Завдання ІІ етапу олімпіади з української мови і літератури 2024 / 2025 н.р.
8 клас
1. Напишіть твір-роздум на тему «Чи кожна людина може стати видатною?» У текст твору уведіть:
ü 2 речення, ускладнені однорідними членами (підкресліть їх); ü 2 речення, ускладнені звертаннями (підкресліть їх). 12 б. + по 0,5 за кожне задане речення
Обсяг – до 1,5 стор. Разом: 14 б.
2. Складіть речення з поданими словами так, щоб вони виступали різними частинами мови:
Коло, перед, учений, черговий.
4 б.
3. Установіть відповідність між групами та прикладами:
Група лексики Приклади
1. Архаїзми А. Софт, акаунт
2. Історизми Б. Чоло, рамено
3. Неологізми В. Ґазда, легінь 4. Діалектизми Г. Печеніг, личаки по 0,5 б. за кожну пару = 2 б.
4. Утворіть речення, використавши
а) 1 фразеологізм із дієсловом,
б) 1 фразеологізм із числівником.
Поясніть їхнє значення, визначте синтаксичну роль дібраних із фразеологізмів дієслова й числівника.
Увести в речення, пояснити: по 1 б. = 2 б.
Визначити синтаксичну роль: по 1 б. = 2 б.
Разом: 4 б.
5. Запишіть правильно речення (розділові знаки пропущені), виконайте синтаксичний розбір, надпишіть частини мови над кожним словом.
1. І_зігрій_мене_і_заспокой_юний_друже.
2. За_переказами_Устим_Кармелюк_був_не_високий_але_кремезний.
Розділові знаки: 2 б.
Синтаксичний розбір: 2 б.
Частини мови: 2 б. Разом: 6 б.
Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1. Яка пісня Марусі Чурай пов’язана з її особистим життям?
2 б.
2. Історична пісня –
2 б. 3. Назвіть тематичні групи дум.
2 б. 4. Складіть паспорт твору «Засвіт встали козаченьки».
4 б.
Усього: 40 балів