Завдання шкільного етапу олімпіади з основ правознавства

Про матеріал
Перший етап Всеукраїнських шкільних олімпіад проходить в школах, і я вам пропоную один з варіантів тестового зошиту. Завдання побудовані на основі уроків, які проходять учні протягом вересня-жовтня.
Перегляд файлу

Завдання шкільного етапу з основ правознавства 2019/2020 начального року

9 клас

І рівень складності ( 10 балів)

Теоретичний тур

1.У разі якщо людина, зайшовши до діючого християнського храму, голосно розмовляє, посміхається, намагається сфотографувати у різних чудернацьких позах, - то вона порушує перш за все

А) норми права    Б) релігійні норми   В) природні права   Г) звичаєві норми

2. До органів виконавчої влади належать:

А) виконавчі комітети сільських рад;

Б) виконавчі комітети селищних рад;

В) виконавчі комітети міських рад;

Г) міністерства

3. Якими нормами права визначаються повноваження вищих органів влади в Україні?

А) адміністративними  Б) цивільно-правовими  В) конституційними   Г) трудовими

4. У якому нормативно-правовому акті закріплено розподіл влади в Україна на три гілки?

А) Конституція  Б) Закон про Кабінет Міністрів України

В) Коментар до Конституції України   Г) Адміністративний кодекс України

5. До неповнолітніх осіб віком від 16 до 18 років НЕ можуть бути застосовані наступні види кримінальних покарань:

А) штраф   Б) обмеження волі   В) позбавлення волі   Г) громадські роботи

6. Максим кричав біло вікон громадян у нічний час. Склад якого правопорушення містить діяння Максима?

7. Визначте неправомірну поведінку

А) в умовах непрацюючого світлофора дочекатися відсутності автомобілів і перейти дорогу

Б) після досягнення 18-літнього віку купувати тютюнові вироби

В) уникати військового призову після досягнення юнаками 20-річного віку

Г) вимагати знижку на товар, що має незначні пошкодження

8. Яке із названих правопорушень є злочином?

А) несплата за проїзд у громадському транспорті

Б) крадіжка шоколадки в магазині

В) перевищення гранично допустимої швидкості на дорозі

Г) халатність на роботі, яка призвела до травмування людей

9. Згідно Конституції України носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в нашій державі є

А) народ  Б) Верховна Рада   В) Верховний Суд   Г) Президент України

10. В одній школі міста у класних приміщеннях температура не перевищувала 12 градусів. До того ж класні приміщення були дуже погано освітленими. Яке право учнів порушено за таких обставин?

ІІ рівень складності (12 балів)

  1. Розташуйте у хронологічній послідовності пам’ятки правової думки в Україні?

А) Конституція України           Б) «Пакти і конституції Війська Запорізького»

В) «Руська правда»                    Г) «Литовські Статути»

2. Установіть нормативно-правові акти за юридичною силою (від меншої до більшої)

А) Закон про «Кабінет Міністрів України»   Б) Конституція України

В) розпорядження Одеської ОДА            Г) Постанова Кабінету Міністрів

3. Установіть відповідність між галуззю права та наведеною правовою нормою

1. Кримінальне право

А) тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі якщо…

2.Сімейне право

Б) забороняється застосування праці осіб молодше вісімнадцяти років на важких роботах…

3.Трудове право

В) національний банк є банком України, її емісійним центром, проводить єдину державну політику в галузі грошового обігу…

4.Конституційне право

Г) вступ у шлюб здійснюється на засадах взаємної згоди та досягнення особами шлюбного віку

 

Д) державна влада в Україні здійснюється на засадах її події на законодавчу, виконавчу, судову

 

4. Установіть відповідність  між посадовцем та його функціями

1 омбудсмен

А голова уряду країни

2 спікер

Б відповідає за виклад доказів проти особи в суді

3 прем ер-міністр

В уповноважений  з прав людини Верховної Ради

4 медіатор

Г не офіційна назва посадовця, що керує роботою парламенту

 

Д посередник, який допомагає сторонам конфлікту налагодити спілкування.

 

5. Установіть відповідність між теорією походження держави та її сутністю

1 соціально-економічна

А визнає, що походження держави є результатом укладення суспільної угоди між людьми та усвідомлення ними своїх прав, потреб та інтересів.

2 договірна

Б визначає, що держава виникли внаслідок дій об’єктивних процесів економічного розвитку суспільства

3 психологічна

В пояснює виникнення держави особливими властивостями людського мислення – потребою людей жити в організованому суспільстві

4 завойовницька

Г визначає, що держава виникла внаслідок завоювання одними народами інших та збереження контролю.

 

Д порівнює виникнення та державу з цілісним живим організмом.

 

6. Установіть відповідність між назвою організації чи установи та її приналежністю до певного типу влади або об’єднання громадян

1 ОБСЄ

А волонтерська громадська організація

2 Чернігівська районна державна адміністрація

Б політична партія

3 «Крила Фенікса»

В міжнародна організація

4 Чернігівська міська рада

Г орган державної влади

 

Д орган місцевого самоврядування

 

7. Дайте визначення поняттям: «норма права», «держава», «право», «республіка», «норми моралі», «державний лад»

ІІІ  рівень складності (18 балів)

Практичний тур

  1. Серед усіх соціальних норм найбільш поширені й суспільно значущі – це мораль і право. Порівняйте їх.

Крітерії

Норми моралі

Норми права

Коли виникли

 

 

Що регулюють

 

 

Де існують

 

 

Чим підтримуються

 

 

Ступінь обов’язковості

 

 

Наслідки порушення

 

 

 

  1. У кожній з наведених ситуацій визначте: невиконання якого саме обов’язку стало підставою для позбавлення батьківських прав. 

А) Народивши позашлюбну дитину, Агнета не забрала її з пологового будинку.

Б) Василь, проживаючи окремо від своєї дочки, котра мешкала разом з бабусею, спілкувався з нею дуже рідко, участі у вихованні дитини не брав.

В) Леонід щоденно примушував 12-річного сина Миколу виконувати важку або шкідливу роботу по 8-10 годин.

Г) Гнат за найменший непослух зачиняв 11-річну доньку в темному підвалі і не давав їй їсти.

ІV рівень (35 балів)

17-річного Вадима прийняли на роботу слюсарем на заводі «Інтергалко» з випробувальним строком тривалістю два місяці. Під час влаштування на роботу він подав трудову книжку, паспорт, ідентифікаційний код. З ним було укладено договір про повну матеріальну відповідальність. У зв’язку з тим, що на момент укладання договору йому виповнилося 17 років і 6 місяців, адміністрація встановила для нього робочий час тривалістю в 40 годин на тиждень. Через п’ять місяців він звернувся до адміністрації з проханням про надання йому щорічної основної відпуски повної тривалості, але йому в цьому відмовили, як такому, що ще не пропрацював шість місяців. Відпуску йому надали рівно через рік після початку роботи на підприємстві тривалістю 24 календарних дні. Під час першого року роботи на підприємстві Вадима декілька разів залучали до надурочних робіт. Працюючи на підприємстві   одночасно навчався у вечірній школі. 2013 році для складання випускних іспитів у вечірній школі він отримав відпуску без збереження зарплати тривалістю в 10 днів. Назвіть усі випадки порушення законодавства в запропонованій ситуації.

Разом: 75 балів .

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Васильків І.Д., Кравчук В.М.)
Додано
28 липня 2020
Переглядів
2128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку