Завдання І етапу олімпіади з математики

Про матеріал

Містить завдання для І етапу олімпіади з математики для 5-11 класів. Є різного типу задачі: від простіших до складних. Допоможе вчителю у складанні завдань для олімпіади або при роботі з обдарованими учнями.

Перегляд файлу

Завдання для І етапу олімпіади з математики 

На виконання  завдань відводиться 2 год, кожне завдання оцінюється трьома балами.

 

Схема оцінювання

  1. Розпочав розв’язання, але виконав менше половини завдання -1бал.
  2. Виконав половину або більше половини завдання – 2 бали.
  3. Виконав повність завдання з поясненням – 3 бали.

 

 

5 клас

  1. Розмістити у виразі дужки так, щоб його значення дорівнювало 23.
  2. Знайти суму натуральних чисел від 1 до 99.
  3. Розв’язати ребус:

        *5*8 

        5*3*

           *0209

4.  Записати всі відрізки , зображені  на малюнку. Скільки таких відрізків?

 

 

 

 

 

5.

5. По стовпу  висотою 10 м рухається равлик. За день він піднімається на 5 м, а за ніч опускається на 4 м. Скільки днів йому потрібно, щоб піднятися  на верх стовпа?

30 балів

 

6 клас

  1. У родині четверо дітей, їм 5, 8, 13 і 15 років, а звуть їх Таня, Юра, Світлана та Олена. Одна дівчинка ходить у дитячий садок, Таня старше, ніж Юра, а сума років Тані і Світлани ділиться на 3. З’ясувати, скільки років кожній дитині. Відповідь обґрунтувати.
  2. Для   номерації  сторінок   підручника   використали   312 цифр. Скільки сторінок в цій книжці? Відповідь пояснити. 
  3. Скільки разів і коли саме за такий проміжок часу від 0 до 12 год хвилинна стрілка співпаде із годинною?
  4. Знайдіть останню цифру числа 97531*, якщо  воно  ділиться на 6, але не ділиться на 9.
  5. Яблука становили 45% від усієї  кількості зібраних фруктів, а яблука сорту «сніжний кальвін» становили 40% від загальної кількості зібраних яблук. Скільки центнерів фруктів було зібрано, якщо сніжного кальвіну зібрали 10,8 ц?

7клас

1. 70% учнів класу ходили у похід, а 50%    були на екскурсії. Скільки відсотків учнів класу були і в поході, і на екскурсії, якщо 10% учнів не були ніде?

2.Якою цифрою закінчується запис числа ?

3.Розвяжіть  рівняння   5-(1-(2х-5))=2016

4. Як за допомогою бідонів ємністю 10 л і 7 л відлити 8 л води?(можна виливати).

5. У коло стали чотири дівчини: Ганна, Роксолана, Марія та Олександра. Дівчина у зеленій сукні, не Ганна і не Валентина, стоїть між дівчиною в блакитному і Олександрою. Дівчина у білій сукні стоїть між дівчиною в рожевому та Роксоланою.  Якого кольору сукня у кожної дівчини?

 

 8клас

  1. У парусній регаті брало участь 86 чоловік на одно- та двопарусних яхтах. Екіпаж однопарусної яхти складається з 5 членів, екіпаж двопарусної – з 7 членів. Скільки яхт брало участь у регаті?
  2. Знайти останню цифру числа 92015.
  3. Петрику треба було поділити коло навпіл. Він накреслив коло на  аркуші паперу і пішов вечеряти. Поки його не було, його маленький хом’ячок вигриз клаптик паперу з центром кола. Як допомогти Петрику знайти центр кола? (за допомогою побудов)
  4. Ванна має 4 крани. Якщо відкрити їх усі, то вона наповниться за 4 год. 1-й, 2-й і 3-й крани наповнюють її за 5 год,  2-й,  3-й  і 4-й – за 6 год. За який час наповниться ванна, якщо відкрити 1-й  і 4-й крани?
  5. Доведіть тотожність .

 

9 клас

1. Знайти суму цілих розв’язків  системи  нерівностей:

    , що задовільняють умову │х│< 2.

  1. Через годину після початку рівномірного спуску води у басейні її залишилося 400м3 а ще через 4 год – 200м3. Скільки було води у басейні спочатку?
  2. Медіана, опущена на гіпотенузу прямокутного трикутника 12,5см, периметр трикутника 60см. Знайти середнє арифметичне радіуса вписаного і описаного кіл цього трикутника.
  3. Як за допомогою двох бідонів ємністю  5 л і 8 л відлити з молочної цистерни 7 л молока?
  4. Коли "КОРОК" помножили на 99999, одержали число, три останні цифри якого були 705. Яке  число позначено словом  "КОРОК"? (однакові букви позначають однакові цифри)

 

 

10 клас

1.У посудині є 30% розчин солі. Скільки кг дистильованої води треба добавити до 20 кг розчину, щоб концентрація солі стала 10%?

2.Є 9 пластин і терези. Одна з пластин легша за рещту, але за виглядом вони однакові. Як за допомогою двох зважувань визначити легшу пластину?

3. Побудувати графік функції 

4. Розвязати рівняння   (х– 1)х(х– 2)(х– 3)=24

5.Чому дорівнює сума виразів , якщо їх різниця дорівнює 4?

 

 

 

11 клас

1.Розв’язати рівняння:

    + = 4

 2. Розв’язати рівняння

 2sin2x +(2-√3)sinx = √3, що задовільняє умову 0<х≤π/2.

3. Якщо  f(x)=  i  f(g(x))=x,   то g(x)-?

4. При якому значенні параметра а сума квадратів коренів рівняння

      х2 ах + а1 = 0 буде найменшою?

5. Нехай АВСD і A1B1C1D1 - одиничний куб. P,Q – середини відрізків АВ і A1B1 відповідно. Знайти відстань між прямими A1P   D1Q.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
30 липня 2018
Переглядів
2773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку