Завдання з української мови

Про матеріал
Подані завдання допоможуть учителеві організувати диференційоване навчання, чергувати колективні та індивідуальні види роботи, підвищити інтелектуально-емоційну активність молодших школярів, заохотити їх до пізнавальної діяльності.
Перегляд файлу

Завдання з української мови

4 клас

(за підручником «Українська мова та читання»,

Л.Варзацька, Г.Зроль, Л.Шильцова)

МОВА І МОВЛЕННЯ

1. Прочитай. Cкористайся довідкою і устав пропущені прикметники. Вивчи вірш напам’ять.

Буду я навчатись мови _________________

у трави-веснянки, у гори,_______________

в потічка ________________ , що постане річкою,

в пагінця ______________, що зросте смерічкою.

                                                                      Андрій Малишко

Слова для довідки: крутої, веселого, золотої, зеленого.

 

2. Прочитай, що означає слово «бестселер». Склади і запиши речення з цим словом.

Бестселер (від англійських слів best — кращий і sell — продаватися) — те, що видано великим тиражем і найбільше розкуповується (книга, платівка чи компакт-диск), а також фільм, що має успіх.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. Прочитай вірш. Підкресли слова, які свідчать про повагу і любов онуків до дідуся.

Любий, добрий наш дідусю,                                  Ти нас батькові й матусі

ми, твої внучата,                                                      помагаєш вчити,

прибігаємо до тебе                                                  як зробитись чесним, добрим,

щастя побажати.                                                      як по правді жити.

                                                                                                                     Роман Завадович

4. Допиши речення. Підкресли в кожному з них граматичну основу.

Внучата прибігають ________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Дідусь навчає бути __________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

 

ТЕКСТ

1. Прочитай текст. Добери і запиши заголовок. Поміркуй, чому Сашко порівнює щедроти землі з материнською щедрістю.

                                _______________________________

А й справді, думає Сашко, щедра земля. Як його мама. І нікого не обійде тією щедрістю. Він примружив очі й спробував уявити все, що родить земля: яблука, груші, картоплю, сливи, помідори, буряки, абрикоси, кавуни, смородину, полуниці… Хіба все одразу й згадаєш?            

D:\Desktop\Без названия.jpg                                                                                                                                                                                                                                                            2. Розглянь репродукцію картини Катерини Білокур і прочитай запропоновані варіанти заголовків до неї.                                                                                                        

1. Дари осені.                                                                                                                                                                                                                                             2.  Подих щедрої землі                                                                                                                              3. Багатство осені.

 

 

3. Вибери найбільш влучний, на твою думку, заголовок (завдання 2) та склади і запиши твір-мініатюру.                                                         

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

4. Прочитай речення. За допомогою цифр розташуй їх у логічній послідовності, щоб утворився текст. Добери і запиши заголовок до нього.

                                       ____________________________

 ___ А насправді над поверхнею Сонця здіймаються велетенські сплески полум’я.

 ___ Неозброєним оком ми бачимо його як гладенький диск: золотистий, блідий чи багряний.                                                                                                                                                                                ___ Споконвіку Сонце мандрує небесним шляхом — недосяжне і всюдисуще, звичайне і дивовижне, ласкаве й жорстоке.                                                                                                                                            ___ Якби наша Земля потрапила в такий вогняний сплеск, усі її моря й океани вмить википіли б.

5. Прочитай тексти-описи. Визнач, який із них написано в науковому стилі,                                а який — у художньому.

                                                          БЕРЕЗА

Слово «береза» означає світла, білява. У цього дерева стрункий білий стовбур до

10-20 метрів заввишки. Кора біла, з чорними латочками. Гілля густе, тонке. Листя

дрібне, ромбічної форми, із зубчиками по краях.

                                     Це ___________________________ текст.

Берізка нагадує чарівну, струнку дівчину. Гілочки, як довгі кучеряві коси, густо сплелися одна з одною. Осінь стиха мазнула жовтим пензлем. Здається, що вона вплела берізці у волосся золоті стрічки. Сонячні промінчики падають на ніжні, гладенькі листочки — і стоїть красуня, наче в іскрах золотих.

                                       Це _____________________________ текст.

4. До виділених слів (у текстах завдання 1) добери і запиши антоніми.

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

5. Прочитай іще раз художній текст (завдання 1) і доповни порівняння за його змістом.

Берізка, як ______________________________________________________________

________________________________________________________________________

Гілочки, як ______________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

РЕЧЕННЯ

1. Прочитай вірш. Визнач, скільки в ньому речень. До кожного речення постав письмово питання за зразком.

D:\Desktop\Без названия.jpgТихо осінь ходить гаєм.

Ліс довкола аж горить.                             

Ясен листя осипає.

Дуб нахмурений стоїть.

                       Надія Приходько

Зразок. Як ходить осінь гаєм?

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

2. Прочитай рядки з вірша Олени Пчілки. За допомогою цифр розташуй їх у логічній послідовності. З’ясуй, скільки у вірші речень, усно визнач їх вид за метою висловлювання та інтонацією.

___ пожовклі падають листки,

___ жене понурії хмарки.

___ вітрець не віє вже тепленько, —

___ Садок марніє потихеньку,

3. Знайди (у вірші завдання 2) і запиши слово, яке відповідає даній звуковій моделі.

 – • – = • = • - _________________________

4. Прочитай вірш. Підкресли букви, що позначають м’які приголосні звуки.

D:\Desktop\Без названия (1).jpg            Темная діброва

             стихла і мовчить.          

            Листя пожовтіле

            з дерева летить.

                             Яків Щоголів

 

5. Прочитай. У кожному реченні підкресли головні та другорядні члени.

Тонко ковані золоті листочки шумлять, дзвонять, шелестять: осінь, осінь, осінь…Хмари гасають вороними кіньми, дикими табунами… з кованими уздами.

6. Прислухайся до осінньої музики. Доповни речення словами, що відповідають на вказані питання.

Я чую мелодію шурхоту (якого?)________________ (чого?) ______________________

З вишини долітає (який?) ___________________ клекіт (кого?) ___________________,

які відлітають у теплі краї.

 

7. Прочитай вірш. Знайди і підкресли однорідні присудки та однорідні другорядні члени речення.

D:\Desktop\045ea5a7f1d643235c8e6870ccccd252-wide-big.jpg         …Всі квіти весняні,

             веселі, кохані,

            з-під листя виходять,            

            голівки підводять

            од сну зимового

            до сонця ясного!

 

8. Прочитай речення. Поміркуй і устав між однорідними другорядними членами відповідні сполучники.

Поставили на столі соснове гільце, обквітчане калиною ______ барвінком, поклали шишки _________ коровай.

9. Спиши речення, розкриваючи дужки. Підкресли однорідні члени речення й обведи сполучник, який їх поєднує.

Без (барвінок) та (калина) не обходяться весільні урочистості нашого (народ).

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

D:\Desktop\Без названия (3).jpgD:\Desktop\images.jpg

 

 

 

 

 

 

10. Із поданих слів побудуй і запиши речення. Підкресли в ньому граматичну основу. З’ясуй, яку роль у цьому реченні виконує сполучник та.

Барвінок, в, стелиться, низенько, та, призимку, не клякне, стебло.

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

 

 

СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА.

ЧАСТИНИ МОВИ

1. Прочитай вірш. Розбери перше речення за частинами мови. Випиши сполучення

слів, ужиті в переносному значенні.

           Осінь ходить по діброві,

           золотить листки кленові.

           Прощавай, наш рідний гай!

           Летимо в далекий край.

                                  Оксана Іваненко

D:\Desktop\Без названия (4).jpg2. Прочитай і відгадай загадку. Запиши слово-відгадку та побудуй його звукову модель.

        Я руда і невеличка,                      

        дуже схожа на лисичку,     

        та курей не поїдаю,

        по деревах лиш стрибаю. ____________

3. Опиши білочку, використовуючи тільки прикметники.

Білочка (яка?) прудка,

__________________________________________________________________________

 

ІМЕННИК

1. Прочитай текст. Випиши іменники у дві колонки.

                                                                  ГОРОБЕЦЬ

Я повертався з полювання. Попереду стежкою біг мій пес. Раптом собака стишив ходу. Почав підкрадатися, ніби почув дичину. Я пішов уздовж стежки і побачив горобчика. Вітер дуже розгойдував дерево, і гороб’ятко випало з гнізда. Мій собака поволі наближався до нього. Раптом де не взявся старий горобець і впав перед самою його мордою. Раз чи два стрибнув просто до пащі пса. Горобець (а може то була горобчиха) кинувся рятувати своє дитя. Він готовий був загинути, щоб урятувати гороб’ятко. Я відкликав собаку.

                       хто?                                                                що?

_________________________                             _________________________

___________________________                        __________________________

___________________________                        __________________________

___________________________                       ___________________________

___________________________                       ___________________________                                                                            

 

2. Випиши з тексту спільнокореневі слова. До якої частини мови вони належать? Підкресли іменники-синоніми.

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

3. Прочитай текст. Добери і запиши до нього заголовок. Відшукай іменники, що змінюються, і виділи в них закінчення.

                                            __________________________

У Лисиці народилося п’ятеро лисенят. Щодня вона носила їм поживу. От побачила раз Лисиця мишачу нору, сіла біля тієї нори й чатує. А Мишці з мишенятами набридло там сидіти. От і надумала Мишка злякати Лисицю. Вона й каже з нірки:                                                        — Лисице, Вовк до твоїх лисенят у нору поліз!                                                                                           Лисиця й побігла своїх лисенят рятувати.

4. Підкресли в тексті (завдання 1) іменники у початковій формі. Обведи хмаринкою слово-звертання. У якому відмінку воно вжите?

5. Іменники з даних словосполучень постав у форму називного відмінка. Визнач їх рід, виділи закінчення (за зразком).

Пролітав над землею — земля — жін. р.

махнув крилом ___________________

росте у саду _____________________

сховався у норі ___________________

боїться тіні ______________________

допоміг з радістю ________________

сидить на стільці _________________

протікає під кручею ______________

ллється з відерця ________________

звили під стріхою ________________

6. Склади два-три речення з двома словосполученнями (завдання 1) за вибором.

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

7. Визнач відмінки іменників чоловічого роду способом підстановки іменників жіночого роду з закінченням –а, –я.

Білка бігала багато, бо шукала в лісі брата. (______________ ).

У мене нема брата (_____________ ).

Глядачі захоплено слухали віртуозну гру скрипаля. (_____________ )

Ведучий запросив на сцену відомого скрипаля. (________________ )

На сцену винесли квіти для артиста. (________________ )

Так глядачі вшановували артиста. (_______________ )

8. Поєднай подані іменники у словосполучення іменник + іменник. Запиши. Визнач відмінок другого іменника кожної пари слів.

крила (орел) клітка (лев)

грива (кінь) клекіт (лелека)

барліг (ведмідь) пісня (соловей)

хатка (бобер) політ (джміль)

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

9. Прочитай речення. Визнач у кожному з них відмінок іменника поле. Підкресли головні члени речення.

Перед нами відкривається широке поле.

Пішли діти в поле квіточки збирати.

Білий сніг укрив поле, наче скатертиною.

10. Склади і запиши подібні речення зі словами хліб, море (за зразком завдання 1).

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

11. Прочитай прислів’я. Визнач відмінок іменника, що повторюється в обох реченнях.

Ластівка день починає, а соловей кінчає. (_________ )

Весняний день рік годує. (____________ )

 

ПРИКМЕТНИК

1. Прочитай. Доповни текст словами з довідки.

                       У ВЕДМЕЖОМУ __________________

Ранньої зими залягають у лігва ведмеді. Старанно і вміло в лісовій ____________ лаштують вони зимові ____________. М’якою запашною __________ , корою молодих __________, сухим лісовим _____________ вистилають своє житло. З настанням морозів засинають ведмеді до весни. Пізньої зими у ведмедиць народжуються маленькі сліпі ____________. Тепло їм у затишному _____________. До весни підростуть вони, вийдуть на білий ____________.

 Слова для довідки: лігво, глушина, барлоги, хвоя, ялини, мох, ведмежата, барліг, світ.

2. До кожного іменника добери і запиши кілька прикметників.

трава —

вода —

хмара —

село —

дім —

3. До іменників добери і запиши прикметники, які допомагають розрізняти предмети.

ріка —

гора —

зірка —

місто —

ліс —

схил —

4. Прочитай оповідання В. Сухомлинського «Снігур-різьбяр». Підкресли іменники та зв’язані з ними прикметники. Два словосполучення запиши, поставивши питання від іменника до прикметника.

Звідки падають на землю такі красиві сніжинки? А ось звідки. На високу-високу гору два ведмеді викотили брилу льоду. Чистого, прозорого. Там живе чудовий майстер Снігур-різьбяр. Маленькими ножиками й молоточками різьбить, викарбовує він із льоду красиві білі сніжинки. І сипле, сипле їх. І падають сніжинки на землю, і блищать, мов зірочки, на сонці.  А як втомиться Снігур-різьбяр, тоді й снігу немає.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

5. До поданих прикметників добери і запиши антоніми.

складне (завдання) ____________________________________

важка (задача) ________________________________________

порожня (мова) _______________________________________

погані (плоди) ________________________________________

допитливий (учень) ___________________________________

6. Поєднай у пари слова. Допиши запитання і закінчення прикметників. Визнач їх рід і число.

заєць (________ ?) сір _____ . ___________________

мишка (________?) біл _____. ___________________

лисеня ( _______?) руд _____. ___________________

вовчик (________ ?) сір _____. ___________________

ведмеді (________ ?) бур _____. __________________

7. Прочитай текст. Підкресли прикметники. Визнач їх число і рід в однині.

Ти прийшла-таки до мене, зимова казко! Ти завітала до заснулого гаю. Де ти пройшла цієї місячної ночі, лягло на холодну землю, гіллясті дерева та кущі пухнасте срібло. Зелені сосни стояли по коліна в снігу, надівши на себе білі кожухи, вгинаючи під срібним хутром охололі плечі. А берези! Здавалось, вони піднялися із м’якої перини, білокорі, пружні, ковані із кришталю. Вони були схожі на царівен, на гордовитих дочок землі, що владарювали серед білого безгоміння.

1. Провідміняй подане словосполучення. Виділи закінчення прикметників.

Н. природне середовище

Р. __________________

Д. __________________

З. ___________________

О. __________________

М. __________________

К. ___________________

8. Запиши заклик до людей, уставляючи пропущені слова за змістом.

_________, бережіть ________  _________, як зіницю ока, бо ________  ___________ призведе до _________  _________, наслідки якої ___________ .

Живіть у ________ —  __________так, щоб усьому, що нас оточує, не ___________ .

9. У маленького принца з казки Антуана де Сент-Екзюпері було правило: «Щойно встав уранці, дав собі лад — наведи лад і на своїй планеті». Чи подобається тобі таке ставлення до навколишнього середовища? Дай письмову відповідь.

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

10. Чому птахів треба берегти? Склади і запиши речення із «розсипаних» слів.

Тому, що, труднощі, їх, вони, подолати, можуть, спіткають, у довкіллі.

У, дні, замело, все, коли, снігом, і,

до, дістатись, їжі, неможливо, частина, більша, гине, птахів.

Птахам, зимуючим, корм, ще, з, літа-осені, заготувати, слід.

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________
 

11. Прочитай текст. Випиши іменники з прикметниками, постав їх у називному відмінку, визнач рід, виділи закінчення.

D:\Desktop\Без названия (5).jpgВ Африці живе великий птах марабу. Зростом він з                                       дорослу  людину. Розмах крил просто вражає, а шия                                                     у нього гола, щоб не бруднити пишного пір’я. Його                                   сильного дзьоба бояться навіть леви. Марабу походжає                                 біля людських жител, де він з’їдає відходи на смітниках.                        Тому цей птах — бажаний гість в африканських селах.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

12. За твердженням і висновком склади текст-міркування на тему «Біла зима». Запиши тільки доведення.

Твердження. Дехто нарікає на зиму: вона несе холодні вітри, завірюхи, снігові замети, застуду. Але, якщо подивитися з іншого боку, можна зробити протилежний висновок.

Доведення.

— Чим красива зима?

— Що припасла зимуючим птахам?

— Що зберігає під сніговим покровом?

— Кому співає колискову пісню?

— Для чого сковує льодом водойми?

— Що дарує дітям?

Висновок. Отже, зима не тільки сувора, але й добра. А до незгод слід готуватися заздалегідь.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

 

13. Випиши із складеного тексту (завдання 12) прикметники з іменниками, визнач їх рід, відмінок і виділи закінчення.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

14. Провідміняй словосполучення: літня жінка, літній чоловік, літнє сонце.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

15. Прочитай початок оповідання Василя Сухомлинського «Бабусин борщ».

У бабусі дві онучки. Живуть вони у великому місті, а на літні канікули приїхали до неї в гості.Рада бабуся онучкам. Пригощає їх черешнями, свіжим медом і варениками. Та дівчаткам найбільше хочеться борщу: мама розповідала, що бабуся варить смачнийпресмачний борщ.Зварила бабуся борщ. Та от біда: забуватися стала. Поки варила — двічі посолила. Поставила на стіл дві миски борщу та й припрошує онучок…

16. Закінчи оповідання (завдання 15). Напиши, як повелися дівчатка, щоб не засмутити стареньку. Скористайся за потреби словами для довідки.

Слова для довідки: ложка за ложкою, добавки, та все дякують, а чи солила?...

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

 

ДІЄСЛОВО

1. Склади і запиши речення із «розсипаних» слів. Розбери його за членами речення та частинами мови.

Дарує, сонечко, ласку, людям, і, тепло.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

2. Прочитай вірш. Розпізнай дієслова. Випиши їх. Постав до них запитання.

Я хустиночку (по)краю,

квіточок по ній (на)шию,

(по)мережу всю (по)краю,

(по)в’яжу собі (на)шию.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. Прочитай вірш. Підкресли в ньому граматичні основи речень. Познач число дієслів.

            У куточку, під парканом

             сніг біліє — там зима!                    

            А де сонечко дістане,

            снігу й крапельки нема.

            Там вже травка зеленіє

            й сині проліски цвітуть,

            черв’ячок вже землю риє,

            а пташки гніздечка в’ють.

 

4. Прочитай текст. Випиши дієслова у дві колонки: в однині, у множині.

                                      ЧОГО СИНИЧКА ПОВЕСЕЛІШАЛА?

D:\Desktop\Без названия (6).jpg                                                       Рано-вранці синичка прокинулась на  гілці високого ясеня. Подивилася на снігові кучугури, на заячі сліди.                          І раптом…   дзвінко заспівала. Заспівала і здивувалася.                           — Чого мені так весело? Треба спитати в когось. І вона полетіла на лісову галявину. Там був справжній   базар. Пташки щебетали, свистіли, тьохкали й кружляли над чорною смужкою посеред білого снігу.  Синичка глянула на смужку і теж зраділа.                                                                                — Тепер я знаю, чого мені весело! Незабаром весна!

 

                 Однина                                                                    Множина

____________________________                            ______________________________

____________________________                            ______________________________

____________________________                            ______________________________

____________________________                            ______________________________

____________________________                            ______________________________

____________________________                            ______________________________

____________________________                            ______________________________

 

5. Прочитай вірш. Підкресли в ньому дієслова. Визнач їх час.

                        Уже весняне сонце припікає.

                        Вже сон-трава перецвітати стала.

                       От-от зозулька маслечко сколотить,

                        в червоні черевички убереться

                       і людям одмірятиме літа.

                       Вже з вирію поприлітали гості.

                       Он жовтими пушинками вже плавають

                        на чистім плесі каченята дикі.

5. Устав у текст пропущені слова, скориставшись словами для довідки. Визнач час дієслів.

                    

D:\Desktop\landyishi-46.jpg                              КОНВАЛІЯ

Незабаром ______________ конвалія. Спочатку                                                                                                   два широкі листочки, між ними ______________                 тоненьке стебельце. Потім на ньому ____________ маленькі кульки. А згодом вони _____________і всі  ____________ квіточки, наче чашечки.

Слова для довідки: розцвіте, з’явиться, виросте, забіліють, розкриються, побачать.

 

6. Склади і запиши прислів’я з «розсипаних» слів. Підкресли дієслова.

вода, лежачий, Під, не, камінь, тече.

рубай, якому, Не, сучок, на, сидиш.

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

7. Прочитай. Устав пропущені слова, скориставшись словами для довідки.

__________ ламай калину біля хати,

бо вона заплаче, наче мати.

Краще ____________

Край дороги _________ рубай тополю,

може та тополя — твоя доля.

Краще _________

 __________ стріляй у птаха на світанні,

може він — любов твоя остання.

Краще _________

Слова для довідки: не; їй онуків принеси; принеси ти їй води; з ним у небо полети.

8. Прочитай текст. Підкресли у ньому дієслова в неозначеній формі.

                                     ТАЄМНИЦЯ МАЙСТЕРНОСТІ

                                                        (Притча)                                                                                                                 Один заможний господар спромігся придбати кузню. Учитись йому не було коли, то вирішив віддати в науку сина.За невелику платню коваль взявся навчити хлопця майстерності.А син той був ледарем, бо батько не примушував його працювати.

— Ну що ж, хлопче, бери тачку і гайда по вугілля.

— Я прийшов до вас вчитися, а не найнявся працювати.

— А як ти думаєш по-іншому опанувати наше ремесло?

— Ви робіть свою справу, а я буду дивитися, спостерігати.

Коваль тільки плечима знизав. Нарешті вийшов строк. Батько питає:

— Ану, сину, покажи, як ти навчився кувати!

Хлопець узяв молоток в руки. Гримав, гримав, а викувати нічого не зміг.

9. Поміркуй! Чому син не навчився ковальської справи (за текстом завдання 1)? Дай письмову відповідь, використавши опору.

Щоб чогось ________________________ , треба не тільки ___________________, __________________, а ____________самому. А також ___________ пояснення майстра,

____________ помилки. __________________, коли щось незрозуміло.

10. Прочитай слова народної пісеньки-веснянки. Пікресли дієслова, визнач їх час, число та особу. Виділи закінчення.

                    Орю я, орю я

                    та в городі кониками,

                    за городом воликами.

                    Сію я, сію я

                    та в городі петрушечку.

                    Полю я, полю я

                    та в городі рученьками,

                   за городом ноженьками.

11. Доповни діалог-інтерв’ю відповідями на питання. Підкресли дієслова, визнач їх особу, число, час. Виділи закінчення.

— Яку книгу ви зараз читаєте?

— Ми __________________________________________________________________

________________________________________________________________________

— Про що розповідає та що описує автор книги?

— Автор ______________________________________________________________

______________________________________________________________________

— Які риси характеру виховує книга?

— Книга ______________________________________________________________

______________________________________________________________________

— Чого вчить книга?

— Вона _______________________________________________________________

______________________________________________________________________

— Дякую. Приємно було з вами спілкуватись.

— Так, ми віримо, _____________________________________________________
_____________________________________________________________________

12. Прочитай текст. Підкресли в ньому дієслова, визнач їх час, особу, число. Виділи закінчення.

Незабаром засміється ласкаве сонечко. Його проміння розбудить все навколо. Забринять краплинками сліз бурульки. Заплачуть сніги. Задзюрчить пустотливий струмок. Від ласкавого дотику золотого проміння прокинеться красуня-берізка. Заблищать кришталеві краплинки на її косах-вітах. Заструменить по всіх її жилах цілющий сік. Завирує життя, заб’є воно ключем.

13. Прочитай уривок з тексту. Визнач час, особу, число дієслів, виділи закінчення.

— Дерева — це краса! Це чисте повітря. Це життя! — пояснює вчителька. — І якщо кожен з вас посадить і виростить хоча б по деревцю, то наше місто заквітне, як сад.

 14. Постав дієслова майбутнього часу (з тексту завдання 12) у форму теперішнього часу. Чи змінилися закінчення?

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

docx
Додано
3 січня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку