Завдання з української мови та літератури для інтелектуальних змагань старшокласників

Про матеріал
Робота містить інтелектуальні ігри. Вони допоможуть учителю української мови піднести ефективність уроку, сприяти засвоєнню теоретичного матеріалу та удосконаленню орфографічної грамотності.
Перегляд файлу

Завдання з української мови та літератури для інтелектуальних змагань старшокласників

Завдання для 8 класу І варіант.

 

Завдання 1. Напишіть твір за однією із тем:

 

 1. Нам воля не впала з неба –мільйони за неї лягли.

 2.Чи "модно" бути чесним?

 3.Творімо Україну довкола себе!

 4. Материнське слово (за відомими вам творами українських письменників).

 

 (При виконанні завдання намагайтесь опиратися на відомі Вам програмові та позапрограмовані твори художньої літератури, фольклору).

 

Завдання 2. Що таке віршовий розмір? Які розміри Вам відомі? Проаналізуйте на самостійно підібраних прикладах.

 

Завдання 3. Назвіть відомі Вам твори художньої літератури, в яких описуються окремі вірування, звичаї та обряди українського народу. Навіщо вони введені письменниками до творів? Про що свідчать?

 

Завдання 4. Упорядкуйте текст. До якого стилю Ви б його віднесли? Доведіть свою думку.

 

 "Не хочу борщу хочу каші репетував Миколка розмащуючи по веснянкуватих щічках сльози перемішані з вуличним пилом то їж кашу а де вона он у казані на плиті стоїть відгукнулась мати витираючи руки від мильної піни що переливалася в ночвах зараз насиплю не хочу каші не хочу каші скрикнув Миколка й знову зайшовся плачем а ти ж казав що хочеш бо я думав що в тебе каші немає."

 

Завдання 5. Розставте розділові знаки, зробіть розбір за членами речення та частинами мови.

 Сильніше смерті наше бажання перемогти наше прагнення свободи наша воля до життя.

 Ясніше сонця світить правда окрилюючи душі молоді.

 Ми прагнем учитись і жити на радість коханій землі.

 Він заставляв нас вдумливо працювати над кожним вміщеним у підручнику текстом.

 

Завдання 6. Розкрийте дужки. Запишіть слова правильно.

 

 Де/не/де; /до/не/давна; /не/гарний; /за/те мудрий; /не/відання; ніким /не/знан...ий; /не/вида...ий досі підручник; /не/видан...е диво; /не/збагнен...а мудрість; пліч/о/пліч; С...ц...лія; Ч...каго; ві...чайдушний, ро...печений; ...фотографований, /не//ві/глас.

 Поясніть значення та творення підкреслених слів.

 

Завдання 7. Подані фразеологізми замініть синонімічними. Доберіть до них фразеологізми-антоніми:

 

 Сісти в колошу.

 Ні пари з уст.

 Ні в тин ні в ворота.

 З-під дощу – під ринву.

 

Завдання 8. Напишіть запрошення голові журі на один із цікавих заходів, що проводитимуться у Вашій школі.

 ІІ варіант

 

Завдання 1. Напишіть твір за однією із тем:

 

 1. Образи лицарів слова, їх чесність та відданість інтересам народу.

 2. Природа України та її символіка в ліричній народній пісні.

 3. Поезія любові та борні (на основі пісень січових стрільців).

 4. Барвистий спадок Дідуся Кенара.

 

Завдання 2.  Що таке притча? Які відомі Вам твори українських письменників можна назвати притчами? Чому? Доведіть це на прикладі одного із названих Вами творів.

 

Завдання 3. Які повір’я, звичаї, обряди, пов’язані з будівництвом української хати, Вам відомі? На що вони спрямовані? Про що це свідчить?

 

Завдання 4. Перекладіть речення українською мовою, розставте розділові знаки, розберіть за членами речення:

 

 Желая успокоить плачущего ребенка мать прижимает его к груди что-то говорит напевая а когда дитя успокоится ложит его просветленного и тихого в колыбельку чтобы снова вернуться к труду ожидающему ее заботливых рук.

 

Завдання 5. Складіть текст (до 10 речень), в якому були б:

 

 а) відокремлені додатки;

 б) вставні слова;

 в) звертання;

 г) дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти.

 

Завдання 6.  Складіть узагальнену таблицю: "Написання ненаголошених Е та И в українській мові".

 

Завдання 7.  Запишіть українською мовою наступні прізвища та імена по батькові:

 

 Белошеева Татьяна Анатольевна

 Герасимюк Савелий Савельевич

 Румянцев Прокопий Федорович

 Киреев Святослав Витальевич

 Фишкина Наталия Лукинична

 

 Поясніть ці написання.

 

Завдання 8.  Запишіть 10 прислів’їв про навчання та книгу. Яке із них Ви вважаєте найбільш вдалим? Чому?

 

 ІІІ варіант

 

Завдання 1. Напишіть твір за однією із тем:

 Сумний і смішний світ української байки.

 Тема праці в творах українських письменників XIX століття.

 Талановитий син українського народу (за життям і творчістю П. Гулака-Артемовського).

 Стрілецькі пісні – поетична епопея боротьби за волю рідного краю.

 Про що тополя в полі шелестить… (вільна тема з вільним вибором змісту та жанру).

 

Завдання 2. На прикладі одного із відомих Вам творів розкрийте поняття КОМПОЗИЦІЯ та СЮЖЕТ.

 

Завдання 3. Розкрийте значення усної народної творчості для становлення української літератури XIX століття.

 

Завдання 4. "Метаморфози" Овідія відомі всьому світу. Наведіть приклади метаморфоз в українській народній поезії. Про що вони свідчать?

 

Завдання 5.  Зробіть повний синтаксичний розбір речення.

 

 Визначте, якими частинами мови є всі слова в ньому. Зробіть морфологічний розбір підкреслених слів. Намалюйте КУЗДРУ, БОКРА ТА БОКРЯТКО.

 Голока куздра штеко бовдикнула бокра і курдячить бокрятко.

 

Завдання 6.  Розкрийте дужки, вставте замість крапок потрібні закінчення.

 Завдання треба виконати до вказаного термін...

 Без блок… національно-демократичних сил результат… не досягнути.

 Він не розумів значення даного термін…

 Під ним (К) (к)азбек, як грань алмаз…, красою сяяв.

 Прийняття (А)(а)кт... про незалежність ознаменувало нову сторінку в історії України.

 

Завдання 7.  Поясніть вживання розділових знаків у реченнях:

 

 Він, очевидно розхвилювавшись, забув привітатися.

 Він, очевидно, розхвилювавшись, забув привітатися.

 Я, звичайно, прийду о дев’ятій.

 Я звичайно приходжу о дев’ятій.

 І линув дощ як із відра.

 Ці очі лагідні, як дві зорі небесні.

 

Завдання 8. Розкрийте дужки, поставте розділові знаки, з’ясуйте, якими частинами мови є слова з дужками.

 

 Оба(біч) старої груші сховавшись за густе листя сором’язливо визирали (ні)ким (не)полохані голівки (чорто)полоху. (За)те мальви прикрашаючи стежину незайманою красою (ні)скільки (не)соромилися людського ока.

 Миколка (не)знав (ні) (з)відки він родом, (ні)скільки йому літ, (ні) (про) що думали його (не)розважні батьки пускаючи в світ свою дитину. Він (ні) скільки (не) турбувався про своє майбутнє й (ні) що (не) смутило його (світло) русяву голівку.

 

 1. З кожного рядка виберіть й запишіть правильний варіант та доберіть до нього по 3-4 аналогічні приклади:

 

 Піанісимо - піаніссімо

 Сирія - Сірія

 Стакато - стакатто

 Пом’яловський - Пом’яловський

 

 2. Чим, на Вашу думку, відрізняється вживання слів: брама і вежа; дружний і дружній; знадний і звабливий; відпочивальники і ті, що відпочивають?

 

 3. Діберіть до російських фразеологічних зворотів відповідні українські:

 

 Держать нос по ветру –

 Держать под замком –

 До конца дней своих –

 До поры до времени –

 Еловая голова –

 Ждать у моря погоды –

 Желторотый птенец –

 Живая вода –

 Живой ум –

 Жить барином –

 

 4. Поставте, де треба, при відокремлених та уточнюючих членах речення розділові знаки.

 

 Побудувати структурну схему першого речення.

 Стежка повела їх угору між піщані кучугури порослі лозами й молоденькими років чотири тому посадженими соснами. Там за одрогами сизого бору спалахують блискавиці. То був їх син молодий студент Павло. Ліс або як серби кажуть „шума" це не просто сосни та дуби. Ніякі птахи навіть орли на ці висоти не злітають.

 

 5. Діберіть приклади речень, у яких підмет виражається:

 

 а) іменником у називному відмінку однини або множини;

 б) займенником у називному відмінку однини або множини;

 в) іншою частиною мови в значенні іменника;

 г) неозначеною формою дієслова;

 д) поєднанням кількісного слова з іменником;

 е) цілим реченням.

 

нагоруЗавдання для 9 класу

 І варіант

 

Завдання 1. Напишіть твір за однією із тем:

 Моральні засади наших предків /за твором "Повчання князя Володимира Мономаха своїм дітям"/.

 Розуміння людського щастя в українській літературі ХVІІІ – І половини ХІХ ст.

 Добро і зло в творчості Г.С. Сковороди.

 Заповіт нащадкам у творчості Т.Г. Шевченка.

 "Людина за все відповідає сама, і тому вона абсолютно вільна".(?) Твір-роздум.

 

Завдання 2. Ліро-епічна поема. Її зразки в українській літературі. Особливості даного жанрового різновиду на прикладі одного із творів.

 

Завдання 3.  Найдавніші зразки епосу наших предків: теми, проблеми, ідеологія, художня палітра.

 

Завдання 4.  Запишіть прізвища жителів Вашого населеного пункту, що проходять від назв звірів та птахів. Зробіть висновок про найпоширеніші родові тотеми Вашого краю.

 

Завдання 5.  Випишіть із будь-якого твору слова одного синонімічного ряду. З’ясуйте, яку смислову та художню роль виконує кожен із виписаних Вами синонімів.

 

Завдання 6.  Перекладіть текст українською мовою, поставте, де потрібно, розділові знаки, зробіть повний синтаксичний розбір 1 та 4 речень. Інші розберіть за членами речення.

 

 Летом рано рассветает. На небе ни тучки только вдали у самой кромки горизонта розовеет краешек /бледно/ /голубого/ шелка.

 Иду степной тропинкой. Рядом только задумчивость чистая гармония рассвета и /нежно/ /тихая/ неизвестно откуда взявшаяся грусть. Кажется сам дух степи и поля заставляет меня любить эту землю быть более добрым, более умным и более человечным.

 

Завдання 7.  Складіть таблицю (схему) до теми "Способи вираження присудка".

 

Завдання 8.  Складіть речення, використавши в них слова /в/купі, /в/гору, /на/протязі, /за/що, /про/те в різних написаннях.

 ІІ варіант

 

Завдання 1.  Напишіть твір за однією із тем:

 Життєве і творче кредо Г.С. Сковороди.

 Показ національної самобутності українців у поемі І.П. Котляревського "Енеїда".

 Відображення трагічних сторінок української історії в творах Т.Г. Шевченка.

 Що не кажіть, а мені возного жаль...

 О пісне! Від народу плоть і кров ти узяла, щоб лиш йому служити.

 

Завдання 2. Байка, її жанрові особливості. Спільне й відмінне в байках ХІХ століття та сучасних /на конкретних прикладах/.

 

Завдання 3. Запишіть народну пісню, найбільш популярну у Вашому селі /місті/. З’ясуйте до якого роду народних пісень вона належить. Доведіть на основі аналізу художніх засобів, що ця пісня є дійсно фольклорним твором.

 

Завдання 4.  Милозвучність української мови. З’ясуйте це явище на конкретних прикладах.

 

Завдання 5.  Запишіть речення, розставивши розділові знаки зробіть його повний синтаксичний розбір, складіть схему (лінійну чи графічну). Зробіть аналіз підкресленого слова як частини мови.

 

 Гарно так весною бродиться

 Поміж росяних отав

 Там де в небі зорі сходяться

 Й сяє місяць-златоглав

 Де повірте з двору кожного

 До світанку співи чуть

 Де хмаринки в небі гожому

 Як закохані пливуть

 Де туман над степом стелеться

 І біліє за версту

 Чи метелиця хурделиця

 А чи яблуня в цвіту( Г.Могильницька)

 

Завдання 6. Поясніть, чому слово гама в словниках подається в двох написаннях: ГАМА і ГАММА?

 

Завдання 7.  Відредагуйте текст, виправте в ньому наявні орфографічні помилки.

 

 Вирушивши в похід, нам усміхалось сонце й повівало легеньким вітерцем. Спершу ми йшли по лісовій стежині, а далі по дорозі, що стрімчастно здіймалася в гору. Піднявшись на її вершину, нам відкрився мальовничий краєвид, і ми майже до темна любувалися чарівним пейзажем. Лише пізно в ночі, стомившихся, але щасливих, нас огорнув сон. Походи – моє любиме заняття.

 

Завдання 8.  Напишіть розписку про отримання спортивного інвентаря для тренування.

 

ІІІ варіант

 

Завдання 1.  Напишіть твір за однією із тем:

 Образ України в творах Т.Г.Шевченка.

 Дзвінкоголоса Одещина (за матеріалами літератури рідного краю).

 Слово, що піснею стало (про твори українських поетів, що стали піснями).

 Ідеал української дівчини в творчості Пантелеймона Куліша.

 Кроковеє колесо вище тина стояло, много дива видало. (Вільна тема з вільним вибором змісту та жанру твору).

 

Завдання 2.  Заримуйте 2-3 строфи на будь-яку доступну й цікаву для Вас тему, дотримуючись паралельного римування та віршового розміру амфібрахій.

 

Завдання 3.  Розкрийте роль сентименталізму в становленні нової української літератури. В чому Ви бачите причини популярності цього напрямку в творчості українських письменників?

 

Завдання 4. "Магічні" пісні в українській народнопісенній творчості, їх зміст, особливості та призначення (розкрийте на прикладах відомих магічних пісень).

 

Завдання 5. Перекладіть текст українською мовою, розставте в ньому розділові знаки.

 

 В огромном зале бушевали волны вальса. Маленький видимо раньше времени состарившийся человек стоя под высоким тополем видел как за стеклянной дверью кружатся дамы и барышни, проносятся в мазурке и кадрили стройные гусары. И снова сердце его наполнялось острой болью как и тогда когда блуждая неисходимой заснеженной Сибирью вспоминал он и этот зал и этот вальс и ее легкую и воздушную в облаке белого шелка.

 

Завдання 6.  Утворіть прикметники та запишіть їх словами:

 

 2 поверхи, (дит) ясла, 70 весел, 3 ядра, 1000000 голосів, 785 кілометрів.

 

Завдання 7.  Зробіть розбір за членами речення.

 

 Обґрунтуйте свій вибір передачі на письмі роздільної вимови в підкресленому слові.

 Екскурсовод запропонував туристам із Канади оглянути барел...єф на фронтоні.

 

Завдання 8.Розкрийте дужки й запишіть правильно слова:

 

 Ні/к/чема, ні/до/чого, не/Європа, аби/куди, казна/коли, ні/чого, ні/з/відки, по/де/куди, раз/по/раз, очі/в/очі, жовто/гарячий, сіро/буро/малиновий, не/сказан...і слова, не/сказан...а краса.

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання з української мови. 6 клас. Тема"Прикметник"

13 December 2011 09:36:00

 

 

Тест для тематичного контролю. 6 клас.

Прикметник як частина мови1. Прикметник означає

а) предмет;

б) ознаку предмета та його приналежність;

в) кількість предметів або їх порядок при лічбі.

Навести приклад прикметників (3-4), поставити до них питання.2. Ступені порівняння можна утворити від

а) якісних прикметників;

б) відносних прикметників;

в) присвійних прикметників.

Від прикметників розумний, гарний, низький утворити всі форми вищого і найвищого ступенів порівняння.3. Ознаку предмета за його відношенням до часу, місця, матеріалу тощо позначають

а) якісні прикметники;

б) відносні прикметники;

в) присвійні прикметники.

Від іменника батько утворити два прикметники: присвійний і відносний; увести прикметники до словосполучень або речень.4. На питання чий? чия? чиє? відповідають

а) якісні прикметники;

б) відносні прикметники;

в) присвійні прикметники.

Визначити, до якої групи за значенням належить прикметник у виразі лебедина пісня.5. Прикметники найвищого ступеня порівняння:

а) новіший, синіший, солодший;

б) більш глибокий, менш вдалий, більш зручний;

в) найприємніший, найбільш тривкий.

Утворити просту форму найвищого ступеня порівняння від прикметника високий. Скласти (пригадати) й записати речення з прикметником у формі вищого ступеня порівняння.6. Короткі форми прикметників – це

а) зеленая, глибокеє, відважнії;

б) молодий, відважний, золотий;

в) повен, рад, золот, зелен.

Пригадати й записати речення з народної пісні (або прислів’я), у якому була б коротка форма прикметника (напр.: Пливе човен, води повен... Так голоден, що робити не годен (Нар. творч.).7.Прикметники вказують на … предметів і відповідають на питання який? Яка?а) ознаку;б) дію;в) назву 8.  Прикметники не змінюються …     а) за числами;     б) за відмінками;    в) за родами (у множині).9. Яке твердження є правильним?     а) прикметники змінюються за відмінками, числами, відмінами;     б) більшість прикметників змінюється за родами і відмінками;     в) прикметник змінюється за родами, числами і відмінками.10. Знайди зайве слово     а) червоний, велика, мало, смішний;     б) розумний, вічний, сміливо, весняний;     в) навесні, зимовий, кольоровий, щирі.11. Знайди зайве слово     а) синій, дрібен, веселий;     б) зеленеє, висока, широкий;     в) хорошії, добрі, ласкаві.           12.Творче завдання.Скласти зв’язну розповідь на тему: «Творення прикметників».

Конспект уроку з української мови у 5 класі .ТЕМА: Вимова і написання префіксів з-, (зі-, с-).

05 December 2011 10:12:00

 

 

ТЕМА:   Вимова і написання префіксів з-, (зі-, с-).МЕТА:    повторити вивчений матеріал і поглибити знання учнів про вимову та написання префіксів з-, роз-, без-, знання учнів про частини слова; формувати в учнів уміння та навички творення нових слів за допомогою префіксів , правильно їх писати; збагачувати словниковий запас ; виховувати любов до рідної мови,  мовленнєву культуру школярів.ТИП УРОКУ: Урок засвоєння нових знань(за класифікацією В.Онищука)ОБЛАДНАННЯ: підручник, презентація до уроку, опорні схеми,таблиці.

ХІД УРОКУІ Організація учнів до уроку.Станемо рівненько,Усміхнемось веселенько.Ще один важливий крок Зробимо за цей урок.Глибше вивчимо ми мовуСолов’їну і чудову.Тож гаразд, часу не гаймоІ урок розпочинаймо.

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУСьогодні на уроці ми    повторимо  вивчений матеріал і дізнаємось нові  правила про вимову та написання префіксів з-,с-; будемо порівнювати правила написання їх у російській та українській мовах; вчитемимося правильно писати  слова, які утворені з цими префіксами.Запишіть у зошити число, класну роботу, тема уроку.ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ1.Мозковий штурмЩо таке будова слова?

Будова слова- це розділ, який вивчає науки про мову, який вивчає значущі частини слова (морфеми).Чи змінюється лексичне значення слова зі зміною префікса, суфікса, закінчення?Як визначити корінь у слові?Які значущі частини слова входять в основу?Як розібрати слово за будовою?2.Моделювання нових слів.Від поданих слів за допомогою суфіксів і префіксів утворіть нові слова. Виділіть основу і закінчення.Вправу виконайте письмово.          Село, весна, грати, брат,  козак,  синій, молодь, кравець, птах, садівник .\           Перевірка роботи учнів коментовано з місця.ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО  МАТЕРІАЛУСьогодні ми навчимося правильно писати префікси з-,(зі-, с-) у словах.1.Пояснення вчителя.Робота за опорними схемами Використання методу білінгвізму на уроці під час пояснення нового матеріалу, та закріплення. Правила в українській мові:                                                                                                                                 Префікс С- пишеться тільки перед   буквами           К, П,Т, Ф, Х.                                             Буква с пишеться перед літерами к, п, т, ф, х: сказати, список, стерти, сформувати, схопити. їх легко запам'ятати у вислові: кафе «Птах».

                                     

Перед дзвінкими приголосними префікс з- вимовляється дзвінко, а перед глухими наближається у вимові до парного глухого [с].

В інших випадках потрібно писати букву з: зчистити, зжувати, змити, зцідити, здружити.

2.Прочитайте слова. Зверніть увагу на вимову префікса з-.

зсунути        збити    здмухнути    скочити

зцідити        збудити    зіскочити    спитати

зшиток        зібрати    зіштовхнути        схитрувати

3.Поясніть значення прислівя, визначте префікси у словах. Біля дошки.Згаяного часу і конем не доженеш.На годину спізнився - за рік не доженеш.Немазаний віз скрипить, а мазаний сам біжить.Зверніть увагу, в останньому прислівї, с - не префікс, а частина кореня.1. Спишіть. Підкресліть слово з префіксом з-. Поясніть уживання цього префікса.

Хмари

То не хмара, а дірява парасоля: сама змокла, ще й мене

до нитки намочила.

Бачив я, бачив, як несе вона на плечах малі хмарята.

І. Калинець

2.Запишіть слова у три колонки, розкриваючи дужки.біля дошки.

Зразок.        з-    зі-    с-

змити         зіскочити    спіймати

(3/зі/с)ставити, (з/зі/с)найти, (з/зі/с)м'ятий, (з/зі/с)фотогра-фувати, (з/зі/с)псувати, (з/зі/с)бирати, (з/зі/с)брати, (з/зі/с)ла-мати, (з/зі/с)в'ялий, (з/зі/с)тулити, (з/зі/с)йти, (з/зі/с)малку.3.Написання префіксів з-, с- у російській мові.Робота за таблицею на екрані. Вчитель пояснює, опираючись на знання дітей з даної теми.Правила в російській мові: Приставка с-.Приставка с- всегда пишется одинаково, хотя перед звуками   б, г, д, ж произносится как з:сбавить        сговориться     сдержать

сберечь         сгореть            сжалиться

сбить            сдать               сжать

сгладить      сдвигать           сжечьНе всё сбывается, что желается.

Легко сказать, да не легко сделать. Запомните написание слов:здание, здесь, здоровье.В этих словах пишется з, но это з не приставка.

Приставки з в русском языке нет.

 

 

Отже, який висновок ми можемо зробити?«Метод прес»1.      Позиція: «Я вважаю, що…» (висловлення своєї думки).2.      Обґрунтування «Тому що…» (на чому ґрунтується докази на підтримку вашої позиції).3.      Приклад «Наприклад…» (факти, дані, що підтверджують позицію).4.      Висновки «Отже (тому), я вважаю…» (узагальнення думки).

 

1.Буква с пишеться перед літерами к, п, т, ф, х, їх легко запам'ятати у вислові: кафе «Птах».2.Приставки з в русском языке нет.      Схематично бланкІV.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота з підручником.

    Заповни  у формі таблиціОбозначьте приставки в словах и обьясните написание приставок.

1.     Тучи сгустились и повисли над землёй. 2. Крестьянин сжалился над птичкой и впустил её в избу. 3. Охотник крепко сжимает ружьё. 4. Дрова сгорели, и костёр погас. ·         V.Хвилинка відпочинку.·         Діти, ви вже втомились, давайте відпочинемо. ( Фізхвилинка )Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній. І до сонця потягниться. Раз присіли, два присіли І за парти тихо сіли.Продовжимо роботу.2.На мультимедійному екрані завдання:Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери з–с у префіксі з-(с-)».(робота біля дошки).

..кинути ярмо; ..давати в архів; ..хрестити мечі; язика ..ламаєш; ..палити мости; ..рівняти із землею; ..садити з хмар на землю; як гора з плечей ..сунулася; ..клеїти кислу міну.

 3. Гра «Утворіть слова»Для гри виготовляється кубик, на гранях якого написані префікси з-, с-.Учні по черзі кидають кубик, стежачи за тим, який випаде префікс, і утворюють з ними слова.4. Робота з орфографічним словникомВипишіть із словника по 5 слів з префіксами з-,( зі-, с-),  складіть по одному реченню.5.Прочитайте й запишіть вірш Л. Костенко. Поясніть правопис префіксів і написання и у виділених словах.

VІ. Узагальнення та систематизація знань.1. Прочитайте й запишіть вірш Л. Костенко. Поясніть правопис префіксів і написання и у виділених словах.

Дощ полив, і день такий полив'яний.

Все блищить, і люди як нові.

Лиш дідок старесенький, кропив'яний,

блискавки визбирує в траві.   

Струшується сад, як парасолька. Мокрі ниви і порожній шлях... Ген корів розсипана квасолька доганяє хмари у полях.7.Творча вітальня. Робота в парах.(3 хв.).     Об'єднаймось в пари. Завдання:  Скласти твір-мініатюру, використовуючи  подані слова.Тема.Весняний пейзаж. Сказати,  сфотографувати,  сходи, спогади, схилитись, схопити.Пояснити написання префіксів у словах.

 

VI. Підсумок уроку.Технологія «Мікрофон»-Діти, якими ви були на уроці?-Що ви сьогодні вивчили?-Ви справді були молодці! І тому хочу подарувати вам букет ось таких усмішок! Рефлексія.

 

 

doc
Додано
11 січня 2022
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку