Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з біології для учнів 7 класу

Про матеріал

Різнорівневі завдання для першогоетапу Всеукраїнської олімпіади з біології для учнів 7 класу. За виконання всіх завдань учень отримує 100 балів. Містить відповіді до тестових завдань.

Перегляд файлу

Завдання

на І етап Всеукраїнської олімпіади з біології

для учнів 7 класу.

 

І. Завдання за вибором однієї правильної відповіді.

( За кожне завдання 1 бал).

 

1.Дихальні корені утворюються у рослин, які зростають:

а) занурені у воду;   б) на стовбурах дерев;

в) на болотах;   г) на кам’янистих ґрунтах.

 

2.Гриби подібні до тварин біологічною властивістю:

а) накопичувати крохмаль, як запасну речовину;

б) здійснювати фотосинтез на світлі;

в) виділяти сечовину в процесі обміну речовин;

г) мати у клітинній стінці целюлозу.

 

3. У якій структурі рослинної клітини міститься клітинний сік:

а)вакуолі;   б) ядрі;  

в) хлоропласті;   г) рибосомі.

 

4.Процес захоплення амебою простих частинок називається:

а) захоплення;  б) фагоцитоз;

в) екзоцитоз;   г)піноцитоз.

 

5.Манну крупу виготовляють з :

а) кукурудзи;   б) ячменю;

в) пшениці;   г) вівса.

 

6. Видозміненим стеблом є :

а) корнеплід моркви;   б) колючка кактусу;

в) бульба картоплі;  г) вусик гороху.

7. Індикатором яких ґрунтів слугує хвощ польовий:

а)солоних;   б) кислих;   в) нейтральних;  г) лужних.

8.Кедровий горіх – це:

А)плід кедра;   б) насінина кедра;

В) насінина сосни звичайної;   г) насінина сосни сибірської.

9.  Укажіть збудником якого захворювання може бути один із видів амеб:

а) дизентерія ;    б) малярія ;  

в) сонна хвороба ;    г) виразка.

 

10.Діатомові водорості мають панцир з такої речовини:

а)кремнезем;   б) целюлоза;  

в) крохмаль;   г) хітин.

 

ІІ. Завдання за вибором кількох правильних відповідей.

( Повна відповідь- 2бали;  1 вірна відповідь- 1 бал)

 

11. До сухих нерозкривних плодів належать:

а)стручечок;   б) горіх;

в) кістянка;      г) зернівка.

 

12. Оберіть ознаки, що характеризують групу дводольних росли:

а) мають стрижневу кореневу систему;  

б) характерні лише трав’янисті рослини;

в) листки здебільшого мають сітчасте жилкування;

г) листки здебільшого мають паралельне або дугове жилкування.

 

13.До основних функцій кореневої системи відносять:

а) закріплення рослин у субстраті;

б) фотосинтез;

в)поглинання води;

г) синтез неорганічних речовин.

 

14.За допомогою спор розмножуються такі рослини:

А) тюльпан;  б) хвощ польовий;  в) щитник чоловічий;  г)ялинка.

 

15.До голонасінних відносять такі рослини:

а) яблуня;  б) модрина;  в) гінго;  г) береза.

 

ІІІ. Дайте визначення термінам.

(  10 балів за кожну вірну відповідь)

 

16. Прокаріоти.

17.Гаметофіт.

18. Фітонциди.

19.Мітохондрії.

 

ІV. Дайте розгорнуті відповіді на питання.

(За повну розгорнуту відповідь 20 балів)

 

20 .Чому культурне рослинне угруповання належить до нестійких біосистем, а природне – до стійких? Наведіть приклади культурних і природних угруповань.

21. Поясніть явище цвітіння води. Визначте систематичне положення організмів, що його спричиняють, та особливості їх будови та процесів життєдіяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ завдання

Максимальна кількість балів

Відповіді

1

1

в

2

1

а

3

1

а

4

1

б

5

1

в

6

1

г

7

1

б

8

1

г

9

1

а

10

1

а

11

2

б,г

12

2

а,в

13

2

а,в

14

2

б,в

15

2

б,в

16

10

 

17

10

 

18

10

 

19

10

 

20

20

 

21

20

 

Всього

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Герасименко Юлия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 вересня 2018
Переглядів
15130
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку