Завдання з української мови «Частини мови» 2 клас.

Про матеріал
У поданій презентації міститься чотирнадцять індивідуальних карток з української мови, з різноманітними завданнями для засвоєння знань учнів про частини мови. Картки можна використовувати не лише в другому класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Завдання з української мови «Частини мови» 2 клас. ПідготувалаІсупова Ельвіра Федорівна

Номер слайду 2

Картка Випиши парами слова, протилежні за значенням. Визнач частини мови. Маленька праця краща за велике безділля. На чорній землі білий хліб родить. Про людську доброту розповідай, а про свою мовчи. З праці – радість, а з безділля – смуток. Зразок: маленька-велике (прикм.), праця-безділля(ім.)

Номер слайду 3

Картка. Спиши текст. Визнач частини мови. Пригріло весняне сонечко. На галявині з'явилися перші квіти. Вилізла погрітися на сонці маленька мурашка. З теплих країв повертаються перелітні птахи.

Номер слайду 4

Картка. Прочитай текст. Випиши дієслова з іменниками, які з ними зв’язані. Визнач число дієслів. Спить зимовий ліс. Скуті холодом, застигли могутні дуби. Липи і верби розкинули своє тонке гілля. Воно стало схоже на металеві дротинки. Тремтять ніжні берізки від холоду.

Номер слайду 5

Картка. Заміни дієслова відповідними за змістом дієсловами. Зразок: Лектор читає лекцію – (що робить?) викладає. Софійка голосно читала вірш - …Мисливці читали сліди тварин - …. У вікно заглядає сонце - …У вікно заглядає дівчинка - …

Номер слайду 6

Картка. З тексту, записаного на картці, виписати дієслова у два стовпчики: один, багато. Як розпускається мак. Рано-вранці на волохатому стеблі гойдається великий зелений бутон. І раптом ми бачимо, що бутон лопнув. Зелені стрілки впали на землю. Вже не зелений бутон красується на стеблі, а ніби грудочка рожевого паперу. Та ось грудочка оживає, розправляє складки. Розгладжуються пелюстки, вигинаються, наливаються жаром. І ось вже вогняна чаша розкрилась на стеблині. Всередині неї лежить чорний вуглик.

Номер слайду 7

Картка Прочитай вірш. Випишіть дієслова в переносному значенні. Спиши речення про початок весни. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завірюха розгулялась,Кучугури намела, Покривалом застеляла. Всю дорогу до села;Обгортала всі дерева,Що обабіч поросли, Щоб в цю віхолу лютневу. У кожусі ті були, Щоб не мерзло їх коріння, Ані гіллячко ламке, І морозного скрипінняЇм б не чулось, та м’яке. Застеляла покривало. На засніжені поля,Щоб там жито спочивало, Та поорана рілля. А як сонечка весняніВсіх розбудять промінці -То з проталин сіро-тьмяних. Вверх проткнуться пагінці. О. Калина

Номер слайду 8

Картка. Роз’єднай слова. Спиши текст, вписуючи в дужках питання до дієслів. Підкресли дієслова. Визнач час дієслів (усно). Прийшлавеснадонашогоміста. Сонечкосвітитьяскравіше. Розцвітаютьпершівесняніквіти. Птахиповертаютьсязвирію.

Номер слайду 9

Картка Спиши текст, вписуючи в дужках питання до дієслів за зразком першого. Визнач час дієслів (усно). Розуму за гроші (що зробиш?) не купиш.І сила перед розумом (…) никне. Розуму чоловік (…) вчиться увесь вік. Що нині (…) утече, то завтра (…) не зловиш. Мудрим ніхто (…) не родився, а (…) навчився.

Номер слайду 10

одн. Картка. Прочитай текст. Запиши, які дії виконували: буря, вітер, хмари, блискавка, грім, злива. Визнач число дієслів. Зірвалася буря. Свище вітер. Линуть руді, низькі, мов шматки розірвані, хмари. Усе закрутилось, змішалось, загойдалось. Блискавки засівають вогнями. Гуркотить уривчастий грім. Ллє прямовисними стовпами завзята злива. Зразок: Буря (що зробила?) зірвалася; вітер (що робить?) … ; хмари (що роблять?) … ;

Номер слайду 11

Картка Розгляньте таблицю та обговоріть її зміст. Запиши дієслова, дописуючи в дужках питання. Користуйся таблицею. Зразок: (що зробила?) прочитала; Читав, співала, дружила, буде працювати, дружив, буде дружити, співає, буде читати, працює, читає, буде співати, дружить. Дія вже відбулася (що робив? що робила?)Дія відбувається (що робить?)Дія буде відбуватися (що буде робити?)писав, писалапишебуде писати

Номер слайду 12

Картка Роз’єднай слова. Запиши. Підкресли дієслова. У другому реченні визнач частини мови. Білянашоїхатицвітутьмальви. Вузенькастежкабіжитьдокриниці. Тамростекрасивакалина. Захатоюростутьвишнітаяблуні.

Номер слайду 13

Картка Допиши речення, вставляючи потрібні за змістом слова. Підкресли службові слова. Човен пливе (куди?) … … . Ластівка звила гніздо (під чим?) … … .Їжачок наколов яблучка (на що?) … … . Бабуся зварила компот (з чого?) … … . Голуб звив гніздо (де?) … … . Діти перейшли (через що?) … … . Слова для довідок: під стріхою, з вишень, до берега, через дорогу, на голки, на дереві.

Номер слайду 14

Картка Спиши вірш, розкриваючи дужки. Підкресли службові слова.(У)березні, (у) березніВерба цвіте (на)березі,Осика(від) граків рясна,(Бо) вже – Весна, Весна, Весна!(І) сонця тепле колесо. Зігріло ніжний пролісок,(І) жебонять потічки,Стікаючи (до) річки. В. Бондаренко

Номер слайду 15

Зафарбуй килимок{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}словниквбатькипідгрімстрибаєшостийспіваютьвосьмийтанеп’ятьновішукаєтривалийпершийдощвідсміливаізрух. Прикметник. Числівник. Служб. словоІменник. Дієслово

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Милютинова Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  A-School
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
1 квітня 2023
Переглядів
7913
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку