Завдання на І етап Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика

Про матеріал
Матеріал містить завдання для учнів 5-10 класів І (шкільного) етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика
Перегляд файлу

Завдання  І етапу

Міжнародного конкурсу  з української мови

ім. Петра Яцика

 

5 клас

 

1. Доберіть до іменників дуб, берізка по 6 прикметників, які б характеризували ці рослини.  (6 балів)

        Дуб – міцний, …

       Берізка – білокора, …

 

2 . Доберіть із довідки тлумачення поданих висловів. Запиши вислови та їхні тлумачення парами  (9 балів)

 

    Зразок. Розв’язати язика – стати говірким.

 

Тримати язик за зубами –

 Підібгати хвоста –

 Накрити мокрим рядном –

Продавати зуби

Правити теревені –

Дерти горло –

На головах ходити –

Розбити глека –

Передати куті меду –

 

    ДОВІДКА. Перестаратись. Посваритись. Бешкетувати. Базікати. Кричати. Знітитись. Вилаяти. Реготати. Мовчати.

 

3.  Запиши слова за алфавітом. Постав наголос. (6 балів)

 

 

    Олень,  духмяний, кілометр, предмет, статуя, ненависть.

 

4 . Перепиши. Замість крапок устав, де потрібно, пропущену літеру або 

 апостроф. (6 балів)

 

    Боро..ьба,  чес..ність, кр..ниця, фу..бол, тр..маєт..ся, щас..ливий,     шіс..надцять, здоров..я, ро..м..якшити,     у вишен..ці,  на травин..ці.

 

 

5. Поширте речення.    (3 б.)

 

Надійшла осінь. Пожовкла трава. Листя почало сохнути. Подув вітерець. Хмаринки розповзлися. Пішов дощ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання  І етапу

Міжнародного конкурсу  з української мови

ім. Петра Яцика

6 клас

 

1. Підберіть синонім до виділеного слова. Над кожним словом вказати частину мови. ( 5 балів)

 

 Зима лютувала, як ніколи, і сильна хуртовина виводила свою грізну пісню за моїм вікном.

 

2.  Пояснити значення фразеологізмів. Скласти  з одним із них речення.  (10 балів)

 Викинути з голови - … .

 Дати  драла - …

 Як риба у воді – ... 

Обвести навколо пальця – ...

На голову вилізти – ...

Не покладати рук –...

Світла голова – ...

 

3.  Установіть відповідність між частинами речення, які утворюють прислів’я.  Запишіть їх, розставляючи пропущені розділові знаки.  (3 бали)

Холодним  словом                          пригодиться на старість.

Учись змолоду                                буває гірко.

І від солодких слів                          серця не запалиш. 

 

 4.  Доберіть по два синоніми до слів.   (6 балів)                                              

 

Завірюха – ...

Сказати – ...

Ввічливий – ...

 

5.  Поясніть і запишіть значення слів. Складіть із ними речення.     (6 балів)

Талан – ...

Талант – ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання  І етапу

Міжнародного конкурсу  з української мови

ім. Петра Яцика

7 клас

  1. Запишіть подані іменники у формі  орудного відмінка. (5 балів)  

 

 Міць, річ, даль, обруч, течія, оберіг, вірш, мудрість, неміч, швидкість. 

 

  1. Підкресліть граматичні основи в  реченні, надпишіть над кожним словом,  якою частиною мови воно є. (7 балів)

 

 Безмежний простір моря сяє рожевим світлом, а на заході    червоне сонце ховається за золотисті хвилі.

 

 3.  Підберіть  із  довідки  до  запропонованих  фразеологізмів  антонімічні  (6 балів)

  Повісити носа, розпустити язика, нога за ногу, грати  першу скрипку, як кіт наплакав, рукою подати .

 

 Довідка. Пасти  задніх, тримати  язика  за  зубами,  хоч греблю гати,  де Макар телят не пас, держати хвіст бубликом, з усіх ніг.

 

4. Складіть речення, у яких граматичні основи  відповідатимуть поданим зразкам, і запишіть. Підкресліть граматичні основи.  (9 балів)

 

1. Особовий займенник + дієслово дійсного способу майбутнього часу. 

2. Питальний займенник + дієслово дійсного способу минулого часу.

3. Займенник 2 особи однини + дієслово умовного способу

        

 

5 . Відредагуйте речення.   (3 бали)

 

1. Така жара, що ні чай, ні кофе не спасають.

2. На завтрак мені порадили їсти свіжий творог.

3. До музикальної школи мені добиратися біля години.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання  І етапу

Міжнародного конкурсу  з української мови

ім. Петра Яцика

8 клас

 

1. Складіть по два речення з дієприкметниковими, дієприслівниковими та порівняльними зворотами. В одному з речень підкресліть головні та другорядні члени.   (9 балів )

 

2. У поданому реченні визначте головні та другорядні його члени, над кожним словом укажіть, якою частиною мови воно є.      (8 балів)

 

              Я на гору круту крем'яную

              Буду камінь важкий підіймать

              І, несучи вагу ту страшную,

              Буду пісню веселу співать.

                                               Леся Українка

 

  1. Утворіть прикметники від поданих іменників.   

( 5 балів.)

            Юнак, чех,   пісок, безпека, товариш, молоко, серце, тиждень, захист, зап'ястя, заздрість, француз, щастя, студент, проїзд.

 

 4. Назвіть відомі вам                         ( 8 балів)

      а) стилі мовлення;

      б) типи мовлення;

      в) способи словотворення;

      г) значущі частини слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання  І етапу

Міжнародного конкурсу  з української мови

ім. Петра Яцика

9 клас

1. Визначте  рядки, в яких неправильно утворено ступені порівняння прикметників, утворіть правильні їх форми  (4 бали)

 

а) менш помітніше, гучніше;

б) краще, мужніший;

в) відповідальніше, найбільш вище;

г) щонайменше, найбільш легше;

д) достойніше, поганіше.

                                                                                                                         

2. Знайдіть неправильно вжиті відмінкові форми. Виправте помилки.  (5 балів)

 

Два стільця, дві третіх клена, три дуба, три восьмих кілометри, чотири сина, чотири столи, Олеже Івановичу, десятеро кішок.

                                                                                                                         

    3.   Запишіть речення, розкриваючи дужки.  Підкресліть головні і другорядні члени речення, над кожним словом укажіть, якою частиною мови воно є.   (7 балів)

 

  Краю мій! Люблю тебе (в) день і (в) ночі, (в) ранці і (в) вечері і (не)знаю краю своєї любові!

 

4.   Складіть   словосполучення з поданими  паронімами  (8 балів)

 

  Вихований - виховний

  Сусідський - сусідній

 Абонент – абонемент

          Економний - економічний

 

5.  Поставити словосполучення в родовому, давальному і орудному відмінках.  (6 балів)

 Сто двадцять п’ять приладів

 Десять парт

 Тисяча п’ятдесят сім кілометрів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання  І етапу

Міжнародного конкурсу  з української мови

ім. Петра Яцика

10  клас

 

 1.Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. Побудуйте його структурну схему. Зробіть синтаксичний розбір   ( підкресліть головні та другорядні члени; над кожним словом позначте, якою частиною мови воно є; дайте характеристику реченню).   (12  балів  )

 

        Зінька зупиняється слухає як шумлять дуби як співають синиці як вистукує в кору своїм дзьобом  дятел.

 

2.Складіть речення, які б показали розуміння вами значень наведених слів іншомовного походження.   

 ( 3 бали )

 

       Експресивний,   букініст, екстремальний.

 

 3. Відредагуйте речення.   ( 5 балів )

 

    1. Прийнявши участь у змаганні, ми стали більш дружніми.

2. Моя пропозиція,  я рахую , є самою найкращою.

 3. Було рішено ввести в состав комісії  ще двух чоловік.

4. Будемо сподіватись, що наше міроприємство вам сподобалось.

5. На слідуючій неділі  буде продовження цього кіна.

 

 

4. Складіть словосполучення з поданими в називному відмінку однини іменниками.   ( 6 балів )

          Хід, хода, кар'єр, кар'єра, прем'єр, прем'єра.

 

5. У запропонованому словосполученні запишіть числівник словами.    (  4 бали)

 

        Місто з 8 497 261 мешканцем.

 

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Бринько Світлана Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ищук Алина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Коренєва Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додав(-ла)
Горощук Марія
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
62798
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку