Задачі головоломки
Математичні завдання, накопичені і перевірені під час багаторічної педагогічної практики, дозволяють ефективно вдосконалювати увагу, уяву, фантазію, образне і понятійний мислення, зорову, слухову пам’ять. В усьому цьому розмаїтті можна назвати в особливий клас завдання, котрі називають задачами головоломками, такими що по справжньому провокують. Завдання містяться різноманітних загадки, вказівки, натяки, підказки, підштовхувальні у виборі помилкового шляху рішення чи неправильної відповіді. Вони сприяють вихованню однієї з найважливіших якостей мислення – критичності, привчають до аналізу, сприймання інформації, її різнобічній оцінці, підвищують інтерес до занять математикою.
Дидактична цінність завдань незаперечна. Потрапляючи в заздалегідь приготовлену пастку, учень відчуває те, що він не додав особливого значення тим нюансам, від яких він потрапив у незручне становище. Такі завдання сприяють формуванню вміння розмірковувати, оволодінню прийомів міркувань, допомагають учням в повній мірі проявити свої здібності та розвинути творчий потенціал.
Завдання 21
У Андрія і Бориса разом 11 горіхів. У Андрія і Володі – 12 горіхів, у Борі і Володі – 13 горіхів. Скільки всього горіхів у Андрія, Бориса і Володі разом?
Завдання 22
У дворі були кури й поросята. У них всіх 5 голів, а лап 14. Скільки було курей і поросят?
Завдання 23
У двох баках було однакове число літрів води. Коли з першого взяли 14 води, а з другого 240 л, то в обох баках залишилась однакова кількість води. Скільки літрів води було в баках разом?
Завдання 24
У касира є монети вартістю 2 к. і 5 к. Скількома способами він може видати здачу 28 к.?
Завдання 25
У кімнаті є годинник. Він відбиває цілі години. Скільки ударів на добу робить цей годинник?
Завдання 26
У матері п’ятеро дочок, у кожної по одному брату. Скільки всього дітей у матері?
Завдання 27
У мене сестер і братів порівну. А в моєї сестри вдвічі менше сестер, ніж братів. Скільки нас?
Завдання 28
У мішку 100 кг зерна. Як поділити це зерно на дві частини, щоб у одній було на 20 кг більше, ніж у другій?
Завдання 29
Хлопчик зібрав у коробку павуків і жуків – усього 8 штук. Якщо полічити, скільки всього лап у коробці, то виявиться 54 лапи. Скільки в коробці жуків і скільки павуків?
Завдання 30
Червона Шапочка несла бабусі 14 пиріжків: з м’ясом, грибами і капустою. Пиріжків із капустою було найбільше, причому їх було вдвічі більше, ніж пиріжків із м’ясом, а пиріжків із м’ясом було менше, ніж пиріжків із грибами. Скільки було пиріжків із грибами?
Завдання 31
Чоловікові треба перевезти через річку вовка, козу і капусту. Човен настільки малий, що в ньому можуть поміститися лише чоловік і з ним або вовк, або коза, або капуста. Зрозуміло, що козу не можна залишити на березі з вовком, а капусту – з козою. Що робити чоловікові?
Завдання 32
Як Маші за допомогою 7-літового відра та 3-літрової банки налити в каструлю 5 л води, щоб зварити кашу?
Завдання 33
Як розмістити 6 стільців біля 4 стін, щоб біля кожної стіни було тільки по 2 стільці?
Завдання 34
Завдання 35