Картка Випиши парами слова, протилежні за значенням. Визнач частини мови. Маленька праця краща за велике безділля. На чорній землі білий хліб родить. Про людську доброту розповідай, а про свою мовчи. З праці – радість, а з безділля – смуток. Зразок: маленька-велике (прикм.), праця-безділля(ім.)
Картка. З тексту, записаного на картці, виписати дієслова у два стовпчики: один, багато. Як розпускається мак. Рано-вранці на волохатому стеблі гойдається великий зелений бутон. І раптом ми бачимо, що бутон лопнув. Зелені стрілки впали на землю. Вже не зелений бутон красується на стеблі, а ніби грудочка рожевого паперу. Та ось грудочка оживає, розправляє складки. Розгладжуються пелюстки, вигинаються, наливаються жаром. І ось вже вогняна чаша розкрилась на стеблині. Всередині неї лежить чорний вуглик.
Картка Прочитай вірш. Випишіть дієслова в переносному значенні. Спиши речення про початок весни. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завірюха розгулялась,Кучугури намела, Покривалом застеляла. Всю дорогу до села;Обгортала всі дерева,Що обабіч поросли, Щоб в цю віхолу лютневу. У кожусі ті були, Щоб не мерзло їх коріння, Ані гіллячко ламке, І морозного скрипінняЇм б не чулось, та м’яке. Застеляла покривало. На засніжені поля,Щоб там жито спочивало, Та поорана рілля. А як сонечка весняніВсіх розбудять промінці -То з проталин сіро-тьмяних. Вверх проткнуться пагінці. О. Калина
Картка Спиши текст, вписуючи в дужках питання до дієслів за зразком першого. Визнач час дієслів (усно). Розуму за гроші (що зробиш?) не купиш.І сила перед розумом (…) никне. Розуму чоловік (…) вчиться увесь вік. Що нині (…) утече, то завтра (…) не зловиш. Мудрим ніхто (…) не родився, а (…) навчився.
одн. Картка. Прочитай текст. Запиши, які дії виконували: буря, вітер, хмари, блискавка, грім, злива. Визнач число дієслів. Зірвалася буря. Свище вітер. Линуть руді, низькі, мов шматки розірвані, хмари. Усе закрутилось, змішалось, загойдалось. Блискавки засівають вогнями. Гуркотить уривчастий грім. Ллє прямовисними стовпами завзята злива. Зразок: Буря (що зробила?) зірвалася; вітер (що робить?) … ; хмари (що роблять?) … ;
Картка Розгляньте таблицю та обговоріть її зміст. Запиши дієслова, дописуючи в дужках питання. Користуйся таблицею. Зразок: (що зробила?) прочитала; Читав, співала, дружила, буде працювати, дружив, буде дружити, співає, буде читати, працює, читає, буде співати, дружить. Дія вже відбулася (що робив? що робила?)Дія відбувається (що робить?)Дія буде відбуватися (що буде робити?)писав, писалапишебуде писати
Картка Допиши речення, вставляючи потрібні за змістом слова. Підкресли службові слова. Човен пливе (куди?) … … . Ластівка звила гніздо (під чим?) … … .Їжачок наколов яблучка (на що?) … … . Бабуся зварила компот (з чого?) … … . Голуб звив гніздо (де?) … … . Діти перейшли (через що?) … … . Слова для довідок: під стріхою, з вишень, до берега, через дорогу, на голки, на дереві.