Програма
« Ми діти Землі»
Тематика: День Землі
Педагог – організатор
Шевчук Олена Олександрівна
Жміївська ЗОШ І-ІІ ст.
Мета:
розвивати смислову та образну пам'ять, вміння узагальнювати; розвивати кмітливість, швидкість мислення, творчі можливості учнів; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати уміння культурно поводитися на природі.
Обладнання:
Емблеми, секундомір, «чорний ящик», бали
Командам потрібно підготуватися:
1 Назва команди ( повинна бути окремо оформлена)
2 Девіз команди ( можна показувати та розказувати)
3Форма команди (емблеми, пов’язки, костюми і т.і.)
4 Еко- костюм. Та презентація його.
5 Плакат від команди на тему: « Збережем життя Землі»
6 Екологічний виріб на тему: « Не потрібні речі мають друге життя»
7 Проект на тему: « Що ми можемо зробити щоб врятувати життя Землі?» Захист проекту
Наприклад:
- Проблема чистоти водойм. Як вирішити цю проблему?
- Проблема забруднення та вирубки лісів.
- Проблема сміття. Сортування відходів.
- Проблема шкідливих газів в атмосфері.
-Проблема зберегти зникаючі види тварин. Заповідні зони.
- Проблема зникаючих рослин. Червона книга
Та багато інших актуальних тем на вибір, для проекту.
ХІД РОБОТИ
І. Організаційна частина.
Ведучий.
Людина – це частина природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю.
Ведучий.
Забруднення атмосфери діє на людину поступово і мало помітно. І ми, люди, часто не задумуємося над тим, що саме ми є винуватцями цього. І що все це може привести до великої катастрофи.
Наші предки знали таємниці землі. Називаючи її матір’ю-годувальницею, вони свято ставилися до її краси й оберігали все що їх оточувало.
І як же сьогодні ми віддячуємо за це все? Людство бере, а точніше, відбирає в природи щорічно десятки мільярдів тонн речовин і матеріалів на свої потреби, повертаючи їй 20 мільярдів тонн відходів, які забруднюють Землю.
Ведучий
Класи презентуються за таким планом.
1 Назва команди ( повинна бути окремо оформлена)
2 Девіз команди ( можна показувати та розказувати)
3Форма команди (емблеми, пов’язки, костюми і т.і.)
4 Плакат від команди на тему: « Збережем життя Землі»
5 Екологічний виріб на тему: « Не потрібні речі мають друге життя»
6 Проект на тему: « Що ми можемо зробити щоб врятувати життя Землі?»
7 Еко- костюм. Та презентація його.
Тур І. «Що ми викидаємо, або золоті розсипи смітників»
Команди отримують таблички-вказівки з буквами А, Б, В. На кожне запитання ведучий дає три варіанти відповідей. За сигналом ведучого команди піднімають відповідну табличку.
(За правильну відповідь 1 бал)
Запитання
1. Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становить:
а) пластмаса; б) скло; в) метал.
2. Рекордсменами за кількістю побутових відходів є мешканці:
а) Москви;
б) Лондона;
в) Нью-Йорка.
3. Яка галузь промисловості у Франції вважається найактивнішою і прибутковою:
а) виробництво пакувальних матеріалів;
б) переробка сміття;
в) виробництво автомобілів?
4. Перед початком утилізації відходів їх необхідно:
а) розсортувати;
б) зібрати в одному місці;
в) подрібнити.
Команда яка набрала менше всіх очок залишає турнір.
5. Найстрашніший «додаток» до води:
а) побутове сміття;
б) пестициди;
в) мінеральні добрива.
6. Яку країну називають «смітником Європи»:
а) Британію;
б) Росію;
в) Польщу?
7. Які з радіоактивних відходів цілеспрямовано розсіюють у навколишнє середовище:
а) гази;
б) рідини;
в) тверді речовини?
8. Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які потрапляють у навколишнє середовище:
а) їх захоронення;
б) розробка правових механізмів регулювання процесу;
в) рециркуляція (повторне використання).
Команда яка набрала менше всіх очок залишає турнір
9. Що таке вирмікультура:
а) систематизована збірка даних про водні ресурси країни;
б) спеціальне розведення дощових черв яків (для переробки органічних відходів і підвищення родючості ґрунту);
в) ступінь визначення чистоти води?
10. Гарбологія – це:
а) наука про дім, місцеперебування;
б) наука, яка вивчає ґрунти;
в) сміттєзнавство.
11. Пляшка чи банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін:
а) 10 років;
б) 50 років;
в) 100 років і більше.
12. Викинутий папір «з'їдять» невидимки-мікроби за:
а) 1–2 роки;
б) 2–5 років;
в) 20 і більше років.
Ведучий
Та команда яка отримала саме найменше балів залишає сцену
Конкурс «Анаграми»
Дві команди змагаються за перемогу в конкурсі ерудити.
З переплутаних літер гравці мають зібрати певні терміни з теми «Охорона природи». За правильну відповідь – 1 бал. На виконання завдання – 1 хв, але якщо команда не в змозі скласти це слово, то надається підказка і додаткові 30 с. Але тоді команда отримує лише 0,5 бала.
Завдання
Для команди
П, І, Н, Д, К, И, З, О, В, А.
Підказка: природоохоронна територія.
Відповідь. Заповідник.
Ведучий
Підсумок . Більшість людей сьогодні усвідомлюють, що довкіллю задано багато лиха. Та помилок не меншає і сьогодні: наслідки втручання в природу почасти злочинні, і не тільки перед нинішніми поколіннями, а й перед майбутніми, щоб наші нащадки не дорікали нам за знищену природу і її багатства. В умовах, що склалися сьогодні, обов’язок кожного з нас – берегти мир на планеті, берегти багатства нашого спільного дому, ім’я якого – Земля !
1