роль; [4 МОВ 4.1] |
|
17 |
29.09 |
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Спостерігаю за значенням слів» |
знаходить синоніми, антоніми, багатозначні слова,фразеологізми в тексті і пояснює їх роль; [4 МОВ 4.1] |
|
Пригадую будову слова |
|
|||
18 |
01.10 |
Визначаю будову слова (с.25-26) |
розрізняє і правильно записує слова зі співзвучними префіксами і прийменниками; [4 МОВ 4.1] |
|
19 |
04.10 |
Розрізняю співзвучні префікси і прийменники (с.27-29) |
розрізняє і правильно записує слова зі співзвучними префіксами і прийменниками; [4 МОВ 4.1] |
|
20 |
05.10 |
Досліджую слова із префіксами пре- і при- (с.29-31) |
розрізняє і правильно записує слова з префіксами пре- іпри-; [4 МОВ 4.1] |
|
21 |
06.10 |
Досліджую слова із префіксами пре- і при- (с.29-31) |
розрізняє і правильно записує слова з префіксами пре- і при-; [4 МОВ 4.1] |
|
22 |
08.10 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису. Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу» |
розрізняє різновиди текстів (розповідь, опис, міркування,есе) і пояснює їх призначення; [4 МОВ 4.1] |
|
23 |
11.10 |
Утворюю слова за допомогою префіксів і суфіксів. (с.31-32) |
утворює нові слова за допомогою префіксів, з найуживанішими суфіксами зменшення, здрібнілості,пестливості тощо; [4 МОВ 4.1] |
|
24 |
12.10 |
Повторення і закріплення знань про будову слова |
розрізняє і правильно записує слова зі співзвучним префіксами і прийменниками; [4 МОВ 4.1]правильно пише слова з апострофом після префіксів; [4 |
|
25 |
13.10 |
Діагностична робота . Списування
|
розрізняє і правильно записує слова зі співзвучними префіксами і прийменниками; [4 МОВ 4.1]правильно пише слова з апострофом після префіксів; [4МОВ 4.1] |
|
Дізнаюся більше про іменники |
|
|||
26 |
15.10 |
Аналіз діагностичної роботи. Розрізняю іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви (с.33-34) |
правильно пише слова з апострофом після префіксів; [4МОВ 4.1] |
|
27 |
18.10 |
Визначаю рід і число іменників (с.35-37) |
визначає рід і число іменників; [4 МОВ 4.1] |
|
28 |
19.10 |
Досліджую відмінки і відмінкові питання (с.37-39) |
відтворює назви відмінків і відмінкові питання; [4 МОВ 4.1] |
|
29 |
20.10 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема для спілкування: «Моє ставлення до школи» |
будує розповіді, описи, міркування, есе; [4 МОВ 3.1використовує засоби зв’язку речень у тексті [4 МОВ 4.2] |
|
30 |
22.10 |
Змінюю іменники за відмінками (с.39-40) |
змінює іменники за числами і відмінками; [4 МОВ 4.1] |
|
31 |
01.11 |
Змінюю іменники за відмінками (с.39-40) |
змінює іменники за числами і відмінками; [4 МОВ 4.1] |
|
32 |
02.11 |
Визначаю початкову форму іменників (с.41-42) |
визначає початкову форму іменника (називний відмінок однини); [4 МОВ 4.1] |
|
33 |
03.11 |
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку однини (с.43-45) |
визначає відмінок іменника в реченні; [4 МОВ 4.1] |
|
34 |
05.11 |
Вживаю паралельні форми іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини (с.45-47) |
використовує в мовленні паралельні форми іменників чоловічого роду – назв істот у давальному й місцевому |
|
35 |
08.11 |
Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини (с.48-50) |
змінює у процесі словозміни іменників приголосні [г], [к],[х] перед закінченням –і на [з′],[ц′],[с′], голосний [і] на [о],[е]; [4 МОВ 4.1] |
|
36 |
09.11 |
Спостерігаю за чергуванням голосних звуків під час відмінювання іменників (с.50-52) |
[х] перед закінченням –і на [з′],[ц′],[с′], голосний [і] на [о], |
|
37 |
10.11 |
Діагностична робота. Усний твір
|
|
|
38 |
12.11 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна» |
використовує засоби зв’язку речень у тексті [4 МОВ 4.2]складає план тексту; [4 МОВ 4.1] |
|
39 |
15.11 |
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини (с.52-55) |
правильно вживає в орудному відмінку однини віменниках чоловічого роду закінчення –ом, –ем (–єм), віменниках жіночого роду закінчення –ою, –ею (–єю); [4 |
|
40 |
16.11 |
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини (с.52-55) |
правильно вживає в орудному відмінку однини в іменниках чоловічого роду закінчення –ом, –ем (–єм), віменниках жіночого роду закінчення –ою, –ею (–єю); [4 |
|
41 |
17.11 |
Досліджую закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини (с.55-57) |
перевіряє за словником закінчення іменників чоловічого роду в родовому й орудному відмінках; [4 МОВ 4.1] |
|
42 |
19.11 |
Досліджую написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини (с.58-59) |
правильно вживає в орудному відмінку однини в іменниках чоловічого роду закінчення –ом, –ем (–єм), в іменниках жіночого роду закінчення –ою, –ею (–єю); [4 |
|
43 |
22.11 |
Досліджую закінчення іменників у родовому і місцевому відмінках множини (с.60-61) |
змінює прикметники за родами і числами; [4 МОВ 4.1] |
|
44 |
23.11 |
Досліджую закінчення іменників у родовому і місцевому відмінках множини (с.60-61) |
правильно вживає літературні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по; [4 МОВ |
|
45 |
24.11 |
Розбираю іменник як частину мови (с.61-62) |
визначає граматичну форму прикметника (рід, число, |
|
46 |
26.11 |
Повторення і закріплення знань про іменник |
визначає граматичну форму прикметника (рід, число, |
|
47 |
29.11 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для спілкування: «Мій улюблений журнал» |
добирає заголовок, який відповідає темі або головній думці тексту; [4 МОВ 4.1 будує текст за поданим планом; [4 МОВ 3.1] |
|
48 |
30.11 |
Діагностична робота. Диктант
|
визначає граматичну форму прикметника (рід, число, |
|
Дізнаюся більше про прикметник |
|
|||
49 |
01.12 |
Аналіз діагностичної роботи. Пригадую вивчене про прикметник (с.63-65) |
визначає граматичну форму прикметника (рід, число, |
|
50 |
03.12 |
Спостерігаю за відмінюванням прикметників (с.65-68) |
змінює прикметники разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями; [4 МОВ 4.1] |
|
51 |
06.12 |
Визначаю початкову форму прикметників (с.68-69) |
визначає граматичну форму прикметника (рід, число,відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний; [4 МОВ 4.1] |
|
52 |
07.12 |
Досліджую закінчення прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках (с.70-71) |
правильно записує прикметники з м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах; [4 МОВ 4.1] |
|
53 |
08.12 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Шкідливість паління» |
використовує засоби зв’язку речень у тексті [4 МОВ 4.2]складає план тексту; [4 МОВ 4.1] |
|
54 |
10.12 |
Утворюю прикметники за допомогою префіксів і суфіксів (с.72-74) |
утворює форми ступенів порівняння прикметників; [4 |
|
55 |
13.12 |
Досліджую прикметники з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк- (с.74-75) |
правильно вимовляє і записує прикметники на –ський, –цький, –зький; [4 МОВ 4.1] |
|
56 |
14.12 |
Визначаю рід, число і відмінок прикметників (с.76-77) |
визначає граматичну форму прикметника (рід, число, |
|
57 |
15.12 |
Розбираю прикметник як частину мови (с.78-79) |
визначає граматичну форму прикметника (рід, число,відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний; [4 МОВ 4.1] |
|
58 |
17.12 |
Закріплення і застосування знань про прикметник |
визначає граматичну форму прикметника (рід, число,відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний; [4 МОВ 4.1] |
|
59 |
20.12 |
Діагностична робота . Мовна тема
|
визначає граматичну форму прикметника (рід, число,відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний; [4 МОВ 4.1] |
|
60 |
21.12 |
Закріплення і застосування знань про прикметник |
визначає граматичну форму прикметника (рід, число,відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний; [4 МОВ 4.1] |
|
61 |
22.12 |
Аналіз діагностичної роботи. Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Про розум і вдячність диких тварин» |
використовує засоби зв’язку речень у тексті [4 МОВ 4.2] складає план тексту; [4 МОВ 4.1]
|
|
62 |
24.12 |
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок за І семестр. |
|
|
Наскрізні змістові лінії |
||||
Екологічна безпека та сталий розвиток |
здатність спілкуватися рідною мовою, активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади
|
|||
Громадянська відповідальність |
Формувати вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях; |
|||
Здоров'я і безпека |
дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя |
|||
Підприємливість і фінансова грамотність |
навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі; |
|||
Розвиток зв’язного мовлення
№ з/п
|
Тема уроку |
Дата |
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого. Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи»
|
|
2 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло»
|
|
3 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису. Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу»
|
|
4 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема для спілкування: «Моє ставлення до школи»
|
|
5 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна»
|
|
6 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для спілкування: «Мій улюблений журнал»
|
|
7 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Шкідливість паління»
|
|
8 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Про розум і вдячність диких тварин»
|
|